Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Gebeurt met auto's ook volgens mij, een lamborghini mag meer geluid produceren dan een Fiat Panda.
Verschillen zijn best groot. Mijn Honda SP1 mag maar 91dB produceren maar de Duc 107dB, slaat toch nergens op.
 
Van al die onzinnige regels en restricties.
Omtrend motoren qua geluid enzo? Loud pipes save lives. En regels zijn er om gebroken te worden, toch? Het blijft een kat en muisspelletje.

Ik had vroegah een Z750 met een, door een gast in Brabant gemaakte, illegale demper. Het was gewoon een open pijp.

Wanneer ik in Amsterdam door de Vijzelstraat reed, trok ik een spoor van afgaande scooter allarmen door die paar honderd meter lange straat. Mooie tijd was dat. Helaas werd die motor gejat en kreeg ik een vriendin waardoor ik opeens moest communiceren met iemand achterop.
De MT-09 die ik nu rijd heeft nog zijn originele dempers. Ik mis wel het geluid, maar ik kan nu wel een gesprek voeren met iemand achterop.
 
Ik dacht dat de geluidsproductie voor alle motoren met dezelfde keuringseisen (A5, A4, etc.) onder dezelfde limiet moeten blijven. Sommige fabrikanten, de Italianen met Ducati voorop, stemmen daar hun mapping op af (vandaar de ruimte voor tuning) of plaatsen zelfs kleppen die pas volledig openen boven het testtoerental.
 
Laatst bewerkt:
Pretpakket is net binnen, speaking of exhaustnote... :cool::D
1FA701B1-67C5-497A-8BD6-079E5B9E6AF3.jpeg
 
Pretpakket is net binnen, speaking of exhaustnote... :cool::D
Bekijk bijlage 508865

Ik wil geen spelbreker (spoilsport, now that we are espiek Engliesh) zijn, maar mijn Speed Four was wel wat vermogen kwijt met die Two Brothers carboon pijp die ik had en onderin liep ie beroerd (jutteren). Maar het geluid was zo mooi dat ik dat er wel bij kon hebben.

Waarom staat alle tekst van deze software nu in het Engels?
 
Ik wil geen spelbreker (spoilsport, now that we are espiek Engliesh) zijn, maar mijn Speed Four was wel wat vermogen kwijt met die Two Brothers carboon pijp die ik had en onderin liep ie beroerd (jutteren). Maar het geluid was zo mooi dat ik dat er wel bij kon hebben.

Waarom staat alle tekst van deze software nu in het Engels?
Ik heb al een map voor de powercommander voor de GPR. Komt helemaal goed.
 
1602886949455.png


Tijdens een tochtje met alle (vier) Speed Fours van het motor-forum. Er was ook nog een groene maar die mocht niet buiten spelen. De gele was van mij.
 
Schwarzeneggertje, ik dacht altijd dat de speed four net als de triple ca. 1000cc was. Je hebt dus lange tijd een relatief lichte motor gereden.
 
Schwarzeneggertje, ik dacht altijd dat de speed four net als de triple ca. 1000cc was. Je hebt dus lange tijd een relatief lichte motor gereden.

Ruim 15 jaar geleden was ik op zoek naar een T595/955i, maar alles wat ik tegenkwam was erg slecht behandeld door de vorige eigenaars. Gelukkig had ik meestal mijn broer bij me om impulsaankoop te voorkomen. Toen die 600 maar gekocht, bij de motorzaak om de hoek.

1602942165154.png
 
Ik denk omdat de speed triple 1050cc is en de street triple 675cc.
 
Back
Naar boven