AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Sinds gisteren de trotse eigenaar van een Ducati 750SS.
Origineel 13000 km gelopen.
Volledig in originele staat.

Altijd Honda gereden maar vanwege chronisch ziek zijn werd mijn Varadero te zwaar.
De Ducati is zo’n 60 kilo lichter en zeker geen 13 in een dozijn.
Gekocht bij een Ducati dealer.

Hoop hier heel wat jaartjes plezier van te hebben.

Wordt in de loop van volgende week afgeleverd.
A8000248-82C0-4A96-BEDC-E76D4B1EFFB0.jpeg
Mijn broer heeft er 1 gehad toen ze net uitkwamen, een rode nuda (zonder onderkuip). Maar een pk of 70 en toch indrukwekkende motorprestaties door het goede aan het gas hangen, berensterk middengebied. Hij heeft er 70.000km mee gereden met weinig pech.

Kwa profiel nog bijna nieuw, oprijden of is dat echt dom?

20230212_165324.jpg
20230212_165346.jpg

Geen scheurtjes niks zichtbaar ?
(vaak even hard oppompen)

Nieuwe kopen, want onvoorspelbaar onbetrouwbaar na 10 jaar. Zelf kom ik al 40 jaar bij Jos Smit in Haarlem voor banden, kettingsets en remblokjes; tegenwoordig neemt zijn zoon Erik de zaken waar en geeft altijd goed advies. In Purmerend zit ook een goede bandenzaak.

Laatst bewerkt:
Er wordt gezegd dat een band na 5j vervangen moet worden door uitharding van het rubber. Maar dat merk je zelf het best natuurlijk

Er wordt gezegd dat een band na 5j vervangen moet worden door uitharding van het rubber. Maar dat merk je zelf het best natuurlijk
Dat merk je pas als je ernaast ligt...

Ik kocht mijn Triumph Speed Four met niet zo heel erg oude en nog goed uitziende Bridgestone Battlax 014 supersportbanden en die waren erg gevaarlijk...

Laatst bewerkt:
Je merkt wel of je grip minder is, je klapt niet zomaar op je bek natuurlijk. iemand kan daar zelf een beoordeling aan hangen of vervangen of blijven rijden
Als je sportief rijdt met grote hellingshoeken zoals ik ga je zomaar op je bek als een band niet goed is. Ik wist het tot 2 keer toe te redden door mijn over de voorkant glijdende motor met mijn uitgestoken knie weer overeind te drukken.

Als je sportief rijdt met grote hellingshoeken zoals ik ga je zomaar op je bek als een band niet goed is. Ik wist het tot 2 keer toe te redden door mijn over de voorkant glijdende motor met mijn uitgestoken knie weer overeind te drukken.
Je merkt het vooraf al als je nog rustig rijdt. Verder voor je 'sportief' gaat rijden moet je eerst je banden goed opwarmen ouwe.

Nu ben jij ook wel echt geweldig natuurlijk. Valentino Rossi, Arnold himself, Bruce Lee, Dr. Derek Shepherd en Jezus himself verbleken bij jouw aanwezigheid.

Je merkt het vooraf al als je nog rustig rijdt. Verder voor je 'sportief' gaat rijden moet je eerst je banden goed opwarmen ouwe.
Nee joh, bij langzaam rijden merk je niets op grip gebied. Natuurlijk moet je banden opwarmen. Ik geef knee down lessen, Mike was 1 van geslaagde leerlingen.

Nu ben jij ook wel echt geweldig natuurlijk. Valentino Rossi, Arnold himself, Bruce Lee, Dr. Derek Shepherd en Jezus himself verbleken bij jouw aanwezigheid.
Rij maar eens en keertje met me mee als je een motor hebt. Dr Sheperd en Jezus ken ik niet.

Nee joh, bij langzaam rijden merk je niets op grip gebied. Natuurlijk moet je banden opwarmen. Ik geef knee down lessen, Mike was 1 van geslaagde leerlingen.
Mike Mentzer ?
Als je remt merk je het al. de band is niet van de ene dag op de andere dag uitgehard. Kun je wel :thumbd: geven, dat boeit me vrij weinig.

Terug
Naar boven