Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Te zien wat je verstaat onder slechter horen

Die kosten niets voor niets 100-150 euro. Ze filteren de schadelijke trillingen. Dus eigenlijk hoor je beter/gezonder met die oordopjes.

Maar met een helm op heb je toch geen of weinig last van geluid?

Ik heb oordoppen van Alpine, kosten 85 Euro op de motorbeurs ;) . Nou kerel, je krijgt makkelijk +100 dB om je horen met helm of zonder dus oordoppen zijn aan te raden :) .

Nee Homer17, je moet tot je 28e op een schakelbrommer.

Nee Homer17, je moet tot je 28e op een schakelbrommer.

Jij bent de leukste thuis?

Die regel was er eerst wel, tot je 24e ofzo op een pismotor met 35kw ofzo...
Net even naar CBR gebeld en schijnt dat je met ingang van dit jaar gewoon geen catogorien meer hebt :D whoehoe, ff voor de zomer een motortje kopen.
Iemand ervaring met R6? R1 lijkt me wat te snel voor in het begin (en natuurlijk te duur!)

Pff wat is te snel?
R1 is snel ja, maar als jij je hand niet opendraait rijd ie ook niet hoor:)

En kies dan een keer voor wat anders als de rest.

Gewoon een Kawa en anders een Soes!

Pff wat is te snel?
R1 is snel ja, maar als jij je hand niet opendraait rijd ie ook niet hoor:)

En kies dan een keer voor wat anders als de rest.

Gewoon een Kawa en anders een Soes!

Suzuki klinkt nergens naar imo, Kawasaki's zijn idd ook wel leuk... jouw droommotor zx12 is te duur :D andere modellen van kawasaki weet ik geen ene reet vanaf, nog geen zin gehad om wat uit te gaan zoeken.

Suzuki klinkt nergens naar imo, Kawasaki's zijn idd ook wel leuk... jouw droommotor zx12 is te duur :D andere modellen van kawasaki weet ik geen ene reet vanaf, nog geen zin gehad om wat uit te gaan zoeken.

ZX-6R, ga je heeeeeeel veel plezier van krijgen

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dámn hij is mooi!

Wat ik me nou afvroeg he... wat zuipt zo'n ding nou?
En wat zijn de onderhoudskosten? Heb van Richard gehoord dat je redelijk vaak een nieuwe
achterband erop moet knallen (of kwam het nou omdat hij 140kg woog :D )

Mijn ZX-6R reed vaak 1 op 20. Die van mijn vriendin laatst nog 1 op 24. Heb geen onderhoudskosten eraan gehad omdat ik het meeste zelf deed, alleen materiaalkosten. Gewoon de normale beurtjes. En ik koop gewoon 2e hands achterbanden voor 3 tientjes, gaan een paar duizend kilometer mee.

Ik ga beginnen met een wat oudere fiets. Ik ga volgende week namelijk kijken naar een Yamaha YZF 750 R :D .

[Link niet meer beschikbaar]

Dámn hij is mooi!

Wat ik me nou afvroeg he... wat zuipt zo'n ding nou?
En wat zijn de onderhoudskosten? Heb van Richard gehoord dat je redelijk vaak een nieuwe
achterband erop moet knallen (of kwam het nou omdat hij 140kg woog :D )

Ten eerste Kawa is gewoon beter dan alle Yamaha's bij elkaar. Gewoon, omdat dat zo is!:cool:
Ten tweede zijn je onderhoudskosten onderhevig aan je rijgedrag. Banden zijn duur en die moet je het snelst vervangen. Als je iets hardere banden neemt, heb je minder grip, maar ze gaan wel bijna 2 keer zo lang mee.
Verder is bijna alles wat je vervangt best prijzig.:D
Ik was in 3 jaar (waarvan ik alleen het eerste jaar heel veel reed) en 7000 kilometer verder ongeveer 2000-2500 euro kwijt aan onderhoud, maar daar zat ook een dynojet-kit bij met K&N-luchtfilter.

Ten eerste Kawa is gewoon beter dan alle Yamaha's bij elkaar. Gewoon, omdat dat zo is!:cool:
Ten tweede zijn je onderhoudskosten onderhevig aan je rijgedrag. Banden zijn duur en die moet je het snelst vervangen. Als je iets hardere banden neemt, heb je minder grip, maar ze gaan wel bijna 2 keer zo lang mee.
Verder is bijna alles wat je vervangt best prijzig.:D
Ik was in 3 jaar (waarvan ik alleen het eerste jaar heel veel reed) en 7000 kilometer verder ongeveer 2000-2500 euro kwijt aan onderhoud, maar daar zat ook een dynojet-kit bij met K&N-luchtfilter.

Haha, 2500 euro onderhoud jezus man. Ik heb in 20000 km alleen geld uitgegeven aan 1x bougies (40 euro), 2x olie (80 euro), luchtfilter kan je gewoon schoonmaken en opnieuw inspuiten, 1 set michelin pilot power (200euro), daarna een pirelli supercorsa voor 30 euro. Ohja, kleppn hoefde niet gesteld te worden dus dat scheelt wel.

Haha, 2500 euro onderhoud jezus man. Ik heb in 20000 km alleen geld uitgegeven aan 1x bougies (40 euro), 2x olie (80 euro), luchtfilter kan je gewoon schoonmaken en opnieuw inspuiten, 1 set michelin pilot power (200euro), daarna een pirelli supercorsa voor 30 euro. Ohja, kleppn hoefde niet gesteld te worden dus dat scheelt wel.

2 achterbanden op 20000km..... Liep je constant naast je motor dan of zo?

2 achterbanden op 20000km..... Liep je constant naast je motor dan of zo?

Neuh, heb eerst 2 jaar 25kw gereden. En 1 week volvermogen maar toen werd ie gejat :eek:

Klopt trouwens niet helemaal, heb eerst met een Pilot Sport gereden die er nog op zat toen ik em kocht.

Neuh, heb eerst 2 jaar 25kw gereden. En 1 week volvermogen maar toen werd ie gejat :eek:

Klopt trouwens niet helemaal, heb eerst met een Pilot Sport gereden die er nog op zat toen ik em kocht.

Ik heb 2 keer een achterband en 1 keer een voorband vernieuwd en was al iets van 600 euro kwijt, ketting en tandwielen was iets van 200 euro, grote beurt (incl. carbs afstellen en kleppen stellen) was iets van 800 euro. Dat is al 1600 euro. Kwamen nog een keer remblokken tussendoor bij van 150 euro en een dynojet-kit en K&N-luchtfilter. Alles bij elkaar was het volgens mij 2200 euro of zoiets.
Leuke hobby he. En dan reed ik er de laatste 2 jaar bijna niet eens mee.

Ik heb 2 keer een achterband en 1 keer een voorband vernieuwd en was al iets van 600 euro kwijt, ketting en tandwielen was iets van 200 euro, grote beurt (incl. carbs afstellen en kleppen stellen) was iets van 800 euro. Dat is al 1600 euro. Kwamen nog een keer remblokken tussendoor bij van 150 euro en een dynojet-kit en K&N-luchtfilter. Alles bij elkaar was het volgens mij 2200 euro of zoiets.
Leuke hobby he. En dan reed ik er de laatste 2 jaar bijna niet eens mee.

Je moet het ook een beetje slim aanpakken. Mijn set banden kwamen uit Spanje voor de helft van de Nederlandse prijs. Verder gewoon gebruikte circuitbanden kopen. Olie, luchtfilter en dat soort dingen kan iedereen zelf als je een beetje handig bent. De rest laat je doen door een handige kennis of je doet het zelf. Zo kost het je alleen materiaal. Remblokken kosten voor mijn motor 60 of 70 voor de voorkant. Dynojetkit kost je rond de 100 euro en een k&n filter 70 maar dat hoort niet echt bij regulier onderhoud.

Je moet het ook een beetje slim aanpakken. Mijn set banden kwamen uit Spanje voor de helft van de Nederlandse prijs. Verder gewoon gebruikte circuitbanden kopen. Olie, luchtfilter en dat soort dingen kan iedereen zelf als je een beetje handig bent. De rest laat je doen door een handige kennis of je doet het zelf. Zo kost het je alleen materiaal. Remblokken kosten voor mijn motor 60 of 70 voor de voorkant. Dynojetkit kost je rond de 100 euro en een k&n filter 70 maar dat hoort niet echt bij regulier onderhoud.

Jij noemt het slim, ik noem het onnodig risico's nemen. Goede banden zijn zeker een must op een motor en er dus gebruikte banden onder gooien, waar je niet van weet wat er mee gebeurd is, vind ik niet echt slim.
Verder vind ik het geen probleem om iets meer uit te geven en er dan zeker van te zijn, dat het goed is.

Jij noemt het slim, ik noem het onnodig risico's nemen. Goede banden zijn zeker een must op een motor en er dus gebruikte banden onder gooien, waar je niet van weet wat er mee gebeurd is, vind ik niet echt slim.
Verder vind ik het geen probleem om iets meer uit te geven en er dan zeker van te zijn, dat het goed is.

Dat is ook weer zo. Het was inderdaad een risico maar de dag nadat ik de Pirelli erop had laten leggen maakte ik mijn eerste kneedown. Die banden zijn voor op het circuit niet goed genoeg meer maar wel voor duizenden kilometers op de weg dus waarom niet. Vind ze zelfs beter dan de MPP's. Ik heb het financieel niet breed genoeg om hagelnieuw rubber te kopen dus dit is een goede oplossing.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe zet je je banden erop dan? DOe je dat zelf?

Ik ga beginnen met een wat oudere fiets. Ik ga volgende week namelijk kijken naar een Yamaha YZF 750 R :D .

Is een leuke fiets idd , maar let wel op de olie bij m !!!!
Staan ze om bekend , +/- 600km = 1L/1,5L olie ;)
Voor de rest is ie niet kapot te krijgen dat ding

Terug
Naar boven