MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Hahaha.. Tis een R1 (1000cc dus ;) ), eentje die dus echt onder de categorie van snelle motoren valt ;)..

Tuurlijk ben ik het met je eens dat je zo sneller om het leven zou kunnen komen, wie dat niet vind snapt er weinig van.. Maargoed, de afweging om het te doen... Ik weet zeker dat ik ook wel eens veels te hard ga rijden als ik een motor heb, maar dingen als tussen 2 vrachtwagens door gaat me te ver...

Alhoewel, de laatste tijd doe ik het ook steeds vaker bij auto (ben verhuisd, is nu een kruispunt waar ik dan geen zin heb om te wachten, fiets af en toe tussen 2 autos door die in elkaar tegengestelde richting rijden.. Dat doe je één keer en dan denk, goh, dat ging makkelijk en zo ga je volgens mij steeds verder.. Maargoed, dat is helemaal waar je voor jezelf de grens legt.. Even remmen, even wachten, of er gewoon langsheen knallen ;)..

Maargoed, vind dit een beetje een zinloze discussie, want DvO doet wat hij wil, ik doe wat ik wil en jij doet het weer anders ;)

Maargoed, vind dit een beetje een zinloze discussie, want DvO doet wat hij wil, ik doe wat ik wil en jij doet het weer anders ;)

Ik zeg ook niet dat hij het niet moet doen. Ik ken hem verder niet, en mij zal hij ook niet raken als ie zich dood zal rijden. Maar zo'n mensen zorgen er wel voor dat ze de leeftijd steeds hoger willen zien voor een zware motor. (Ik dacht te lezen dat ie 10 maanden het rijbewijs heeft ?)

Maar ja, laten we er verder maar over ophouden. Je hebt gelijk. :-)

Als het bij jou een keer verkeerd gaat, dan heb je ook spijt. (als je dat nog kunt hebben)

Begrijp me niet verkeerd, het ziet er wel stoer uit en het zal zeker wel een kick geven om zo het gas open te trekken. Maar naar mijn idee speel je onnodig met je leven. Je zit maar op twee wielen, en je bent dus naar mijn mening behoorlijk kwetsbaar. Ookal rijd je zelf goed, een ander kan ook een fout maken die voor jou, op je twee wielen, behoorlijk verkeerd kan uitpakken met die snelheden die je bereikt. Zoiets wil je voor jezelf, en voor je ouders toch niet.

(Deze post is niet als flame bedoeld. Het is gewoon hoe ik erover denk.)

Zekers. Maar je bent het hopelijk met me eens dat zo'n manier van rijden je wel eens het leven zou kunnen kosten ? (in ieder geval meer dan als je normaal rijdt)

Ik zal ook nooit van m'n leven een race-motor halen. Persoonlijk weet ik niet of ik zo zou durven te rijden als Dvo. Maar ik vermoed wel dat je steeds harder zult gaan rijden op zo'n ding ? (uiteraard ligt dat ook een beetje aan de persoon zelf, maar ik denk dat je over het algemeen wel harder zult gaan rijden ?)

Ik ben te lui om alle posts door te gaan nemen van dit topic, maar om wat voor motor en hoeveel cc/kw gaat het eigenlijk ? Ik heb zelf weinig verstand van motor's, maar wat gaat dat ding snel man. Ik vind de lesmotor al behoorlijk pittig :$ (Volgens mij een Honda CB 500cc)

Zéér goede posts , en deze dingen moeten ook zeker ergens in je achterhoofd zitten als je gaat rijden ,.....

Maar eerlijk is eerlijk als je continu aan deze dingen denkt tijdens het rijden is dat een soort van onzekerheid, en moet je gewoon niet op een motor gaan zitten !!
Een motor is nu eenmaal geen ding om onzeker op te gaan zitten

No offence CoD ;)

Maar eerlijk is eerlijk als je continu aan deze dingen denkt tijdens het rijden is dat een soort van onzekerheid, en moet je gewoon niet op een motor gaan zitten !!
Een motor is nu eenmaal geen ding om onzeker op te gaan zitten

Ik ben zeker niet onzeker op een motor. Ik ben persoonlijk alleen van mening dat je in het verkeer je verstand moet gebruiken. Als ik hoor dat iemand die 10 maanden zijn rijbewijs heeft(ik weet niet of ie al eerdere ervaring heeft, maar ik ga daar niet vanuit) snelheden bereikt van 299 km per uur, dan denk ik dat je niet verstandig op een motor zit. (hij is wel zeker van zijn zaak, dat wel)

Ik wil hier ook niemand mee aanvallen, en ik wil mezelf eigenlijk ook niet hoeven te verdedigen. Als iemand daar goed over heeft nagedacht, en toch het risico wil nemen dan moet ie dan in zekere zin zelf weten. (alhoewel je ook andere in gevaar kunt brengen, iets waar ik het dan weer niet mee eens ben. Hetzelfde met mensen die dronken achter het stuur kruipen imo)

Geen problemen mee hoor :D

edit: zijn jullie trouwens niet bang dat jullie rijbewijs ooit eens wordt ingetrokken ? :D

Ik ben zeker niet onzeker op een motor. Ik ben persoonlijk alleen van mening dat je in het verkeer je verstand moet gebruiken. Als ik hoor dat iemand die 10 maanden zijn rijbewijs heeft(ik weet niet of ie al eerdere ervaring heeft, maar ik ga daar niet vanuit) snelheden bereikt van 299 km per uur, dan denk ik dat je niet verstandig op een motor zit. (hij is wel zeker van zijn zaak, dat wel)

Ik wil hier ook niemand mee aanvallen, en ik wil mezelf eigenlijk ook niet hoeven te verdedigen. Als iemand daar goed over heeft nagedacht, en toch het risico wil nemen dan moet ie dan in zekere zin zelf weten. (alhoewel je ook andere in gevaar kunt brengen, iets waar ik het dan weer niet mee eens ben. Hetzelfde met mensen die dronken achter het stuur kruipen imo)

Geen problemen mee hoor :D

edit: zijn jullie trouwens niet bang dat jullie rijbewijs ooit eens wordt ingetrokken ? :D

1 Ja en nee , als iemand 10 maanden continu rijd kan hij misschien wel over betere rijvaardiheid beschikken dan iemand die 3 mnd per jaar ( mooiweer rijder ) rijdt .

2 Mee eens ! Als je zoiets doet , dan wel waar het "kan" ,.. dus niet door ook andere in gevaar te brengen !
( Ben zelf ook geen heilig boontje , als ik naar huis ga na een middag dienst waar ik op de motor heen kon , dan geef ik m ook wel eens de sporen :D maar das meestal rond 23.00-24.00 's avonds )

3 Nee zover laat ik het (hoop) ik niet komen , rijd meestal rijbewijs behoudend :D dus max 49/50 te hard ;)
Maar idd , tijdens zo'n piek dat ik m ff opengooi zou er wel eens een politie in de buurt kunnen zijn die het op mijn roze papiertje gemunt heeft :D

Als je zo hard wil blazen zonder het overige verkeer een hinder te zijn dan zou je aan wedstrijden mee moeten gaan doen of aan de bekende circuitdagen deel moeten nemen.
Op zo'n manier blazen breng je niet alleen jezelf in gevaar, maar ook het overige verkeer.
Vooral in woonwijken waar situaties altijd onverwachts kunnen veranderen een kind dat de weg op rent bijv.
Kids die een balletje schoppen en de bal die op de weg beland enz,enz.
En sommige motorrijders verpesten het voor de andere motorrijders ;)

1 Ja en nee , als iemand 10 maanden continu rijd kan hij misschien wel over betere rijvaardiheid beschikken dan iemand die 3 mnd per jaar ( mooiweer rijder ) rijdt .

Vergelijk het eens met iemand die het autorijbewijs heeft. Iemand die één jaar elke dag in een auto rijdt is nu niet meteen een superchauffeur. Ervaring komt met de jaren.

Jah, maar daarom kan hij nog wel een betere chauffeur zijn dan die ander.. maargoed, elke dag hetzelfde stukje rijden helpt ook weinig, etc. etc...

• Topic Starter Topic Starter
Haha hoe die black prince vertelt dat als hij maar 1 meter ruimte tussen de auto's heeft dat ie er lekker voorbij kan, soepeltjes. :roflol:
Maar deze gast rijdt echt nog gevaarlijker dan ghostrider, vind het niet zo vreemd dat ie dood is.

Haha hoe die black prince vertelt dat als hij maar 1 meter ruimte tussen de auto's heeft dat ie er lekker voorbij kan, soepeltjes. :roflol:
Maar deze gast rijdt echt nog gevaarlijker dan ghostrider, vind het niet zo vreemd dat ie dood is.

Het voordeel is denk ik wel dat je er weinig van zult merken met zo'n snelheden op twee wielen.

Wat ik persoonlijk ook nog behoorlijk gevaarlijk vind zijn van die halve helmen. (daar waar de onderkant van je gezicht nog vrij is) ; Ik heb ooit eens op rotten.com een foto gezien(toen ik net internet had), die me eigenlijk altijd wel is bijgebleven.

Hehe, tja 25kw is nu helemaal klote aangezien er overal demo rijden is en ik nergens op mag :(

Maarja beter leer je eerst lekker sturen, en hard rijden komt nog wel :cool:

(moet er wij bij zeggen dat als ik het over kon doen ik die 2 maanden wel ff zou wachten maarja, 9 maanden zou ik iig niet wachten als ik jou was)

Edit- hard rijden kan natuurlijk ook nog als je in de 40 bent dus tijd zat ;)

Mee eens, eerst leren bochten maken. Anders ga je op je vermogen vertrouwen terwijl je eigenlijk op je eigen rijkunst moet kunnen vertrouwen. Vermogen red je niet altijd. Ga nou eerst na een jaartje rijden ff naar de vogezen of ardennen en dan leer je daar wel bochten nemen. Want zonder ervaring in de ardennen met een r1 rondrijden lijkt me niet echt optimaal.

Als ik nu al een r1 had ging ik waarschijnlijk zelfde rijden als DVO (iig respect daar voor i like it)

Maar heb nu tog al paar keer gemerkt dat als je plotst moet remmen je dit niet zo 1 2 3 doet. Al bijna zo'n oude bijna van zun sokken gereden omdat hij zomaar de weg opschoot. Van't weekend reed ik lekker op een mooie weg gaat die in 1 x over in een grind kiezel k*t weg, was ook ff schrikken.

Als ik nu al een r1 had ging ik waarschijnlijk zelfde rijden als DVO (iig respect daar voor i like it)

Maar heb nu tog al paar keer gemerkt dat als je plotst moet remmen je dit niet zo 1 2 3 doet. Al bijna zo'n oude bijna van zun sokken gereden omdat hij zomaar de weg opschoot. Van't weekend reed ik lekker op een mooie weg gaat die in 1 x over in een grind kiezel k*t weg, was ook ff schrikken.

Ja idd, dat is altijd ff schrikken, had laatst op een rotonde met lessen, ging plat erdoor, lag er grind op de weg.

Als het bij jou een keer verkeerd gaat, dan heb je ook spijt. (als je dat nog kunt hebben)

Begrijp me niet verkeerd, het ziet er wel stoer uit en het zal zeker wel een kick geven om zo het gas open te trekken. Maar naar mijn idee speel je onnodig met je leven. Je zit maar op twee wielen, en je bent dus naar mijn mening behoorlijk kwetsbaar. Ookal rijd je zelf goed, een ander kan ook een fout maken die voor jou, op je twee wielen, behoorlijk verkeerd kan uitpakken met die snelheden die je bereikt. Zoiets wil je voor jezelf, en voor je ouders toch niet.

(Deze post is niet als flame bedoeld. Het is gewoon hoe ik erover denk.)

Parachut springen is minstens zo gevaarlijk, maar ik snap je mening :)

Terug
Naar boven