XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Nu die voor die winter gestald staat , vond ik het wel even nodig m netjes weg te zetten. Vind t btw wel erbij horen dat poetsen.

Heb altijd begrepen dat terpentine oid wat te aggresief is voor je lak. Gebruik zelf lampolie, was je het er ook zo mee af en is wat 'milder'.

@xzenir,

Dat was mijn gevoel aanvankelijk ook, maar heb het altijd met terpentine gedaan, en nooit problemen met de lak gehad,... echter niet voor niets erbij gezet dat je het wel gelijk af moet spoelen als de velg klaar is ;)

hoe zit het nu met het rijbewijs? vanaf 13 januari ofzo gaan die nieuwe categorieen in maar wat zullen ongeveer de kosten zijn voor rijbewijs a1 (tot 125cc)?

Zelfde als voor het huidige motorrijbewijs vermoed ik. Alleen moet je nu 3x examen doen voordat je op een zware motor mag, bovendien is die categorie a1 niet aan te raden. Met 125cc kom je amper vooruit. Tenzij je een crossmotor koopt, maar die heeft weer teveel pk's. Conclusie: bagger.

Hoe zit dat dan als je op je 20-23e rijbewijs haalt? Val je dan onder de 125cc regeling of de 25kw?

hoe zit het nu met het rijbewijs? vanaf 13 januari ofzo gaan die nieuwe categorieen in maar wat zullen ongeveer de kosten zijn voor rijbewijs a1 (tot 125cc)?

neem aan gewoon hetzelfde als nu ;)

Zelfde als voor het huidige motorrijbewijs vermoed ik. Alleen moet je nu 3x examen doen voordat je op een zware motor mag, bovendien is die categorie a1 niet aan te raden. Met 125cc kom je amper vooruit. Tenzij je een crossmotor koopt, maar die heeft weer teveel pk's. Conclusie: bagger.

een ktm 125exc staat op kenteken als 4kw maar dat ding heeft makkelijk een pk of 30-35. dat is nog wel leuk om mee te spelen. supermotard velgjes eronder en gas op die zuiger. mja als je gepakt word door de politie ben je wel de zak.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 17:45 ----------

Hoe zit dat dan als je op je 20-23e rijbewijs haalt? Val je dan onder de 125cc regeling of de 25kw?

http://bit.ly/YZnjZc

Laatst bewerkt:

jonger dan 24 jaar kan je motorrijden dus vergeten? tenzij je 2 of 3x examen wilt doen (wat voor een student niet echt te bekostigen is denk ik zo)?

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Suzuki Gs500, ik ben hem nu al bijna een maand kwijt voor een klep dat gescheurd is en een tand van een tandwiel..

er zijn inderdaad ktm´s(ook gewoon 600cc+-) die voor een paar kw op kenteken staan. Ik weet niet hoe het zit met een bepaalde pk/kg verhouding of dat nog van kracht is, maar denk wel dat die krengen veel waar worden omdat er veel mensen zullen zijn die toch een beetje pit willen.

Wel erg genaaid voor de mensen die pas volgend jaar 21 worden of volgend jaar beginnen.. 4 jaar beperkt en 3 examens

Ik rij met cbr 1000rr fireblade, volledige WEST kuip, leovince sbk uitlaat met carbon demper onder zadel. En het vrouwtje rijdt met een suzuki gsr 600

Ducati 1098 R Bayliss limited edition, number 140 of 500 made.

kf5k0g.jpg

"180hp@9750rpm, this particular bike has 187hp measured on the back wheel. 0-100kmh in 2,9sec, 0-200 in 6,8sec. Weight 165kg.
Price in 2009 was 55000 euro. The bike is not for sale."

6,8 sec naar de 200 absurd.

Wel erg genaaid voor de mensen die pas volgend jaar 21 worden of volgend jaar beginnen.. 4 jaar beperkt en 3 examens

hehe ik mag volgende maand zwaar:p

mijn neefje is laatst 18 geworden en zijn vader had 2 ducs staan en hij mocht er één kiezen, een oude pantah of een zelfgebouwde supermono(is één van de twee cilinders vanaf gehaald en de overgebleven is opgeboord). Hij heeft uiteraard voor die supermono gekozen maar had geen geld voor een rijbewijs dus nu mag die een paar jaar wachten voordat 'ie erop mag rijden...

Terug
Naar boven