XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Kan het aan veel dingen zien. Je hele houding op de motor is verkeerd. Je zit erop alsof je toeren bent, of op een offroad machine zit. Knie aan de grond heeft daar niets mee te maken. Kan ook zijn dat deze foto's gemaakt zijn in je warm up lap of net afgevlagd, maar als dit ergens tijden je sessie geweest is dan heeft diegene die je dit geleerd heeft bij de CRT zelf een cursus nodig......

Wat zijn je tijden op cpz en assen?

Zelf ben ik Rossi ook niet overgens. Kan aardig mee komen maar wil vooral de boel heel houden. Rijd zelfs op sport tour banden omdat het anders een te kostbare hobby word.

iig circuitrijden is verslavend......bedenk goed waar je aan begint :D

nou ben je op de goede weg, ;) foto is idd uit 1 vd sessie die je nog achter de marshall rijdt.

Ik ben zowiezo niet iemand die erg naast de motor hangt, die opmerking krijg ik ook vd begeleiders. Daarnaast heb ik deze motor nog niet zo lang dat ik met vol vertrouwen voluit durf te gaan (heb vorig jaar me vorige vtr met 120 in een sloot geparkeerd dus dat zal ook nog wel zijn steentje bijdragen)

Toch rij ik op Assen redelijk stabiel rondjes rond 2:10 tot 2:13 dus echt langzaam ben ik niet te noemen lijkt me.

Motor komt gewoon vermogen tekort om op de rechte stukken nog de broodnodige secondes te winnen. Bochten kan ik iedereen behoorlijk bijhouden.

ik verlies bv op een maatje van me (compleet afgestelde gsxr 750 yoshihoera) en nog een maatje (ook compleet afgestelde aprillia rsv) op de 2 rechte stukken van Assen al zo een paar secondes.
 
Laatst bewerkt:
Veel plezier worf!

Die motor heeft mijn vader ook gehad, leuke motor voor beginner. Paar keer opgereden, hij wil nog aardig vooruit ongeacht het bouwjaar.

Vandaag standaard uitlaat opgehaald voor mijn R6, morgen zet ik hem nog even op de dyno met de laser Gp extreme en vol vermogen. Zondag knal ik die standaard demper erop. Eindelijk rust :D
Maakt hij met db-killer dan nog TE veel lawaai?
 
Proficiat Worf en Tjok, mooie machines.
Er worden toch veel 'oudere' moto's gekocht. Daar is niks mis mee, meeste van die dingen rijden nog zalig!
Net zoals mijn eigenste cbr600 van '93. Rijdt echt goed. Zal hem toch binnenkort eens moeten binnen brengen bij honda dealer want bij warme motor en stationair draaien heeft hij soms de neiging van stil te vallen. Carborator?
 
Ik had dat in het begin eerst ook mijn R6, bleek gewoon dat hij te laag stond stationair :p
 
nou ben je op de goede weg, ;) foto is idd uit 1 vd sessie die je nog achter de marshall rijdt.

Ik ben zowiezo niet iemand die erg naast de motor hangt, die opmerking krijg ik ook vd begeleiders. Daarnaast heb ik deze motor nog niet zo lang dat ik met vol vertrouwen voluit durf te gaan (heb vorig jaar me vorige vtr met 120 in een sloot geparkeerd dus dat zal ook nog wel zijn steentje bijdragen)

Toch rij ik op Assen redelijk stabiel rondjes rond 2:10 tot 2:13 dus echt langzaam ben ik niet te noemen lijkt me.

Motor komt gewoon vermogen tekort om op de rechte stukken nog de broodnodige secondes te winnen. Bochten kan ik iedereen behoorlijk bijhouden.

ik verlies bv op een maatje van me (compleet afgestelde gsxr 750 yoshihoera) en nog een maatje (ook compleet afgestelde aprillia rsv) op de 2 rechte stukken van Assen al zo een paar secondes.

2:10 is zeker niet slecht! Weet niet wat ik op het nieuwe assen rij, ben daar voor het laatst enkele jaren terug geweest (nu vind ik het te ver en te duur, maar wil toch wel een keer op die nieuwe baan rijden :D) Ik kom met mijn 600 ook vermogen tekort op de rechte stukken, maar echt vaak word ik niet ingehaald door 1000's omdat ik harder de bocht ervoor uit kom en later rem. Heb hiervoor een fireblade gehad maar moet zeggen dat de 600rr een stuk beter bevalt op het circuit.
 
Die tijden rijd ik met een ZX12 nog wel haha. Heb nog nooit op circuit gereden. Hield mijn motors al niet heel op de normale weg, laat staan op een circuit:D

Ga straks trouwens ff in Leeuwen kijken. Eens kijken of de nieuwe modellen me een beetje aanstaan.
 
koop er eens eentje met zijwieltjes Ries!!!!
 
2:10 is zeker niet slecht! Weet niet wat ik op het nieuwe assen rij, ben daar voor het laatst enkele jaren terug geweest (nu vind ik het te ver en te duur, maar wil toch wel een keer op die nieuwe baan rijden :D) Ik kom met mijn 600 ook vermogen tekort op de rechte stukken, maar echt vaak word ik niet ingehaald door 1000's omdat ik harder de bocht ervoor uit kom en later rem. Heb hiervoor een fireblade gehad maar moet zeggen dat de 600rr een stuk beter bevalt op het circuit.

Assen vind ik persoonlijk echt een gaaf circuit.

CPZ ben ik nog nooit geweest, maar die hoge curbs enz hou ik niet zo van,

de begeleiders van CRT rijden allemaal op 600RR, dus dat zijn echte circuit beesten, ze rijden er zo 1:55 ofzo mee :eek:

Maar ja, helaas ben ik echt een 2 cilinder man, ben niet zo van dat hoog toerig gejengel :p
 
Proficiat Worf en Tjok, mooie machines.
Er worden toch veel 'oudere' moto's gekocht. Daar is niks mis mee, meeste van die dingen rijden nog zalig!
Net zoals mijn eigenste cbr600 van '93. Rijdt echt goed. Zal hem toch binnenkort eens moeten binnen brengen bij honda dealer want bij warme motor en stationair draaien heeft hij soms de neiging van stil te vallen. Carborator?
Sja, wel gelijk 3x uitgevallen op de snelweg... :rolleyes: Lijkt steeds uit te vallen als ik een stukje 140+ heb gereden. Net alsof het contact wordt uitgezet. Ik heb gisteravond de electronica al doorgemeten en het lijkt er wel erg op dat de spanningsregelaar overleden is (enige probleem van dit model). Zometeen maar een R1 spanningsregelaar op zetten..
 
heeft mijn schoonvader ook gehad, precies zoals jij beschrijft, was inderdaad de spanningsregeleaar (zoals bekend een zwak punt bij Honda)

wees er snel bij, want als je te veel door blijft rijden en proberen, dikke kans dat je accu ookkapot gaat, gebeurd 7 vd 10 x dat de accu ook kapot gaat, duur grapje wordt het dan
 
heeft mijn schoonvader ook gehad, precies zoals jij beschrijft, was inderdaad de spanningsregeleaar (zoals bekend een zwak punt bij Honda)

wees er snel bij, want als je te veel door blijft rijden en proberen, dikke kans dat je accu ookkapot gaat, gebeurd 7 vd 10 x dat de accu ook kapot gaat, duur grapje wordt het dan

En daarna zelfs je dynamo........heb een fireblade uit 2001 gehad en die dingen at dynamo's en spanningsregelaars alsof het koekjes waren.......bij 600rr heb ik na 20000km nog nergens last van gehad. Gruwelijk betrouwbaar dat ding. Geloof dat ze die spannigsregelaar ellende nu eindelijk de baas zijn
 
bij mijne is de vorige eigenaar slim geweest en heeft ie heel subtiel een pijpje langs het subframe gelegd zodat rijwind via dat pijpje direct bij de spanningsregelaar achter de kuip terecht komt.

slim en simpel bedacht, maar het wertk blijkbaar wel, de originele zit er zover ik weet nog steeds op...

Mijn broer heeft toendertijd een nieuwe uit voorzorg gekocht, en op een koelvin een ventilatortje geboort van een processor (uit je pc dat dingetje) en aangesloten op je lampen.
Dus zorda je ging rijden en je lampen aandeed begon ie te blazen en koelde dus de spanningsregelaar
 
Proficiat Worf en Tjok, mooie machines.
Er worden toch veel 'oudere' moto's gekocht. Daar is niks mis mee, meeste van die dingen rijden nog zalig!
Net zoals mijn eigenste cbr600 van '93. Rijdt echt goed. Zal hem toch binnenkort eens moeten binnen brengen bij honda dealer want bij warme motor en stationair draaien heeft hij soms de neiging van stil te vallen. Carborator?

Idd. Je zou toch niet zeggen dat mijn fiets van '88 is?? Hij is wel overgespoten, dat werkt ook wel mee moet ik zeggen. Rijd nog prima!

Nog wat betere pics van vanmiddag:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Beetje jammer dat hij vanmorgen ineens niet meer wilde starten. Pas na 5 minuten proberen te starten begon hij langzamerhand te pruttelen en te lopen tot hij uiteindelijk startte. Gelukkig daarna geen last meer van gehad. Volgens een collega kon het zijn omdat hij heel de nacht op de jiffie had gestaan.. Zou dit kunnen denken jullie?

ben van plan ook veel zelf te leren, olie, remvloeistoffen, remmen etc.
 
Wat is een djiffie? :o
 
Net R6 '00 op de dyno gehad kwam 102,9pk uit.

Zal dalijk ff filmpje en foto posten van de curven. Had zelf ietsie meer verwacht, maar zeker niet slecht.
 
102pk ? wel weinig of is dat normaal voor op t achterwiel ? op papier heeft ie iets van 125 ofzo

nog een picca van mijn bike : http://yfrog.com/kheunfj
 
Laatst bewerkt door een moderator:
102pk ? wel weinig of is dat normaal voor op t achterwiel ? op papier heeft ie iets van 125 ofzo

nog een picca van mijn bike : http://yfrog.com/kheunfj

WPH geeft 120pk op krukas, met verlies van circa 10/15% is 103 niet erg slecht op het achterwiel.

Dit is de curve.
vLeaZ.jpg
 
Back
Naar boven