AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Iemand ervaring met een Hayabusa ?
Ik kan mijn Suzuki Gsxr 750 RW goed inruilen, maar ben geen 1300cc monster gewent natuurlijk.

Ja heb op alle twee gereden.

Een hayabusa is natuurlijk wel andere koek. Iets rapper, luxer de houding is nog net ietsje meer na voren.

Mooi hoor, dat wilt wel als je het gas opentrekt:D

Wordt wel veel poetsen met dat chroom

Ja was een beetje de "power" van de honda cb's oldtimer gewend en poetste altijd de buddyseat's met cockpitspray. Zoals altijd dus ook bij deze gedaan, toen ik gisteren even het gas opentrok wist ik dat ik dat nooooit meer moet doen. Zat bijna op het achterspatbord man!:roflol::roflol:

Welke 600cc zouden jullie aanraden?

Ik staar nu blind op een R6
Omdat die technisch het beste is, meeste pk van alle 600cc SS en naar mijn mening mooiste. Is alleen beetje moeilijk een geschikte te zoeken voor leuke prijs.

Je hebt nog over
- 636
- GSXR600 K6
- 675
- CBR600RR
- ?

Ja was een beetje de "power" van de honda cb's oldtimer gewend en poetste altijd de buddyseat's met cockpitspray. Zoals altijd dus ook bij deze gedaan, toen ik gisteren even het gas opentrok wist ik dat ik dat nooooit meer moet doen. Zat bijna op het achterspatbord man!:roflol::roflol:

Hahaha. Kreeg je zo'n tunnel effect, dat je zeg maar niks meer om je heen zag gebeuren:D

---------- Post toegevoegd Sun 4 Mar 2012 om 13:45 ----------

Omdat die technisch het beste is, meeste pk van alle 600cc SS en naar mijn mening mooiste. Is alleen beetje moeilijk een geschikte te zoeken voor leuke prijs.

Je hebt nog over
- 636
- GSXR600 K6
- 675
- CBR600RR
- ?

CBR 600RR, kwa onderhoud en wegligging denk ik de beste. Kwa looks ook erg mooi.
De nieuwere R6 zien er ook mooi uit.

GSXR vind ik persoonlijk niks. Kawa zijn een beetje vage modellen vanaf 2004. Al hoewel de aller nieuwste ook weer super mooi zijn.

Ik zelf wou van de zomer een Honda cbr 1000rr gaan halen. Maar heb deze week toch weer besloten om nof 1,5 te gaan studeren inplaats van na school te gaan.

Je hebt nog over
- 636
- GSXR600 K6
- 675
- CBR600RR
- ?
Triumph Daytona 675 :)

@tremendes, mooi ding hoor. Ziet er bruut uit.

Je hebt nog over
- 636
- GSXR600 K6
- 675
- CBR600RR
- ?

R6 is niet technisch het beste. die cilinderbussen brokkelen af waar je bij staat, of het moet er 1 van na 2003 zijn......kawa trilt teveel en geeft veel problemen boven 50.000km. suzuki heeft k*t versnellingsbakken. Honda is het beste maar ook saai (na 2002 ook geen problemen meer met spanningsregelaars). De 675 weet ik weinig van, maar schijnt zeker voor een engelse motor bijzonder betrouwbaar te zijn

Doe ik de hele winter al door hoor.

Als je niet hard door de bochten durft te gaan met nat wegdek heb je zeer weinig motor ervaring.
Maarjah je bent ook pas 18 zie ik en ik rij al langer motor hoewel ik wel 18 ben :)
Maar rij gewoon vaak met nat wegdek dan word je steeds zekerder want zo weinig grip heb je niet hoor met nat wegdek.

Je hoeft inderdaad niet als een oud wijf te rijden, maar je moet je altijd ervan bewust zijn dat je veel kwetsbaarder bent op de motor.

Zoals jij praat en dus waarschijnlijk ook rijdt lijk je daar geen rekening mee te houden.

Ik hoop serieus niet dat je een keer keihard onderuit gaat omdat er toch wat troep in die ene bocht lag waardoor je levenslang verlamd bent of wellicht overleden.

Zal ook wel een beetje de leeftijd zijn, op je 18e denk je dat je niks kan gebeuren ;)

CBR 600RR, kwa onderhoud en wegligging denk ik de beste. Kwa looks ook erg mooi.
De nieuwere R6 zien er ook mooi uit.

GSXR vind ik persoonlijk niks. Kawa zijn een beetje vage modellen vanaf 2004. Al hoewel de aller nieuwste ook weer super mooi zijn.

Ik zelf wou van de zomer een Honda cbr 1000rr gaan halen. Maar heb deze week toch weer besloten om nof 1,5 te gaan studeren inplaats van na school te gaan.
Zelf hou ik het nog even bij 600cc, vind daaronder de R6 2006 model het mooiste.

Triumph Daytona 675 :)

@tremendes, mooi ding hoor. Ziet er bruut uit.
Staat er al tussen ja de 675.

R6 is niet technisch het beste. die cilinderbussen brokkelen af waar je bij staat, of het moet er 1 van na 2003 zijn......kawa trilt teveel en geeft veel problemen boven 50.000km. suzuki heeft k*t versnellingsbakken. Honda is het beste maar ook saai (na 2002 ook geen problemen meer met spanningsregelaars). De 675 weet ik weinig van, maar schijnt zeker voor een engelse motor bijzonder betrouwbaar te zijn

Word een 2006 model.

Kwa pk heeft die het meeste vermogen, en technisch is die volgens mij ook 1 van de beste onder de 600cc.

Heb nu een R6 2000, maar die gaat de verkoop in.

Het gene wat ik wil zien.
- 2006 of hoger
- Tussen de 6 a 7k
- Liefst helemaal zwart (Black raven model is peurno)
- Geen standaard uitlaat
- Zoveel mogelijk opties binnen dat bedrag ofc, des te minder hoef ik te doen.

Heb al gekeken op
motor-forum
motorshopper
marktplaats

Paar modellen gezien die binnen de eisen vallen, maar 1 daarvan had wat met het blok en paar daarvan waren in 'verkeerde' kleur.

Van de week nieuwe fiets opgehaald. Wilde eens wat zwaarders, dacht dat een 1500cc dat wel zou zijn en idd.:D Zat een windscherm, sissybar, kofferset en duozit op...gelijk eraf gesloopt en een ander stuur gemonteerd. Nog een paar kleine aanpassingen en dan is ze wel naar m"n zin.

j7cmjr.jpg

Zo'n cruiser vind ik een stuk mooier dan een chopper, gefeliciteerd

Je hoeft inderdaad niet als een oud wijf te rijden, maar je moet je altijd ervan bewust zijn dat je veel kwetsbaarder bent op de motor.

Zoals jij praat en dus waarschijnlijk ook rijdt lijk je daar geen rekening mee te houden.

Ik hoop serieus niet dat je een keer keihard onderuit gaat omdat er toch wat troep in die ene bocht lag waardoor je levenslang verlamd bent of wellicht overleden.

Zal ook wel een beetje de leeftijd zijn, op je 18e denk je dat je niks kan gebeuren ;)

+1

Op me eerste motor ree ik opzich wel veilig. Hield goed afstand, was er van bewust dat ik kwetsbaar was.
Maar bochten die nam ik altijd als een gek. Op een gevemoment reed ik in elke bocht met het stepie aan de grond.

Tot dat ik een keer een grote bout pakte met mijn achterband midden in de bocht:(

Sinds dien ben ik eigenlijk nooit meer heel hard door een bocht gegaan. Wel hard maar niet zo strak zeg maar.

+1

Op me eerste motor ree ik opzich wel veilig. Hield goed afstand, was er van bewust dat ik kwetsbaar was.
Maar bochten die nam ik altijd als een gek. Op een gevemoment reed ik in elke bocht met het stepie aan de grond.

Tot dat ik een keer een grote bout pakte met mijn achterband midden in de bocht:(

Sinds dien ben ik eigenlijk nooit meer heel hard door een bocht gegaan. Wel hard maar niet zo strak zeg maar.
Same shit. Ik beukte eerst ook elke bocht door totdat er een keer olie in de bocht lag wat resulteerde in een highsider. T was alsof ik op een galopperend paard zat.

Same shit. Ik beukte eerst ook elke bocht door totdat er een keer olie in de bocht lag wat resulteerde in een highsider. T was alsof ik op een galopperend paard zat.

Oeff das nog nasty er.:(

---------- Post toegevoegd Sun 4 Mar 2012 om 14:12 ----------

Zoiets bijv:
http://www.motorshopper.nl/adverten...-slechts-7900-km-nieuwstaat.html#afbeelding:5

Peurno specs, km stand en prijs. Helaas niet in het zwart.

Zoiets zoek ik gewoon:
http://www.motorshopper.nl/advertentie/15577/Yamaha-YZF-R6/Mooie-zwarte-R6-06.html

Exact wat ik wil, helaas is dat blok volgens mij hartstikke gaar.
large.jpg

Geldboompie in de tuin jonge? t**fus:D

Tommetje is een beetje droevig.

Ik heb 15 lessen van 1,5 uur gehad, 22,5 uur dus. Was €60,- voor 90 minuten. AVB examen was €115,- en AVD examen was €220,- Dus reken maar uit. Maar dan heb je nog geen pak + motor...
Je kan gewoon niet tegen commentaar sneu ventje, in het echte leven ben jij zo'n type die altijd gelijk heeft zeker.

Maar ga jij nou maar lekker van die slappe bochtjes nemen:o ( en pas op dat het niet regent! want dan ga je op je smoel:o )

Iemand ervaring met een Hayabusa ?
Ik kan mijn Suzuki Gsxr 750 RW goed inruilen, maar ben geen 1300cc monster gewent natuurlijk.

Jep, Busa is een flinke en lange motor die niet heel wendbaar aanvoelt. Er valt toch goed mee te sturen, maar dat kost wat meer moeite en ervaring. Ik vind het type busa / blackbird / zzr1100/1200/1400 lange bigbore sportmotoren ideaal als sporttoerders voor mensen onder de 50 :p . Of zoiets je ligt is heel erg afhankelijk van je gebruik en je kruissnelheden. Ik ben geen racer, maar rij graag hele stukken snelweg op 150+ om zo een beetje tijd te besparen en doe dat graag in maximaal comfort. Daar is zo'n ding perfect voor. Zx12R is nog iets sportiever en trouwens nog iets sneller, imo een stuk mooier ook. Die snelheid heb je niet nodig, dat is een ding dat zeker is.

Edit: Grootste verschil tussen de 2 is koppel/vermogen vanuit het blok in elk gebied. (heb die 750RW nooit gereden, dus vergelijk het even met een gsxr600srad met vergelijkbaar vermogen, waar ik wel op gereden heb) En de enorme souplesse op hoge snelheden. Een 750 op 200km/h voelt als keihard jagen, een busa zit dan prima comfortabel in zijn gebruiksgebied, geen stress geen zweetdruppels. Nadeel van zo'n blok: Je wilt altijd véél te hard rijden waar ruimte is, nog veel meer dan met de supersports.

Laatst bewerkt:
Van de week nieuwe fiets opgehaald. Wilde eens wat zwaarders, dacht dat een 1500cc dat wel zou zijn en idd.:D Zat een windscherm, sissybar, kofferset en duozit op...gelijk eraf gesloopt en een ander stuur gemonteerd. Nog een paar kleine aanpassingen en dan is ze wel naar m"n zin.

j7cmjr.jpg
Nice man, daar zou ik nou altijd nog een keer op willen rijden, heerlijk onderuitgezakt het gas opentrekken:cool:

Terug
Naar boven