XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Door sparen voor iets beters

Cbr600f zijn dan ook nog wel goeie keuzes.

Zat gister even ook even uit te rekenen, als ik jaar lang naar Amsterdam Science park moet. Vanaf Delft.
Betaal ik zonder kortingen (5x per week, 43 weken lang) 5074 euro.

Echt te achterlijk, maar dan ook te achterlijk voor woorden :')

Stel ik koop motor van 800 euro die 1 op 23 rijd (Wat te doen is op de snelweg)
Met afstand van 66,6km enkel. Kom ik uit op 28638km per jaar (Zelfde dagen/weken)

Met een benzine prijs van 1,8 de liter kom je uit op 2241,23 per jaar.
Totaal 3041.23 ex onderhoud. Scheelt 2000 euro. En je hebt geen gezeik van OV.

Moet maar even kijken hoe ik het tegen die tijd ga regelen, maar ga het niet op de R6 doen.

Krijg net deze mail
Als je tijdens het gebruik van studiefinanciering je reisrecht niet activeert, dan spaar je die maand niet op. Je hebt recht op 4 jaar prestatiebeurs en daarna nog maximaal 3 jaar lenen. Tijdens je leenfase heb je alleen de eerst 12 maanden reisrecht, daarna moet je zelf je reiskosten betalen.

Je kan alleen rechten opsparen als je alles stopzet, dus je studiefinanciering én je reisrecht en dit later weer opstart. (hou er wel rekening mee dat je je rechten binnen 10 jaar op kan nemen, daarna komen ze te vervallen.)
Leen ik gewoon 5 euro de maand, heb ik jaar lang gratis OV. Not bad

Laatst bewerkt:
Of een motor met wat schuifschade kopen.. dan heb je voor 1000 al heel wat. Moet je 'm later alleen wel opknappen, eventueel met imitatiekuipen.
Alleen dan moet je er eigenlijk wel genoeg verstand van hebben om te zien dat 't frame nog goed is enzovoorts..

Zat gister even ook even uit te rekenen, als ik jaar lang naar Amsterdam Science park moet. Vanaf Delft.

Met afstand van 66,6km enkel. Kom ik uit op 28638km per jaar (Zelfde dagen/weken)

Moet maar even kijken hoe ik het tegen die tijd ga regelen, maar ga het niet op de R6 doen.

Krijg net deze mail

Die CBR600F zijn vet maar vallen niet binnen de €1000 zie ik..

Kan jij niet beter in Amsterdam gaan wonen dan? Je kan overigens ook een nul-lening doen, leen je niks, krijg je wel OV. Ik zit nu in mijn 7e studiejaar en krijg het vanaf januari niet meer, gelukkig wat extra's kunnen pakken dus.

Of een motor met wat schuifschade kopen.. dan heb je voor 1000 al heel wat. Moet je 'm later alleen wel opknappen, eventueel met imitatiekuipen.
Alleen dan moet je er eigenlijk wel genoeg verstand van hebben om te zien dat 't frame nog goed is enzovoorts..

Ja een vader van een vriendje van mijn broertje heeft een R1 staan met wat kapschade van een schuiver op het circuit. Alleen misschien wat te bruut:D Ik zie op marktplaats en speurders overigens vrijwel geen afgeprijsde motoren met kapschade (ik kijk meestal tussen de 500 en 1500 euro dan).

Die CBR600F zijn vet maar vallen niet binnen de €1000 zie ik..

Kan jij niet beter in Amsterdam gaan wonen dan? Je kan overigens ook een nul-lening doen, leen je niks, krijg je wel OV. Ik zit nu in mijn 7e studiejaar en krijg het vanaf januari niet meer, gelukkig wat extra's kunnen pakken dus.

Nah, voor 1 jaar vind ik dat iets teveel van het goede.

Je hebt met die nullening niet te betalen voor je OV?

Ik kom elke dag wat anders tegen als ik het aan het uit zoeken ben, wat een gelul daar.

Maat had oude CBR600F gekocht voor 600, zag er prima uit.
Nieuwe banden, net grote beurt. PR3 erop, 40K op de teller en reed 1 op 20.
Zoiets moet je gewoon hebben.

Krijg net deze mail

Het zou ook wel idioot zijn om zoveel met de trein te gaan en dan geen kortingskaart (of abonnement voor dat traject) te nemen natuurlijk.

Stel je hebt €1000 te besteden voor een motor (niet in winter oid, plezier/gym/werk/school mits geen k*tweer) wat haal je?

Je hebt dan ongeveer de keuze tussen een miljoen Suzuki GS500'en, honda CB'tjes of Yamaha fazers uit 1980/1990 wat betreft naked bikes. Verder zitten er een paar hoerenlelijke vierkante paarsgroene racers tussen en een vrij groot aanbod choppers met 600/700 cc die er eerlijk gezegd nog best tof uit zien.

Meer mensen die op een el cheapo motor rijden?

kawa gpz lijkt mij wel een leuk fietsje.

http://motoren.marktplaats.nl/motor...Nm7F6yCt/Kv/7hl/KBNT+ez19gl5Li&fta_ind=4&fs=1

Het zou ook wel idioot zijn om zoveel met de trein te gaan en dan geen kortingskaart (of abonnement voor dat traject) te nemen natuurlijk.

Joh, maar dan nog. Die kortings kaarten kosten ook geld, voor in de spits moet je extra betalen. En dan zelfs in het beste geval (wat niet mogelijk is) krijg je 40% op alles korting. Ben je nog goedkoper uit met de motor.

Stel je hebt €1000 te besteden voor een motor (niet in winter oid, plezier/gym/werk/school mits geen k*tweer) wat haal je?

Je hebt dan ongeveer de keuze tussen een miljoen Suzuki GS500'en, honda CB'tjes of Yamaha fazers uit 1980/1990 wat betreft naked bikes. Verder zitten er een paar hoerenlelijke vierkante paarsgroene racers tussen en een vrij groot aanbod choppers met 600/700 cc die er eerlijk gezegd nog best tof uit zien.

ik heb een yamaha fzr600r, die doen nu iets van 1200 ofzo dus dan zou je nog een klein beetje bij moeten leggen. Hij is misschien wat blokkig maar ik vind hem wel mooi + heeft de goeie bandenmaat dus je kan er moderne banden(pilot road etc) omleggen:
ofr3hz.jpg

En een cbr600f is ook wel prima, een oude zx6r etc. eigenlijk wel te vergelijken met die fzr

ik heb een yamaha fzr600r, die doen nu iets van 1200 ofzo dus dan zou je nog een klein beetje bij moeten leggen. Hij is misschien wat blokkig maar ik vind hem wel mooi + heeft de goeie bandenmaat dus je kan er moderne banden(pilot road etc) omleggen:
ofr3hz.jpg

En een cbr600f is ook wel prima, een oude zx6r etc. eigenlijk wel te vergelijken met die fzr

Dit k*t jong rijd mijn R6 nog aan stront ermee, wat wil je nog meer.

Niet onaardig idd, jammer van die kont, hehe.

Joh, maar dan nog. Die kortings kaarten kosten ook geld, voor in de spits moet je extra betalen. En dan zelfs in het beste geval (wat niet mogelijk is) krijg je 40% op alles korting. Ben je nog goedkoper uit met de motor.

Maar als je alleen een jaartje gaat dan lukt het toch met je OV? Ik zie voor gemiddeld 1250 best leuke CBR600F uit 94, die zijn niet verkeerd! 100 pk ook nog.

Thanks voor de suggesties tot nu toe.

Yamaha FZR? Zijn volgens mij wel betrouwbare motors en qua uiterlijk vind ik ze er wel goed uitzien. Vind je wel voor rond de 1000 euro.

Niet onaardig idd, jammer van die kont, hehe.

Maar als je alleen een jaartje gaat dan lukt het toch met je OV? Ik zie voor gemiddeld 1250 best leuke CBR600F uit 94, die zijn niet verkeerd! 100 pk ook nog.

Thanks voor de suggesties tot nu toe.

Master is gelukkig maar 1 jaar inderdaad. Maar praat wel over reistijd van goeie 7 kwartier van deur tot deur. Als ik dagen draai van 8 tot 18 dan wordt het nog wel leuk om van 6 tot 20 weg te zijn. Maar je moet er wat voor over hebben.

---------- Post toegevoegd Wed 24 Oct 2012 om 13:49 ----------

Nieuwe banden/ketting en tandwielen
Zolang rem schijven nog goed zijn, is dit een leuk apparaat: 650 euro, voor 550 kan je hem ophalen wss.
http://www.motorshopper.nl/advertentie/13559/Suzuki-GSX-600-F/TE-KOOP-SUZUKI-GSX600F.html

Ook goed onderhouden, 2x zo weinig kilometers. Als die grote beurt heeft gehad is die ook wel ze geld waard:
http://www.motorshopper.nl/advertentie/18216/Suzuki-GSX-600-F/Suzuki-GSX600f.html

Yamaha FZR? Zijn volgens mij wel betrouwbare motors en qua uiterlijk vind ik ze er wel goed uitzien. Vind je wel voor rond de 1000 euro.

Ook niet slecht, zijn ook best te doen qua prijs zie ik. Alleen wat de **** is up met dat paars in 1990 man:roflol: Paars/wit/groen. Net zoals die trainingspakken van vroeger.

Master is gelukkig maar 1 jaar inderdaad. Maar praat wel over reistijd van goeie 7 kwartier van deur tot deur. Als ik dagen draai van 8 tot 18 dan wordt het nog wel leuk om van 6 tot 20 weg te zijn. Maar je moet er wat voor over hebben.

Tja, ik zou toch kijken om hier tijdelijk te wonen man, zijn soms mensen die voor een paar maanden op vakantie gaan ofzo, kan je ff checken hoe en wat. Ik woon 10 minuten fietsen van de VU af, kan me niet meer voorstellen hoe het was om 1.5 uur onderweg te zijn..

Ook niet slecht, zijn ook best te doen qua prijs zie ik. Alleen wat de **** is up met dat paars in 1990 man:roflol: Paars/wit/groen. Net zoals die trainingspakken van vroeger.

Mijn Kawasaki KLX uit 1994 heeft een paars zadel en groene tankkappen/voorspatbord/achterspatbord en witte zijkappen. :roflol:

Ja ok maar een kortingskaart is echt heel goedkoop. Maar als je dagelijks een vast traject aflegt dan neem je natuurlijk een abonnement.

Desalniettemin verbruikt een motor wel dermate weinig brandstof dat dat nog wel goedkoper zal zijn ja, maar het heeft ook z'n nadelen voor dagelijks vervoer, zeker in de winter.

In de jaren 80/90 hebben veel van die designers echt verkeerde drugs gebruikt. Die kleuren en vierkante vormen van sommige modellen...... Je hebt zelfs bmw's met rode en groene zadels.

Tja, ik zou toch kijken om hier tijdelijk te wonen man, zijn soms mensen die voor een paar maanden op vakantie gaan ofzo, kan je ff checken hoe en wat. Ik woon 10 minuten fietsen van de VU af, kan me niet meer voorstellen hoe het was om 1.5 uur onderweg te zijn..

Ja moet even kijken, dat is ook nog een optie. Moet sowieso nog jaar lang Bsc halen, en dan kijken naar de Msc. Hele grote kans dat ik het ga doen.

Zou inderdaad ook een optie zijn. Thanks iig!

+ Kamer kost geld en weinig tijd
+ Reizen kost geen geld en veel tijd.

Hangt beetje vanaf waar ik meest waarde aan hecht.
Ja ok maar een kortingskaart is echt heel goedkoop. Maar als je dagelijks een vast traject aflegt dan neem je natuurlijk een abonnement.

Desalniettemin verbruikt een motor wel dermate weinig brandstof dat dat nog wel goedkoper zal zijn ja, maar het heeft ook z'n nadelen voor dagelijks vervoer, zeker in de winter.

True, punt was alleen dat OV echt achterlijk duur is.
Al ontloopt het elkaar niet extreem veel, bij de motor moet je onderhoud er nog bij rekenen en bij trein weer de kortingen.

Was dit jaar in Luxemburg dag met OV.
7 Man, weekend pas voor tram/bus/trein. Voor 7 man waren we totaal 12 euro kwijt.

12 euro :o

Ja moet even kijken, dat is ook nog een optie. Moet sowieso nog jaar lang Bsc halen, en dan kijken naar de Msc. Hele grote kans dat ik het ga doen.

Zou inderdaad ook een optie zijn. Thanks iig!

+ Kamer kost geld en weinig tijd
+ Reizen kost geen geld en veel tijd.

Hangt beetje vanaf waar ik meest waarde aan hecht.

True, punt was alleen dat OV echt achterlijk duur is.
Al ontloopt het elkaar niet extreem veel, bij de motor moet je onderhoud er nog bij rekenen en bij trein weer de kortingen.

Was dit jaar in Luxemburg dag met OV.
7 Man, weekend pas voor tram/bus/trein. Voor 7 man waren we totaal 12 euro kwijt.

12 euro :o

Vergeet niet dat de treinen in Nederland, vooral in de winter, volgens een schema rijden waar geen mens bij kan :o

Terug
Naar boven