Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Mettet is inderdaad een leuk circuitje (en linksdraaiend, my favorite :D)
Schade: kuip, koppelingshendel, handvat (clip-on is ok), voetsteun en ergens een draadje van de massa van mijn quickshifter of zoiets. Kuip is uiteraard de grootste kost. We weten weer waarvoor we werken he:o
Ik rijd eigenlijk enkel nog op circuit (behalve met mijn Xmax250, die gebruik ik voor woon-werkverkeer). En die CBR600RR'tjes zijn ideale circuitfietsjes, mijn man en ik hebben dezelfde (scheelt dikwijls in wisselstukken :D)

leuk met ze 2en. Hoe ging je onderuit? Zelf nog wat aan over gehouden? Rij je een competitie of gewoon zo nu en dan een vrij rijden dag?

leuk met ze 2en. Hoe ging je onderuit? Zelf nog wat aan over gehouden? Rij je een competitie of gewoon zo nu en dan een vrij rijden dag?

Ik was aan't spelen met een andere rijder en we naderden een tragere. Ik zat achter die andere snelle en die stak die tragere nogal onorthodox voorbij (ik zou nog een bochtje gewacht hebben toch :rolleyes:), waardoor die verschoot en zichzelf onderuit remde, aangezien ik daar maar een metertje achter reed, kon ik die niet meer ontwijken --> ook geremd uit reflex (maar op hellingshoek) --> patat, daar lag ik dan. Zelf een blauwe elleboog en een blauwe knie, gelukkig voor de rest niet veel schade. 't nieuw kuipje is al besteld ondertussen.

Ik rijd zelf enkel vrij rijden, zit in de organisatie van trackdays.be, rijd geen competitie.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ive
De t*ring Masters wat een lekker geluid komt daaruit :) Moet mijn 600RR ook even voorzien van een andere uitlaat eind dit jaar!

das een hoop voor een "oude" r6. wat heb je er allemaal aan gedaan?

eigenlijk is er vrij weinig aan gedaan voor zover ik weet.
het enige wat ik eraan heb gedaan is er een k&n filter ingestoken met een dynojet kit en een ingekorte laser hotcam gemonteerd....
btw foutje, 110,9pk op t achterwiel en een top van 263km/h

eigenlijk is er vrij weinig aan gedaan voor zover ik weet.
het enige wat ik eraan heb gedaan is er een k&n filter ingestoken met een dynojet kit en een ingekorte laser hotcam gemonteerd....
btw foutje, 110,9pk op t achterwiel en een top van 263km/h

ah vandaar, voor helemaal origneel zou het wel erg veel geweest zijn, maar met dyno, K&N en open demper is dat heel goed mogelijk. Mijn top weet ik niet aangezien ik andere tandwielen erop heb zitten. Top boeit me niet namelijk, ik ga voor een zo hoog mogelijke top op circuits en dat haal ik nooit met de originele verhoudingen. Met originele tandwielen liep ie bij 276 op de teller de begrenzer in in duitsland.

ah vandaar, voor helemaal origneel zou het wel erg veel geweest zijn, maar met dyno, K&N en open demper is dat heel goed mogelijk. Mijn top weet ik niet aangezien ik andere tandwielen erop heb zitten. Top boeit me niet namelijk, ik ga voor een zo hoog mogelijke top op circuits en dat haal ik nooit met de originele verhoudingen. Met originele tandwielen liep ie bij 276 op de teller de begrenzer in in duitsland.

mijn tandwielen zijn waarnschijnlijk ook aangepast waardoor me trekkracht is toegenomen en me top wat lager is, moet dit nog eens bekijken, maar top interesseerd me niet zoveel dus.

mijn tandwielen zijn waarnschijnlijk ook aangepast waardoor me trekkracht is toegenomen en me top wat lager is, moet dit nog eens bekijken, maar top interesseerd me niet zoveel dus.

Je weet toch wel of je er kleinere tandwielen op hebt gezet?

Om wat beter te leren sleutelen aan motoren en om algemeen beter technisch inzicht te krijgen in het technische aspect dacht ik er over om een goedkope, kapotte Tomos te kopen en hier een beetje aan te sleutelen. Nu zie ik er een staan met een kapotte tweede versnelling. Lijkt de versnellingsbak van zo'n ding over het algemeen een beetje op die van een motor of heeft een motor een heel ander systeem? En is dat een beetje te doen, zo'n versnellingsbak repareren of moet je dan al wel echt veel verstand van zaken hebben?

Om wat beter te leren sleutelen aan motoren en om algemeen beter technisch inzicht te krijgen in het technische aspect dacht ik er over om een goedkope, kapotte Tomos te kopen en hier een beetje aan te sleutelen. Nu zie ik er een staan met een kapotte tweede versnelling. Lijkt de versnellingsbak van zo'n ding over het algemeen een beetje op die van een motor of heeft een motor een heel ander systeem? En is dat een beetje te doen, zo'n versnellingsbak repareren of moet je dan al wel echt veel verstand van zaken hebben?

Volgens mij is zo'n tweetraps automaat wel wat anders. Maar algemene technische kennis is altijd handig natuurlijk.

motor gekocht met waarnschijnlijk deze andere tandwielen, nooit naar gekeken maar bij de run op de testbank bleek dit verhaal, heb er nog niet naar gekeken;)

maar al met al vind ik het prima zo, top vind ik niet belangrijk;)

motor gekocht met waarnschijnlijk deze andere tandwielen, nooit naar gekeken maar bij de run op de testbank bleek dit verhaal, heb er nog niet naar gekeken;)

maar al met al vind ik het prima zo, top vind ik niet belangrijk;)

Gelijk heb je, zou zelf ook voor acceleratie gaan. Ik vraag me trouwens wel eens af, van die oude motoren zijn makkelijk op te voeren/aan te passen door bijv. kleiner tandwiel achter, luchtinlaat polijsten, andere uitlaat enz. Maar het lijkt me dat bij recentere motoren alle interne systemen zo goed op elkaar afgesteld zijn dat als je dingetjes gaat aanpassen je de balans tussen alle onderdelen verstoord. Of zit ik nu raar te denken en maakt dat helemaal niet uit?

zal wel meevallen, gewoon goed laten afstellen daarna... Enne Vermeulen je kan je tandjes toch tellen??

Even mezelf quote want ik kan het moeilijk op internet terug vinden.

Klopt het dus dat als ik in januari 2014 (dan 21 jaar) mijn motorriijbewisj ga halen dat ik meteen 35kw mag rijden en dus niet eerst 2 jaar lichter moet rijden??

Hoe zit dat ook alweer precies met je motorrijbewijs halen, want dat is dit jaar veranderd toch?
Ik ben 20, heeft het voor mij nut om te halen of moet ik dan eerst minimaal 2 jaar op een lichte motor rijden?

Klopt, maar vanaf januari 2014 wordt het anders, dan mag je namelijk vanaf 20 jaar meteen voor 35kw.

Je kunt het beste tot je 24ste wachten srs. Het rijbewijs wat je nu haalt wordt namelijk ook niet meer automatisch vol vermogen. Dus je moet dan alsnog weer examen doen voor volvermogen 3x k*t

Terug
Naar boven