XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Gefeliciteerd! Heb je al een motor?

Ja, heb al ergens anders in dit forum een pic gepost. Het is een Yamaha YZF R125, 125cc dus. Moet helaas door die nieuwe regeling, maar op zich snap ik het ook wel. Zou leuker zijn geweest als je met wat meer vermogen mocht beginnen maar ja.

Inb4 "Dat is geen motor, dat is een brommer"

Nu ga ik op de een of andere manier proberen meer te leren over het sleutelen aan een motor, want ik heb er echt 0,0 verstand van terwijl ik het wel heel interessant vind. En misschien kan ik er later nog wat meer power aan geven.
 
Ja, heb al ergens anders in dit forum een pic gepost. Het is een Yamaha YZF R125, 125cc dus. Moet helaas door die nieuwe regeling, maar op zich snap ik het ook wel. Zou leuker zijn geweest als je met wat meer vermogen mocht beginnen maar ja.

Inb4 "Dat is geen motor, dat is een brommer"

Nu ga ik op de een of andere manier proberen meer te leren over het sleutelen aan een motor, want ik heb er echt 0,0 verstand van terwijl ik het wel heel interessant vind. En misschien kan ik er later nog wat meer power aan geven.

Volgens mij kun je op youtube aardig wat vinden, toen ik mijn type intypte kwam ik allerlei filmpjes tegen waarin precies wordt uitgelegd hoe je onderhoud kunt uitvoeren en dingen kunt vervangen enzo.
 
Dat zijn tenminste de echte motorrijders. Niet janken over begrenzers, maar gewoon rijden op je 19de!
 
Tijd en geld vinden om het te halen, oftewel eigenlijk wil ik het niet.
 
Tijd zal geen issue zijn.
De tijd die je hier op DBB verbruikt kun je ook op een dikke oldskool bobber crossend door NL verbruiken :D

Tijd is op te lossen, geld wat lastiger. Met een kleintje toch lastiger om te sparen, zeker als je een oud huis hebt die op veel punten nog aangepakt moet worden.

Maar iedereen mag er het zijne van denken. Wat je zegt, op een bobber cruisen is alles beter dan achter een pc zitten.
 
Ik reed al op m'n 18e :p

Dat is zeker netjes.

Als hij op zijn achttiende begonnen was had hij waarschijnlijk ook nog 25 kw mogen rijden ipv 125cc :p

Zelf was ik na het halen van mijn autorijbewijs wel even klaar met lessen. Uiteindelijk motor als nog een half jaartje later gehaald.
 
Dat zijn tenminste de echte motorrijders. Niet janken over begrenzers, maar gewoon rijden op je 19de!
Ik reed op al m'n 16e motor maar heb nog geen motorrijbewijs, ben ik nu een echte motorrijder:cool:
 
Ook meteen mn rijbewijs gehaald op me 18e. Ben dan ook opgegroeid in een motorclub :)
 
Dat is zeker netjes.

Als hij op zijn achttiende begonnen was had hij waarschijnlijk ook nog 25 kw mogen rijden ipv 125cc :p

Zelf was ik na het halen van mijn autorijbewijs wel even klaar met lessen. Uiteindelijk motor als nog een half jaartje later gehaald.

Ben net 2 weken 19, en dat was misschien wel handiger geweest, maar ik moest van mijn ouders eerst mijn autorijbewijs halen. Vond ik op zich redelijk want ik had niet verwacht dat ze er positief tegenover zouden staan en zouden gaan zeuren dat het gevaarlijk is en weet ik ve wat voor onzin nog meer. Maar ja ben eigenlijk 4 maandjes te laat geslaagd ja.
 
motorrijbewijs maand na mijn 18e gehaald net als mijn vader en opa. mag bijna vol vermogen!
vandaag rijbewijs teruggekregen hnggg
 
Ben net 2 weken 19, en dat was misschien wel handiger geweest, maar ik moest van mijn ouders eerst mijn autorijbewijs halen. Vond ik op zich redelijk want ik had niet verwacht dat ze er positief tegenover zouden staan en zouden gaan zeuren dat het gevaarlijk is en weet ik ve wat voor onzin nog meer. Maar ja ben eigenlijk 4 maandjes te laat geslaagd ja.
Je wist toch dat deze regel eraan zat te komen? Had je je ouders er niet van kunnen overtuigen om het andersom te doen i.v.m. deze regels? Mijn ouders hebben beide hun motorrijbewijs, maar vonden het niet zo leuk toen ik op m'n 17e zei dat ik überhaupt wilde gaan motorrijden, en al helemaal niet dat ik eerst motor rbw ging halen en daarna pas autorijbewijs, maar heb alles zelf betaald dus ze konden er moeilijk wat over zeggen.. ;)
motorrijbewijs maand na mijn 18e gehaald net als mijn vader en opa. mag bijna vol vermogen!
vandaag rijbewijs teruggekregen hnggg

Congratz brah pasop voor de cops nu.
 
Ik haalde 'm pas op m'n 40e, voor mij was het dus duidelijk een midlife dingetje..:)
 
Back
Naar boven