AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Als je nog nooit op een motor of schakelbrommer gezeten hebt is 10 lessen niet genoeg. Of je moet een natuurtalent zijn..
10 is belachelijk veel..
of je nou wel of niet op een schakel brommert gezeten heb.
 
btw ik had mijn motorrijbewijs compleet voor 800 euro, bij zowel AVB als AVD met 2 dagdelen a 4 uur gered, en heb nooit schekelbrommer gereden of op een motor gereden voor die tijd.
 
Als je nog nooit op een motor of schakelbrommer gezeten hebt is 10 lessen niet genoeg. Of je moet een natuurtalent zijn..
Ik ben het helemaal met je eens hoor, ken behoorlijk wat mensen (10+) met een motorrijbewijs en volgens mij zat er een iemand bij dit het in 6 a 8 lessen had (rijd crossmotor), de rest allemaal meer dan 10 lessen.

Het kan natuurlijk schelen of je 1 x p week een lesje pakt of meteen 2 dagen 4 uur rijd. Ik had zelf 16 lesuren, ong 1 a 2 lessen per week en alle examens in een keer gehaald, dit was volgens mij toch al onder gemiddeld. Maarja hier op dbb zit natuurlijk nèt die elite :roflol:
 
Ik had hem ook in een uurtje of 16 in totaal. 8u AVB en 8u AVD. Alhoewel beide eigenlijk wel wat minder had gekund, vooral de AVD. Maar goed, of ik het nou in 14 of 16u heb gehaald scheelt me eigenlijk geen zak. Vind dat opscheppen met 'kijk eens hoe weinig lessen ik nodig had' eigenlijk maar gelul. Dat je sneller klaar was betekent niet in alle gevallen dat je een betere bestuurder bent. Helemaal niet als het verschil in aantal lesuren relatief klein is. Als je nou echt belachelijk veel lessen nodig hebt, dan wil het misschien wel iets zeggen.

Ach, soms kan 1 les al genoeg zeggen. AVB ging bij ons altijd in duo-lessen. Meisje wat een keer met mij AVB proefjes deed lazerde 5x omver in 1 les..:o Na die eerste keer ging elk langzaam bochtje fout omdat ze niet meer durfde, die ging gewoon veel te langzaam.
 
10 is belachelijk veel..
of je nou wel of niet op een schakel brommert gezeten heb.

Onzin Ray, ik weet niet in welk jaar jij je motorrijbewijs gehaald hebt, maar tegenwoordig zijn examinatoren echt streng en is het gewoon geluk hebben.

Ik ben één van de weinigen die eerst zijn motorrijbewijs gehaald heeft, en daarna pas autorijbewijs. Had toen ik ging beginnen met motorrijbewijs al wel schakelbrommer en crossmotor ervaring, maar had alsnog best moeite met AVB. In totaal ik geloof 8 lessen van 1,5 uur voor AVB nodig gehad, daarna nog 4 of 5 van 1,5 uur voor AVD. Maar ik had dus nog geen ervaring in het verkeer. Alleen de twee examens kostte al tegen de €350,- samen. Was in totaal rond de €1200,- kwijt als ik me niet vergis.

Autorijbewijs 32 uren over gedaan, na m'n motorrijbewijs dus. Had nog 0,0 ervaring met auto toen ik daarmee begon.
 
Onzin Ray, ik weet niet in welk jaar jij je motorrijbewijs gehaald hebt, maar tegenwoordig zijn examinatoren echt streng en is het gewoon geluk hebben.

Ik ben één van de weinigen die eerst zijn motorrijbewijs gehaald heeft, en daarna pas autorijbewijs. Had toen ik ging beginnen met motorrijbewijs al wel schakelbrommer en crossmotor ervaring, maar had alsnog best moeite met AVB. In totaal ik geloof 8 lessen van 1,5 uur voor AVB nodig gehad, daarna nog 4 of 5 van 1,5 uur voor AVD. Maar ik had dus nog geen ervaring in het verkeer. Alleen de twee examens kostte al tegen de €350,- samen. Was in totaal rond de €1200,- kwijt als ik me niet vergis.

Autorijbewijs 32 uren over gedaan, na m'n motorrijbewijs dus. Had nog 0,0 ervaring met auto toen ik daarmee begon.
Even denken,
1991 was dat en toevallig had ik ook eerst me motorrijbewijs..

maar goed ik vind het persoonlijk geen onzin,
ik moest er GVD 13 verplicht doen, waarom weet ik nog steeds niet :o


en het lijkt me toch niet dat het (afrijden) ineens heel anders is geworden...
tja wat meer borden geloof ik...

hoe zijn ze "strenger" dan ?
 
Even denken,
1991 was dat en toevallig had ik ook eerst me motorrijbewijs..

maar goed ik vind het persoonlijk geen onzin,
ik moest er GVD 13 verplicht doen, waarom weet ik nog steeds niet :o


en het lijkt me toch niet dat het (afrijden) ineens heel anders is geworden...
tja wat meer borden geloof ik...

hoe zijn ze "strenger" dan ?

Daar gaan we al, 23 jaar geleden werd er niet zo moeilijk gedaan kan ik me voorstellen. Je zakt tegenwoordig op de meest rare dingen. Je moet ook echt geluk hebben met de examinator die je treft. Vroeger was er ook veel minder verkeer op de weg en keek men minder nauw kan ik me zo voorstellen. Huidige slagingspercentages zijn ook echt laag. Genoeg mensen die dit kunnen bevestigen.

(Zelf alle examens wel gewoon in één keer gehaald met geluk)
 
Even googlen: http://www.rijbewijsinfo.nl/motorrijbewijs/rijbewijs/Motorrijles_Hoeveel-rijlessen

Zeer snelle leerling (schakelervaring) 6-8 uur
Snelle leerling 8-12 uur
Gemiddelde leerling 12-18 uur
Trage leerling 18+ uur

NB: dit zijn alleen de benodigde motorrijlessen voor het examen voertuigbeheersing!

andere bron: http://gemiddeldgezien.nl/meer-gemiddelden/107-gemiddeld-aantal-motorrijlessen

(we gaan er van uit dat een motorrijles gemiddeld 1 uur duurt)

Zeer snelle leerling (schakelervaring) 6 tot 8 motorrijlessen
Snelle leerling 8 tot 12 motorrijlessen
Gemiddelde leerling 12 tot 20 uur motorrijlessen
Trage leerling meer dan 20 motorrijlessen
 
Ik had mn voertuigbeheersing in 3 lessen, dat maakt mij uberzeersnelleleerlingwtfgodlike?
 
Daar gaan we al, 23 jaar geleden werd er niet zo moeilijk gedaan kan ik me voorstellen. Je zakt tegenwoordig op de meest rare dingen. Je moet ook echt geluk hebben met de examinator die je treft. Vroeger was er ook veel minder verkeer op de weg en keek men minder nauw kan ik me zo voorstellen. Huidige slagingspercentages zijn ook echt laag. Genoeg mensen die dit kunnen bevestigen.

(Zelf alle examens wel gewoon in één keer gehaald met geluk)

Ook, ik heb het gekregen inderdaad. was zo makkelijk ik hoefde de motor alleen op de bok te zetten...
me auto hoefde ik niet eens mee te beginnen nadat ik alleen de olie gecheckt had.
 
Zouden jullie al die kunstjes nu nog kunnen op je eigen motor? Ik niet iig, en heb mijn rijbewijs pas 3.5 jaar :P.
 
Zouden jullie al die kunstjes nu nog kunnen op je eigen motor? Ik niet iig, en heb mijn rijbewijs pas 3.5 jaar :P.

Kan amper straatje keren op mn R1 man :(
achtje draaien zit er sowieso niet in haha..
 
10 vind ik ook wel erg veel hoor. :D
Tenzij je een vrouw bent.
 
Zouden jullie al die kunstjes nu nog kunnen op je eigen motor? Ik niet iig, en heb mijn rijbewijs pas 3.5 jaar :P.

Ja zekers,
ik ga zo af en toe nog even naar de plek waar we de speciale manoeuvres deden..

staan de pions ook gewoon nog, erg handig..en dan op me 1100.
heb trouwens ook nog een vervolg cursus gehad net nadat ik me rijbewijs gehaald had...
 
Zouden jullie al die kunstjes nu nog kunnen op je eigen motor? Ik niet iig, en heb mijn rijbewijs pas 3.5 jaar :P.

hell no bij lange na niet alle, mijn r6 komt hier de straat niet rond dan moet ik echt gaan steken.
 
Hoi, ik ben met een gsxr600 srad bezig om daarvan een streetfighter van te maken.
De originele gaskabels zijn eigenlijk te kort, het is gewoon gevaarlijk. (gashendel schiet niet mooi terug)
Dus weet iemand een goede site/ plek waar ik een gaskabel op maat kan laten maken.

gr Bob
 
Hoi, ik ben met een gsxr600 srad bezig om daarvan een streetfighter van te maken.
De originele gaskabels zijn eigenlijk te kort, het is gewoon gevaarlijk. (gashendel schiet niet mooi terug)
Dus weet iemand een goede site/ plek waar ik een gaskabel op maat kan laten maken.

gr Bob

hier maybe?
http://www.cable-shop.nl/index1.html
 
Onzin Ray, ik weet niet in welk jaar jij je motorrijbewijs gehaald hebt, maar tegenwoordig zijn examinatoren echt streng en is het gewoon geluk hebben.

Ik ben één van de weinigen die eerst zijn motorrijbewijs gehaald heeft, en daarna pas autorijbewijs. Had toen ik ging beginnen met motorrijbewijs al wel schakelbrommer en crossmotor ervaring, maar had alsnog best moeite met AVB. In totaal ik geloof 8 lessen van 1,5 uur voor AVB nodig gehad, daarna nog 4 of 5 van 1,5 uur voor AVD. Maar ik had dus nog geen ervaring in het verkeer. Alleen de twee examens kostte al tegen de €350,- samen. Was in totaal rond de €1200,- kwijt als ik me niet vergis.

Autorijbewijs 32 uren over gedaan, na m'n motorrijbewijs dus. Had nog 0,0 ervaring met auto toen ik daarmee begon.


Het gaat er niet om wie er de minste of meeste uren heeft gelest. Het gaat mij er meer om dat rijscholen tegenwoordig allerlei rare pakketten aanbieden met belachelijk veel uur onder het motto dat is standaard en dat heb je nodig. Imo is dat vaak niet zo, 32u lessen voor een auto terwijl je je motorrijbewijs al hebt komt op mij ook vrij onlogisch over.
 
Het gaat er niet om wie er de minste of meeste uren heeft gelest. Het gaat mij er meer om dat rijscholen tegenwoordig allerlei rare pakketten aanbieden met belachelijk veel uur onder het motto dat is standaard en dat heb je nodig. Imo is dat vaak niet zo, 32u lessen voor een auto terwijl je je motorrijbewijs al hebt komt op mij ook vrij onlogisch over.

Je krijgt je niet gebruikte uren gewoon terug in geld hoor, pakket was bij mij meer ter indicatie.

Ik bakte gewoon niets van autorijden, heb geen les te veel gehad en heb echt geluk gehad tijdens m'n examen. Had ook gewoon een hele goede rijschool met prima instructeurs. Daar ik waar ik mijn motorrijbewijs haalde echt een k*t rijschool had, met een nare slechte instructeur.
 
Back
Naar boven