AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Die verhoging duurt nog heel lang geloof. Ik hoorde 2012?

ah ok. ik had dit gelezen:

Het rijden op een zware motor zonder eerst een examen op lichte motoren te doen wordt definitief pas mogelijk vanaf 24 jaar. Tot nu toe was dat 21 jaar. Dat heeft de verkeerscommissie van het Europees Parlement

Het Nederlandse Europarlementslid Corien Wortmann (CDA) heeft zich lange tijd verzet tegen het plan. Slechts een kleine minderheid in de verkeerscommissie was het echter met haar eens. Wortmann wilde de leeftijd gewoon op 21 jaar handhaven.

"Veel parlementsleden hadden wel sympathie voor mijn poging, maar ze wilden toch het EU-akkoord over rijbewijzen niet in gevaar brengen", zei Wortmann. Het CDA-lid vindt het onzin om een hogere leeftijd in te stellen. "Je hoeft toch ook niet eerst in een lichte auto te rijden voordat je in een SUV of Ferrari mag stappen".

De rest van het akkoord is volgens Wortmann wel een grote vooruitgang. In het akkoord staat onder andere dat autobestuurders zwaardere aanhangwagens mogen besturen dan nu is toegestaan in Nederland. Ook wordt de Nederlandse gewoonte om het rijbewijs periodiek te vernieuwen, om fraude tegen te gaan, ingevoerd in de hele EU.

Vind het zelf toch goede zaak, laat ze eerst maar eens 2 jaar op 25kw rijden.
Als ze dat niet willen moeten ze maar wachten tot ze 24 zijn.

Zou toch wat zijn dat als je 18 ben op een r1 of hayabusa mag stappen, gegerandeerde zelf moord.

Vind het zelf toch goede zaak, laat ze eerst maar eens 2 jaar op 25kw rijden.
Als ze dat niet willen moeten ze maar wachten tot ze 24 zijn.

Zou toch wat zijn dat als je 18 ben op een r1 of hayabusa mag stappen, gegerandeerde zelf moord.

Hele goede zaak:rolleyes: Het was nu al 21, dus je kon al niet op je 18e op een r1 of hayabusa. En denk je nou echt, dat als je 24 bent, je dat ding niet opentrekt? En je mag toch ook in ferrari op je 18e.

Pff ik zat toch in de regeling dat ik gelijk alles mocht rijden. Ik reed met een zzr1100 rond toen ik net 19 was. Big deal. Als je je hand niet onder controle hebt moet je niet rondrijden op een motor.
Vind het op zich niet verkeerd. Maar je mag wel op je 18e in een M5 of een ferrari rijden. Imo nog gevaarlijker, omdat je anderen ook meer letsel toe kan brengen!

je mag dus als je 18 bent met je 500+ pk bmw met trekhaak je motor ophalen die niet meer dan 40 pk mag hebben.

haha hypocrites

Anders kopen jullie nu mijn motor. Kunnen jullie er op rijden als de leeftijd van 24 bereikt is.......:lol: :hahaha:

Nog 2 en een half jaar, dan ga ik voor de Aprilla RS 125:)...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Slijt meer, loopt echt niet beter dan een 400cc 4takt. Kost meer aan onderhoud. Alleen maar dom om een 2 takt te nemen, lijkt me ook niets voor op de snelweg.

Dat bedoel ik. Iedere 10000 km een nieuwe zuiger. En ga maar eens snelweg rijden met dat hoogtoerige 125cc'tje. Mij niet gezien.
Maar toegegeven, het heeft zijn charmes. Als ik wat geld over zou hebben zou ik een RS250 of RGV erbij willen hebben. Of een Bimota V-due natuurlijk maar Tjing tjing. Ook super gaaf is een Kawa KR1S

• Topic Starter Topic Starter
Dat bedoel ik. Iedere 10000 km een nieuwe zuiger. En ga maar eens snelweg rijden met dat hoogtoerige 125cc'tje. Mij niet gezien.
Maar toegegeven, het heeft zijn charmes. Als ik wat geld over zou hebben zou ik een RS250 of RGV erbij willen hebben. Of een Bimota V-due natuurlijk maar Tjing tjing. Ook super gaaf is een Kawa KR1S

Ja een 2takt is altijd leuk en je staat soms ook wel verstelt van hun power. Maarja ik zou het nooit als 1ste en enige motor kiezen.

Ja een 2takt is altijd leuk en je staat soms ook wel verstelt van hun power. Maarja ik zou het nooit als 1ste en enige motor kiezen.

idd, die Bimota is een 500cc 2-takt met 110 pk :eek: als die in zijn powerband komt....
Net als een SM is een 2-takt leuk voor erbij of op het circuit. Je kunt als 18 jarige beter een ZXR400 kopen. Die kosten tegen die tijd al helemaal geen drol meer.

Terug
Naar boven