AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Hehe mijn kosten (bij ZX12)
Elke 1500 km een achterband.
Voorband om de 8000 km
Tandwielen en ketting 10000 km
Onderhoud om de 6000 km (gemiddeld 350 euro wel)

Wel een topfiets en het plezier was dan ook geweldig.

@Homer: Zx12 is geen droommotor he, die heb ik al gehad (toen was ik 20-21;)).

Nu zou ik gaan voor de ZZR1400.
Niet ultrasportief (maar dat ben ik ook niet).
Voldoende vermogen;)
 
Hoe zet je je banden erop dan? DOe je dat zelf?

Gewoon laten omleggen bij een dealer of bandenzaak, met een beetje geluk betaal je maar 7,50 per wiel (mits je ze los aanlevert)
 
Gewoon laten omleggen bij een dealer of bandenzaak, met een beetje geluk betaal je maar 7,50 per wiel (mits je ze los aanlevert)

Bij motorzak bij mij betaal je nieuwe band, voor 10 halen ze je achterwiel eraf, ouwe band eraf, nieuwe erop, en monteren ze weer alles.
Moet je natuurlijk wel een band bij hun kopen, maarja dat boeit me niet, scheelt mij een hoop werk.
 
Hehe mijn kosten (bij ZX12)
Elke 1500 km een achterband.
Voorband om de 8000 km
Tandwielen en ketting 10000 km
Onderhoud om de 6000 km (gemiddeld 350 euro wel)

Wel een topfiets en het plezier was dan ook geweldig.

@Homer: Zx12 is geen droommotor he, die heb ik al gehad (toen was ik 20-21;)).

Nu zou ik gaan voor de ZZR1400.
Niet ultrasportief (maar dat ben ik ook niet).
Voldoende vermogen;)


Waarom niet wachten op de nieuwe hayabusa?;)
 
Bij motorzak bij mij betaal je nieuwe band, voor 10 halen ze je achterwiel eraf, ouwe band eraf, nieuwe erop, en monteren ze weer alles.
Moet je natuurlijk wel een band bij hun kopen, maarja dat boeit me niet, scheelt mij een hoop werk.

Ik koop een bandje voor 30 euro, schuif de bok onder de motor, heb binnen een minuut het wiel eruit. Dan ff naar de motorzaak, dan weer wiel monteren in 5 minuutjes en klaar. Stelt echt niks voor.
 
Hehe mede kawa rijders snappen dat onderling:D

Haha (ben ook aankomend kawa rijder), maar die hayabusa blaast je alsnog weg, dus zou geen zzr1400 kopen, dan lok je die hatelijke hayabusa rijders alleen maar uit :P

Waarom koop je geen zx10 of 9 of weer een zx12?
 
Haha (ben ook aankomend kawa rijder), maar die hayabusa blaast je alsnog weg, dus zou geen zzr1400 kopen, dan lok je die hatelijke hayabusa rijders alleen maar uit :P

Waarom koop je geen zx10 of 9 of weer een zx12?

Haha zzr1400 loopt wel iets harder als een Busatje.
ZX12 hield geen enkele standaard Busa je bij. Pas boven 300 gaan ze harder, omdat de top een paar km hoger lag. Kwa acceleratie kwamen ze er niet aan.

ZX12 is nu al een oud model.
ZZR1400 past nu gewoon beter bij mij.
Tot 5000 toeren kun je relaxed rijden, daarboven is het een kanon.
Busa is ook oerlelijk.
Kawa is ook gewoon mooi, en ruig.

Maar voorlopig heb ik de cash er niet voor, plus ik wil niet dat mijn kindjes al vroeg hun papa moeten missen.

Ik heb al 3 behoorlijke klappers meegemaakt en kan niet alsmaar goed blijven gaan:D
 
Haha zzr1400 loopt wel iets harder als een Busatje.
ZX12 hield geen enkele standaard Busa je bij. Pas boven 300 gaan ze harder, omdat de top een paar km hoger lag. Kwa acceleratie kwamen ze er niet aan.

ZX12 is nu al een oud model.
ZZR1400 past nu gewoon beter bij mij.
Tot 5000 toeren kun je relaxed rijden, daarboven is het een kanon.
Busa is ook oerlelijk.
Kawa is ook gewoon mooi, en ruig.

Maar voorlopig heb ik de cash er niet voor, plus ik wil niet dat mijn kindjes al vroeg hun papa moeten missen.

Ik heb al 3 behoorlijke klappers meegemaakt en kan niet alsmaar goed blijven gaan:D

Ja heb je idd wel gelijk in, zal volgende keer ff wat betere research doen:o (alhoewel de 2008 haya wel veel sneller is, alsdus voorspeld soefsoefi)

3 klappers? Wat heb je dan precies meegemaakt? Op een auto geknalt op in een vangrail? Iets aan overgehouden
 
Ja heb je idd wel gelijk in, zal volgende keer ff wat betere research doen:o (alhoewel de 2008 haya wel veel sneller is, alsdus voorspeld soefsoefi)

3 klappers? Wat heb je dan precies meegemaakt? Op een auto geknalt op in een vangrail? Iets aan overgehouden

Ja een nieuw model kan weer wat verde rkomen ja. Maar tegenwoordig zijn ze begrend op 299.

1x keer was een auto die vanaf parkeerhaven de wegopdraaide.
meter of 50 over het asfalt met een paar salto's.
Motor raakte de auto links voor (probeerde uit te wijken maar redde dit net niet meer, en had dus geluk dat er niks tegemoet kwam).
Mijn motor schudde mij van zich af en reed door op een andere geparkeerde auto (gloedjenieuw) en was dus ook total loss.

2x kwam een auto mij tegemoet en sloeg voor mij neus linksaf dus frontaal erop.
Ik zag het net gebeuren en zette zelf al af op de steunen dus vloeg met een mega 1,5 salto over de auto heen en landde echt languit op mijn muil.

3x was het een busje wat voor mij neus kruiste, terwijl ik net een bocht uitkwam. Regeachtig, slecht wegdek en in een bocht vol op de rem.
Ik eraf, de motor gleed alleen door, vol midden in het busje.

Laatste ongeluk alleen een gekneuste pink en wta schaafwondjes aan mijn hand.

2e ongeluk:
Zwaar gekneusde enkels, ellebogen, schouders.

1e ongeluk:
alles gekneusd en 60% ontveld/geschaafd.
Dat lag deels aan mij zelf. Het was 32 graden en ik had alleen t-shirt en korte broek aan.

Heb daar ook nog wel wat littekens van:D
 
um, waarom al die pk monsters ?

Met een 600 cc motor rij je een hayabusa helemaal gek......... op het circuit :D . Motorrijden is voor mij echt bochten maken, keihard rechtdoor knallen kan iedereen wel. vandaar dat ik zo'n 1400 oid helemaal niets vind.
 
um, waarom al die pk monsters ?

Met een 600 cc motor rij je een hayabusa helemaal gek......... op het circuit :D . Motorrijden is voor mij echt bochten maken, keihard rechtdoor knallen kan iedereen wel. vandaar dat ik zo'n 1400 oid helemaal niets vind.

Uhmm misschien omdat ik 145 kg weeg en ik wat meer wind vang als gemiddeld:D

Heb ook een ZX7 gehad, maar dat schoot bij mij niet echt op;)

ZX12 stuurt gewoon goed (beter als ZX7, vond ik).
 
Uhmm misschien omdat ik 145 kg weeg en ik wat meer wind vang als gemiddeld:D

Heb ook een ZX7 gehad, maar dat schoot bij mij niet echt op;)

ZX12 stuurt gewoon goed (beter als ZX7, vond ik).

ja ok ok ok bij jou snap ik het wel :D 145 kg de tering :cool:
 
ja ok ok ok bij jou snap ik het wel :D 145 kg de tering :cool:

Maar je hebt wel gelijk, lekker plat door de bocht, fantastisch, hoewel hard gaan ook gruwelijk is, kan je dat ook met een 600.

Die zzr is wel heerlijk om op te toeren lijkt mij, lekker zitten, gaan met die banaan. Niet zo'n toerenbeuker, met 4000 toeren heeft ie ook genoeg power.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Maar je hebt wel gelijk, lekker plat door de bocht, fantastisch, hoewel hard gaan ook gruwelijk is, kan je dat ook met een 600.

Die zzr is wel heerlijk om op te toeren lijkt mij, lekker zitten, gaan met die banaan. Niet zo'n toerenbeuker, met 4000 toeren heeft ie ook genoeg power.

[Link niet meer beschikbaar]

Uit de test die ik gelezen heb valt het juist onderin (tot 5000) erg mee. Zou een beginner mee kunnen rijden. Alleen vanaf 5 is het een straaljager, en hou je het haast niet bij.

Jammer dat de kawa dealer hier is gestopt. Heb een goede band met die mensen, en had ik een keer kunnen checken hoe die rijd.

In het begin moest ik wennen aan het uiterlijk, maar in het echt is ie zo geil.
Ooit, ooit:D
 
Uit de test die ik gelezen heb valt het juist onderin (tot 5000) erg mee. Zou een beginner mee kunnen rijden. Alleen vanaf 5 is het een straaljager, en hou je het haast niet bij.

Jammer dat de kawa dealer hier is gestopt. Heb een goede band met die mensen, en had ik een keer kunnen checken hoe die rijd.

In het begin moest ik wennen aan het uiterlijk, maar in het echt is ie zo geil.
Ooit, ooit:D

Idd, hij lijkt log over te kopen, maar de lijnen van de motor zijn juist heel mooi, echt apart, zie je weinig :D
 

Fantastisch, vooral van 5th gear, ze schijten er echt voor. Wat een snelheid.

Dit vind ik ook fantastisch, dat commentaar, maar ook het rijden in de regen, dat brengt de echte rijders naar boven:

Kijk vooral ff rond de 2:50 min, als hayden onderuit gaat. "MAMA MIA!!!" Ooh genieten dat italiaanse commentaar. Ook die laatse lap, dat enthousiasme
 
Ik ben verzot op die nieuwe Ducati 1098.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Helaas teveel geld, moest hij kwa prijsklasse gelijk zijn aan een R1 zou ik mijn R6'je wel willen wegdoen.
 
Back
Naar boven