Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

:woot:

Net mijn eerste motor gekocht!

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Morgen middag mag ik hem op gaan halen, hopen dat ik vanavond kan slapen :x

Goede keus!
Genoeg vermogen, niet te veel (alhoewel hij nu op 25 kw zal staan als ik je leeftijd zie).
Stuurt aardig, geen gekke fratsen, Honda is betrouwbaar.
Mijn 1e motor kwam ook van Solo af:D

mooie fiets man gefeliciteerd heb je voor morgen al vrij gevraagt op je werk kan je de heledag rijden (deed ik wel bij die van mij)

dan weet ik waar de studiefinaciering heen gaat de tank hahah

Een racer rijd je niet zoek met een sm, of bedoel je haarspeld bochten of tegen een niet ervaren racer? Met een 600 kan je hard door bochten, niet zwaar en veel vermogen.
dijkjes, bochtjes etc. ik rij genoeg met die gasten, ik weet dat ik altijd moet wachten.

koppel scheelt niet zoveel op die dingen, gewicht wel. ik heb het uiteraard niet over rechte stukken, daar kan iedereen gas geven, dat kost geen vaardigheden, en daar zullen de meesten op hun supersport het idd goed moeten maken.

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

dijkjes, bochtjes etc.

koppel scheelt niet zoveel op die dingen, gewicht wel. ik heb het uiteraard niet over rechte stukken, daar kan iedereen gas geven, dat kost geen vaardigheden, en daar zullen de meesten op hun supersport het idd goed moeten maken.

---------- Toegevoegd om 11:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:48 ----------

ik zou niet weten waarom ik veel langzamer zal zijn in de bochten misschien met een hele zware machiene maar met een lichte machiene hou ik het wel bij.(en dan bedoel ik de gewone rijder niet de profs natuurlijk)

Hehe, ze rijden de MOTOGP niet voor niets op race modellen;)

Op bekende wegen met ruime bochten en goed asfalt (zoals een circuit of de Eifel) is een supersport veel sneller natuurlijk.

De kracht van een SM zit hem in kunnen improviseren, krappe bochten en minder goed asfalt. Dingen die je in de realiteit veel vaker tegenkomt.

De vraag is ook waar je je kick uithaalt, beide geven een ander gevoel. Nu rij ik een zware SM, maar wie weet rij ik in de toekomst wel weer een supersport.

sm is alleen sneller in de bebouwde kom.........Daar buiten ben ik nog nooit en dan bedoel ik ook echt nog nooit een sm tegen gekomen die mij in de bochten zoek rijd.

@riggard. Als die vrienden van jou je niet zoek rijden op een dijk of in de eifel enz dan kunnen ze gewoon niet rijden of jij heb rossi als achternaam.

Motor is inderdaad een stuk goedkoper dan een auto.

kosten die ik gemaakt heb:

pak, helm, laarzen, handschoenen en een slot = 1000 euro (alles nieuw bij motoroutlet breda)

Rijbewijs = 900 euro

Wegenbelasting = 70 euro per jaar

verzekering = 200 per jaar

motor= 2750

Alles bij elkaar dus zo'n 5000 euro.

Ja dat is wel te doen. Hoelang duurt het ongeveer om zo'n rijbewijs te halen? Gefeliciteerd met je aankoop, ziet er vet uit.

ik zou niet weten waarom ik veel langzamer zal zijn in de bochten misschien met een hele zware machiene maar met een lichte machiene hou ik het wel bij.(en dan bedoel ik de gewone rijder niet de profs natuurlijk)
verschil tussen de nieuwste R6 en een huskie is al snel 70kg, bovendien kun je enorm verzitten met die huskie, waardoor je beter gebruik kunt maken van de grip van je banden (lees sneller de bocht uitaccelereren)

Hehe, ze rijden de MOTOGP niet voor niets op race modellen;)
zoals sriel al zegt, dat zijn circuitmotoren, de obw is geen circuit, daar is zo'n motor in principe niet voor gemaakt.

om even de verschillen en voordelen daarvan op dijkweggetjes uiteen te zetten:

sm vs supersport
hogere zit, daardoor meer overzicht, doordat je niet zo voorover zit kun je ook je nek vrijer draaien, daardoor zie je dus eerder wat er voor bochten en verkeer aankomen
soepeler afgeveerd en een stuk meer veerweg, ideaal bij wegen die niet 100% egaal zijn, zoals dijkjes en de obw in het algemeen
je kunt naar voren/achteren gaan zitten waardoor je het gewicht op je motor kunt verdelen om zo je achterwiel bv. te kunnen ontlasten wat harder accelereren mogelijk maakt.
je hebt een breder stuur waardoor je de fiets sneller kunt kantelen/meer controle hebt
het gewicht ligt stukken lager
koppel op lage toerentallen

zoals sriel zei, op het circuit is een supersport ideaal, op de obw hoeft dat niet per se zo te zijn.

Oke, ja want ik ga dus geen pakket van 25 lessen kopen als het ook in 10 lessen te doen is.:)

Dat is wel heel knap wat hij deed in 8 lessen.

Ik was voor het rijbewijs wel meer dan 1500 kwijt, daarnaast was ik voor me pak en helm maar 500 kwijt ongeveer.

Als je pas volgend jaar begint, zou ik zeker de motorbeurs aanraden!

Terug
Naar boven