AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Gelukkig nooit 25KW gereden :) behalve af en toe met lessen dan. Nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk geen last had van de 25KW tijdens het lessen maar nu zou ik er denk ik niet meer aan kunnen wennen.
25 gaat ook al 180 (of de mijne toch) als ik meer neem rij ik me dodo. Nu al rechter bezoekje mogen brengen voor 70 te snel.
Heb eens iemand die ne 750 had (ook race type) horen zeggen da hij nie sneller dan 150 durft omda het te veel wind op de borst drukt:rolleyes:.
Alleen optrekken is natuurlijk plezanter op zwaardere maar voor max snelheid moet je het dus nie doen. Tenzij je vaak meer dan 180 wilt :p

25 gaat ook al 180 (of de mijne toch) als ik meer neem rij ik me dodo. Nu al rechter bezoekje mogen brengen voor 70 te snel.
Heb eens iemand die ne 750 had (ook race type) horen zeggen da hij nie sneller dan 150 durft omda het te veel wind op de borst drukt:rolleyes:.
Alleen optrekken is natuurlijk plezanter op zwaardere maar voor max snelheid moet je het dus nie doen. Tenzij je vaak meer dan 180 wilt :p

Rijd nu sinds kort vol vermogen, maar heb nog niet bijzonder veel voordelen kunnen ontdekken. Tuurlijk is snel optrekken wel lekker, maar je rijd ongemerkt al snel veel te hard.

Onverzekerd in principe? Aangezien je 2x zoveel vermogen hebt, als dat geregistreerd staat?

Jap zolang, de volgende keer dat hij binnen moet steek ik hem ergens anders.. dat ben ik al zeker

kan me eerlijk niet veel schelen hoeveel het gaat kosten, ik wil hem gewoon terug! :(

Is belachelijk! Zelfs in het hoogseizoen mogen die klussen niet langer duren dan 2 weken!

Rijd nu sinds kort vol vermogen, maar heb nog niet bijzonder veel voordelen kunnen ontdekken. Tuurlijk is snel optrekken wel lekker, maar je rijd ongemerkt al snel veel te hard.

In bochten merk je het echt 0%, op lange rechten stukken en laten we het erop houden dat deze stukken in Duitsland liggen zodat je wel hard mag rijden.
Dan merk je het meteen.
Veel geld, want ik heb niet de verkeerde gegevens op de kentekenpapieren gezet.

Het is veel geld, maar rijden zonder rijbewijs of zonder verzekering heeft veel grotere gevolgen als je 2x wordt gepakt. Bij deze boete niet.

Ah kijk, boete is zelfs verhoogd tot 220 euro. Wat een lieverds ook.

Motor voldoet niet aan gegevens kentekenbewijs
Het boetebedrag wordt:
220

Link: http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=17159,17158,17017,3115#keuzes
Hij heeft al zwaar rijbewijs he, boete voor rijden zonder geldig rijbewijs lijkt me dus niet mogelijk.
Ik weet, boete voor rijden zonder rijbewijs = 270 euro.

Onverzekerd in principe? Aangezien je 2x zoveel vermogen hebt, als dat geregistreerd staat?

Ook niet, dat staat btw hoger aangetekend. Is een strafbeschikking dat volgens mij. Je moet het iig geen 2x doen.

In bochten merk je het echt 0%, op lange rechten stukken en laten we het erop houden dat deze stukken in Duitsland liggen zodat je wel hard mag rijden.
Dan merk je het meteen.

Het is veel geld, maar rijden zonder rijbewijs of zonder verzekering heeft veel grotere gevolgen als je 2x wordt gepakt. Bij deze boete niet.

Het boetebedrag wordt:
220

Link: http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?boete_tree=17159,17158,17017,3115#keuzes

Ook niet, dat staat btw hoger aangetekend. Is een strafbeschikking dat volgens mij. Je moet het iig geen 2x doen.

Bah wat een narigheid lees ik hier toch weer, hoop niet dat ik ooit gezeik krijg met mijn begrensde Thundercat waar wel gewoon 74kw op de papieren staat...

Dan merk je het meteen.

Het boetebedrag wordt:
220

Bedankt voor de info. Het debiele is dat al die types met 18kw op kenteken staan. Het is dus niet zo dat mijn motor een uitzondering is. Vraag me af waarom ze dit ooit zo op het kenteken hebben gezet.

Aangezien mijn kenteken dus niet klopt zou ik mijn motor dus eigenlijk voor veel geld moeten laten herkeuren bij rdw. :roflol: En dat omdat het ooit bij al die motors verkeerd op het kenteken is gezet. Geweldig.

Bah wat een narigheid lees ik hier toch weer, hoop niet dat ik ooit gezeik krijg met mijn begrensde Thundercat waar wel gewoon 74kw op de papieren staat...

Maar dan krijg je een boete voor rijden zonder rijbewijs, niet voor onjuiste kenteken papieren. Dat kost 330 euro.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Nov 2012 om 22:02 ----------

Bedankt voor de info. Het debiele is dat al die types met 18kw op kenteken staan. Het is dus niet zo dat mijn motor een uitzondering is. Vraag me af waarom ze ooit zo op het kenteken hebben gezet.

Aangezien mijn kenteken dus niet klopt zou ik mijn motor dus eigenlijk voor veel geld moeten laten herkeuren bij rdw. :roflol: En dat omdat het ooit bij al die motors verkeerd op het kenteken is gezet. Geweldig.

Herkeuren hoeft niet duur te zijn volgens mij. Originele kenteken papieren op sturen en dan is het geregeld. Dat wordt heel vaak gedaan bij ontgrenzen van 25kw motoren.

Als ik mij dat goed herinner, even RDW keer voor de gein bellen.

Veel KTM's en andere crossers staan ook op 10kw ipv 40kw. Wordt ook niks aangedaan, zolang je van dat 25kw gezeik af ben zou ik mij er niet druk om maken.

Maar dan krijg je een boete voor rijden zonder rijbewijs, niet voor onjuiste kenteken papieren. Dat kost 330 euro.

---------- Post toegevoegd Thu 8 Nov 2012 om 22:02 ----------

Herkeuren hoeft niet duur te zijn volgens mij. Originele kenteken papieren op sturen en dan is het geregeld. Dat wordt heel vaak gedaan bij ontgrenzen van 25kw motoren.

Als ik mij dat goed herinner, even RDW keer voor de gein bellen.

Veel KTM's en andere crossers staan ook op 10kw ipv 40kw. Wordt ook niks aangedaan, zolang je van dat 25kw gezeik af ben zou ik mij er niet druk om maken.

Rijden zonder rijbewijs of onjuiste kentekenpapieren kost €330,- ?

Rijden zonder rijbewijs of onjuiste kentekenpapieren kost €330,- ?

Zoals hierboven staat

Onjuiste kenteken papieren = 220
Rijden zonder rijbewijs = 330

Rij je op een motor die volgens de papieren niet 25kW is OF die niet technisch 25kW is = Rijden zonder rijbewijs

Rij je op een motor die technisch goed is EN waar je een geldig rijbewijs voor hebt = onjuiste kenteken papieren.

Zoals hierboven staat

Onjuiste kenteken papieren = 220
Rijden zonder rijbewijs = 330

Rij je op een motor die volgens de papieren niet 25kW is OF die niet technisch 25kW is = Rijden zonder rijbewijs

Rij je op een motor die technisch goed is EN waar je een geldig rijbewijs voor hebt = onjuiste kenteken papieren.

Laat ze dan maar lekker naar de klote lopen allemaal.

Komt de APK voor motoren er wel of niet?

Voor zover ik weet is er nog geen definitief besluit genomen.

Die APK zou btw voor alle gemotoriseerde voertuigen gaan gelden, ook brommers en scooters :D. Arme jeugd, eerst absurd dure rijbewijzen, nu ook nog eens verplichte keuringen...

Voor zover ik weet is er nog geen definitief besluit genomen.

Die APK zou btw voor alle gemotoriseerde voertuigen gaan gelden, ook brommers en scooters :D. Arme jeugd, eerst absurd dure rijbewijzen, nu ook nog eens verplichte keuringen...
Wat een onzin.

Maarjah een motor komt wel veel sneller door de apk door auto's ( geen rottende framedelen etc )
Volgendsmij als je zorgt dat je remmen,banden,verlichting in orde is zal het wel goed zijn.

Hoop niet dat het erdoor komt.
Ik wil zo graag een outlaw blijven :janken:

Wat een onzin.

Maarjah een motor komt wel veel sneller door de apk door auto's ( geen rottende framedelen etc )
Volgendsmij als je zorgt dat je remmen,banden,verlichting in orde is zal het wel goed zijn.

Daarom is het ook zo'n onzin :p

Enige probleem zijn volgens mij de uitlaten. Maar de meesten hebben de originele ook nog wel ergens in de schuur liggen.

Weet iemand ook een betrouwbare site waar ik een achterlicht kan kopen?
Ik zoek een Led achterlicht waarin ook de knipperlichten in zijn verwerkt.

Terug
Naar boven