AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Nieuwe kopen, want onvoorspelbaar onbetrouwbaar na 10 jaar. Zelf kom ik al 40 jaar bij Jos Smit in Haarlem voor banden, kettingsets en remblokjes; tegenwoordig neemt zijn zoon Erik de zaken waar en geeft altijd goed advies. In Purmerend zit ook een goede bandenzaak.
Deze ga ik wel onthouden.

Ik twijfel een beetje over de banden, maar wil eigenlijk binnenkort even beurtje laten doen aan de motor sowieso en als ik de banden laat doen gaan die ook meteen mee.

Ik twijfel een beetje over de banden, maar wil eigenlijk binnenkort even beurtje laten doen aan de motor sowieso en als ik de banden laat doen gaan die ook meteen mee.
Kan ook prima. Vaak laten mensen het van de kosten afhangen en hoe en hoe vaak men rijdt. Ikzelf zou de banden vervangen. houd wel rekening met zgn inrijperiode van 1e 200km.

Banden kan je beter niet kopen bij een motorzaak, betaal je zeker 30% teveel.

Hallo motor vrienden,

Ik rij onderstaande Triumph Street Triple 675R uit 2010, maar hij ligt niet zo stabiel in de bocht. Het voelt een beetje alsof hij geen lijn wilt behouden. Banden worden binnenkort sowieso vervangen en ik zoek nog een adresje om de vorkolie te laten vervangen, iemand een aanrader regio Rotterdam? Mochten deze dingen het niet oplossen, iemand nog een ander idee wat het kan zijn? hij stuurt op lage snelheid wel gewoon prima, wielen lopen niet aan en balhoofdlager lijkt me ook niets mis mee.

Bijlagen

• bc8d0b23-c169-4c39-8555-eb897eaddf3d.jpg
    bc8d0b23-c169-4c39-8555-eb897eaddf3d.jpg
    343 KB · Weergaven: 46
Hallo motor vrienden,

Ik rij onderstaande Triumph Street Triple 675R uit 2010, maar hij ligt niet zo stabiel in de bocht. Het voelt een beetje alsof hij geen lijn wilt behouden. Banden worden binnenkort sowieso vervangen en ik zoek nog een adresje om de vorkolie te laten vervangen, iemand een aanrader regio Rotterdam? Mochten deze dingen het niet oplossen, iemand nog een ander idee wat het kan zijn? hij stuurt op lage snelheid wel gewoon prima, wielen lopen niet aan en balhoofdlager lijkt me ook niets mis mee.
Elke motorzaak, maar bij Hyperpro kunnen ze ook nog snel je vering en demping controleren en afstellen en je eventueel een upgrade verkopen.

Hoeveel km heeft de motor gelopen? Is ermee gevallen?

Demping kan vrij snel slijten, maar kan op het R model worden bijgesteld.

Je klacht klinkt als een bandenprobleem (ongelijkmatige slijtage).

Elke motorzaak, maar bij Hyperpro kunnen ze ook nog snel je vering en demping controleren en afstellen en je eventueel een upgrade verkopen.

Hoeveel km heeft de motor gelopen? Is ermee gevallen?

Demping kan vrij snel slijten, maar kan op het R model worden bijgesteld.

Je klacht klinkt als een bandenprobleem (ongelijkmatige slijtage).
Ja het kan overal, maar ik heb liefst dat er iemand met een beetje verstand naar kijkt. Ik wist niet dat hyperpro ook gewoon onderhoud deed, dacht alleen icm met hun producten. Ik zal ze eens bellen van de week, heb de spullen ervoor al in huis.

Hij heeft nu 26000 km gelopen, ik ben er vorig jaar mee gevallen maar niet zo hard dat het frame krom zou kunnen zijn. Zover ik me kan herinneren reed hij toen al vreemd.

Ja het kan overal, maar ik heb liefst dat er iemand met een beetje verstand naar kijkt. Ik wist niet dat hyperpro ook gewoon onderhoud deed, dacht alleen icm met hun producten. Ik zal ze eens bellen van de week, heb de spullen ervoor al in huis.

Hij heeft nu 26000 km gelopen, ik ben er vorig jaar mee gevallen maar niet zo hard dat het frame krom zou kunnen zijn. Zover ik me kan herinneren reed hij toen al vreemd.
Denk inderdaad niet dat ze bij een zaak willen dat je je eigen olie meeneemt.

ach, bellen kan geen kwaad. Ik heb geen zin dat er goedkope rommel in gaat en dat ik er na 5000 km weer sta.
Heb je de keerringen ook al zelf gekocht ?
Denk niet dat een monteur troep gebruikt, en wat is slechte olie tegenwoordig. Er moet de juiste olie in behorend bij je voorvork

Heb je de keerringen ook al zelf gekocht ?
Denk niet dat een monteur troep gebruikt, en wat is slechte olie tegenwoordig. Er moet de juiste olie in behorend bij je voorvork
Yes, ik heb gezocht naar welke ‘weight’ erin moet en die ik heb gekocht (motul 5w) schijnt het best overeen te komen met de originele. Ik heb de keerringen en o-dingen wel, maar de bussen kon ik niet vinden. Het lijkt me ook sterk dat die nu al versleten zijn.

Wat slechte olie betreft schijnt putoline niet zo best te zijn qua levensduur, maar dat is wel bijna overal te verkrijgen.

Nooit van putoline gehoord, maar het is sowieso verstandig elke 10.000km te verschonen. Volgens mij was er bij mij motorex racing in gedaan.

Vanmiddag stiekem een gat kunnen trekken op een Porsche 911 992 bij het invoegen (60 tot 140 in 2de).

Sportieve gast wel, kreeg een duimpje van hem.

Terug
Naar boven