AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Twee weken geleden eerst les gehad op de motor. Was echt ****ing vet...
Heb wel al sinds m'n 8e op een 80cc motortje gereden dus ik kan er wel mee over weg maar nu nog leren rijden in het verkeer. :p

Heb een lespakket van 39 uur in 2 weken met alle examens erbij voor 899 euro, klinkt als een best goede deal als ik de rest hier zo bekijk.
 
Ja ligt er waat je wilt. Ik had een cb500 als eerste motor. gebruikte geen druppel olie. Heb hem volledig afgeracht en bleef het perfect doen.
Heb er toch 40.000 kilometer op gereden.

Ja voornamelijk rijervaring op doen. Zal er in het weekend wat mee gaan toeren en doordeweeks af en toe mee naar school gaan.

Heb een lespakket van 39 uur in 2 weken met alle examens erbij voor 899 euro, klinkt als een best goede deal als ik de rest hier zo bekijk.

You lucky bastard!

Hoop wel dat de vering het houd :P
 
Twee weken geleden eerst les gehad op de motor. Was echt ****ing vet...
Heb wel al sinds m'n 8e op een 80cc motortje gereden dus ik kan er wel mee over weg maar nu nog leren rijden in het verkeer. :p

Heb een lespakket van 39 uur in 2 weken met alle examens erbij voor 899 euro, klinkt als een best goede deal als ik de rest hier zo bekijk.

Das zeker netjes.;)
 
2011-kawasaki-zx-10r-motorevue-jerome-vannesson.jpg

Ubergeil toch:D

ben erg benieuwd!!! vooral naar de prestaties.....kijken of ie de bmw kan beaten met pk's. Gaat eigenlijk nergens over zoveel pk.........op naar de 2pk per kg :D

Denk gewoon rond de 200 PK. Zoveel heeft eigenlijk allemaal helemaal geen nut meer. Niet dat het niet leuk is:D
Ik hoop nog steeds dat Kawa ooit weer met een 750 op de proppen komt.
150 pk, en mag 180 kg wegen. Als ie er maar echt erg bruut uitziet:D

126580473.jpg


Ligt het aan mij of lijkt dit nou precies op de achterkant van een cbr 1000rr?


http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=90626

Als je beetje naar beneden scrolt zie je wel meer foto's.

Alle modellen lijken steeds meer op elkaar.
 
t*ring, die kawasaki is wel echt ubergeil!!!!
 
hebben jullie ervaring met een R6 van 2000?. Ik lees wel dat er problemen zijn met de bak.

Ik koop liever een honda. Maar die zijn niet echt betaalbaar. 954rr is toch wel brute porno.

Daarom twijfel ik ook. Of weer een gaar ding kopen en sparen voor een honda. Of een r6 aanschaffen.

Heb er zelf 1 uit 2000. Hij loopt perfect en maar 25k op de teller. Nieuwe uitlaat en hij ziet er porno uit voor een fiets van 10 jaar oud.
Deze:http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/motor-topic-80743/index300.html#post5036361

Zat eerst ook te twijfelen om een 03 model te kopen zodat je de 2 onderstaande problemen niet had. Maar het komt vrij weinig voor, en het verschil is soms wel 1500 euro en tja als student heb je dan weinig keuze :D

Na 2x te laat zijn geweest, meteen deze gebeld en 2 dagen later opgehaald. Hij is in perfecte staat en ben nog geen krasje tegengekomen.

geen 929 of 954 kopen. super mooie fietsen maar 90% zeker dat je gezeik krijgt met de dynamo en de spanningsregelaar.......heb in 15.000km 3 dynamo's en 2 spanningsregelaars er doorheen gejast en ik was niet de enige. Bel carmo elektronics maar eens die hebben de mooiste verhalen over die dingen voor je.

Bij een r6 krijg je geen last van de bak. Wat wel kan is als je meer dan 60 a 70.000km op teller hebt staan de cilinderwand los laat. Dus als je er 1 koopt doe het dan met weinig km op de klok. Dan is het een prima fiets.

Er zijn wel degelijk verhalen dat er problemen zijn met de versnellingsbak, dat is dat hij uit de versnelling schiet als je naar ze 2 schakelt. Dat kan zijn een te slap veertje. Wat een (bekend) probleem is, heb je dat dan heb je geluk. Dat kost je hoogstens 10 euro voor een nieuwe veertje en 1 uurtje werk.

Mocht het je versleten tandwielen zijn dan ben je de lul. Dan ben je voor 2 tandwielen en een schakelvork alleen al 600 euro kwijt aan onderdelen.
Zie klik

2de probleem is inderdaad de gescheurde cilinderwand dat is het bekendste probleem van modellen 99-02. Mits je de motor gewoon goed onderhoud en hij heeft nog weinig kilometers. Dan is de kans heel klein dat het gebeurt.
Gebeurt meestal rond de 40 a 50k kilometers.
 
Heb er zelf 1 uit 2000. Hij loopt perfect en maar 25k op de teller. Nieuwe uitlaat en hij ziet er porno uit voor een fiets van 10 jaar oud.
Deze:http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/motor-topic-80743/index300.html#post5036361

Zat eerst ook te twijfelen om een 03 model te kopen zodat je de 2 onderstaande problemen niet had. Maar het komt vrij weinig voor, en het verschil is soms wel 1500 euro en tja als student heb je dan weinig keuze :D

Na 2x te laat zijn geweest, meteen deze gebeld en 2 dagen later opgehaald. Hij is in perfecte staat en ben nog geen krasje tegengekomen.



Er zijn wel degelijk verhalen dat er problemen zijn met de versnellingsbak, dat is dat hij uit de versnelling schiet als je naar ze 2 schakelt. Dat kan zijn een te slap veertje. Wat een (bekend) probleem is, heb je dat dan heb je geluk. Dat kost je hoogstens 10 euro voor een nieuwe veertje en 1 uurtje werk.

Mocht het je versleten tandwielen zijn dan ben je de lul. Dan ben je voor 2 tandwielen en een schakelvork alleen al 600 euro kwijt aan onderdelen.
Zie klik

2de probleem is inderdaad de gescheurde cilinderwand dat is het bekendste probleem van modellen 99-02. Mits je de motor gewoon goed onderhoud en hij heeft nog weinig kilometers. Dan is de kans heel klein dat het gebeurt.
Gebeurt meestal rond de 40 a 50k kilometers.

Bedankt voor je verhaal bro.
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Ik dag zelf dat met 3500 euro wel moet lukken:D
 
Bedankt voor je verhaal bro.
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Ik dag zelf dat met 3500 euro wel moet lukken:D

Astu,

Ik heb er 4000,- voor betaald. Voor deze staat + opties was het zeker een goeie deal!

Voor 3500 kan je uiteraard wel een R6 kopen, alleen wat ik ook mooi/belangrijk vind is dat de 99-02 modellen een aangepaste kentekenhouder hebben, want de originele is niet erg mooi :o

Tip van Flip, neem iemand mee als je ernaar gaat kijken. Blijf net zo lang zoeken tot je een goeie vind. Heb geduld, er staan wel 150 advertenties op markplaats/2dehands en dergelijke. Helft daarvan is k*t, kan je zien aan prijs en vooral hoe ze foto's maken of hoe de advertentie eruit ziet.

Wees niet ongeduldig en kijk lekker rond tot dat je de goeie vindt.

Edit: Nog 2 dingen
Let niet al teveel op het bouwjaar bij 99, 01 of 02. Zijn technisch allemaal hetzelfde.
Het belangrijkste is niet de kilometerstand, maar de onderhoud ervan.
Je kan een perfect blok hebben van 40k kilometer, als het op tijd al ze beurten heeft gekregen en nog perfect loopt.
Vica versa kan je ook een k*t blok krijgen die maar 25k kilometer heeft gemaakt, door niet goed warm rijden/slecht onderhoud/stunten/circuit/vaak hogen toeren/besparen op onderhoud en dergelijke.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Heb er zelf 1 uit 2000. Hij loopt perfect en maar 25k op de teller. Nieuwe uitlaat en hij ziet er porno uit voor een fiets van 10 jaar oud.
Deze:http://forum.dutchbodybuilding.com/f15/motor-topic-80743/index300.html#post5036361

Zat eerst ook te twijfelen om een 03 model te kopen zodat je de 2 onderstaande problemen niet had. Maar het komt vrij weinig voor, en het verschil is soms wel 1500 euro en tja als student heb je dan weinig keuze :D

Na 2x te laat zijn geweest, meteen deze gebeld en 2 dagen later opgehaald. Hij is in perfecte staat en ben nog geen krasje tegengekomen.



Er zijn wel degelijk verhalen dat er problemen zijn met de versnellingsbak, dat is dat hij uit de versnelling schiet als je naar ze 2 schakelt. Dat kan zijn een te slap veertje. Wat een (bekend) probleem is, heb je dat dan heb je geluk. Dat kost je hoogstens 10 euro voor een nieuwe veertje en 1 uurtje werk.

Mocht het je versleten tandwielen zijn dan ben je de lul. Dan ben je voor 2 tandwielen en een schakelvork alleen al 600 euro kwijt aan onderdelen.
Zie klik

2de probleem is inderdaad de gescheurde cilinderwand dat is het bekendste probleem van modellen 99-02. Mits je de motor gewoon goed onderhoud en hij heeft nog weinig kilometers. Dan is de kans heel klein dat het gebeurt.
Gebeurt meestal rond de 40 a 50k kilometers.

ja die bakken hoor je wel eens, maar dat is ook pas bij hogere km standen. En dan kan je bij bijna elk merk wat vinden. Bij bmw vallen de bakken ook af en toe uit elkaar, bij kawasaki zakken de cilinderbussen, bij honda de bekende sr/ dynamo problemen, suzuki ook problemen met bak enz enz
 
ja die bakken hoor je wel eens, maar dat is ook pas bij hogere km standen. En dan kan je bij bijna elk merk wat vinden. Bij bmw vallen de bakken ook af en toe uit elkaar, bij kawasaki zakken de cilinderbussen, bij honda de bekende sr/ dynamo problemen, suzuki ook problemen met bak enz enz

Ja dat wist ik niet van andere merken, wist het alleen van de R6 :o

Maar je zult uiteraard bij elk merk wel ze eigen problemen vinden.
 
Jup bij mijn honda cbr600f schijnt de naks (nokkenaskettingspanner) en de spanningsregelaar nogal vaak kapot te gaan. De rest van de motor schijnt meer dan 150.000 km te kunnen lopen zonder problemen.

Zo is er bij iedere motor wel wat...Maar een loslatende cilinderwand.....tha **** :eek:.
 
Er staan zeker een heleboel r6 te koop. Veel tussen de 3500 en 4000 euro.

bedankt voor de tips.
 
Jup bij mijn honda cbr600f schijnt de naks (nokkenaskettingspanner) en de spanningsregelaar nogal vaak kapot te gaan. De rest van de motor schijnt meer dan 150.000 km te kunnen lopen zonder problemen.

Zo is er bij iedere motor wel wat...Maar een loslatende cilinderwand.....tha **** :eek:.

Hij laat niet los, het is alleen een scheurtje in de cilinderwand. Waardoor je daar geen compressie meer krijgt, oftewel geen power.
 
Jup bij mijn honda cbr600f schijnt de naks (nokkenaskettingspanner) en de spanningsregelaar nogal vaak kapot te gaan. De rest van de motor schijnt meer dan 150.000 km te kunnen lopen zonder problemen.

Zo is er bij iedere motor wel wat...Maar een loslatende cilinderwand.....tha **** :eek:.

ja stond toevallig een paar moto73 terug nog een marathon r6 in die bij 60.000km een hele hap uit een cilinder wand had. Heeft ie een donor blok gehaald en die erin gezet. De motor zelf heeft nu iets meer als een ton gelopen geloof ik.......dus de rest van de motor is wel echt goed. Hij begon alleen nu weer zenuwachtig te worden want het donor blok had geloof ik toe hij hem kocht ook al iets van 20k gelopen dus nu bij elkaar zit ie nu weer op bijna 60........

---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------

Hij laat niet los, het is alleen een scheurtje in de cilinderwand. Waardoor je daar geen compressie meer krijgt, oftewel geen power.

bij die van de moto73 was er echt 1 a 2cm^2 van de wand helemaal weg geslagen (de nicasil wand dan, want het gietijzer er achter zat er nog)
 
Reden om problemen zoveel mogelijk te voorkomen is nieuwe kopen, en elke 2 jaar weer nieuw tegaan rijden.
Kost wat, maar verschil wat je betaald, bespaar je gedeeltelijk met je onderhoud.
Ik snap ook wel dat het niet weggeled is voor iedereen om een nieuwe te kopen.
Zelf heb ik daar ook de cash niet meer voor.
 
ja stond toevallig een paar moto73 terug nog een marathon r6 in die bij 60.000km een hele hap uit een cilinder wand had. Heeft ie een donor blok gehaald en die erin gezet. De motor zelf heeft nu iets meer als een ton gelopen geloof ik.......dus de rest van de motor is wel echt goed. Hij begon alleen nu weer zenuwachtig te worden want het donor blok had geloof ik toe hij hem kocht ook al iets van 20k gelopen dus nu bij elkaar zit ie nu weer op bijna 60........

---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:28 ----------



bij die van de moto73 was er echt 1 a 2cm^2 van de wand helemaal weg geslagen (de nicasil wand dan, want het gietijzer er achter zat er nog)

Zo dan, dat zal denk wel een aardige kracht zijn geweest :D

100,000km op een R6 dat heb ik nog nooit gezien, dat is aardig wat.

---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------

Reden om problemen zoveel mogelijk te voorkomen is nieuwe kopen, en elke 2 jaar weer nieuw tegaan rijden.
Kost wat, maar verschil wat je betaald, bespaar je gedeeltelijk met je onderhoud.
Ik snap ook wel dat het niet weggeled is voor iedereen om een nieuwe te kopen.
Zelf heb ik daar ook de cash niet meer voor.

Het enige leuke daaraan is dat je 2 jaar fabrieksgarantie heb. Maar als jij particulier een 07/08 model koopt scheelt het soms wel 1500 euro.
Als je in die 2 jaar alleen maar wat olie moet vervangen en nieuwe banden, dan is het verschil vrij klein.

+ Als je zelf al het onderhoud doet zul je goedkoper zijn.
 
Zo dan, dat zal denk wel een aardige kracht zijn geweest :D

100,000km op een R6 dat heb ik nog nooit gezien, dat is aardig wat.

---------- Toegevoegd om 14:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:34 ----------



Het enige leuke daaraan is dat je 2 jaar fabrieksgarantie heb. Maar als jij particulier een 07/08 model koopt scheelt het soms wel 1500 euro.
Als je in die 2 jaar alleen maar wat olie moet vervangen en nieuwe banden, dan is het verschil vrij klein.

+ Als je zelf al het onderhoud doet zul je goedkoper zijn.

Scheelt wel meer dan 1500 euro. Echter kans op problemen is aanzienlijk groter.
Ik heb in het verleden ooit 6000 gulden (ja lang geleden) aan onderhoud moeten uitgeven.
Nieuw blok (vastloper door lekke oliecarter) was 3500. Toen nog ketting/tandwielen, achterband, servicebeurt enz enz.
Toen was ik zo ziek, dat ik daarna nieuw ben gaan rijden:D
 
Geef je geen ongelijk haha.
Heb ook nog een motor staan met een vast blok. Heb eerlijk gezegd er geen zin om om een 2e hands blok te gaan zoeken en die er onder te gaan zetten. Op de motorclub zeggen ze dat ik het wel moet doen, maar dat zijn van die sleutel freaks.

Op wat voor fiets rij je nu eigelijk Rich? Vindt je wel een figuur voor een Vmax haha
 
Geef je geen ongelijk haha.
Heb ook nog een motor staan met een vast blok. Heb eerlijk gezegd er geen zin om om een 2e hands blok te gaan zoeken en die er onder te gaan zetten. Op de motorclub zeggen ze dat ik het wel moet doen, maar dat zijn van die sleutel freaks.

Op wat voor fiets rij je nu eigelijk Rich? Vindt je wel een figuur voor een Vmax haha

Ik had het blok toen in Belgie gekocht. In NL bijna niet te vinden, en als je er dan al 1 had, zonder verleden en abnormale prijzen.
Enige wat ik toen belangrijk vond was dat het een vol vermogen blok was en de historie.

Rijd al 7 jaar niks:(
Maar komt wel. Vrouw gaat misschien over paar maanden lessen, en dan koop ik misschien wel weer een bike voor ons 2. Word ie ook wat meer gebruikt. Af en toe zij, dan ik weer.
Zal niet een te zware fiets worden. ZX6/7/9 denk ik. Beetje kijken hoe de modellen zitten.

V-max is wel ruig, maar stuurt niet echt, plus is geen KAWA:D
 
Ik had het blok toen in Belgie gekocht. In NL bijna niet te vinden, en als je er dan al 1 had, zonder verleden en abnormale prijzen.
Enige wat ik toen belangrijk vond was dat het een vol vermogen blok was en de historie.

Rijd al 7 jaar niks:(
Maar komt wel. Vrouw gaat misschien over paar maanden lessen, en dan koop ik misschien wel weer een bike voor ons 2. Word ie ook wat meer gebruikt. Af en toe zij, dan ik weer.
Zal niet een te zware fiets worden. ZX6/7/9 denk ik. Beetje kijken hoe de modellen zitten.

V-max is wel ruig, maar stuurt niet echt, plus is geen KAWA:D
Monster editie van de zx-6r is nice, koop die :cool:.
 
Terug
Naar boven