XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

In NL?

als je ouder bent dan 18 maar jonger dan 21 mag je maar 25kW

Als je ouder bent dan 21 jaar (ook al heb je 1 manad je rijbewijs) mag je onbeperkt vermogen.

Die nieuwe regel ben ik niet van op de hoogte, boeit me eigk ook vrij weinig aangezien je de kans dat je je kapot rijdt met 1000cc vrij groot is met 1 maand ervaring :D

België..
 
Supermotard kan juist toch wel, juist door die kilo/pk verhouding. Vaak zijn die dingen 20-24kw. Of vergis ik mij nu, lees vaak genoeg op MF mensen die sm hebben en 24-25kw rijden.

(ja ik zit ook MF, echter ik lees meer dan ik post)


24kw op 120kg is heel wat anders als 24kw op 200kg.. dat telt helaas ook mee.



nog anderhalve week en dan vakantie.. motors beurt gehad, auto beurt gehad, aanhanger in orde.. leren pak ingevet, helm schoongemaakt, vet zin in.

nog 6 dagen medicijnen en dan hopelijk ook van de maagzweer af... :(
 
Ohja, als je hem hebt, neem ff wat pics :D


Heb em ondertussen en rijd echt super. Is wel bloedsnel zo'n ding zeg. Maar ben er na 2 weken toch al aardig aan gewent. Zal binnekort wel ff wat foto's posten.
 
Heb em ondertussen en rijd echt super. Is wel bloedsnel zo'n ding zeg. Maar ben er na 2 weken toch al aardig aan gewent. Zal binnekort wel ff wat foto's posten.

:thumbs:
 
24kw op 120kg is heel wat anders als 24kw op 200kg.. dat telt helaas ook mee.



nog anderhalve week en dan vakantie.. motors beurt gehad, auto beurt gehad, aanhanger in orde.. leren pak ingevet, helm schoongemaakt, vet zin in.

nog 6 dagen medicijnen en dan hopelijk ook van de maagzweer af... :(

Ja klopt idd



Haha zoals jij je voorbereid zal het wel een chille vakantie worden. Wel k*t die maagzweer, meestal duurt het toch wel lang, maar over anderhalve week is het meeste wel weg, hoe lang heb je het al dan?
 
Nou maagzweer gaat langer duren :( 28 dagen medicijnen meegekregen (ze had ze niet allemaal op voorraad :( ) omdat ze willen kijken of het zonder gerichte antibiotica weg gaat.

Hoelang ik het al heb.. sommige symptonen al anderhalf jaar.. werd steeds erger dus toch maar naar dokter. Nu is het druk op buik, wat koortsig, toilet alsof je 4 shakes en 20 eieren hebt gegeten LOL , etc.


vanavond de garmin zumo 550 in bezit.. ben heel benieuwd!

en goed voorbereiden is half werk ;) nieuwe banden besteld voor de lady der brommer en nieuwe set voor mij mee laten komen. gaan wat banden mee als reserve incl. omleggereedschap.

Maar merkte gisteren dat leren pak aan toch wel lastig is, drukt allemaal wat en heb al continue druk op me strot (alsof je over je nek moet)

wil eigenlijk ff wat gaan sporten maarja....

MF.. 3 topics..rest is troep.. 4 nu incl. garmin topic..
 
Laatst bewerkt:
goejendag mede-bikers

ben al een tijdje niet meer op DBB geweest, zit meer op het motor-forum als ik achter de computer zit.Trainen doe k uiteraard wel nog altijd!

rijd nu een kawasaki z750, heb ff geen foto'tje hier maar dan maar een filmpje:
YouTube - kneedown kawasaki z750

hiervoor ook heel wat andere motoren gehad,
2x xr250, dt400mx, dr350, cr125, kx125, 2x rm125, gs500, nx650supermotard, honda cr500 supermotard(beest van een machine), gsxr750, z750 en dan ben ik vast nog wel wat vergeten.

moet nog een SM bijkomen, een drz400sm, 525 of xr650(lc) of iets in die richting, volgens jaar of het jaar daar op komt er denk ik een ktm 990 superduke-R
 
Dan toch liever 1 v.d. laatste 600's , ze gaan even snel en wegen een pak minder dan die oude brok.


Ik denk toch dat zo'n blade als wat ik heb zo'n 600 helmaal aan stront rij. Die van mij staat met 130pk en 186 kilo op kenteken.
Vergeet niet dat het alleen de pekaatjes tellen. Ook moet je naar het koppel kijken. Motorfietsen kunnen wel dezelfde pekaas hebben, maar als er 30Nm verschil inzit weet ik wel wie er sneller is.
 
24kw op 120kg is heel wat anders als 24kw op 200kg.. dat telt helaas ook mee.



nog anderhalve week en dan vakantie.. motors beurt gehad, auto beurt gehad, aanhanger in orde.. leren pak ingevet, helm schoongemaakt, vet zin in.

nog 6 dagen medicijnen en dan hopelijk ook van de maagzweer af... :(

Voor de lichte categorie geldt dat hij niet meer dan 25 KW mag hebben en niet meer dan 0,16 KW per kg gewicht. Dit betekent dat een motor van 120 kilo maar 19kW mag hebben.
 
Ik denk toch dat zo'n blade als wat ik heb zo'n 600 helmaal aan stront rij. Die van mij staat met 130pk en 186 kilo op kenteken.

Mijn R6'ke heeft er ook 120 op het achterwiel hoor, is wel redelijk wat getuned.

Tegen de laatste 1000cc's heb ik geen schijn van kans, maar van die oude lompe brokken zijn er mij nog niet gepasseerd. ;)

Kijk maar nr Marc Fissette in de endurance racen hoeveel mannen hij achter zich laat met fireblades en R1's met zijn 600'ke. Veel meer bruikbare PK's.

Enkel in mijn 1e en 2e vitesse heb ik te weinig koppel.

Of heb je het over lange rechte stukken misschien waar het kleinste kind gas kan geven ?
 
Als je ziet een Fireblade van 99 => 129 pk bij 203 Kg en 94 Nm

Yamaha R6 2007 => 133 Pk (met ram air) bij 162 Kg en 68 Nm

Die blade zal vanuit stilstand sneller weg zijn vanwege zijn meer koppel. Maar erg ver zal hij niet uitlopen.

En over het bochtenwerk moet ik wss nieveel zeggen
 
Als je ziet een Fireblade van 99 => 129 pk bij 203 Kg en 94 Nm

Yamaha R6 2007 => 133 Pk (met ram air) bij 162 Kg en 68 Nm

Die blade zal vanuit stilstand sneller weg zijn vanwege zijn meer koppel. Maar erg ver zal hij niet uitlopen.

En over het bochtenwerk moet ik wss nieveel zeggen
Ik moet nog leren rijden, want heb net mijn rijbewijs. Hier kan ik niet veel over zeggen:D

Honda CBR 900 RR Fireblade 1997: technische specificaties

Die van mij is ingevoerd en dus opnieuw gewogen en weeg maar 4 kilo meer :D

Maar als ik mijn blade een jaar of 4 heb ga ik wel naar een 1000 kijken en niet meer naar een 600.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een pak en handschoenen aangeschaft.. Helm en laarzen zoek ik nog even ergens anders.. Heb alles gewoon zwart gekocht en niet al te duur, een mooi alpinestar pak koop ik over een paar jaar wel ;)

@superrednas, mooie plek voor die kneedown, leuk filmpje :)
 
ik kan poep wheelies

52bdykz.jpg


nu nog mn benen strekken :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
@DVO
nice :)
wat is je topspeed dat je er al hebt mee gehaald??
 
Ik heb pas een Honda CB600F Hornet gekocht.

mc_col_hormet_black_2007.jpg


mc_hornet_005_2007_g.jpg


Heb de zwarte gekocht. M'n pa werkt bij Honda en kon een leuke deal maken, vandaar dat ik hem al zo vroeg heb. Ben er erg blij mee. Ik laat er nog wat accesoires opzetten, zoals een windscreen, rear wheel hugger, val bescherming, buddy cover+lock. Vrijdag staat 'ie hier. :D Het is trouwens de versie met ABS. De Hornet komt zeer positief uit verschillende tests, kijk maar in de bladen.

EDIT: voor specs->Honda | CB600F Hornet | Modelkenmerk
 
Laatst bewerkt:
Al zo vroeg.. er staat 15 bij je leeftijd
 
Al zo vroeg.. er staat 15 bij je leeftijd

Zou ik ook doen, lekker 3 jaar in de schuur, zal heerlijk rijden als ie na 3 jaar start en je zal er veel plezier van hebben de komende 3 jaar.

Echt WTF dude, ik werk me nu kapot om een motor te betalen en jij heb een motor op je 15de en nog wel een nieuwe.....:rolleyes:
 
Back
Naar boven