AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Ik ben verzot op die nieuwe Ducati 1098.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Helaas teveel geld, moest hij kwa prijsklasse gelijk zijn aan een R1 zou ik mijn R6'je wel willen wegdoen.

Om te zien, geweldig.
Om te horen, geweldig (je moet er wel een beetje van houden)
Prijs is een ramp.
Plus kwaliteit duucs, is ook niet altijd ff best als je op motorforum leest.
 
Stucati wordt het ook wel genoemd, maar oh zo mooi
 
Idd Richard, volledig mee eens

Kwa prestaties : 2 cillinder met 160 PK, 173 Kg , zal alweer een super geluid hebben.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bloedmooi dankzij zijn eenvoud. Je snapt niet dat ze allemaal zo ontwerpen!
Is idd knap dat ze zoveel power uit een twin halen (is toch nog gewoon een twin?).
 
Bloedmooi dankzij zijn eenvoud. Je snapt niet dat ze allemaal zo ontwerpen!
Is idd knap dat ze zoveel power uit een twin halen (is toch nog gewoon een twin?).

Yep, twin in lijn
 
Klappen er lekker op als ze de bocht uit komen.

Weet jij wat ik het grootste nadeel vind tegenwoordig met de supersports. Die ellenlange versnellingen (dus de 1e tot 150 per uur enzo). Maakt het allemaal te makkelijk om erg hard te gaan.

Vroeger ging je naast elkaar staan bij een stoplicht. Gas open, schakelen, gas er weer op en dat ging dan op een vrij stukkie tot de 150-200.
Nu hoef je alleen maar gas open te draaien en sommige gaan al tot 170 km/h.

Komt steeds minder aan op de rijder.
 
Het word ook steeds moeilijker om het voorwiel aan de grond te houden, dat ligt wel weer aan de rijder.

Ik ben nu aan het rondneuzen naar een RSV Mille R. Heb er al een op het oog maar wacht nog op verzekeringsgeld.
 
Is een leuke fiets idd , maar let wel op de olie bij m !!!!
Staan ze om bekend , +/- 600km = 1L/1,5L olie ;)
Voor de rest is ie niet kapot te krijgen dat ding

Ik weet dat ze er bekend om staan vanwegen verkeerd honen van de cilinders (dat zegt men). Ik ga kijken naar een grijs/zwart/paarse 750r die maar 29000 gelopen heb (zeg hij) en is de eerste eigenaar :D. Als ik de foto's mag geloven is het een nieuwe 2dehandse voor weinig waar ik een paar jaar plezier van kan hebben :D

Motor weegt 198kg met 126 pk.
 
holy crap, iedere 600 km een liter olie ??? dan mag je wel een aanhanger achter de motor hangen als je op vakantie gaat. Zoveel verbruikt mijn pekelfiets niet eens. Honda CB 650 uit 1981 met 86000 km op de teller
 
Ding is gewoon super mooi.. Ik zou ook wel een ducati kunnen kopen ipv een R1 bijv, maar ik ben bang voor dat onderhoud. IK ga wel zorgen dat ik dat soort dingen leer zelf te doen, bespaart je veel geld
 
ze sturen wel steeds beter die nieuwe supersport fietsen, maar door het alsmaar groeiende vermogen moet je echt wel kunnen rijden om dat ding onder controle te houden.

foto van mijn nieuwe bike btw

6309ycw.jpg
 
Ik ga trouwens tot januari op deze motor rijden op 25kw.. Dan ga ik opnieuw op en haal ik wss een R6.. Ik weet het, vind hem zelf ook lelijk, maar het is of hier op rijden, of niet.. Dan kies ik toch voor rijden deze zomer nog :)
[afbeelding niet meer beschikbaar]

(helemaal hetzelfde, alleen geen foto van de motor in kwestie)

Vanochtend om 08.35 mijn voertuigbeheersing gehad... Ging super, 7 oefeningen, allemaal goed, geen aanmerkingen... Morgen theorie, dan nog even op de weg en dan hoop ik begin Juli rijden

@Bur: vette bike hoor.. vooral dat kontje is erg geil :).. Ik geil op kontjes ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooie motors allemaal :P


ja met groeiende vermogen moetje soms behoorlijk snel bijleren.. ;)



Zelf sleutel ik al jaren. Veel ervaring opgedaan in motorzaak. Van kleppen stellen tot banden wisselen met de hand zonder velg te beschadigen tot remklauwen reviseren.

Sleutelen kost geld, slecht gereedschap kost nog meer geld en onkunde kost geld en misschien je leven.. wees erg voorzichtig als je zelf gaat sleutelen!

Een auto met 4 wielen waar 1 remklauw vast loopt is shitty, een motor met 2 wielen ............................
 
Mooie motors allemaal :P


ja met groeiende vermogen moetje soms behoorlijk snel bijleren.. ;)



Zelf sleutel ik al jaren. Veel ervaring opgedaan in motorzaak. Van kleppen stellen tot banden wisselen met de hand zonder velg te beschadigen tot remklauwen reviseren.

Sleutelen kost geld, slecht gereedschap kost nog meer geld en onkunde kost geld en misschien je leven.. wees erg voorzichtig als je zelf gaat sleutelen!

Een auto met 4 wielen waar 1 remklauw vast loopt is shitty, een motor met 2 wielen ............................

Mijn rijschool heeft een brug en kleine werkplaats er bij..Misschien dat ze me daar wat dingen kunnen leren, zo niet dan moet ik maar de autodidact uithangen ;)... Ik zal niet zomaar gaan sleutelen hoor
 
ok :) Anders gewoon vragen aan monteurs om je heen etc hoe ze bepaalde dingen doen. Soms zijn er trucjes om dingen 10x zo goed en netjes te doen.


RichardV : 1e tot 160km/h.. vet irritant.. wil ander tandwiel steken zodat hij sneller trekt en kortere gearing heeft en in 6 voluit kan..maarja kans op highsider word ook stuk groter met 168.a.w. pk :(
 
Mooie motor hoor bur :D

Donderdag is de dag voor mij, afrijden :D, hoop dat het in 1 keer lukt, dan maar misschien een keer voor auto kijken, maar eerst motor kopen en rijden met die hap
 
Vandaag nr de straatraces in Oostende geweest, die Ducati 1098 deed mee in de drielanden cup en de superstock 1000. Hij heeft alles gewonnen :eek:

De piloot was erg in form, maar de Ducati had toch een voordeel van koppel tov de rest v.d. motoren.
 
Het word ook steeds moeilijker om het voorwiel aan de grond te houden, dat ligt wel weer aan de rijder.

Ik ben nu aan het rondneuzen naar een RSV Mille R. Heb er al een op het oog maar wacht nog op verzekeringsgeld.

die zijn bloedje mooi ook :heart:
 
Vandaag een Honda 900RR Fireblade :rocker: gekocht :D
 
Back
Naar boven