XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Users who are viewing this thread

Schwarzeneggertje

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
6.607
Karma
5.752
Lengte
1m87
Massa
98kg
Vetpercentage
14%
Persoonlijk denk ik dat die mooie officier van justitie zich aan ernstiger vergrijpen schuldig maakt, op dagelijkse basis.
 

Schwarzeneggertje

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
6.607
Karma
5.752
Lengte
1m87
Massa
98kg
Vetpercentage
14%
Heb een probleem en het is eigenlijk een luxe probleem, maar toch. Vind een oplossing voor het onderstaande best moeilijk.

Ben een paar jaar geleden gescheiden en toen flink los gegaan op motor gebied, ondanks beperkt budget. Triumph Speed Triple gekocht voor sportief straatrijden en een Husqvarna 701 om lange off road tochten te gaan maken in de Alpen en Pyreneeën.

Maar toen kreeg ik weer verkering en die zit niet fijn op de Triumph (duosteunen veel te hoog) of de Husky (zadel veel te hard en te kort voor 2 forse personen).

Daarnaast heb ik erg veel geld uitgegeven aan specifieke kleding voor beide motoren.

Kan iemand een (bestaande) motor bedenken waar achterop zitten redelijk comfortabel is (met name laag geplaatste duosteunen) en waarmee ik ook nog het terrein in kan in mijn eentje OF redelijk sportief kan rijden op de straat?

De Husqvarna heb ik in 2020 nieuw gekocht (12.100 euro) en de 2012 Triumph tweedehands voor 8.250 euro (tweedehands omdat ik deze overal parkeer en er niet tegen kan als er krassen op de lak van een gloednieuwe motor komen). Eentje verkopen of allebei?
 
Laatst bewerkt:

chrash

Monstrous Giant
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
24 jul 2007
Berichten
11.013
Karma
19.732
Lengte
1m85
Massa
110kg
Vetpercentage
20%
Heb een probleem en het is eigenlijk een luxe probleem, maar toch. Vind een oplossing voor het onderstaande best moeilijk.

Ben een paar jaar geleden gescheiden en toen flink los gegaan op motor gebied, ondanks beperkt budget. Triumph Speed Triple gekocht voor sportief straatrijden en een Husqvarna 701 om lange off road tochten te gaan maken in de Alpen en Pyreneeën.

Maar toen kreeg ik weer verkering en die zit niet fijn op de Triumph (duosteunen veel te hoog) of de Husky (zadel veel te hard en te kort voor 2 forse personen).

Daarnaast heb ik erg veel geld uitgegeven aan specifieke kleding voor beide motoren.

Kan iemand een (bestaande) motor bedenken waar achterop zitten redelijk comfortabel is (met name laag geplaatste duosteunen) en waarmee ik ook nog het terrein in kan in mijn eentje OF redelijk sportief kan rijden op de straat?

De Husqvarna heb ik in 2020 nieuw gekocht (12.100 euro) en de 2012 Triumph tweedehands voor 8.250 euro (tweedehands omdat ik deze overal parkeer en er niet tegen kan als er krassen op de lak van een gloednieuwe motor komen). Eentje verkopen of allebei?
je minst favoriete verkopen en eventueel een transalp? Is zeer betaalbare allrounder (maar wel een beetje een ”tamme”)
 

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
22.909
Karma
22.393
Lengte
1m82
Massa
92kg
Een KTM Adventure of SMT kopen :D

Is een Triumph Tiger 800 of een Yamaha Tenere 700 niets voor je?
 

Schwarzeneggertje

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
6.607
Karma
5.752
Lengte
1m87
Massa
98kg
Vetpercentage
14%
Een KTM Adventure of SMT kopen :D

Is een Triumph Tiger 800 of een Yamaha Tenere 700 niets voor je?
Die T7 had ik bijna gekocht ipv de Husqvana 701, maar vond het teveel een straatmotor; qua gewicht en gevoel te dicht bij de Speed triple, die ik al had. Achteraf gezien wel een betere keuze...
 

Steks

Massive Warrior
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
22.909
Karma
22.393
Lengte
1m82
Massa
92kg
Die T7 had ik bijna gekocht ipv de Husqvana 701, maar vond het teveel een straatmotor; qua gewicht en gevoel te dicht bij de Speed triple, die ik al had. Achteraf gezien wel een betere keuze...
Dan heb je denk ik al je antwoord. Alhoewel KTM nu ook een 790/890 Adventure heeft.
 

Schwarzeneggertje

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
6.607
Karma
5.752
Lengte
1m87
Massa
98kg
Vetpercentage
14%
Dan heb je denk ik al je antwoord. Alhoewel KTM nu ook een 790/890 Adventure heeft.
Mijn grootste probleem is mijn zuinigheid: Triumph en Husqvarna verkopen en weinig overhouden na aankoop T7 of (de goedkoopste versie van) de Triumph Tiger.
 
Laatst bewerkt:

Lassie

Dutch Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
476
Karma
468
Lengte
1m84
Massa
111kg
Heb een probleem en het is eigenlijk een luxe probleem, maar toch. Vind een oplossing voor het onderstaande best moeilijk.

Ben een paar jaar geleden gescheiden en toen flink los gegaan op motor gebied, ondanks beperkt budget. Triumph Speed Triple gekocht voor sportief straatrijden en een Husqvarna 701 om lange off road tochten te gaan maken in de Alpen en Pyreneeën.

Maar toen kreeg ik weer verkering en die zit niet fijn op de Triumph (duosteunen veel te hoog) of de Husky (zadel veel te hard en te kort voor 2 forse personen).

Daarnaast heb ik erg veel geld uitgegeven aan specifieke kleding voor beide motoren.

Kan iemand een (bestaande) motor bedenken waar achterop zitten redelijk comfortabel is (met name laag geplaatste duosteunen) en waarmee ik ook nog het terrein in kan in mijn eentje OF redelijk sportief kan rijden op de straat?

De Husqvarna heb ik in 2020 nieuw gekocht (12.100 euro) en de 2012 Triumph tweedehands voor 8.250 euro (tweedehands omdat ik deze overal parkeer en er niet tegen kan als er krassen op de lak van een gloednieuwe motor komen). Eentje verkopen of allebei?
Ktm1290 adventure.
Of
Bmw s1000xr.
 

Schwarzeneggertje

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
8 dec 2016
Berichten
6.607
Karma
5.752
Lengte
1m87
Massa
98kg
Vetpercentage
14%
Ktm1290 adventure.
Of
Bmw s1000xr.
Bedankt, maar beetje te duur voor mij.

Ik heb ook liever geen erg hoog vermogen. Daarom kocht ik die Speed Triple met 135pk, dacht dat het een ouwelullen motor was. Daarvoor alleen motoren met clipons gehad of enduro's. Blijkt de zithouding toch sportief, de grondspeling oneindig, de eerste montage banden Pirelli Super Corsa en de duovoetsteuntjes bijzaak (veel te hoog).
 

Naar boven