MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Rij jij gewoon met die mooie cbr600rr door de zooi masters :eek: of heb je er ook nog een "pekelfiets" bij. Met slecht weer zou zo'n cbr bij mij niet de deur uitkomen als ik eerlijk ben :( al helemaal niet met oranje/lichte velgen (haat aan poetsen)

---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 13:40 ----------

En nog een vraag aan de ex-brommerrijders hier, heeft die brommerervaring je geholpen met het halen van je motorrijbewijs? Heb zelf zo'n 20k gereden in de leeftijd van 16-19 (nu net een week 22) maar sindsdien niet meer op 2 wielen gereden. Binnenkort aan motorrbw beginnen anders moet ik weer 2 jaar wachten tot ik vol vermogen mag :mad:

[/COLOR]En nog een vraag aan de ex-brommerrijders hier, heeft die brommerervaring je geholpen met het halen van je motorrijbewijs? Heb zelf zo'n 20k gereden in de leeftijd van 16-19 (nu net een week 22) maar sindsdien niet meer op 2 wielen gereden. Binnenkort aan motorrbw beginnen anders moet ik weer 2 jaar wachten tot ik vol vermogen mag :mad:

Ik heb zelf ook vanaf m'n 16e op een Derbi Senda gereden, denk dat dit me wel geholpen heeft later met motorrijlessen. Je kan al schakelen en sturen etc. Bijzondere verrichtingen worden door wat ervaring een stuk makkelijker denk ik.

Rij jij gewoon met die mooie cbr600rr door de zooi masters :eek: of heb je er ook nog een "pekelfiets" bij. Met slecht weer zou zo'n cbr bij mij niet de deur uitkomen als ik eerlijk ben :( al helemaal niet met oranje/lichte velgen (haat aan poetsen)

---------- Post toegevoegd Thu 24 May 2012 om 13:40 ----------

En nog een vraag aan de ex-brommerrijders hier, heeft die brommerervaring je geholpen met het halen van je motorrijbewijs? Heb zelf zo'n 20k gereden in de leeftijd van 16-19 (nu net een week 22) maar sindsdien niet meer op 2 wielen gereden. Binnenkort aan motorrbw beginnen anders moet ik weer 2 jaar wachten tot ik vol vermogen mag :mad:

nee laatste 3 jaar kom ik bijna niet meer in de pekel. Heb het helaas dit jaar toch weer 3 keer gedaan en heb er erg veel spijt van........aardig wat boutjes aangevreten ondanks dat ik em goed gewassen had daarna. Vroeger met mijn vorige motors deed ik het wel gewoon. Heb nu ook een lease auto met tankpas dus ik rij woon werk veel minder motor omdat het me dan ook gewoon geld kost. Morgen iig naar duitsland voor 4 dagen met 11 motors. Lekker ff wat kilometers maken!!!!!!

Ik had ook al aardig wat jaren schakel brommer ervaring toen ik aan mijn motor rijbewijs begon (18jaar). Mij heeft het zeker wel geholpen.

Misschien een idee om er een pekelfiets bij te kopen oid? Oude modellen als zxr750/zx6r/gsxr750 geven je heel veel motor voor weinig geld. of krijg je dan ruzie met je vriendin:D hoeveel lessen had je nodig btw voor je motorrijbewijs (euphorea en masters)

Misschien een idee om er een pekelfiets bij te kopen oid? Oude modellen als zxr750/zx6r/gsxr750 geven je heel veel motor voor weinig geld. of krijg je dan ruzie met je vriendin:D hoeveel lessen had je nodig btw voor je motorrijbewijs (euphorea en masters)

15 lessen van anderhalf uur. Maar was nog niet in bezit van autorijbewijs...

Volgende week vrijdag na 9 jaar eindelijk weer een motor onder mijn kont:
kbomdw.jpg

Herenigd met mijn oude liefde!

Boh boh, dikke fiets zeg! Die komt wel vooruit!

Das wel de bedoeling ja;)
Deel hem met de vrouw. Met haar erop zal hij nog een stuk sneller zijn:D

Maar heeft een dikke 190 pk. Dus wil wel. Heb dezelfde gehad als deze (toen nieuw gekocht). Hij is nu al weer 12 jaar oud. Maar vind het model nog steeds super.

Deze heeft wel weer een mooi uitlaatsysteem en powercommander. Iets wat mijn oude niet had.

Das wel de bedoeling ja;)
Deel hem met de vrouw. Met haar erop zal hij nog een stuk sneller zijn:D

Maar heeft een dikke 190 pk. Dus wil wel. Heb dezelfde gehad als deze (toen nieuw gekocht). Hij is nu al weer 12 jaar oud. Maar vind het model nog steeds super.

Deze heeft wel weer een mooi uitlaatsysteem en powercommander. Iets wat mijn oude niet had.

Nice hoor! Zeker als een vrouw hierop durft te rijden hehe. Is het een akra van voor tot achter?:cool:

Jep, volledig systeem. Ben benieuwd. Donderdag wordt ie gebracht, dag erna na de RDW voor een NL kenteken.

jammer dat er bij die modellen een brievenbus onder de koplampen zit :o verder toppie idd, goedkoop in duitsland kunnen kopen oid? en 12 jaar geleden nieuw gekocht (toen was je dus 21) wat voor werk deed je dan wel niet? of had je al je spaargeld gebruikt? toch een flinke aankoop als 21jarige

jammer dat er bij die modellen een brievenbus onder de koplampen zit :o verder toppie idd, goedkoop in duitsland kunnen kopen oid? en 12 jaar geleden nieuw gekocht (toen was je dus 21) wat voor werk deed je dan wel niet? of had je al je spaargeld gebruikt? toch een flinke aankoop als 21jarige

Die brievenbus vind ik wel wat hebben:D
Wilde juist het 2000 model i.p.v. het 2002 model. Kwa prijs scheelt dit niet zo veel.
Het is een NL motor, echter meegenomen naar Frankrijk met emigratie.
Nu moet ik hem dus herinvoeren.
De motor was toen met de introductie fl. 34.500,00. Kreeg hem toen via de dealer voor fl. 31.500,00.
Reed op mijn 18e een motor van bijna fl. 7.000,00. Werkte veel bij en woonde gewoon thuis. Op mijn 20ste had ik een motor, auto, stappen, alles tegelijk.
Nu verdien ik veel meer geld en koop een oudere motor haha. Omgedraaide wereld:D

Maar na 9 jaar is het wel lekker om er dadelijk weer 1 te hebben.

Hey mannen,

Ik zit te kijken voor een Yamaha R1 uit 1998-1999.
Dit word mijn eerste motor die niet een Kawasaki is.

Wat zijn de punten waar ik op moet letten bij een Yammy?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hey mannen,

Alvast bedankt!

Welke kleurenstelling wil je? Een vriend van me heeft een R1 uit 1999 als ik me niet vergis. Dacht dat hij er misschien wel vanaf wilde. Is altijd goed onderhouden:)

Hey mannen,

Alvast bedankt!

Denk nog na nu het kan. Eens een Kawa altijd een Kawa.
Je pleegt hoogverraad;)

Ik zelf houd het mooi bij Kawa. Mijn 5e alweer:D

Welke kleurenstelling wil je? Een vriend van me heeft een R1 uit 1999 als ik me niet vergis. Dacht dat hij er misschien wel vanaf wilde. Is altijd goed onderhouden:)

Blauw hij moet srs blauw zijn

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo iets is gruwelijk!

Denk nog na nu het kan. Eens een Kawa altijd een Kawa.
Je pleegt hoogverraad;)

Ik zelf houd het mooi bij Kawa. Mijn 5e alweer:D

Ik heb proefgereden op de Zx10R Zx12R Zx14R maar nee het is het niet. Ben mijn Zx9R zat, wil wat nieuws.

Heb op een R1 uit 98 gereden. agresief as **** en dat vind ik heerlijk. ook kan je er nog best de bochten mee door jagen. het is niet zo'n log ding

ZX10 log? Dat is net een minibike. Ik zelf zou graag een zx14 willen, echter budget er niet voor:D

Blauw hij moet srs blauw zijn

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo iets is gruwelijk!

Ik heb proefgereden op de Zx10R Zx12R Zx14R maar nee het is het niet. Ben mijn Zx9R zat, wil wat nieuws.

Heb op een R1 uit 98 gereden. agresief as **** en dat vind ik heerlijk. ook kan je er nog best de bochten mee door jagen. het is niet zo'n log ding

Helaas, die R1 van een vriend van me is rood-wit-zwart

Snap alleen je vergelijkingen niet.
Je vergelijkt een 98-99 R1 met een ZX10 (minimaal 2004) en dan is die niet agressief genoeg? Een zx10 rijd een oudere R1 helemaal zoek.
Erg licht en snel een ZX10. Een zx14 is er pas vanaf 2006-2007 ofzo. Dus hele andere prijscategorie. Dan zou je ook kunnen kijken voor een R1 uit dat bouwjaar.

Terug
Naar boven