XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

  • Net stukje gereden. Hij doet het nu prima. :thumbup:
     
    Cool man! Ik wil ook ben alleen bang voor pekel aanslag.

    Is wel klote inderdaad. Heb laatst ook een stukje door de pekel geploeterd, vervolgens wilde ik hem nog even wassen natuurlijk, vroor al het waswater aan mijn motor :D.
     
    nieuwe motorrijbewijs regeling al ingegaan? of word 't verschoven oid iemand enig idee
     
    Wat zijn de nieuwe regels mbt motorrijbewijs?
     
    is wel verschoven hoor ;)
    Ergens in maart gaat het pas komen.

    Belgie misschien? In Nederland niet.

    http://www.ed.nl/algemeen/binnenland/winter-ligt-ruim-duizend-motorliefhebbers-dwars-1.3615178

    ---------- Post toegevoegd Sat 19 Jan 2013 om 11:06 ----------

    Wat zijn de nieuwe regels mbt motorrijbewijs?

    Voor ons maakt het gelukkigniet meer uit, maar je krijgt nu drie categorieën ipv 2. Wanneer je je rijbewijs voor je 24ste haalt mag je tot 11kw. Na 2 jaar mag je examen doen voor 35kw. Weer 2 jaar verder mag je examen doen voor vol vermogen. Kost dus klauwen met geld en tijd extra :D
     
    Laatst bewerkt:
    Voor ons maakt het gelukkigniet meer uit, maar je krijgt nu drie categorieën ipv 2. Wanneer je je rijbewijs voor je 24ste haalt mag je tot 11kw. Na 2 jaar mag je examen doen voor 35kw. Weer 2 jaar verder mag je examen doen voor vol vermogen. Kost dus klauwen met geld en tijd extra :D

    Thanks. Poe dat zal er veel demotiveren zeg. Wat een klote regeling.
     
    Ben blij dat ik me examen nog heb kunnen halen in oktober.
    Rijscholen waren volgeboekt de laatste maanden, vooral pech voor de mensen die rond deze tijd moesten afrijden in de sneeuw. Die vallen nu onder de nieuwe regeling :(
     
    O ja die ongelooflijke domme regel,
    echt te debiel voor worden, alsof je in een auto met 400pk niet dood kan :p ff een kort door de bocht voorbeeld...
     
    Ik vind het een prima regeling. Niks mis mee. Goed leren motorrijden! 5 jaar terug was ik echt een retard geweest op zo'n fiets, nu heb je de leeftijd dat dit 'iets' minder het geval is doordat je brein in de voorste gebieden wat meer tot rijping is gekomen. Tuurlijk kan je met 125cc ook dood, maar een snelle 1000cc is toch een andere machine:D

    Wat ik echter ongelofelijke bullshit vind zijn de bedragen die aan dergelijke regelingen zijn verbonden. Je bent gewoon 1500 euro verder voordat je 'mag' motorrijden. De nieuwe regeling zal dat vast en zeker verdubbelen. Idioot!

    Ik zou tekenen voor een periodieke training voor de rijbevoegdheid (zeker qua theorie als ik om mij heen kijk naar al de retards die rondrijden in hun koekblikken). Maar heb moeite met het idee hier altijd financieel voor te moeten worden uitgekleed.
     
    Ik vind het een prima regeling. Niks mis mee. Goed leren motorrijden! 5 jaar terug was ik echt een retard geweest op zo'n fiets, nu heb je de leeftijd dat dit 'iets' minder het geval is doordat je brein in de voorste gebieden wat meer tot rijping is gekomen. Tuurlijk kan je met 125cc ook dood, maar een snelle 1000cc is toch een andere machine:D

    Wat ik echter ongelofelijke bullshit vind zijn de bedragen die aan dergelijke regelingen zijn verbonden. Je bent gewoon 1500 euro verder voordat je 'mag' motorrijden. De nieuwe regeling zal dat vast en zeker verdubbelen. Dat is toch gewoon asociaal!

    Ik zou tekenen voor een periodieke training voor de rijbevoegdheid (zeker qua theorie als ik om mij heen kijk naar al de retards die rondrijden in hun koekblikken). Maar heb moeite met het idee hier altijd financieel voor te moeten worden uitgekleed.
    Snap die hele regel niet, nu gaan al die jonge gastjes wachten tot hun 24e en meteen een 1000/1100cc halen.
    Ja daar zal het echt veiliger van worden???
    Zelf wacht ik ook mooi tot me 24e geen zin in 3x examen te doen, en al helemaal niet voor 15kw.

    En ik zie liever een 18 jarige op een 600cc als een gek rijden, dan een debiel in een bmw 330 die volgas door de woonwijken knalt, wat is nou gevaarlijker?
     
    O ja die ongelooflijke domme regel,
    echt te debiel voor worden, alsof je in een auto met 400pk niet dood kan :p ff een kort door de bocht voorbeeld...

    Alles moet worden opgeofferd voor de veiligheid ;) En opzich vind ik het nog best redelijk dat er categorieen zijn, maar elke keer een rijbewijs halen is echt retarded. Doe dan bijvoorbeeld 1x rijbewijs halen op 125cc en dan na 2 jaar 250cc en dan na 2 jaar onbeperkt, met elke keer iets van een klein testje erbij.
     
    Snap die hele regel niet, nu gaan al die jonge gastjes wachten tot hun 24e en meteen een 1000/1100cc halen.
    Ja daar zal het echt veiliger van worden???
    Zelf wacht ik ook mooi tot me 24e geen zin in 3x examen te doen, en al helemaal niet voor 15kw.

    En ik zie liever een 18 jarige op een 600cc als een gek rijden, dan een debiel in een bmw 330 die volgas door de woonwijken knalt, wat is nou gevaarlijker?

    Precies, een idioot in een auto richt meer schade aan dan een idioot op een motor, die idioot op een motor heeft 90% van de gevallen alleen zichzelf ermee
     
    Back
    Naar boven