Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Leuk, have fun!

• Like
Waarderingen: hk95
Ik weet dat je ongeveer 20 achterbanden van een bepaald merk kan gebruiken zonder lek te rijden, dan een ander merk en 5 van de 7 lek, zonder dat er waarschijnlijk een structurele reden voor is (zal die kans binnenkort nog ff uitrekenen voor de lol), maar heb nu genoeg van Pirelli.

Bridgestone S22 (en 21) was niet snel te leveren, dus maar een relatief goedkoop uitloopmodel gekocht, Metzeler Sportec M7 RR. Verwachtte er weinig van, zie Metzeler als het debiele broertje van Pirelli, maar wat een openbaring! Tot dusverre de bandenset die het beste bij mijn Speed Triple past.

Ik rij trouwens alleen achter lek, in 40 jaar/600.000km/op ruim 100 achterbanden. En bij de eerste 80 banden slechts 3 keer, dat zal wel statistisch significant zijn.

gistermiddag 16:00 intake + eerste rijles en het was echt top!

had samen met iemand die nog 0 van motorrijden wist les, kreeg eerst informatie over de opzet van het traject, wat er komen gaat en wat wij kunnen verwachten

het lessen is op een suzuki gsx-s750 (wat een fijne motor is dat overigens), de les zelf verliep lekker vlot.. instructeur is ook lachen, nadat hij alles op de motor liet zien gingen we rondjes rijden in de buurt en daarna mochten we met hem achter ons terugrijden naar waar we begonnen. Blijft echt geweldig op zon motor

1.5u in totaal en dit was voor mij doorslaggevend, ik heb een pakket genomen! nu maar eens leren voor de theorie, lessen en hopelijk heb ik binnenkort alles op orde zodat ik van de zomer op mijn eigen motor kan knallen :)

had samen met iemand die nog 0 van motorrijden wist les, kreeg eerst informatie over de opzet van het traject, wat er komen gaat en wat wij kunnen verwachten

het lessen is op een suzuki gsx-s750 (wat een fijne motor is dat overigens), de les zelf verliep lekker vlot.. instructeur is ook lachen, nadat hij alles op de motor liet zien gingen we rondjes rijden in de buurt en daarna mochten we met hem achter ons terugrijden naar waar we begonnen. Blijft echt geweldig op zon motor

1.5u in totaal en dit was voor mij doorslaggevend, ik heb een pakket genomen! nu maar eens leren voor de theorie, lessen en hopelijk heb ik binnenkort alles op orde zodat ik van de zomer op mijn eigen motor kan knallen :)

Knallen zit er helaas niet meer in, de controle op geluidsproductie is tegenwoordig erg streng

nu maar eens leren voor de theorie:)
Ik zou zelf kiezen voor de Itheorie.
Werkt perfect, duidelijke uitleg en veel oefenexamens. Tevens garantie dat je het hele pakket opnieuw kunt gebruiken mocht je toevallig toch zakken.

wel leuke bike om op te lessen!

Ik had met een Two Brothers vervangingingsdemper een heel orkest in huis, maar de politie kon dat niet waarderen.

nederland geen last gehad... over de grens zijn ze wat strenger ja.... geen uitneembare db killers?

Over de grens van Brabant dan. Hier in het westen let de politie er wel op de laatste paar jaar. Kreeg ook steeds meer negatieve reacties van wandelaars en fietsers, getik op het hoofd.

Nee, Amerikaans fabrikaat, daar zat geen db killer bij. Prachtig geluid, onderin brommen, dan toeteren en boven de 10.000 revs gillen. Nooit opmerkingen gehad bij aanhoudingen door de (motor)politie, maar vlak voordat ik hem wegdeed kwam een tegemoetkomende motoragent me achterna, terwijl ik 50 reed met slechts 2000 toeren. De geluidsmeting met zijn telefoon mislukte, anders was de motor in beslag genomen.

Laatst bewerkt:

was weer even wennen maar ik wist na een half uur eigenlijk al dat ik er voor zou gaan

Ik zou zelf kiezen voor de Itheorie.
Werkt perfect, duidelijke uitleg en veel oefenexamens. Tevens garantie dat je het hele pakket opnieuw kunt gebruiken mocht je toevallig toch zakken.

thanks man, zit even op de site te kijken en het ziet er goed uit! wil theorie het liefst in een keer en z.s.m. halen, zou zonde zijn als de theorie een reden is waarom ik langer op mijn rijbewijs moet wachten

wel leuke bike om op te lessen!

ja man mooi ding!!

Hier in het westen let de politie er wel op de laatste paar jaar.
Heb nog nooit problemen gehad met de politie alhoewel de LeoVince SBK die er nu op zitten ook geen DB killer hebben en een flink geluid produceren.
Mijn buurman klaagt er soms wel over (vooral de Duc) maar dan begin ik over zijn loslopende katten, vijf auto's bij de deur, zijn bladblazer waar hij elk weekend de tuin mee "veegt" in de vroege uurtjes en dan lacht hij een keer als een boer met kiespijn en draait'ie zich om. :D

Terug
Naar boven