Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

ja maar ik ga niet meer rijden met pekel. Had eerst een fireblade uit 2001 en heb toen de winter van 2006 gewoon door gereden.....gewoon vaak gewassen. Maar toch was al het aluminium flink aangevreten. Met mijn huidige motor doe ik het dus maar niet meer.

Heb je hem met warm/lauw water gewassen?
Met warm/lauw water versterk je juist het aanvreet proces van de pekel, dus altijd met koud water zonder zeep ed. wassen.
Daarom is het ook niet goed om hem in de wasstraat te wassen in de winter, dat water is vaak aan de warme kant.

@Bello

Valt er met zo een ZXR400 genoeg lol te beleven qua acceleratie ? Aangezien het toch een 400 is
 
Heb je hem met warm/lauw water gewassen?
Met warm/lauw water versterk je juist het aanvreet proces van de pekel, dus altijd met koud water zonder zeep ed. wassen.
Daarom is het ook niet goed om hem in de wasstraat te wassen in de winter, dat water is vaak aan de warme kant.

@Bello

Valt er met zo een ZXR400 genoeg lol te beleven qua acceleratie ? Aangezien het toch een 400 is

nee gewoon na elke rit met koud water uit de tuinslang.

Heb ook een zxr400 gehad 8 jaar terug. Erg leuke machine en gaat hard zat. Ding haalde tussen de 220 en 230km/h. Maatje van me had toen een sv650 met een dynojet kit en die reed ik compleet zoek (optrekken en op top).

let wel even op met kawa's van voor 98. De cilinder bussen wilde nog wel eens zakken met de nodige lekkage problemen tot gevolg (bij zxr400, zx6r, zx9r) Heb het zelf ook gehad en daarom de motor na 3 jaar weg gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Eind oktober men rijbewijs gehaald, maar toen gewacht om een motor te kopen vanwege aankomende winter. Nu aan het zoeken voor een leuke eerste budgetbike. Iemand sugesties? tot 2000,-

En dan als straks t eerste zonnetje begint te schijnen lekker touren ;-)

honda cbr600f
kawa zx6r
suzuki sv650n/s
kawa zxr400
yamahadiversion
honda cb500(wel beetje lesfiets mja)
suzuki600 srad
suzuki bandit
yamaha fazer
yamaha fzr
ktm/husqvarna/xr600,500,650 zou je er ook wel voor kunnen kopen


dit zijn een beetje de sportmodelen en supermotards van voor het bouwjaar 2000 die rond je budget zijn, heb geen chopperkennis etc.


ik heb mn rijbewijs sinds november en kijk nu ook een beetje naar deze modellen rond, hoop februari wel wat te gaan kopen
 
Heb je hem met warm/lauw water gewassen?
Met warm/lauw water versterk je juist het aanvreet proces van de pekel, dus altijd met koud water zonder zeep ed. wassen.
Daarom is het ook niet goed om hem in de wasstraat te wassen in de winter, dat water is vaak aan de warme kant.

@Bello

Valt er met zo een ZXR400 genoeg lol te beleven qua acceleratie ? Aangezien het toch een 400 is

Kijk ook even het bericht van Masters.

Maar ik vind ook zeker dat ze "snel genoeg" zijn. 0 - 100 4 seconde. Top 200 +. Je zult niet vaak een auto tegenkomen die je niet zoek kunt rijden.

Als ik me niet vergis is de zxr400 ook de snelste 400 cc (van fabriek uit).
In mijn ogen een zeer geschikte beginnersfiets; voldoende vermogen, vergevingsgezind in de bochten (niet snel een slippend achterwiel met als gevolg bijvoorbeeld een high sider).
 
Kijk ook even het bericht van Masters.

Maar ik vind ook zeker dat ze "snel genoeg" zijn. 0 - 100 4 seconde. Top 200 +. Je zult niet vaak een auto tegenkomen die je niet zoek kunt rijden.

Als ik me niet vergis is de zxr400 ook de snelste 400 cc (van fabriek uit).
In mijn ogen een zeer geschikte beginnersfiets; voldoende vermogen, vergevingsgezind in de bochten (niet snel een slippend achterwiel met als gevolg bijvoorbeeld een high sider).

+1

Maar probeer er echt 1 te vinden met minder dan 50.000km, daarboven zijn er maar weinig goede te vinden
 
Rij nu deze pekelfiets.
Suzuki%20GS%20550L%2080.jpg


maar wil binnenkort hier naartoe Yamaha Dragstar 1100:
xvs+1100+dragstar.jpg
 
Eind oktober men rijbewijs gehaald, maar toen gewacht om een motor te kopen vanwege aankomende winter. Nu aan het zoeken voor een leuke eerste budgetbike. Iemand sugesties? tot 2000,-

En dan als straks t eerste zonnetje begint te schijnen lekker touren ;-)

Zou in dat geval voor een nette gs500 of cb500 gaan.
 
+1

Maar probeer er echt 1 te vinden met minder dan 50.000km, daarboven zijn er maar weinig goede te vinden

Die van mij heeft nu wat meer dan 50.000 op te teller.
Maar ze staan inderdaad niet bekend om hun uithoudingsvermogen :rolleyes:.
Bij 70.000 zijn ze volgens mij wel echt afgeschreven.

Maar goed, ik vind het wel leuk om te sleutelen, dus zou het blok ooit open moeten: geen probleem. Heb natuurlijk liever dat alles gewoon blijft werken.
 
Laatst bewerkt:
Zou in dat geval voor een nette gs500 of cb500 gaan.
Voor dat geld heb ik destijds mijn CBR600F gekocht maar wat misschien een betere keuze is, is een nette ZX6R uit '96, houd je nog geld over ook.
Met een beetje goed zoeken vind je voor dat bedrag misschien ook een Honda VTR1000F (Firestorm) maar schrijf een Honda Fireblade uit 95 of jonger ook niet af, kan je geen buil aan vallen.
Een fireblade is 'tammer' dan mijn huidige ZX6R ('05) en zeker ook geschikt voor zowel beginners als gevorderden.
Andere optie is een Yamaha 750cc (volgens mij is dat een YZF) wat ook betrouwbare stuurfietsen zijn met net leuker vermogen dan de 600'jes uit die tijd.

Een thundercat zou ik laten staan, zijn niet zulke scherpe stuurfietsen en een 1000cc soes, yamaha of kawa uit die tijd zou ik zeker niet overwegen omdat ze veel te lomp/log zijn.
 
Voor dat geld heb ik destijds mijn CBR600F gekocht maar wat misschien een betere keuze is, is een nette ZX6R uit '96, houd je nog geld over ook.
Met een beetje goed zoeken vind je voor dat bedrag misschien ook een Honda VTR1000F (Firestorm) maar schrijf een Honda Fireblade uit 95 of jonger ook niet af, kan je geen buil aan vallen.
Een fireblade is 'tammer' dan mijn huidige ZX6R ('05) en zeker ook geschikt voor zowel beginners als gevorderden.
Andere optie is een Yamaha 750cc (volgens mij is dat een YZF) wat ook betrouwbare stuurfietsen zijn met net leuker vermogen dan de 600'jes uit die tijd.

Een thundercat zou ik laten staan, zijn niet zulke scherpe stuurfietsen en een 1000cc soes, yamaha of kawa uit die tijd zou ik zeker niet overwegen omdat ze veel te lomp/log zijn.

cbr600f zou ik ook laten staan. Erg oude techniek. Stalen frame, slappe vering, lomp uiterlijk. Wel degelijk maar ook nog aardig aan de prijs voor wat je krijgt
 
nee gewoon na elke rit met koud water uit de tuinslang.

Heb ook een zxr400 gehad 8 jaar terug. Erg leuke machine en gaat hard zat. Ding haalde tussen de 220 en 230km/h. Maatje van me had toen een sv650 met een dynojet kit en die reed ik compleet zoek (optrekken en op top).

let wel even op met kawa's van voor 98. De cilinder bussen wilde nog wel eens zakken met de nodige lekkage problemen tot gevolg (bij zxr400, zx6r, zx9r) Heb het zelf ook gehad en daarom de motor na 3 jaar weg gedaan.
Hoe kan dat nou?? SV650 heeft std 12pk extra, 1.5x de koppel en weegt slechts 9kg zwaarder. Ik denk dat je maat gewoon niet kon schakelen anders zou je het nooit kunnen 'winnen'. Een sv650 gaat onder de 3.5 seconde van 0-100. 1.5 seconde sneller dan een zxr400, wat mij ook een stuk logischer in de oren klinkt als je kijkt naar het vermogen, koppel en gewicht van beide motoren.

Kijk ook even het bericht van Masters.

Maar ik vind ook zeker dat ze "snel genoeg" zijn. 0 - 100 4 seconde. Top 200 +. Je zult niet vaak een auto tegenkomen die je niet zoek kunt rijden.

Als ik me niet vergis is de zxr400 ook de snelste 400 cc (van fabriek uit).
In mijn ogen een zeer geschikte beginnersfiets; voldoende vermogen, vergevingsgezind in de bochten (niet snel een slippend achterwiel met als gevolg bijvoorbeeld een high sider).
Even googlen wijst uit dat die 4 seconde zoals hierboven wordt geclaimd een goede 5 seconde is.

Bovendien lijkt een 2-takt 250cc me ook nog een hoop sneller. Zoiets als een RS250.
 
Hoe kan dat nou?? SV650 heeft std 12pk extra, 1.5x de koppel en weegt slechts 9kg zwaarder. Ik denk dat je maat gewoon niet kon schakelen anders zou je het nooit kunnen 'winnen'. Een sv650 gaat onder de 3.5 seconde van 0-100. 1.5 seconde sneller dan een zxr400, wat mij ook een stuk logischer in de oren klinkt als je kijkt naar het vermogen, koppel en gewicht van beide motoren.

Even googlen wijst uit dat die 4 seconde zoals hierboven wordt geclaimd een goede 5 seconde is.

Bovendien lijkt een 2-takt 250cc me ook nog een hoop sneller. Zoiets als een RS250.

maat van me was 15kg zwaarder en hij had het oude type sv. Dus bij gelijke gewichten had hij misschien wel gewonnen. Op top kwam hij nooit boven de 220 uit en ik haalde op windstille dagen altijd de 230. Zowiezo op bochten en met remmen was het een eitje om die sv voor te blijven
 
cbr600f zou ik ook laten staan. Erg oude techniek. Stalen frame, slappe vering, lomp uiterlijk. Wel degelijk maar ook nog aardig aan de prijs voor wat je krijgt
Ligt er heel erg aan hoe de motor die je koopt erbij staat. Indien deze een vering upgrade heeft gehad kan een '94+ model een erg interessante koop zijn, zeker omdat ze belachelijk waardevast zijn.

Bedenk me net dat je voor rond de 2000 euro ook een GSX-R 600 Srad kan kopen. Indien je kan leven met het bolle uiterlijk van die dingen is het een aanrader want ze sturen erg strak :)
 
Ligt er heel erg aan hoe de motor die je koopt erbij staat. Indien deze een vering upgrade heeft gehad kan een '94+ model een erg interessante koop zijn, zeker omdat ze belachelijk waardevast zijn.

Bedenk me net dat je voor rond de 2000 euro ook een GSX-R 600 Srad kan kopen. Indien je kan leven met het bolle uiterlijk van die dingen is het een aanrader want ze sturen erg strak :)

idd zeer waardevast!!!

ja srad is ook een goede fiets met iig goede remmen en een aluminium frame en achterbrug
 
Vermogen, koppel en gewicht zeggen lang niet alles.
Een fireblade 929 heeft op papier op vrijwel alle punten betere stats dan mijn motor maar toch knal ik ze op het rechte stuk voorbij op pure kracht met een echt aanzienlijk verschil.

Karakteristiek van het blok zegt zoveel meer dan 'droge stats'. Lage intern roterende massa zorgt bijvoorbeeld voor een 'rev-happy mental' karakter.

---------- Toegevoegd om 15:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------

idd zeer waardevast!!!

ja srad is ook een goede fiets met iig goede remmen en een aluminium frame en achterbrug
Enige waarbij je op moet letten bij dergelijke modellen uit die tijd is dat de klauwen goed schoon en onderhouden moeten worden, zijn de gixxertjes net wat gevoeliger voor. Gelukkig goedkoop en makkelijk op te lossen.
 
cbr600f zou ik ook laten staan. Erg oude techniek. Stalen frame, slappe vering, lomp uiterlijk. Wel degelijk maar ook nog aardig aan de prijs voor wat je krijgt

Euj! :mad:

No trashtalk 'bout my bike, capiche? :mad:


:D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar als je bedoelt dat er maar weinig mannen alpha genoeg zijn om deze fiets te begrijpen, dan heb wel gelijk.....:D
 
Vermogen, koppel en gewicht zeggen lang niet alles.
Een fireblade 929 heeft op papier op vrijwel alle punten betere stats dan mijn motor maar toch knal ik ze op het rechte stuk voorbij op pure kracht met een echt aanzienlijk verschil.

Karakteristiek van het blok zegt zoveel meer dan 'droge stats'. Lage intern roterende massa zorgt bijvoorbeeld voor een 'rev-happy mental' karakter.

---------- Toegevoegd om 15:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:46 ----------


Enige waarbij je op moet letten bij dergelijke modellen uit die tijd is dat de klauwen goed schoon en onderhouden moeten worden, zijn de gixxertjes net wat gevoeliger voor. Gelukkig goedkoop en makkelijk op te lossen.

929 voelde ook aardig lomp aan moet ik zeggen, maar met juiste piloot haal je het echt niet met een 636. Misschien met remmen en in de bochten.

Euj! :mad:

No trashtalk 'bout my bike, capiche? :mad:


:D

[Link niet meer beschikbaar]

Maar als je bedoelt dat er maar weinig mannen alpha genoeg zijn om deze fiets te begrijpen, dan heb wel gelijk.....:D

Is verder een prima fiets hoor en oerdegelijk maar het zou mijn keuze niet zijn. Ben wel grote fan van honda. Heb nu a 2 jaar een cbr600rr uit 2005 en ben er erg over te spreken.
 
Rechte stuk zandvoort, ik plakte achter de 929 en toen we beiden volgas rechtuit gingen kon ik er eenvoudig voorbij. Ben niet de enige met deze motor die zoiets meemaakte, ding is rechtuit ook sneller dan een rsv mille factory.
 
Rechte stuk zandvoort, ik plakte achter de 929 en toen we beiden volgas rechtuit gingen kon ik er eenvoudig voorbij. Ben niet de enige met deze motor die zoiets meemaakte, ding is rechtuit ook sneller dan een rsv mille factory.

kwestie van wie er harder uit bosuit komt en het 1e op het gas durft te gaan. Ik heb met mijn cbr600rr ook gasten met een r1 uit 2008, zx10r enz op het rechte stuk van zandvoort gepakt op deze manier. Puur sprinten op een strip van 5km win je het echt niet met een 600........
 
Laatst bewerkt:
Bedankt iedereen voor jullie adviezen en ervaringen. Mij lijkt een gs500 net wat te licht. Maar die Kawa's waar jullie het over hebben lijken me wel weer wat. Verder heb ik nog een hyosung op het oog, maar dan moet ik meer sparen.

Ik heb trouwens gelest op een Suzuki 650 gladius, volgens mijn rijinstructeur niet handig om dan weer terug te stappen op gs500, dus niet arogant bedoeld of zo.

Wat is het verschil tussen die Kawa Zx6r en een diversion?
 
Terug
Naar boven