MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic (7 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Het is dat die F1 geen grip heeft anders denk ik dat de uitkomst een beetje anders zou zijn.
Nee, alleen bij de start. Een MotoGP motor, een Superbike en de snelste straatfietsen zijn op het rechte stuk sneller dan een F1 bolide. Dat was al in de jaren 1980, toen vergeleken ze al 1100cc straatmotoren met F1 auto´s uit die tijd.
 
Een rollende MotoGP vs een F1 is wat anders, alhoewel die slechter starten vanuit stilstand dan een F1.
Je hoort die F1 duidelijk malen en gillen ipv fatsoenlijk schakelen.
 
0-100 doet een F1 inderdaad sneller, ongeveer 2,5s, tegen 2,8 voor een MotoGP motor en 2,9 voor bv. een BMW S1000RR. Daarna verliest de F1 weer en dat is ook op het filmpje te zien.
 
Kijk en luister nou eens goed naar die F1. Oneerlijke vergelijking in dit filmpje. Nul grip.
 
Haal de vleugeldruk omlaag bij een F1 en geen enkele motor die hem bijhoudt.
 
Haal de vleugeldruk omlaag bij een F1 en geen enkele motor die hem bijhoudt.
Het lijkt wel een prestigekwestie voor mij, maar op circuits accelereren motoren aanzienlijk sneller op de rechte stukken en maken daar een klein beetje goed van wat ze in de bochten verliezen (F1 bolides gaan in sommige snelle bochten ruim 2x zo hard). In de Motorrad van afgelopen mei wordt dat mooi geanalyseerd op de Red-Bull-Ring in Oostenrijk. De reprise van MotoGP motoren is aanzienlijk beter, de acceleratie van 0-300 gelijk.
 
Het lijkt wel een prestigekwestie voor mij, maar op circuits accelereren motoren aanzienlijk sneller op de rechte stukken en maken daar een klein beetje goed van wat ze in de bochten verliezen (F1 bolides gaan in sommige snelle bochten ruim 2x zo hard). In de Motorrad van afgelopen mei wordt dat mooi geanalyseerd op de Red-Bull-Ring in Oostenrijk. De reprise van MotoGP motoren is aanzienlijk beter, de acceleratie van 0-300 gelijk.
En dat komt allemaal door de extreme drag van van de vleugel van een F1 bolide. Vergelijk anders een MotoGP machine maar met een Indycar in speedway car configuration.
 
Alle 75 paardjes van de Husky uitgelaten. De TKC80 banden hadden totaal geen grip met deze temperatuur. Maar dat was ideaal om te driften, nog nooit zoveel lol gehad met dat ding.
 
AVB is binnen! Komende weken knallen voort theorie, staat begin januari gepland en dan richting AVD werken
Wat wil je gaan kopen?
 
thanks heren



na lang twijfelen en advies vragen aan RaceRookie besloten voor een kawasaki z750 te gaan

tot maart lekker sparen en dan een mooie z750 kopen, liefst met abs

tussentijd investeren in gear
Z750 is een leuke fiets. Was m'n eerste echte bike.
 
ik ga misschien een z1000 black edition kopen.

waarom misschien, gewoon doen dat is een prachtmotor


Z750 is een leuke fiets. Was m'n eerste echte bike.

hoor ik van meer mensen idd leuke beginnersbike, kijk nu al uit naar het motorseizoen

iemand tweedehands motortheorie spullen? oefenmateriaal, e learning, boek etc
 
waarom misschien, gewoon doen dat is een prachtmotor




hoor ik van meer mensen idd leuke beginnersbike, kijk nu al uit naar het motorseizoen

iemand tweedehands motortheorie spullen? oefenmateriaal, e learning, boek etc
Nou ja, beginnersbike. Ik heb de afgelopen jaar veel lol gehad op een 600 four en ik rij al 40 jaar.
 
waarom misschien, gewoon doen dat is een prachtmotor




hoor ik van meer mensen idd leuke beginnersbike, kijk nu al uit naar het motorseizoen

iemand tweedehands motortheorie spullen? oefenmateriaal, e learning, boek etc
Daar ga je je heel lang mee kunnen vermaken.
Heb zelf in al die jaren nog niet zo een sterke gehad, nooit meer dan een 600twin en dat liep al leuk (het Strijkijzer van nu dan buiten beschouwing gelaten, maar is ook lang zo krachtig niet als een z750)
 
iemand tweedehands motortheorie spullen? oefenmateriaal, e learning, boek etc
Gewoon een online pakketje met 10 oefenexamens pakken. Allemaal maken en zovaak herhalen dat je nul fouten hebt. Heb ik ook gedaan en je staat er van te kijken hoeveel vragen je terugziet in het echte examen.
 
Back
Naar boven