MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Dan is 5km ook wel erg lang natuurlijk.
Een 929 is nou eenmaal niet zo snel en een 05 636 is nog steeds een van de snelste 600's ooit geproduceerd. Alleen de nieuwe zx6r kan eraan tippen, ook de nieuwe R6 en zeker de 600rr echt niet.

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:27 ----------

Bedankt iedereen voor jullie adviezen en ervaringen. Mij lijkt een gs500 net wat te licht. Maar die Kawa's waar jullie het over hebben lijken me wel weer wat. Verder heb ik nog een hyosung op het oog, maar dan moet ik meer sparen.

Ik heb trouwens gelest op een Suzuki 650 gladius, volgens mijn rijinstructeur niet handig om dan weer terug te stappen op gs500, dus niet arogant bedoeld of zo.

Wat is het verschil tussen die Kawa Zx6r en een diversion?
Laatste vergelijking: Supersport vs pekelbrik.

Gladius is een slap aftreksel van de SV dus moet je niet aan beginnen.
Hyosung is het ook niet helemaal imo.

Dan is 5km ook wel erg lang natuurlijk.
Een 929 is nou eenmaal niet zo snel en een 05 636 is nog steeds een van de snelste 600's ooit geproduceerd. Alleen de nieuwe zx6r kan eraan tippen, ook de nieuwe R6 en zeker de 600rr echt niet.

---------- Toegevoegd om 17:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:27 ----------

Laatste vergelijking: Supersport vs pekelbrik.

Gladius is een slap aftreksel van de SV dus moet je niet aan beginnen.
Hyosung is het ook niet helemaal imo.

misschien op vermogen 1 van de snelste 600cc ooit gemaakt. kwa rijwiel gedeelte en dus rondetijden zijn de huidige 600's echt wel sneller op het circuit als de 636. Maargoed voor ons amateur circuit rijders boeit het toch niet omdat we nooit de volle 100% uit een fiets gaan halen. Daarom vind ik design en betrouwbaarheid veel belangrijker dan die paar pk per kilo meer. Dat is ook de reden dat ik zonder problemen terug gestapt ben van 1000 naar 600....het vermogen boeit me niet zo......

Hoe kan dat nou?? SV650 heeft std 12pk extra, 1.5x de koppel en weegt slechts 9kg zwaarder. Ik denk dat je maat gewoon niet kon schakelen anders zou je het nooit kunnen 'winnen'. Een sv650 gaat onder de 3.5 seconde van 0-100. 1.5 seconde sneller dan een zxr400, wat mij ook een stuk logischer in de oren klinkt als je kijkt naar het vermogen, koppel en gewicht van beide motoren.

Even googlen wijst uit dat die 4 seconde zoals hierboven wordt geclaimd een goede 5 seconde is.

Bovendien lijkt een 2-takt 250cc me ook nog een hoop sneller. Zoiets als een RS250.

Een goed afgestelde zxr 400 doet zeker geen 5 seconde over 0 - 100. Heb ze het onder 4 seconden zien doen. Dus dan ist verschil al heel wat minder.

rijdt zo'n zxr400 op 25kw fijn? of is het helemaal k*t?

rijdt zo'n zxr400 op 25kw fijn? of is het helemaal k*t?

Normaal gesproken verloopt de power zo ongeveer:
2000 - 8000 toeren: weinig
8000 - 12.000 toeren: wat meer
12.000 - 14.500: alle power

Door de begrenzing kan hij minder lucht aan door de ringen in de inlaatspruitstukken. Daardoor valt de powerband van 12.000 - 14.500 weg. Dan heb je van 8000 - 14.500 evenveel power.

Je klimt wel nog gewoon in die toeren, alleen met minder power, dus klimt hij ook langzamer in toeren.

De 160 haalde ik makkelijk en klom vervolgens heel langzaam door naar de 180.

Het rijdt opzich wel gewoon goed maar je moet hem dan niet helemaal doortrekken tot in het rood, heb je weinig aan.
Maar ik moet zeggen dat ik het na een tijdje wel echt nep begon te vinden, en toen was ie de dag erna ineens veel rapper:D.

Laatst bewerkt:
misschien op vermogen 1 van de snelste 600cc ooit gemaakt. kwa rijwiel gedeelte en dus rondetijden zijn de huidige 600's echt wel sneller op het circuit als de 636. Maargoed voor ons amateur circuit rijders boeit het toch niet omdat we nooit de volle 100% uit een fiets gaan halen. Daarom vind ik design en betrouwbaarheid veel belangrijker dan die paar pk per kilo meer. Dat is ook de reden dat ik zonder problemen terug gestapt ben van 1000 naar 600....het vermogen boeit me niet zo......
Daarin moet ik je helemaal gelijk geven al hoop ik dat je niet probeert te zeggen dat mijn motor minder betrouwbaar zou zijn :p
Op circuit moet je toch een aardig goede rijder zijn om sneller met een 1000 rond te gaan dan met een 600, in eerste instant zal de 1000 alleen maar nadelig zijn.

Ik moet zeggen dat ik vrijwel uitsluitend op straat rijd en enkele keren het circuit gezien heb dus is het 90% persoonlijke voorkeur welke motor je koopt. Het echt racy gevoel (doortrekken in de toeren, gooi en smijtwerk etc.) bereik je nou eenmaal sneller met een 600 dan met een 1000.
Tot nu toe geen seconde spijt van mijn keuze gehad maar als ik overstap (indien gejat of totall-loss gereden) naar een andere dan wordt het wel een 1000cc, puur omdat ik het idee heb nu al een van de top 600's te hebben gehad en een echt grote stap vooruit zetten er niet meer in zit.

Daarin moet ik je helemaal gelijk geven al hoop ik dat je niet probeert te zeggen dat mijn motor minder betrouwbaar zou zijn :p
Op circuit moet je toch een aardig goede rijder zijn om sneller met een 1000 rond te gaan dan met een 600, in eerste instant zal de 1000 alleen maar nadelig zijn.

Ik moet zeggen dat ik vrijwel uitsluitend op straat rijd en enkele keren het circuit gezien heb dus is het 90% persoonlijke voorkeur welke motor je koopt. Het echt racy gevoel (doortrekken in de toeren, gooi en smijtwerk etc.) bereik je nou eenmaal sneller met een 600 dan met een 1000.
Tot nu toe geen seconde spijt van mijn keuze gehad maar als ik overstap (indien gejat of totall-loss gereden) naar een andere dan wordt het wel een 1000cc, puur omdat ik het idee heb nu al een van de top 600's te hebben gehad en een echt grote stap vooruit zetten er niet meer in zit.

+1

vind de 636 ook een pracht ding hoor. Toen ik in 2005 ging kijken voor een andere motor zat ik te twijfelen tussen de 929 of de 636. Tis toen toch de honda geworden. Vond em iets mooier. Nu rijd ik alweer 1,5 jaar met een 600rr rond. Ga van het voorjaar zoeken naar een 1000rr repsol fireblade uit 2006/2007. Altijd al een repsol willen hebben. Vind alleen die nieuwe fireblade oerlelijk (net als bijna alle nieuwe 1000's) dus daarom het "oude" type

+1

vind de 636 ook een pracht ding hoor. Toen ik in 2005 ging kijken voor een andere motor zat ik te twijfelen tussen de 929 of de 636. Tis toen toch de honda geworden. Vond em iets mooier. Nu rijd ik alweer 1,5 jaar met een 600rr rond. Ga van het voorjaar zoeken naar een 1000rr repsol fireblade uit 2006/2007. Altijd al een repsol willen hebben. Vind alleen die nieuwe fireblade oerlelijk (net als bijna alle nieuwe 1000's) dus daarom het "oude" type
Repsols zijn zeker tof!
De nieuwe blade vond ik in het begin ook niets kwa uiterlijk maar ik kan er erg goed aan wennen moet ik zeggen. Vooral de 2011 ZX10R in race-trim is geweldig:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ha ries, had je al wel weer eerder in dit topic verwacht!!!

die nieuwe zx10r zou ik ff afblijven. Ding word over de hele wereld terug gekocht door de fabriek omdat er problemen zijn. Kawa zegt alleen niet wat helaas.......
Liever dat ze het vooraf fixen dan dat je vrolijk aan het rondrijden bent en net als bij de nieuwe blade belachelijk olieverbruik hebt waar de fabriek moeilijk over gaat doen :x
Ook de BMW S1000RR had probleempjes (electronica) en zo zijn er meer nieuwe modellen geweest de afgelopen jaren.
Voor de verkoop terughalen en verbeteren is vele malen goedkoper dan achteraf alles door losse dealers laten herstellen :)

Voorlopig heb ik toch geen geld voor 'nieuw', heb mijn huidige kikker ook uit de UK gehaald omdat het goedkoper was (en hij nog maar net ingereden was wat betreft km stand :roflol: )

Laatst bewerkt:
Liever dat ze het vooraf fixen dan dat je vrolijk aan het rondrijden bent en net als bij de nieuwe blade belachelijk olieverbruik hebt waar de fabriek moeilijk over gaat doen :x
Ook de BMW S1000RR had probleempjes (electronica) en zo zijn er meer nieuwe modellen geweest de afgelopen jaren.
Voor de verkoop terughalen en verbeteren is vele malen goedkoper dan achteraf alles door losse dealers laten herstellen :)

ja mijn idee....koop je een nieuw ding....kan je em na 3 weken weer inleveren terwijl het buiten heerlijk weer is......dan baal je pas

Hier nog wat pics

4edc735dd2d9f8c337c6088a7d2af49d.jpg

in 2003 op assen met de Kawazaki ZXR400R

0f11235c97e1c8b646d01594c1f54f1b.jpg

in 2006 op zandvoort met de Honda fireblade 929

10e163d246b5eb8d5a4134d3ad673a24.jpg

in 2009 op zandvoort met de Honda CBR600RR

Volgens mij aardig wat motor-forum'ers hier?

Masters, ben jaloers op je woonplaats zo dicht bij de lekdijk :p

Volgens mij aardig wat motor-forum'ers hier?

Masters, ben jaloers op je woonplaats zo dicht bij de lekdijk :p

zeker veel mfers hier. Post er alleen niet zo heel veel de laatste 2 jaar. Ben er al wel heel lang lid.

hahah ja die lekdijk is leuk sinds ie weer open is. Ding heeft 2 jaar lang vol grind gelegen en was verboden voor motoren. Nu rijd ik af en toe naar mijn werk over de dijk. Werk in waddinxveen (bij gouda)

grappig dat ze op het motor-forum ook een eigen BB topic hebben ;-) zoals hier een motor-tpoic :D

ha ries, had je al wel weer eerder in dit topic verwacht!!!

die nieuwe zx10r zou ik ff afblijven. Ding word over de hele wereld terug gekocht door de fabriek omdat er problemen zijn. Kawa zegt alleen niet wat helaas.......

Klopt. Relatief klein probleem wat een groot probleem kan veroorzaken naar wat ik begreep.
Heb een belofte lopen, dus voorlopig rijd ik toch niks.
Maar is wel een bakbeest:D

grappig dat ze op het motor-forum ook een eigen BB topic hebben ;-) zoals hier een motor-tpoic :D

hahahah ja riggard zat daar veel in. Heb ook een paar keer gepost in dat topic, zitten alleen veel te veel noobs daar

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Klopt. Relatief klein probleem wat een groot probleem kan veroorzaken naar wat ik begreep.
Heb een belofte lopen, dus voorlopig rijd ik toch niks.
Maar is wel een bakbeest:D

vertel :D

zeker veel mfers hier. Post er alleen niet zo heel veel de laatste 2 jaar. Ben er al wel heel lang lid.

hahah ja die lekdijk is leuk sinds ie weer open is. Ding heeft 2 jaar lang vol grind gelegen en was verboden voor motoren. Nu rijd ik af en toe naar mijn werk over de dijk. Werk in waddinxveen (bij gouda)
Mooiste stukje is vrij rustig en veroorzaakt weinig overlast. Vrij smal en aan beide kanten een rode fietsstrook, heerlijk om even los te gaan :D
En ik kom in beide topics :p

---------- Toegevoegd om 20:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:42 ----------

hahahah ja riggard zat daar veel in. Heb ook een paar keer gepost in dat topic, zitten alleen veel te veel noobs daar

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

vertel :D
Wat is jouw MF naam dan? ;)

Terug
Naar boven