MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

hehe ik mag volgende maand zwaar:p

mijn neefje is laatst 18 geworden en zijn vader had 2 ducs staan en hij mocht er één kiezen, een oude pantah of een zelfgebouwde supermono(is één van de twee cilinders vanaf gehaald en de overgebleven is opgeboord). Hij heeft uiteraard voor die supermono gekozen maar had geen geld voor een rijbewijs dus nu mag die een paar jaar wachten voordat 'ie erop mag rijden...

Lijkt me al helemaal niks haha.. weten dat die motor er staat en er dan niet op mogen rijden.

vind die nieuwe regels wel raar.. auto rijden wordt naar 17 jaar gehaald en motor rijden 24.

Vraag me af hoeveel doden er nu vallen tussen 18-24, en dan vooral in hoeveel van die gevallen het de schuld van de motorrijder was. En dan eigenlijk ook nog eens, in hoeveel gevallen het kwam door een "te snelle" motor...

Hetzelfde met die motor APK, volgens mij zijn er bijzonder weinig feitelijke argumenten voor.

Vraag me af hoeveel doden er nu vallen tussen 18-24, en dan vooral in hoeveel van die gevallen het de schuld van de motorrijder was. En dan eigenlijk ook nog eens, in hoeveel gevallen het kwam door een "te snelle" motor...

die 25kw was opzich nog best wel prima, of ze hadden de minimumleeftijd van 21 voor vol naar 24/25 moeten doen, dan heb je sowieso wat meer ervaring op de weg en is er denk ik minder drang om met 230 voorbij je matties in een golf 3 gti te knallen... (met soms de gevolgen van dien)

Die apk is ook raar ja, er zullen vast veel jongens zijn die zelf aan hun motor sleutelen en dat echt niet uit gaan besteden aan een werkplaats. Dan brengen ze de motor weg, halen hem op om wat verkeerd/slecht was goed te maken en brengen hem weer terug om goed te laten keuren, heeft die garage ook weer 20 euro verdient...

Regels hadden niet veranderd hoeven worden imo. 3 examens afleggen is behoorlijk belachelijk

die 25kw was opzich nog best wel prima, of ze hadden de minimumleeftijd van 21 voor vol naar 24/25 moeten doen, dan heb je sowieso wat meer ervaring op de weg en is er denk ik minder drang om met 230 voorbij je matties in een golf 3 gti te knallen... (met soms de gevolgen van dien)

Heb zelf ook geen moeite gehad met de 25kw, hoewel die natuurlijk gewoon voor iedereen ingevoerd had moeten worden (niet alleen voor jongeren).

De nieuwe regels vind ik wel om te huilen. Je moet jongeren een keer verantwoordelijkheid toevertrouwen, anders zullen ze nooit volwassen worden.

http://www.flitsservice.nl/cm_php/nieuws/nieuwsbericht.php?id=5285

tabellen.jpg

Volgens mij wordt het tijd dat de bejaarden van de weg gehaald worden, ipv jonge motorrijders.

Laatst bewerkt:
De nieuwe regels zijn hartstikke krom en om te huilen. Druk maken erover heeft helaas geen zin, al vreet het me wel op als ik eraan denk.

Gelukkig ben ik van al het gezeik af, en mag ik al een tijdje vol vermogen rijden. Bevalt me wel.
Zolang mijn boete pot op 0 staat (Geen idee hoe) klaag ik niet.

De nieuwe regels zijn hartstikke krom en om te huilen. Druk maken erover heeft helaas geen zin, al vreet het me wel op als ik eraan denk.

Gelukkig ben ik van al het gezeik af, en mag ik al een tijdje vol vermogen rijden. Bevalt me wel.
Zolang mijn boete pot op 0 staat (Geen idee hoe) klaag ik niet.

haha, dat gevoel heb ik eigenlijk ook. Maar dat is vrij mens eigen natuurlijk, uiteindelijk zijn we allemaal egoïstisch.

haha, dat gevoel heb ik eigenlijk ook. Maar dat is vrij mens eigen natuurlijk, uiteindelijk zijn we allemaal egoïstisch.

Het is niet egoistisch, de nieuwe regels zijn bijna niet te geloven.
3 examens, 125cc. Maar auto rijden gaat vanaf 16 jaar.

Het is krom, ik word mad als ik eraan denk.
Maar he ik heb er niks mee te maken, dus moet mij er niet druk over maken.

Het is niet egoistisch, de nieuwe regels zijn bijna niet te geloven.
3 examens, 125cc. Maar auto rijden gaat vanaf 16 jaar.

Het is krom, ik word mad als ik eraan denk.
Maar he ik heb er niks mee te maken, dus moet mij er niet druk over maken.

Dat bedoelde ik met egoïstisch.

Het gevoel van, niet mijn probleem :P.

Een petitietje tegen zou ik nog wel tekenen, maar meer actie zul je mij niet zien voeren tegen deze nieuwe regelingen.

Dat bedoelde ik met egoïstisch.

Het gevoel van, niet mijn probleem :P.

Een petitietje tegen zou ik nog wel tekenen, maar meer actie zul je mij niet zien voeren tegen deze nieuwe regelingen.

Dat gevoel niet mijn probleem ontstaat meer uit het feit dat ik 99,9% zeker weet dat het toch geen zin heeft.
Eigenwijze (k*t) regering gaat toch strak door.

Het protest voor de APK heeft toch geen zin.

Dan is het een 2de vraag of het wel zin heeft, als het echt zin had. Had ik best mee willen doen ergens.
Maar in mijn ogen is het totaal kansloos, en elke moeite die ik er dan ook maar mee verspild is zonde.

Altijd een lastig verhaal inderdaad, of het nut heeft of niet.

Wanneer je helemaal niets laat horen zullen er steeds gekkere regels ingevoerd worden vermoed ik. Hoewel deze regels al helemaal debiel zijn.

Zelf heb ik nog nooit ergens tegen geprotesteerd overigens, ben niet zo'n opstandig type :P.

opzich was ik sowieso toch nooit van plan om een zware motor te gaan rijden maar 11kw is dan wel weer heel weinig. Mja ik wil toch liever een crossmotor voor op de baan. veel leuker en minder gevaarlijk. Heb je tenminste niks te maken met al die debielen die in een auto rondkarren. Dat race gebeuren trekt me trouwens toch niet echt. Als ik een motor op de weg zou gaan rijden zou het een supermotard zijn.

heb me examen gelukkig op me 18e gelijk gehaald dus nog half jaartje en dan gaat de 25kw eruit:D

opzich was ik sowieso toch nooit van plan om een zware motor te gaan rijden maar 11kw is dan wel weer heel weinig. Mja ik wil toch liever een crossmotor voor op de baan. veel leuker en minder gevaarlijk. Heb je tenminste niks te maken met al die debielen die in een auto rondkarren. Dat race gebeuren trekt me trouwens toch niet echt. Als ik een motor op de weg zou gaan rijden zou het een supermotard zijn.

het ligt er een beetje aan als je op de weg rijdt wanneer je gaat rijden, ik maak veruit de meeste debielen mee als ik naar school rij tijdens de spitsuren. Als ik ga toeren of op een rustig tijdstip naar school ga maak ik niet echt rare dingen mee, dus het is allemaal maar waarvoor je het gebruikt(avondje blazen fo woonwerk)...

Maar als het lekker weer is en je hebt keuze om of met de motor, het OV of met de auto in de file te staan, pak je zeker de motor, en dan kom je vanzelf de debielen tegen die al etend de krant lezen in de auto :rolleyes:

De nieuwe regels hebben we allemaal te danken aan de EU. Zowel de apk als de nieuwe vermogenseisen.

Zoo blij dat ik gelijk op me 18e rijbewijs heb gehaald en de 25kw ook al lang kwijt ben.
Kreeg ineens een andere motor toen die set er uit was ;-)
3 keer examen doen is belachelijk!!

Gelukkig nooit 25KW gereden :) behalve af en toe met lessen dan. Nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk geen last had van de 25KW tijdens het lessen maar nu zou ik er denk ik niet meer aan kunnen wennen.

De EU hanteert andere minimum leeftijden. 125CC is bedoeld voor 16 jarige ;).

Klopt, zo is Nederland. Wel de lasten niet de lusten.

Gelukkig nooit 25KW gereden :) behalve af en toe met lessen dan. Nou moet ik zeggen dat ik eigenlijk geen last had van de 25KW tijdens het lessen maar nu zou ik er denk ik niet meer aan kunnen wennen.

Die van mij is 18kw op kenteken, maar heeft 35kw. Ik heb wel gewoon zwaar rijbewijs. Vraag me af of ik daar nog problemen mee zou kunnen krijgen.

Laatst bewerkt:
180 boete dacht ik, niks ernstigs iig.

Terug
Naar boven