AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Zit je zou te trolle? Ik dacht dat je wel goed was in sleutelen:D

Het is normaal dat je luchtfilter wat vochtig en vettig aanvoelt. Heb je openfilters?

Een oliefilter is een oliefilter, als die past op je r6 is het geen probleem. Het kan alleen lastig zijn om de filter los te halen als je niet het juiste gereedschap hebt. Dat is zon tang met een bandje er aan die je kan strak zetten.
Mwah, kan wel beetje sleutelen maar aan het blok zit ik liever niet.
Dalijk komt mattie, kijk ik even wel opnieuw.

Heb al in WPH gekeken, air filter box moet er af en dan kan ik er als het goed is bij.
Heb voor bougies wel speciaal gereedschap. Heb gewoon standaard filters, dus dat zijn geen open filters als ik het goed heb.

Alleen voor mijn olie filter heb ik geen speciaal gereedschap dus dat is even k*t, had ik moeten mee bestellen toen ik bij louis.de had besteld.
Heb alleen ban bij mf, moet dus even wachten voordat ik aan wat bekende om een olie wrench kan vragen. :o

Mwah, kan wel beetje sleutelen maar aan het blok zit ik liever niet.
Dalijk komt mattie, kijk ik even wel opnieuw.

Heb al in WPH gekeken, air filter box moet er af en dan kan ik er als het goed is bij.
Heb voor bougies wel speciaal gereedschap. Heb gewoon standaard filters, dus dat zijn geen open filters als ik het goed heb.

Alleen voor mijn olie filter heb ik geen speciaal gereedschap dus dat is even k*t, had ik moeten mee bestellen toen ik bij louis.de had besteld.
Heb alleen ban bij mf, moet dus even wachten voordat ik aan wat bekende om een olie wrench kan vragen. :o

Whaha een ban op mf. Hoe krijg je dat daar voor elkaar.

Maar je oliefilter kan je ook wel zonder die tools los krijgen hoor. Je bent toch behoorlijk sterk. Dus goed knijpen en draaien. En anders voorzichtig een lijmklem er opzetten en draaien.

Whaha een ban op mf. Hoe krijg je dat daar voor elkaar.

Maar je oliefilter kan je ook wel zonder die tools los krijgen hoor. Je bent toch behoorlijk sterk. Dus goed knijpen en draaien. En anders voorzichtig een lijmklem er opzetten en draaien.

Heb al paar keer gereedschap gesloopt omdat ik iets niet los kreeg.
Kwa kracht zit het wel goed, maar liever goed gereedschap dat is 100x beter voor je motor.

Ik zal het dalijk eens proberen.

Haha, dat is daar al 3de of 4de ban ofzo. Ze hebben geen humor daar.

Ben met hulp van maat tot aan de bougies gekomen. En toen was daglicht op.
Gaan zondag verder.

kwam er wel achter dat rem hendel was begon te roesten/verf begon los te laten.
Mss dat ik even rem hendel ergens vandaar scoor, anders van die neppe korte erop.
Die zijn ook vrij goedkoop van ebay te plukken, iemand hier ervaring mee?

Zoiets bijv:
Ebay Brake & Clutch levers blue

Laatst bewerkt:
Ben met hulp van maat tot aan de bougies gekomen. En toen was daglicht op.
Gaan zondag verder.

kwam er wel achter dat rem hendel was begon te roesten/verf begon los te laten.
Mss dat ik even rem hendel ergens vandaar scoor, anders van die neppe korte erop.
Die zijn ook vrij goedkoop van ebay te plukken, iemand hier ervaring mee?

Zoiets bijv:
Ebay Brake & Clutch levers blue

Die remhendel is prima hoor. Je was toch verplan om je motor deze zomer te verkopen?
Als jij je motor langer houdt, dan zou ik wel een betere kwaliteit remhendel kopen.

Die remhendel is prima hoor. Je was toch verplan om je motor deze zomer te verkopen?
Als jij je motor langer houdt, dan zou ik wel een betere kwaliteit remhendel kopen.
Ik ga hem inderdaad verkopen deze zomer.
Zal zoiets dan even bestellen eerdaags.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Heb je die tas op je schouders, of vast met touw?

Wel peurno weg, jammer dat hij nat is.
Maar ziet er zeer tof uit!

Heb je die tas op je schouders, of vast met touw?

Wel peurno weg, jammer dat hij nat is.
Maar ziet er zeer tof uit!

Is een bagage systeem van motozoom (Nederlandse versie van Louis.de geloof ik?). Zit met spanbanden vast aan mijn zadel, en werkt eigenlijk prima. Alleen goed opletten met op en afstappen :D.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wegdek was niet zo nat als het op de foto lijkt btw, gewoon een beetje vochtig, maar daar verlies je weinig grip mee :).

Heb ook gelijkaardige tassen,idd heel handig en zitten goed vast. Is dat een cbr van '93? Ik herken er hetzelfde model in als mijn eigen cbr van 93

Durf nu eindelijk een beetje fatsoenlijke bochten te nemen en met een goede snelheid over rotondes etc. Laat het motor seizoen maar komen!

Doe ik de hele winter al door hoor.

Als je niet hard door de bochten durft te gaan met nat wegdek heb je zeer weinig motor ervaring.
Maarjah je bent ook pas 18 zie ik en ik rij al langer motor hoewel ik wel 18 ben :)
Maar rij gewoon vaak met nat wegdek dan word je steeds zekerder want zo weinig grip heb je niet hoor met nat wegdek.

Whoppa 1400km in twee dagen, nu weer lekker thuis. De CBR heeft me echt positief verrast op deze lange afstand, ga hem sowieso nog even houden. (was eigenlijk van plan hem weg te doen omdat ik deze zomer vol vermogen mag). 25kw viel ook 100% mee in de Duitse bergjes.

Heb ook gelijkaardige tassen,idd heel handig en zitten goed vast. Is dat een cbr van '93? Ik herken er hetzelfde model in als mijn eigen cbr van 93

Goed gezien, het is een 94'er maar dat is inderdaad hetzelfde model.

Doe ik de hele winter al door hoor.

Als je niet hard door de bochten durft te gaan met nat wegdek heb je zeer weinig motor ervaring.
Maarjah je bent ook pas 18 zie ik en ik rij al langer motor hoewel ik wel 18 ben :)
Maar rij gewoon vaak met nat wegdek dan word je steeds zekerder want zo weinig grip heb je niet hoor met nat wegdek.
Ten eerste moet jij geband worden, laat ik dat voorop stellen.
Daarnaast heb ik vanaf november mijn motorrijbewijs dus inderdaad niet heel veel ervaring. Het feit dat mijn bochten tot voor kort geen schoonheidsprijs verdienden heeft niets met het seizoen te maken. Daarbij moest ik erg wennen aan mijn eigen motor t.o.v. mijn lesmotor.

Ten eerste moet jij geband worden, laat ik dat voorop stellen.
Daarnaast heb ik vanaf november mijn motorrijbewijs dus inderdaad niet heel veel ervaring. Het feit dat mijn bochten tot voor kort geen schoonheidsprijs verdienden heeft niets met het seizoen te maken. Daarbij moest ik erg wennen aan mijn eigen motor t.o.v. mijn lesmotor.
Loop niet zo te janken, je bent tenslotte geen moderator als je dat soms denkt.

Ik gaf je alleen maar advies dus loop niet zo te janken gladjakkertje.
En bochten nemen is niet alleen een kwestie van ervaring maar ook van durven.

Heb vandaag voor de eerste keer een nieuwe kettingset gestoken op mijn R6 van 2002 .
Mits de nodige filmpjes op youtube en how-to's op fora moet ik zeggen dat dit héél goed zelf te doen is en spaart je direct heel wat geld uit. De eerste keer moet je wel een staander kopen en een kettingtool, maar dan komt het je nog voordeliger uit! Dus voor de twijfelaars, ik zou zeggen: Doen!.

Terwijl ik bezig was dan ook even nieuw oliefiltertje en olie der op.

Loop niet zo te janken, je bent tenslotte geen moderator als je dat soms denkt.

Ik gaf je alleen maar advies dus loop niet zo te janken gladjakkertje.
En bochten nemen is niet alleen een kwestie van ervaring maar ook van durven.

gast je moet zelf niet zo praten. Euphorea zegt gewoon iets. Je reageert er gelijk fakking betweterig op en praat alsof je zelf zieke ervaring hebt terwijl je 18 bent:roflol:. Kom over 20 jaar terug dan ben je pas een ervaren rijder;)

Terug
Naar boven