MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

ben trouwens opzoek naar een goede rugzak, liefst wel wat sportief maar er mag wel iets in passen zoals een map op laptop...
iemand enig idee waar te zoeken?

Ik heb een Kriega R25, destijds 110 euro aan gegeven. Nog steeds geen spijt van. Beste rugzak voor de motor. Je laptop kan in een speciaal vak ervoor. Gewoon die armvrijheid al door de soort parachute achtige bevestiging. Heerlijk!

net een proefrit gemaakt door de regen en zolang je blijft rijden blijf je gewoon droog. onvoorstelbaar! volgende week een helm kopen en vrijdag haal ik hem op!
er zit zelf een elektrisch verstelbare voorruit op :roflol:
woensdag theorie examen.

:finger:

Of ze nou 16 of 31 zijn, die scootersjonnies blijven tuig. Zonder rijbewijs rijden enzo.......

j/k :D

Of ze nou 16 of 31 zijn, die scootersjonnies blijven tuig. Zonder rijbewijs rijden enzo.......

j/k :D

ik denk dat ik met me rijbewijs nog veel harder tuig aangezien ik dan denk dat ik kan rijden.

zijn er hier mensen met een systeemhelm? het lijkt mij dat je een stuk schaduw hebt boven je ogen als je dat ding omhoog klapt?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Die van mij is sinds vandaag ook rijklaar.

zijn er hier mensen met een systeemhelm? het lijkt mij dat je een stuk schaduw hebt boven je ogen als je dat ding omhoog klapt?

http://static.motorplaza.net/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/6/9650ma_detail-3_4.png[/IMG[/SPOILER]][/QUOTE]

Volgens mij valt dat wel redelijk mee, hoewel ik zelf geen systeem helm heb. Daarnaast vraag ik me af hoe vaak je dat ding open hebt staan als je rijdt. Mijn vizier gaat vanaf de tweede versnelling al wel zo'n beetje dicht.

ik denk dat ik met me rijbewijs nog veel harder tuig aangezien ik dan denk dat ik kan rijden.

Super chill hoor, vooral in de zomer als je bijv in de stad rijd.

En nee je hebt geen last van die klep boven je.

Heb zelf een systeemhelm, roof boxer v8.

Zijn kleine dingetjes die handig zijn met een systeem helm, maar ook nadelen.

Voordelen

Helm ophouden tijdens betalen tanken
Even open door de stad of wherever
Schijnt voor brildragenden handig te zijn

Nadelen

Volgens velen onveiliger dan integraal, al ligt dit ook erg aan het merk/type/prijs
Met de meeste systeemhelmen meer last van geluid vanwege kiertjes, wat ook swinters wat kouder kan zijn

Vast nog andere zaken, dit is even uet enige waar ik mee kan komen nu

Volgens mij mag je met een systeemhelm geneens rijden als deze opengeklapt is?!

Vraag: mag je een mega rij auto's inhalen voor het stoplicht. Deze situatie was een weg met een rijstrook naar linksaf en een rijstrook naar rechtsaf (inclusief stoplichten). Er stond zoals gezegd een mega rij auto's met in de rechterrij een busje popo's. Ik was eerst een heilig boontje, maar bedacht ineens 'gast, dit doe je altijd dus nu ook'. Mijn hoofdargument is: het is een soort van file. Daarnaast reed ik er echt 10 km/u tussendoor, voelde ik ineens een hekel voor de auto's voor mij opkomen (ik wilde weg uit deze situatie) en voelde het bad ass omdat je schijt hebt aan de popo (whoop whoop!). Maar nu thuis ben ik ineens onzeker en shit, wie weet ben ik wel een boefje geweest zoiets te doen. Help!

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 19:23 ----------

Volgens mij mag je met een systeemhelm geneens rijden als deze opengeklapt is?!

Volgens mij wel hoor... Je kan toch ook van die open police helmets kopen etc.
Bovendien, wat heb je er aan als je er niet open mee mag rijden. Dan koopt iedereen zo'n ding omdat het handig is met tanken? Maargoed, dat zijn mijn monsterredenatieskills.

Laatst bewerkt:
voor zover ik er over kan oordelen na 1400 vragen te hebben gemaakt wordt het gedoogd net als dat inhalen?

Dit ja, parkeren op de stoep wordt ook gedoogd.

volgens mijn vragen mag dat niet. maar me vragen zijn alweer een aantal jaar oud. zijn er nog schokkende veranderingen geweest de afgelopen jaren op de max snelheid op de snelweg na?

Voor zover ik weet mag parkeren op de stoep niet.
Gelden daarvoor zelfde regels als autos.

Voor de rest het verhaal over de autos inhalen bij een stoplicht om dan vooraan te staan.
Mag geloof ik niet, maar dat doet bijna elke motorrijder en word verder gedoogd.

En natuurlijk mag je met een systeemhelm opengeklapt rijden, haha

Je mag iig niet over een doorgetrokkenstreep (van een ander voorsorteervak) rijden.

Voor zover ik weet mag parkeren op de stoep niet.
Gelden daarvoor zelfde regels als autos.

Voor de rest het verhaal over de autos inhalen bij een stoplicht om dan vooraan te staan.
Mag geloof ik niet, maar dat doet bijna elke motorrijder en word verder gedoogd.

En natuurlijk mag je met een systeemhelm opengeklapt rijden, haha

Zo "haha" doe je niet meer als je met je kaak het asfalt raakt...harder dan stapvoets is het gewoon wijs dat ding dicht te doen heb ik mogen concluderen uit ervaringen van 'vroegere motormaatjes'.

Zo "haha" doe je niet meer als je met je kaak het asfalt raakt...harder dan stapvoets is het gewoon wijs dat ding dicht te doen heb ik mogen concluderen uit ervaringen van 'vroegere motormaatjes'.

het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven. je kunt wel constant gaan denken wat er allemaal kan gebeuren maar dan kun je beter auto blijven rijden.

het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven. je kunt wel constant gaan denken wat er allemaal kan gebeuren maar dan kun je beter auto blijven rijden.

Over dingen praten wanneer je er geen beeld bij hebt uit eigen ervaring en over dingen praten wanneer je in real life een gelijkende gebeurtenis hebt meegemaakt, dat heeft bij mij veel veranderd in het motor rijden.

Je moet niet altijd van het negatieve uitgaan, klopt maar een beetje wijsheid op z'n tijd kan best prettig zijn. Zelfde als met wheely's en korte broek, slippers enz...not my cup of tea.

ik heb zoiezo niet de ilusie dat ik een crash op d snelweg zal overleven. dan kan het maar beter snel voorbij zijn dan dat je nog een puur uur in je motorpak net een gebrokeb rug in de berm ligt.
en over je stapvoets rijden met je klep naar benedwn, ik rij nu ook al 55 zonder helm dus snap het probleem niet zo.

Crash op de snelweg kan je prima overleven. Hangt er maar net vanaf wat je onderweg raakt. Als je niks raakt en je schuift niet al te hard over het asfalt is het wel te doen met een motorpak. Zonder motorpak wordt het al snel minder leuk.

Terug
Naar boven