- Waardering
- 14.740
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 17%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ABS is voor je veiligheidsgevoel fijn maar dat is natuurlijk maar een gevoel. Het kan je redden in bepaalde situaties als je niet extra gevaarlijk gaat rijden omdat je ABS hebt natuurlijk.heren van het goede leven
de zoektocht naar mijn z750 is nog steeds gaande, daarnaast ben ik aan het studeren voor mijn theorie
nu loop ik tegen een vraag welke ik al aan een aantal mensen heb voorgeschoteld: wel of geen ABS?
de een zweert bij ABS en wil nooit meer zonder, de ander vindt de meerwaarde overdreven
z750 beginner bike, met of zonder ABS? hoor graag jullie mening en argumenten
ABS is voor je veiligheidsgevoel fijn maar dat is natuurlijk maar een gevoel.
Ik denk dat het ABS van de Z750 heel basic is en je er in de praktijk weinig aan hebt. Het valse gevoel van veiligheid kan wel eens tegen je werken.

thanks
hier zit ik dus ook mee, door dat gevoel van “extra veiligheid” vrees ik dat misschien juist als een debiel ga rijden en mezelf overschat
en ik vind het oudere model z750 2005-2006 ook gewoon mooier
hoor graag ook wat de rest zegt
Niemand raadt het hier af. Het werkt als je rijdt zoals je normaal zonder ABS ook zou rijden, dat is mijn stelling iig.Luister dus vooral naar die anderen die ABS afraden.
ABS grijpt in bij gripverlies van de band, dus die ABS van een Z750 werkt volgens mij ook bij remmen in bochten. Met die primitieve ABS kan je dan haast niet meer vertragen, zoals met de allermodernste hellingshoekafhankelijke systemen mogelijk is, maar je remt jezelf niet onderuit. Ik weet nog wel dat de allereerste versies van ABS op motoren waarmee BMW pionierde, vroeg ingrepen en zeer goede straatrijders beperkten bij laat remmen voor bochten. Fabrikanten van motorfietsen zijn erg terughouden geweest bij het inzetten van ABS, maar de trendsetter BMW zou het niet hebben gedurfd als het remmen onder normale omstandigheden gevaarlijker zou zijn geworden. De Europese merken (BMW, Ducati, KTM/Husqvarna en Triumph) lopen nog steeds voorop in de ontwikkeling.Alleen werkt de ABS van een Z750 volgens mij alleen rechtopstaand en rechtuitrijdend.
Terwijl Ducati en MV Augusta nog steeds motoren leveren zonder ABS.(BMW, Ducati, KTM/Husqvarna en Triumph) lopen nog steeds voorop in de ontwikkeling.
2005 model was mijn eerste echte bike. Topfiets. Vind een mooier (rauwer) dan de nieuwe modellen.en ik vind het oudere model z750 2005-2006 ook gewoon mooier
2005 model was mijn eerste echte bike. Topfiets. Vind een mooier (rauwer) dan de nieuwe modellen.
Sound is ook geweldig.
Die ziet er echt gaaf uit