AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

ooit in het verleden een jaartje of 2 in het bezit geweest van een leuke motor, was een crosser (aprilia climber 280 r)

tweedehands zonder rijbewijs gereden in bosnië waar ik wat familie heb zitten, vervolgens verkocht en nooit meer op een motor gezeten

laatste tijd dit topic beetje gelezen.. begint toch te jeuken en dus ga ik, nu ik na een verhuizing weer wat ruimte heb om kosten te maken, voor een motorrijbewijs zodat ik op den duur ook hier een leuke motor kan scoren

ben een beetje aan het rondkijken en met mijn leeftijd kan ik gelukkig direct voor het motorrijbewijs A gaan, nu vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met het lessen in de wat koudere maanden?

ik denk zelf enerzijds kut want de wintermaanden komen er natuurlijk aan, lessen kunnen eventueel geannuleerd worden lijkt mij maar de kou kan je je gelukkig op kleden.. anderzijds ben je dan wel lekker (als het goed is) afgereden in de zomermaanden

ooit in het verleden een jaartje of 2 in het bezit geweest van een leuke motor, was een crosser (aprilia climber 280 r)

tweedehands zonder rijbewijs gereden in bosnië waar ik wat familie heb zitten, vervolgens verkocht en nooit meer op een motor gezeten

laatste tijd dit topic beetje gelezen.. begint toch te jeuken en dus ga ik, nu ik na een verhuizing weer wat ruimte heb om kosten te maken, voor een motorrijbewijs zodat ik op den duur ook hier een leuke motor kan scoren

ben een beetje aan het rondkijken en met mijn leeftijd kan ik gelukkig direct voor het motorrijbewijs A gaan, nu vroeg ik mij af of jullie ervaring hebben met het lessen in de wat koudere maanden?

ik denk zelf enerzijds kut want de wintermaanden komen er natuurlijk aan, lessen kunnen eventueel geannuleerd worden lijkt mij maar de kou kan je je gelukkig op kleden.. anderzijds ben je dan wel lekker (als het goed is) afgereden in de zomermaanden
Als je nu nog wilt gaan lessen en afrijden dan zou ik opschieten qua mogelijke lockdown.

Ik heb mijn lessen en examen in de zomer gedaan (op aanraden van mijn vader)
Daar was ik wel blij mee omdat de kans groter is dat het wegdek niet nat/glad is wat als beginner toch wel fijn is bij remmen/bochten nemen/ onverwachte situaties

Als je nu nog wilt gaan lessen en afrijden dan zou ik opschieten qua mogelijke lockdown.

true, was nog een twijfelgevalletje i.v.m. de verhuizing maar alles is nu rond en afgerond dus om het geld zou ik er niet mee moeten wachten, zou wel klote zijn als de lockdown roet in het eten gooit.. daarom twijfel ik dus ook: of z.s.m. lessen voordat er een lockdown komt of wat @chrash zegt:

Ik heb mijn lessen en examen in de zomer gedaan (op aanraden van mijn vader)
Daar was ik wel blij mee omdat de kans groter is dat het wegdek niet nat/glad is wat als beginner toch wel fijn is bij remmen/bochten nemen/ onverwachte situaties

met het risico dat er een lockdown komt en ik nog langer moet wachten tot ik begin met lessen.. gaat mij voornamelijk om het weer, gladheid etc. want corona is toch enorm onvoorspelbaar

neig zelf naar toch z.s.m. beginnen met lessen omdat ik toch een keer moet leren om ook op nat/glad wegdek te rijden, liever met een instructeur dan dat ik over een jaar zelf op mn bek ga

true, was nog een twijfelgevalletje i.v.m. de verhuizing maar alles is nu rond en afgerond dus om het geld zou ik er niet mee moeten wachten, zou wel klote zijn als de lockdown roet in het eten gooit.. daarom twijfel ik dus ook: of z.s.m. lessen of wat @chrash zegt
Als je geld genoeg hebt dat eventueel extra lessen/examens geen probleem zijn om te betalen zou ik nu toch al eens een poging wagen als ik er over na denk :p

• Like
Waarderingen: hk95
neig zelf naar toch z.s.m. beginnen met lessen omdat ik toch een keer moet leren om ook op nat/glad wegdek te rijden, liever met een instructeur dan dat ik over een jaar zelf op mn bek ga
Gewoon doen, het voordeel is dan ook dat je niet pas aan het einde van het seizoen je rijbewijs haalt.

Ik reed af in februari, dag erna lag er sneeuw. Is goed te doen.

thanks boys, ben hier kan ik wat mee

conclusie: dit weekend me verdiepen in welke rijschool het in de buurt gaat worden!

hou jullie op de hoogte

Je kunt het in een kleine maand halen, het weer was vorig jaar tot midden december prima. Tijd zat dus.

• Like
ingeschreven bij de lokale rijschool hier, prima reviews en ik zag van de week al een paar keer mensen lessen

denk dat ik van de week een belletje krijg en dan een proefles ga nemen, zal veelal savonds en in het weekend zijn ivm werk

Stukje met de Husqvarna 701 gereden, voornamelijk om de (moderne, kleine) accu op te laden.

Nu tochten naar het buitenland lastig uitvoerbaar zijn en hele stukken voormalig legaal off-road in Nederland en alles in België verboden is, eigenlijk een miskoop uit de categorie midlife crisis. Hoewel dat mid op mij al een tijd niet meer van toepassing is.

Inruilen voor een supermoto heeft ook weinig zin, want daar zitten/moeten banden met veel grip onder en dan is driften gevaarlijk, eigenlijk alleen mogelijk op een kartcircuit. Gaat op straat beter met mijn 80/20 noppenbanden (TKC80), mapping op off-road (ABS achter uit) en traction control ook uitgeschakeld. Maar was saai. Paar stukjes, eveneens saai, bospad gepakt en in ieder geval helemaal onder de modder.

Laatst bewerkt:
  • Like
ingeschreven bij de lokale rijschool hier, prima reviews en ik zag van de week al een paar keer mensen lessen

denk dat ik van de week een belletje krijg en dan een proefles ga nemen, zal veelal savonds en in het weekend zijn ivm werk

donderdag de 15e intake en eerste les, op basis daarvan pakket samenstellen

Hopen dat ik alles goed kan combineren met werk en snel door kan lessen

donderdag de 15e intake en eerste les, op basis daarvan pakket samenstellen

Hopen dat ik alles goed kan combineren met werk en snel door kan lessen

Succes!

Stel je vragen eventueel ook op het motor-forum.nl, daar heb je een heel topic voor lessers.

Laatst bewerkt:
Succes!

Stel je vragen eventueel ook op het moto-forum.nl, daar heb je een heel topic voor lessers.

thanks man, komt vast wel goed

blijkbaar best nog wat mensen die nog even hun rijbewijs willen regelen, er was pas volgende week plek en voor mijn gevoel zie ik constant mensen lessen op de motor

hou jullie updated en als je niets meer hoort heb ik een boom geknuffeld

blijkbaar best nog wat mensen die nog even hun rijbewijs willen regelen, er was pas volgende week plek en voor mijn gevoel zie ik constant mensen lessen op de motor

Succes en veel plezier!

• Like

Ff niet gaan knuffelen!

• Like
  • Like
morgen is het dan zover boys, 16:00-17:30 mijn intake en proefles!

op basis daarvan kijken welk pakket het beste bij mij past, hoeveel lessen etc.

happy temptation island GIF by Videoland

Succes, veel plezier.

• Like
Terug
Naar boven