AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Die blokjes helpen cker wel, val beugel nog maar maar das weer lelijk :P

Trouwens ghostrider blaast ook aardig door het verkeer heen....

Edit- idd wat dvo zegt je zal wel krassen krijgen op je kuip maar veel minder snel scheuren enzo
 
Als je voor Suzuki gaat zou ik zeker de 750 nemen. Bijna het vermogen van een 1000cc en het gewicht/handelbaarheid van een 600.

k vind dat anniversary model wel bruut ( kost ook wel wat maarja ) dan maar goed zoeken en goed onderhandelen..
 
Die blokjes helpen cker wel, val beugel nog maar maar das weer lelijk :P

Trouwens ghostrider blaast ook aardig door het verkeer heen....

Edit- idd wat dvo zegt je zal wel krassen krijgen op je kuip maar veel minder snel scheuren enzo

Niks te krassen als hij op de asfalt blijft. Ik ben eens uitgeschoven in de regen en ze hebben goed hun werk gedaan, geen krasje op de kuip. Enkel de achterkant van 1 v.d. handvaten en een voetsteuntje geschonden.
 
@dvo ik had helaas maar 4000 en een srad kon helaas niet op 25kw :( Achteraf mischien beter wat langer kunnen zoeken, maarja met zoiets heb ik nooit gedult :P
 
Rondrijden met het gedacht dat het je leven gaat kosten is ook niet goed hoor. Gewoon weten waar je grenzen liggen.

Geloof mij maar dat ik niet op de motor zit met de gedachte dat het m'n leven gaat kosten(anders zou ik het motorrijbewijs niet willen hebben). Maar als ik zo'n filmpjes zie, dan begrijp ik zeer goed dat zoiets waarschijnlijk vroeg of laat een keer mis moet gaan.

En daar bereik ik dus ook mijn grens. Het zo op een motor rijden lijkt me van de ene kant gewoon geweldig. Ik weet zeker dat DvO vol met adrenaline zit, als ie zo op de motor rijdt. Toch ? Maar ik realiseer me gewoon dat zoiets spelen met je leven is, en dat is het mij persoonlijk niet waard.

Ik hoop voor DvO dat ie zo voor de rest van zijn leven kan blijven rijden, als hij daar behoefte aan heeft. Maar of dat in werkelijkheid zo zal zijn ? Een motorrijder heeft 16 keer zoveel kans op een (dodelijk)ongeluk. (stond op de dvd van ghost rider :$) ;

Wat ik me verder trouwens wel afvraag is hoe dat zit met die wegmarkering. Zo'n wegmarkering is over het algemeen toch eerder glad dan het normale wegdek ? Brengt dat niet extra risico met zich mee ? Of maakt dat met die snelheid eigenlijk nog amper uit ?
 
Niks te krassen als hij op de asfalt blijft. Ik ben eens uitgeschoven in de regen en ze hebben goed hun werk gedaan, geen krasje op de kuip. Enkel de achterkant van 1 v.d. handvaten en een voetsteuntje geschonden.

Als je geluk heb blijft het daar bij, maar kan ook wel anders aflopen :(
 
Wat ik me verder trouwens wel afvraag is hoe dat zit met die wegmarkering. Zo'n wegmarkering is over het algemeen toch eerder glad dan het normale wegdek ? Brengt dat niet extra risico met zich mee ? Of maakt dat met die snelheid eigenlijk nog amper uit ?

Je voelt dat je banden een beetje "zoeken" als je over die markering rijd, best irritant, dus kan het het beste vermijden.
 
Je voelt dat je banden een beetje "zoeken" als je over die markering rijd, best irritant, dus kan het het beste vermijden.

Ik had het eigenlijk niet over het normale motorrijden. Ik had het eigenlijk over die filmpjes, zoals die van Ghost Rider. Ik heb verschillende filmpjes gezien waar hij er aan de linkerkant voorbij gaat. Als ik het goed zie, dan rijdt ie daar behoorlijk over die markering heen. En de snelheid die hij daarvoor soms gebruikt liegt er niet om(+- 299 dacht ik);

Die stukjes met de politie vond ik ook wel grappig. In een van die stukjes krijgt zo'n politiewagen volgens mij ook nog een ongeluk. :D
 
Ik had het eigenlijk niet over het normale motorrijden. Ik had het eigenlijk over die filmpjes, zoals die van Ghost Rider. Ik heb verschillende filmpjes gezien waar hij er aan de linkerkant voorbij gaat. Als ik het goed zie, dan rijdt ie daar behoorlijk over die markering heen. En de snelheid die hij daarvoor soms gebruikt liegt er niet om(+- 299 dacht ik);

Die stukjes met de politie vond ik ook wel grappig. In een van die stukjes krijgt zo'n politiewagen volgens mij ook nog een ongeluk. :D

Tja ik weet niet, zal DvO vast wel weten :D

Ja daar rijdt die politie auto tegen een andere auto aan of niet?
 
met 300 maakt een markering ook niet meer uit..
 
Ja daar rijdt die politie auto tegen een andere auto aan of niet?

De politie wordt daar geramd, dacht ik. (je ziet er niet heel goed of ze geraakt worden, maar als je de 360 ziet die de wagen maakt, dan verwacht ik van wel.)
 
met 300 maakt een markering ook niet meer uit..

Wat verbruikt je motor op zo'n moment eigenlijk ? Ik verwacht dat het toch heel wat zuipt om zo te rijden ? Verder zal het onderhoud van je motor ook wel iets duurder zijn, verwacht ik ? (banden/remmen/ misschien nog meer ?)

Wat is het gemiddeld verbruik van zo'n motor eigenlijk bij normaal gebruik ? M'n schoonvader heeft een intruder(dus geen race) 1500cc, en die kon iets van 1 op 19 of 1 op 20 dacht ik bij normaal gebruik van de motor.
 
1 op 12 volgas..
Valt reuze mee
 
Dat valt inderdaad nog wel mee. Tijdje geleden was er nog zo'n Mercedes op TV(ik ben de naam even kwijt van het type, maar wel eentje die iets van 6 ton nieuw kost), daarmee konden ze 20 minuten hard rijden en dan konden ze weer tanken. (was bij top gear)
 
Of de Veyron, 15min volgas en tank is leeg.
 
en na 10 minuten klappen de banden ofzo :D
 
mwaw :P


Dinsdag vertrek ik 's ochtends en ben ik 's avonds in Lund in zweden

Is maar 800km.. EITJE!

Pff ik reed in 11 uur van Nijmegen naar Blanes (Spanje).
Kleine 1450 km!:D

1e stuk hield ik het wel 2 uur achtereen op de motor. Op het eind moest ik na 30-45 min ff rusten.:D
 
hehe nice 8)

Ik heb weleens vaker meer als 5 uur op de motor gezeten.
500km autobahn.. ben er zo :P
 
Back
Naar boven