Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

krijg je geen kw rijbewijs meer tegenwoordig ?
 
whahaha beter, zo hoort het ook. eerst leren rijden en dan op een snelle bike.

Ben al 5 jonge mensen verloren die binnen het jaar zich doodreden op veel te snelle bikes.
 
Er is me een Suzuki GSX-R750 van sept 2011 aangeboden, iemand bekend met deze bike ?
Ben nogal verknocht aan me oude bakkie.
 
Jawel, slagen zonder dat je 21 jaar of ouder bent levert je een <25kw rijbewijs op... :(

klopt maar na 2 jaar rbw te hebben mag je zwaar rijden.

Tenminste toen ik 18 was was dat nog zo. op mijn 20ste ben ik 1400cc gaan rijden:D
 
whahaha beter, zo hoort het ook. eerst leren rijden en dan op een snelle bike.

Ben al 5 jonge mensen verloren die binnen het jaar zich doodreden op veel te snelle bikes.
Damn dat is wel veel man. Ben het tot op zekere hoogte met de regel eens. Maar schroef 25kw op naar 50kw ofzo.

Er is me een Suzuki GSX-R750 van sept 2011 aangeboden, iemand bekend met deze bike ?
Ben nogal verknocht aan me oude bakkie.
Mooi spul!
klopt maar na 2 jaar rbw te hebben mag je zwaar rijden.

Tenminste toen ik 18 was was dat nog zo. op mijn 20ste ben ik 1400cc gaan rijden:D

Ik mag vanaf 10 november 2013 ook zwaar rijden.. :D Haal dan eerst de begrenzers uit mijn Thundercatje (als ze er dan nog inzitten..) En daarna misschien een R6 kopen ofzo, hoef niet gelijk een 150pk fiets.
 
Zx14R had 194PK maar veel te lomp voor bochten ga weer terug naar Zx9R Ninja veel mooier jagen met dat ding
 
@ euphorea.

Die 5 doden is nog maar net binnen 6 maanden na behalen van rijbewijs.

op fireblade en dergelijke bikes, 1 op een zzr600 en dan was zijn schuld niet echt, kwam in het donker net uit een bocht een tractor tegen die achter 4 grote wielen had, waar net 1 hem raakte.
Ik ben ook voor veiligheidstrainingen van o.a. de ANWB in te voeren na het behalen van jij rijbewijs.

Ik heb lat van deze trainingen ook in Duitsland ondergaan en je werd er echt beter van.
 
@ euphorea.

Die 5 doden is nog maar net binnen 6 maanden na behalen van rijbewijs.

op fireblade en dergelijke bikes, 1 op een zzr600 en dan was zijn schuld niet echt, kwam in het donker net uit een bocht een tractor tegen die achter 4 grote wielen had, waar net 1 hem raakte.
Ik ben ook voor veiligheidstrainingen van o.a. de ANWB in te voeren na het behalen van jij rijbewijs.

Ik heb lat van deze trainingen ook in Duitsland ondergaan en je werd er echt beter van.

Als je die ook geeft aan alle automobilisten, vrachtwagen chauffeurs, wielrenners, kinderen, ouders, fietsers, paardrijders en
alles wat ongeveer een hartslag heeft.

Dan wel ja.

Rij opleiding in Nederland is van een prima niveau vind ik.
Zolang je gewoon defensief rijd en gewoon 'afwachtend' dan haal je de meeste gevaarlijke situaties al eruit.
 
Als je die ook geeft aan alle automobilisten, vrachtwagen chauffeurs, wielrenners, kinderen, ouders, fietsers, paardrijders en alles wat ongeveer een hartslag heeft.

Dan wel ja.

Dennis has spoken!+Miljoen
 
Als je die ook geeft aan alle automobilisten, vrachtwagen chauffeurs, wielrenners, kinderen, ouders, fietsers, paardrijders en alles wat ongeveer een hartslag heeft.

Dan wel ja.

Heb het met mijn C-E rijbewijs ook gedaan in Rijssen, en met de auto heb ik wat op Zandvoort les gehad, niet alleen circuit rijden.
 
Heb het met mijn C-E rijbewijs ook gedaan in Rijssen, en met de auto heb ik wat op Zandvoort les gehad, niet alleen circuit rijden.

De cursus ansich is goed, al zal ik eerder een VRO cursus doen of circuit cursus.
Het heeft alleen wat weinig zin als de rest van het verkeer het niet heeft gedaan.
Als je, je houding aanpast op de motor scheelt dat zoveel meer.

Een veiligheids cursus red je niet van een vrachtwagen op jou weghelft.
Wel het defensief rijden.
 
Daarom zeg ik ook dat het goed is voor iedereen die zijn rijbewijs heeft behaald. iedere bestuurder word er beter van, ik ben niet op de hoogte van de rijlessen van nu, maar in mijn tijd was het een koekie om het te behalen.
 
Ik denk dat het niveau van de rijlessen van tegenwoordig best goed te noemen is. Het probleem is echter dat mensen na het lessen compleet anders gaan rijden (een zogenaamde "eigen stijl"). Zowel op de motor als in de auto trouwens. Een jaarlijkse opfriscursus lijkt me helemaal geen gek idee. Of tenminste een test bij het verlengen van je rijbewijs.
 
Ik denk dat het niveau van de rijlessen van tegenwoordig best goed te noemen is. Het probleem is echter dat mensen na het lessen compleet anders gaan rijden (een zogenaamde "eigen stijl"). Zowel op de motor als in de auto trouwens. Een jaarlijkse opfriscursus lijkt me helemaal geen gek idee. Of tenminste een test bij het verlengen van je rijbewijs.
Ja de gemiddelde burger heeft natuurlijk immers geld zat. Doe er anders ook meteen een jaarlijks AVB en AVD examen bij. De burger betaald nog lang niet genoeg.
 
Als je die ook geeft aan alle automobilisten, vrachtwagen chauffeurs, wielrenners, kinderen, ouders, fietsers, paardrijders en
alles wat ongeveer een hartslag heeft.

Dan wel ja.

Rij opleiding in Nederland is van een prima niveau vind ik.
Zolang je gewoon defensief rijd en gewoon 'afwachtend' dan haal je de meeste gevaarlijke situaties al eruit.

moet ook wel zeggen dat de meeste motorrijders veeeeel te weinig rijden en dus totaal geen ervaring hebben. Ik rij nu al 12 jaar motor en heb van die 12 jaar aardig wat jaren ook in de winter door gereden. Heb dus erg veel kilometers gemaakt met nat weer en troep op de weg. Het valt me de laatste 5 a 6 jaar op dat ik praktisch geen gevaarlijke situaties meer tegen kom op de motor omdat ik ze al ver van te voren aan zie komen/ herken. Die eerste jaren op de motor had ik best wel vaak een noodstop/ uitwijk actie. 90% van de keren niet mijn schuld maar omdat ik veel te vaak er vanuit ging dat ik wel voorrang zou krijgen/ ze mij wel gezien zouden hebben.

Ik merk dit dus ook op als ik weer met al mijn vrienden ga rijden waar 95% mooi weer rijder van is en dus maar 2 a 3000km per jaar maken. Die gasten schatten de boel soms totaal verkeerd in en kijken erg slecht.

Komt ook nog bij misschien dat ik aardig veel circuit ervaring heb. Krijg je ook wel controle over je bike van. Heb ook heel veel vakanties met de motor gedaan. 3 weken raggen door de alpen of italie (en dan 4000km rijden).....daar leer je ook wel omgaan met je fiets
 
Back
Naar boven