XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

800,- euro :eek: :eek: :eek:
Waarom zoveel betalen voor een pak echt?
Dat heb ik er echt niet voor over, 300,- max.

Tja.. voor 300 euro heb je niet echt een leren pak. Niet nieuw iig. Het begin bij zo'n 500-600 euro voor een merk pak. Kon ook nog een Alpine Stars race overall kopen voor 1800 euro maar dat vond ik iets teveel

Tijd voor een kick :)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zondag opgehaald, 8000km erop, volledig akra evo systeem, donker ruitje, undertail. optie ledere bagster. .die is er nu af :P

Akra pijp word gehalveerd of er komt een hexo pijp op :)

ZX7R blijft idd een ikoon.

Ander uitlaat systeem, andere velgen en zijn drooggewicht van 203 kg zakt al ernstig hoor. Uitlaat alleen scheelde al 5 kg volgens mij.
Dus al met al krijg je hem vrij vlot en simpel op de 190 kg.
Wat extra vermogen (150 pk) en je hebt een goede stuurfiets hoor.

Kan wel een motor van 160 kg nemen, echter je eigen gewicht telt ook mee.

ZX7R blijft een van de "echte" superbikes in mijn ogen. Samen met de YZF750R en dergelijke.

En motor van 160kg geeft ook problemen, bochten stabiliteit en dergelijke moet anders worden opgelost etc.

Een zwaardere machine (heb een zxr750rr gereden) is zo fijn in de bochten, wat lastiger de bocht in te leggen (what's the name.. ) maar wel heel stabiel daarna.

ZX7R blijft een van de "echte" superbikes in mijn ogen. Samen met de YZF750R en dergelijke.

En motor van 160kg geeft ook problemen, bochten stabiliteit en dergelijke moet anders worden opgelost etc.

Een zwaardere machine (heb een zxr750rr gereden) is zo fijn in de bochten, wat lastiger de bocht in te leggen (what's the name.. ) maar wel heel stabiel daarna.

Idd!

YZF was ook een topfiets. Jammer dat de 750 klasse eigenlijk niet meer bestaat. Was imo de mooiste klasse. Alleen een beetje in de verdrukking door de 600 en 1000 geraakt.

Als er ooit weer een zx7 gemaakt word ga ik hem halen:D

Tja de 750 was klasse apart, en nog steeds. Bedoel sturen als een 600 en gewoon een bak meer vermogen wat echt wel welkom is.

Maar het word nu wat te extreem, mijn nieuwe motor is net een 600 maar dan wel met een 1000 blok.. erg verradelijk.

Ben dus op zoek naar een andere woon-werk fiets (nu een GPX750, dju wat is dat werken om daar hard mee te rijden door de bochten), je raad het vast al, oude gsxr750 of een oude zxr750 van begin jaren 90. Geweldig dat spul.

Massief, misschien zelfs lomp, zwaar, alles groot, echt geweldig.

Tja de 750 was klasse apart, en nog steeds. Bedoel sturen als een 600 en gewoon een bak meer vermogen wat echt wel welkom is.

Maar het word nu wat te extreem, mijn nieuwe motor is net een 600 maar dan wel met een 1000 blok.. erg verradelijk.

Ben dus op zoek naar een andere woon-werk fiets (nu een GPX750, dju wat is dat werken om daar hard mee te rijden door de bochten), je raad het vast al, oude gsxr750 of een oude zxr750 van begin jaren 90. Geweldig dat spul.

Massief, misschien zelfs lomp, zwaar, alles groot, echt geweldig.

Hehe, mijn ZX-6R (2000) is in vergelijking met de huidige 600's ook een lomp bakbeest maar oooh wat rijd ie lekker. 700 km over de Autobahn naar Tsjechie en geen centje pijn (behalve aan m'n kont). Je kan er hard mee rond en je kan er mee "cruisen". Ook stuurt ie geweldig.

Mooi ding hoor je nieuwe motor, geweldige machine uiteraard maar ik vraag me af hoe lang het leuk blijft. Op de Nederlandse wegen that is.

ZX-7R is idd echt een icoon en een klassieker. Een motor die te boek staat als een echte Superbike. Ooit zou ik er eentje willen hebben.

Ik had een 2001. Echter daarvoor een ZX12R uit 2000 en die stuurde imo soepeler/beter.
Dus je kon wel merken dat de ontwikkeling van de fiets wat ouder was.
Alleen die voorkant is zo gruwelijk!

Ik had een 2001. Echter daarvoor een ZX12R uit 2000 en die stuurde imo soepeler/beter.
Dus je kon wel merken dat de ontwikkeling van de fiets wat ouder was.
Alleen die voorkant is zo gruwelijk!

Tot wanneer is de ZX7 eigenlijk in productie geweest? 2003? En zijn er nog drastische veranderingen door de jaren heen geweest? Ik heb net zitten zoeken maar zelfs het vermogen is gelijk gebleven?!

Hoelang he tleuk blijft op de nederlandse weg ? Dat is het allang niet meer.

Regelmatig buitenland in is de oplossing, Snel nederland uit en richting zuid duitsland of vogezen in frankrijk. Je bent er met aantal uren als je door knalt en het is onwijs genieten.

Vogezen is geweldig , Herrie maken, knieen aan de grond, mooie omgeving, geen politie, geen flitskasten , mensen gaan voor je aan de kant. Heel stuk Isle of man gevoel, i love it :)

Nederland daarin tegen valt al tegen op het moment dat je bij Maastricht de grens overkomt zetten en je op de file stuit. Mensen die niet aan de kant gaan, flitskasten, politie, etc.

Zelfs op de bandit 1200 van me vriendin is het oppassen, wel leuk da tje op lagere snelheid met zo'n ding onwijs kunt gummen :) maar ook dat kost je je rijbewijs...

Tot wanneer is de ZX7 eigenlijk in productie geweest? 2003? En zijn er nog drastische veranderingen door de jaren heen geweest? Ik heb net zitten zoeken maar zelfs het vermogen is gelijk gebleven?!

Ja zoeits ja.
Weinig veranderingen, alleen aanpassingen mbt emissie eisen en eventuele fabriekscorrecties.
Vermogen liep iets terug wat ik begreep (2 pk ofzo).
Echter werden ze altijd laag ingeschat. Meestal hadden ze standaard al ruim 130 pk.

Hoelang he tleuk blijft op de nederlandse weg ? Dat is het allang niet meer.

Regelmatig buitenland in is de oplossing, Snel nederland uit en richting zuid duitsland of vogezen in frankrijk. Je bent er met aantal uren als je door knalt en het is onwijs genieten.

Vogezen is geweldig , Herrie maken, knieen aan de grond, mooie omgeving, geen politie, geen flitskasten , mensen gaan voor je aan de kant. Heel stuk Isle of man gevoel, i love it :)

Nederland daarin tegen valt al tegen op het moment dat je bij Maastricht de grens overkomt zetten en je op de file stuit. Mensen die niet aan de kant gaan, flitskasten, politie, etc.

Zelfs op de bandit 1200 van me vriendin is het oppassen, wel leuk da tje op lagere snelheid met zo'n ding onwijs kunt gummen :) maar ook dat kost je je rijbewijs...

Ja ik weet het.. Ben deze zomer naar Tsjechie geweest. Echt geweldig daar, heerlijk gereden en geen flitspaal gezien. Daar rijden ook nog van die dorpsgekken in een Skoda die je weleens even laten zien hoe je die bergweggetjes rijdt. Wat stonken zijn remmen zeg :D

Eenmaal in de bewoonde wereld (Duitsland) meteen een bon te pakken aan de grens voor m'n uitlaat :mad:

Ja das idd k*t die boete's.

Daarom ben ik nu vogezen gek, asfalt is niet overal geweldig maar op veel plaatsen wel. Goed opletten want veel delen is het asfalt wat nat nog ivm bomen die over de weg heen groeien.

Maar ben in frankrijk dus achter een Supermotard aan geknalt.. maatje hield het niet bij (en die is behoorlijk gek, blinden bochten vol in etc).. onderaan waren zijn remmen weg en mijne waren ook nogal warm, onwijs kicken. Maarja het blijft uitkjken natuurlijk...............

• Topic Starter Topic Starter
Haha wat een verhalen :D
Trouwens Capoeirist, volgens mij zie ik jou ook wel geregeld op het motor-forum posten, niet soms?
Echt nette bike hoor die gixxer, zo'n strak design :)
Wat hangt er trouwens een slof onder die zx7r. Echt dikke band. Prachtig om te zien:cool:

Yups, aantal vaste topics wat ik daar bezoek.

zo me 2000 model ingeruild voor een 2002 model cbr 954 rr fireblade 13.000 km op de teller
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik ga hem morgen ophalen, iemand tips voor een dikke vette uitlaat, zat te denken aan een 2brothers is dat wat?

Akrapovic staan wel bekend om hun goede prestaties, maarja ik weet niet of puur voor prestaties wil gaan of ook om de looks?
Zoiezo echt mooie motor man :D
Voor de looks: Motor-Forum - Te koop aangeboden - Honda CBR600F pc19 Streetfighter project
Die demper ziet er wel leuk uit, weet niet of er ook zoiets voor je Cbr is. Anders neem je een bochten systeem van b.v. akra of 2brothers en dan neem je een andere demper :cool:

Ik ga 17 januarie voor me theorie :D
Daarna mag ik lessen (als ik het gehaald hebt uiteraard)
Wie heeft er nog tips waarbij ik moet opletten met rijden?
Wens me succes :)

Terug
Naar boven