XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Nope.. Ben bang dat ik er dan niet goed vanaf kom. Zou het eigenlijk wel moeten doen, maar dan zit ik met gek*t met lenzen enzo, bah. Maar het is natuurlijk wel veiliger voor mezelf en medeweggebruikers.

Ik was ook zo, liep iets van een jaar rond met slechte ogen.. uiteindelijk getest en ze waren beide -2 of zo (kan niet in de verte zien). Maar als je dan lenzen in hebt is dat toch wel een super fijn gevoel om gewoon weer scherp te kunnen zien hoor. Eerste keer dat ik mijn lenzen in deed was ik bijna vergeten hoe 't is om scherp in de verte te zien haha

Nu zijn lenzen gewoon een gewoonte, zelfde als haar doen.. hoort er bij en het duurt 30 seconde of zo.

Nope.. Ben bang dat ik er dan niet goed vanaf kom. Zou het eigenlijk wel moeten doen, maar dan zit ik met gek*t met lenzen enzo, bah. Maar het is natuurlijk wel veiliger voor mezelf en medeweggebruikers.

Zo liep ik ook lang rond en zag in de auto soms al niet goed waar de zijweg nou was. Paar weken terug ogen laten testen en beide -1,75. Echt een verschil als je dan lenzen in hebt en je alles helder ziet, ook 's avonds zag ik alles duidelijk waar ik eerst dacht dat ik gewoon nachtblind was ofzo. Ook lenzen in en uit doen is nu zo gebeurd, had ik na een week al geen moeite meer mee.

Echt even je ogen laten testen dus, je merkt niet eens dat je lenzen in hebt.

Of gewoon een bril kopen, dan kun je hem opzetten als je dingen niet goed ziet.

Nice: EBR 1190rs

http://www.youtube.com/watch?v=TKPG88KD01c

16gnev.jpg

Wtf lijkt wel een brommer uitlaatje???

Wauw, net voor het eerst zelf gereden. Wat een heerlijke ervaring. Tijdens het lessen vond ik het rijden al leuk, maar nu je gewoon lekker je eigen rit kan rijden zonder iemand die constant in je oor loopt te blèhren was het helemaal fantastisch.

Heeft iemand iets van een filmpje waarin iemand een motor demonteert en stap voor stap uitlegt wat waar zit en waar het voor dient? Ik weet veel te weinig van het technische aspect van motoren, en het lijkt me onverstandig om mijn eigen motor uit elkaar te halen en vervolgens maar weer te hopen dat alles op de goede plek terug komt.

Wauw, net voor het eerst zelf gereden. Wat een heerlijke ervaring. Tijdens het lessen vond ik het rijden al leuk, maar nu je gewoon lekker je eigen rit kan rijden zonder iemand die constant in je oor loopt te blèhren was het helemaal fantastisch.

Heeft iemand iets van een filmpje waarin iemand een motor demonteert en stap voor stap uitlegt wat waar zit en waar het voor dient? Ik weet veel te weinig van het technische aspect van motoren, en het lijkt me onverstandig om mijn eigen motor uit elkaar te halen en vervolgens maar weer te hopen dat alles op de goede plek terug komt.

op youtube kun je volgens mij aardig wat vinden als je het type motor wat je hebt invoert.

Anders het werkplaats handboek opzoeken.

Heeft er iemand een goed adres voor helmen? Ik heb nu al 2 keer een helm gekocht die toch niet helemaal lekker blijkt te passen. Hoeft geen super goedkoop adres te zijn, maar wel met goede service.

Woon in de buurt van Breda, maar een eindje rijden is geen probleem.

zolder nog nooit geweest en zandvoort rijd ik telkens rond de 2:15. Assen zou ik niet meer weten en dat doet er ook niet toe want dat was nog de oude baan. Kan veeeeel sneller dus. Maargoed ik moet ook altijd weer op die zelfde motor (600rr) naar huis. Weinig zin om hem dus af te schrijven. Dat kost me ook zomaar 5 sec aan veiligheids marge zeg maar. Daarom zit ik er sterk aan te denken om er voor volgend jaar een racer bij de te kopen.

Maar hoop dit jaar een 2:10 te rijden op zandvoort, dan ben ik tevreden

Rij zelf ook met een 600rr (van 2007), maar wel een circuitmotor. Op Zandvoort heb ik zelf nog niet gereden dus geen idee van de rondetijden daar...
Is wel veel makkelijker om met de bestelwagen + caravannetje naar circuit te gaan. Is inderdaad niet aan te raden om met de motor naar circuit zelf te komen...altijd kans op brokken...hoewel ik maandag zelf gevallen ben in Mettet (ben van België). :rolleyes:

Rij zelf ook met een 600rr (van 2007), maar wel een circuitmotor. Op Zandvoort heb ik zelf nog niet gereden dus geen idee van de rondetijden daar...
Is wel veel makkelijker om met de bestelwagen + caravannetje naar circuit te gaan. Is inderdaad niet aan te raden om met de motor naar circuit zelf te komen...altijd kans op brokken...hoewel ik maandag zelf gevallen ben in Mettet (ben van België). :rolleyes:

gaaf!!! mettet wil ik ook nog een keer rijden. Lekker goedkoop.

Veel schade?

Ik wil volgend jaar eigenlijk een circuitmotor gaan kopen. Is gewoon in veel opzichten beter.

Vandaag weer heerlijk gereden, flink gas gegeven!
Ben gestopt na meer dan één tank opgereden te hebben haha

rib5t1.jpg
nvb52u.jpg

Wat is het? Een Honda VFR zonder kuip?

Yup....

Gewoon doen man, het is zoveel relaxter om goed te kunnen zien, vooral voor jezelf. Ik ben ook lang koppig geweest en heb zonder bril/lenzen rondgelopen maar 't werd echt vervelend op den duur.

Inmiddels heb ik m'n ogen laten laseren, da's helemaal ideaal :)

gaaf!!! mettet wil ik ook nog een keer rijden. Lekker goedkoop.

Veel schade?

Ik wil volgend jaar eigenlijk een circuitmotor gaan kopen. Is gewoon in veel opzichten beter.

Mettet is inderdaad een leuk circuitje (en linksdraaiend, my favorite :D)
Schade: kuip, koppelingshendel, handvat (clip-on is ok), voetsteun en ergens een draadje van de massa van mijn quickshifter of zoiets. Kuip is uiteraard de grootste kost. We weten weer waarvoor we werken he:o
Ik rijd eigenlijk enkel nog op circuit (behalve met mijn Xmax250, die gebruik ik voor woon-werkverkeer). En die CBR600RR'tjes zijn ideale circuitfietsjes, mijn man en ik hebben dezelfde (scheelt dikwijls in wisselstukken :D)

Terug
Naar boven