MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

screenshot-2023-01-04-at-17.01.23.big.jpg

Dit geval is volgens mij de beste MotoGP coureur van de laatste 4 jaar...

Misschien is Marc net iets beter; in het verleden zijn er ook nauwelijks mannen geweest met meer aanleg.

Laatst bewerkt:
Heb in 40 jaar motorrijden eigenlijk best weinig motoren gehad:
KS50-WATERCOOLED-TT-.jpg

P1140472.jpg

b45b26b39fa548010609840c842d6d8a.jpg

kawa-klr250x7-0694-01.jpg

fa915d5ca9d88693e0d98331c0f5a6cf--life-motorcycle.jpg

Honda-XR600Rthumb.jpg

2.jpg

639c4a4479d71.jpg

hqv-701-enduro02.jpg

2022-Moto-Guzzi-V85-TT1.jpg

Mooi die Honda's.

Welke heb je nu nog staan?

Die zundapp is geen motor he :)
De afgebeelde Zuendapp wel, ik had natuurlijk ook een opgevoerde. Daar deed ik al kneedown mee, de agenten die me aanhielden moesten vaak lachen om de afgesleten voetsteunen.
Aan welke heb je het meeste plezier gehad?
Allemaal!

Die Kawasaki KLR250 had ik in Malawi en de HondaXR600R in Zambia. De Kawa en de Suzuki GS500 waren wel erg ondergemotoriseerd en de huidige Guzzi is ook behoorlijk lam. Met de twee Honda CB750´s ben ik zeker 30 keer gevallen, de banden waren in die tijd catastrofaal slecht. Met de eerste ongeveer 60.000km gereden in mijn eerste motorjaar, toen ging ik onderuit en was er niets van over. Met de tweede minder slecht gevallen en ruim 200.000km kunnen rijden. Met die gele Triumph 600cc 4-cylinder heb ik Mike nog begeleid bij diens knee down aspiraties. Dat was de eerste motor waarmee ik niet meer ben gevallen omdat de banden vanaf toen (na 2000) wel goed waren.

Laatst bewerkt:
Iemand die wat ervaring heeft 35kw motoren? Is het de moeite om daar tijd en geld in te steken of wacht ik beter tot 24 jaar om direct iets deftig te kunnen kopen?
Mijn bedoeling is om iets te kunnen rijden voor op de weg en met dan iets als een R6 op circuit in de zomermaanden.

Voorbeelden die mooi zijn, maar ik vind die dunne achterband zo lelijk :(
Aprilia rs 660
KTM RC 390
Yamaha YZF-R3

Iemand die wat ervaring heeft 35kw motoren? Is het de moeite om daar tijd en geld in te steken of wacht ik beter tot 24 jaar om direct iets deftig te kunnen kopen?
Mijn bedoeling is om iets te kunnen rijden voor op de weg en met dan iets als een R6 op circuit in de zomermaanden.

Aprilia rs 660
KTM RC 390
Yamaha YZF-R3
Aprilia RS 660 A2 heeft volgens mij gewoon een 180 achterband hoor.

Aprilia RS 660 A2 heeft volgens mij gewoon een 180 achterband hoor.
Het ziet er inderdaad de meest normale achterband uit, maar hier in de garage staan allemaal +1000cc's :( Ik voel me net een baby.
En ik zie dat die Yamaha R3 40pk heeft... Mijn crossmotor even veel en dat is maar voor wat te spelen.

Het ziet er inderdaad de meest normale achterband uit, maar hier in de garage staan allemaal +1000cc's :( Ik voel me net een baby.
En ik zie dat die Yamaha R3 40pk heeft... Mijn crossmotor even veel en dat is maar voor wat te spelen.
A2 is natuurlijk geknepen vermogen van 35kw van een motor die maximaal 70kw ongeknepen heeft.
Ik zou meer naar het koppel kijken, dus een A2 met het meeste koppel onderin.
Zoveel mogelijk koppel in het onder- en middengebied voordat bovenin de toeren het vermogen begrensd wordt.

A2 is natuurlijk geknepen vermogen van 35kw van een motor die maximaal 70kw ongeknepen heeft.
Ik zou meer naar het koppel kijken, dus een A2 met het meeste koppel onderin.
Zoveel mogelijk koppel in het onder- en middengebied voordat bovenin de toeren het vermogen begrensd wordt.
Deels mee eens, maar ook motoren die in de basis al (bijna) voldoen aan A2 rijden beter dan hoogtoerige motoren die veel afgeknepen moeten worden.

Je kan toch ook gewoon een r6 op 35kw kopen?

De grootste baby´s zitten vaak op een (+)1000cc...

Aprilia rs 660
KTM RC 390
Yamaha YZF-R3

Je kan tegenwoordig best veel leuke middelweights kopen die gewoon begrenst zijn op A2 en dan laat je hem weer terugzetten als je vol mag.

Je kan toch ook gewoon een r6 op 35kw kopen?
Volgensmij niet want een R6 heeft meer dan 70kw piek

Laatst bewerkt:
Je kan tegenwoordig best veel leuke middelweights kopen die gewoon begrenst zijn op A2 en dan laat je hem weer terugzetten als je vol mag.

Volgensmij niet want een R6 heeft meer dan 70kw piek
In België kreeg je vroeger zelfs de hayabusa op a2

Terug
Naar boven