MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Haha idd, maarja hij moet nog 3 jaar wachten om 2 jaar 25kw te kunnen rijden, dus geduld zal bij hem het probleem niet zijn ;)

Ik ben zeer geduldig inderdaad. Nog 4 maanden ongeveer en dan mag ik pas op een scooter. Begint wel te kriebelen hoor.:D
 
Ben er ook bang voor ja :D

Maar je kunt altijd nog met he tandwielen kloten he ;)

Zo'n stuntfiets van maken, dat het achtertandwiel bijna de grote van je velg is. Wel lachen, maar op de snelweg.....:(
 
Ik ben zeer geduldig inderdaad. Nog 4 maanden ongeveer en dan mag ik pas op een scooter. Begint wel te kriebelen hoor.:D

En al een brummer gekocht???
 
Zo'n stuntfiets van maken, dat het achtertandwiel bijna de grote van je velg is. Wel lachen, maar op de snelweg.....:(

Idd , continu wheelies :D :D

maar als je achter een kleinere zet dan normaal zal je top toenemen ;)
 
Idd , continu wheelies :D :D

maar als je achter een kleinere zet dan normaal zal je top toenemen ;)

Yep. Kleiner is hogere top, minder trekkracht..
 
Idd , continu wheelies :D :D

maar als je achter een kleinere zet dan normaal zal je top toenemen ;)


Mwha valt nog te bezien :)

Kleiner tandwiel achter resulteert vaak dat je laatste versnelling een overdrive zal worden (ten zij je of 40kg weegt of 250pk hebt )

Groter tandwiel heb je de kans dat de top wat toe neemt omdat de motor + berijder zo aerodynamisch is als een baksteen en de motor vaak in 6 niet tot rode gebied komt.
 
Heb je wel gelijk in, bij ghostrider zag ik ook een stukje, blijft ie er net voor hangen, maar continu op de top rijden in het rode gebied is niet echt ideaal lijkt mij?
 
Hoeveel gaat het kosten om een Yamaha R6 terug te tunen naar 25kW?
 
Dacht een CBR F als ik me niet vergis, check eens op het motor-forum ;) .

Hmm ja zal ff checken, zit er toch wel geregeld, maar volg meestal maar een paar topics :rolleyes:
 
Hoeveel gaat het kosten om een Yamaha R6 terug te tunen naar 25kW?

Op uitdraai kan je het regelen, ff naar een yamaha dealer gaan, vragen of ie hem terug wil tunen en certificaat en/of uitdraai erbij geeft dat ie 25kw is. Deze altijd bij je hebben en overhandigen aan de agent als ie om je papieren vraagt en goed navragen bij je verzekeraar of ze uitdraai dekken. Veel doen het wel.
Ongeveer 50% zal op uitdraai rondrijden, dus moet geen probleem vormen, heb meerdere R6jes gezien die 25kw waren.
 
Op uitdraai kan je het regelen, ff naar een yamaha dealer gaan, vragen of ie hem terug wil tunen en certificaat en/of uitdraai erbij geeft dat ie 25kw is. Deze altijd bij je hebben en overhandigen aan de agent als ie om je papieren vraagt en goed navragen bij je verzekeraar of ze uitdraai dekken. Veel doen het wel.
Ongeveer 50% zal op uitdraai rondrijden, dus moet geen probleem vormen, heb meerdere R6jes gezien die 25kw waren.

Je kunt 'universele' kitjes kopen.. Dan begrens je hem net als alle kitjes met ringen... Niet alle verzekeraars accepteren dit, dus moet je even nakijken.. Met uitdraaien schijnt het nog wel eens mis te kunnen gaan, dat de politie het niet accepteert...

Maargoed, een r6 begrenzen is zonde man, zoek gewoon een leuke beginbike die je begrenst, dan koop je later een r6.. Ik heb zelf ook nagedacht om een R6 te kopen en te begrenzen, maar het is me door IEDEREEN afgeraden...
 
Je kunt 'universele' kitjes kopen.. Dan begrens je hem net als alle kitjes met ringen... Niet alle verzekeraars accepteren dit, dus moet je even nakijken.. Met uitdraaien schijnt het nog wel eens mis te kunnen gaan, dat de politie het niet accepteert...

Maargoed, een r6 begrenzen is zonde man, zoek gewoon een leuke beginbike die je begrenst, dan koop je later een r6.. Ik heb zelf ook nagedacht om een R6 te kopen en te begrenzen, maar het is me door IEDEREEN afgeraden...

Waarom, rijd zelf een zx6r ninja uit 99, kost wel wat, maar heb je wel wat. Jij denkt dat iedereen meteen op z'n plaat gaat omdat ie niet genoeg rijervaring heeft (no hard feelings). Dat qua rijervaring klopt misschien wel maar het ligt vooral aan de nodige portie jeugdige overmoed dat er ongelukken gebeuren. Gelukkig ben ik mij er zelf bewust van als ik een verkeerde actie maak, probeer hier ook meteen van te leren. Daarom had ik ook niet de behoefte om een oude fiets te kopen om daarmee te vallen. Tuurlijk er kan altijd wat gebeuren, maarja dat hoort bij het risico dat ik genomen heb. Dit risico probeer ik zelf zo klein mogelijk te houden, vrienden zeggen niets voor niets dat ik af en toe wel wat meer mag gassen...:o
 
Waarom, rijd zelf een zx6r ninja uit 99, kost wel wat, maar heb je wel wat. Jij denkt dat iedereen meteen op z'n plaat gaat omdat ie niet genoeg rijervaring heeft (no hard feelings). Dat qua rijervaring klopt misschien wel maar het ligt vooral aan de nodige portie jeugdige overmoed dat er ongelukken gebeuren. Gelukkig ben ik mij er zelf bewust van als ik een verkeerde actie maak, probeer hier ook meteen van te leren. Daarom had ik ook niet de behoefte om een oude fiets te kopen om daarmee te vallen. Tuurlijk er kan altijd wat gebeuren, maarja dat hoort bij het risico dat ik genomen heb. Dit risico probeer ik zelf zo klein mogelijk te houden, vrienden zeggen niets voor niets dat ik af en toe wel wat meer mag gassen...:o

Daar heb ik het helemaal niet over... Ten eerste rijdt het wss voor geen meter omdat zoiets gewoon moet knallen en janken en niet moet worden afgeknepen.. Er zijn zoveel mensen die me hebben gezegd dat het niet fijn zal rijden (dan heb ik het over 'afknijpen met een kitje').. Daarnaast zou ik niet met een R6 willen staan die amper vooruit te branden is (relatief gezien).. Schaam me nu al verrot als een beetje snelle auto mij er uit trekt bij het stoplicht..

Dit is om niemand aan te vallen.. Ik wil zelf nml ook erg graag een R6 en heb er lang over nagedacht om hem te begrenzen, maar dat is me dus door alles en iedereen afgeraden.. Tuurlijk had ik liever R6 gereden dan CB500 ;)

Waarom zou je trouwens met een r6 op je plaat gaan?
 
Laatst bewerkt:
Daar heb ik het helemaal niet over... Ten eerste rijdt het wss voor geen meter omdat zoiets gewoon moet knallen en janken en niet moet worden afgeknepen.. Er zijn zoveel mensen die me hebben gezegd dat het niet fijn zal rijden (dan heb ik het over 'afknijpen met een kitje').. Daarnaast zou ik niet met een R6 willen staan die amper vooruit te branden is (relatief gezien).. Schaam me nu al verrot als een beetje snelle auto mij er uit trekt bij het stoplicht..

Waarom zou je trouwens met een r6 op je plaat gaan?

Dat is het argument dat altijd gebruikt word. "Waarom koop je nou zo'n dure motor, straks ga je nog op je plaat, helemaal als je net begint met motorrijden" Dus ging er vanuit dat jij dat ook bedoelde, mijn excuses. Maar ben het niet helemaal met je eens, ik trek alsnog met 5 sec naar de honderd, dus menig auto rijd je er wel uit hoor. Kijk een CD500 zal er idd geen 5sec over doen, daarom kiezen sommige voor een R6 op 25kw.
 
Dat is het argument dat altijd gebruikt word. "Waarom koop je nou zo'n dure motor, straks ga je nog op je plaat, helemaal als je net begint met motorrijden" Dus ging er vanuit dat jij dat ook bedoelde, mijn excuses. Maar ben het niet helemaal met je eens, ik trek alsnog met 5 sec naar de honderd, dus menig auto rijd je er wel uit hoor. Kijk een CDB500 zal er idd geen 5sec over doen, daarom kiezen sommige voor een R6 op 25kw.

Vermogen blijft vermogen... 25kw op een CB500 of op een R6, TUURLIJK zit er verschil in, maar het zal geen wereld van verschil zijn.. Met dit soort motoren kun je juist lekker janken en enorm knallen hoger in de touren, wat ga je er mee doen? Begrenzen waarmee je het niet mogelijk maakt om echt lekker in de touren te komen....

Maargoed, hij moet het zelf weten, ik heb mijn afweging gemaakt.. In Januari rij ik wel een R6 op vol vermogen, nu ga ik me nog ff vermaken met mijn CB500... Morgen wordt mijn koelvloeistof-lekkage-probleem aangepakt.. Nieuwe band er onder dan voel ik me weer veilig (deze is kaal) en dan kan ik weer lekker rondknallen :)
 
Vermogen blijft vermogen... 25kw op een CB500 of op een R6, TUURLIJK zit er verschil in, maar het zal geen wereld van verschil zijn.. Met dit soort motoren kun je juist lekker janken en enorm knallen hoger in de touren, wat ga je er mee doen? Begrenzen waarmee je het niet mogelijk maakt om echt lekker in de touren te komen....

Maargoed, hij moet het zelf weten, ik heb mijn afweging gemaakt.. In Januari rij ik wel een R6 op vol vermogen, nu ga ik me nog ff vermaken met mijn CB500... Morgen wordt mijn koelvloeistof-lekkage-probleem aangepakt.. Nieuwe band er onder dan voel ik me weer veilig (deze is kaal) en dan kan ik weer lekker rondknallen :)

Ja klopt, rond de 10000 toeren moet je nu schakelen i.p.v. 14000 toeren, dat toeren janken is dan idd voorbij :p just kidden. We blijven bij onze meningen :thumbs:

Veel plezier op je R6, maar dat zal wel goed komen, heb ook een tijd onbegrenst gereden en het is zalig kan ik je vertellen.
Helemaal met die regen zijn goede bandjes belangrijk, mijn achterband is net een slick, dus durf amper een bocht om te gaan.
Ga nu maar ff slapen, ben wel moe.
 
Ja klopt, rond de 10000 toeren moet je nu schakelen i.p.v. 14000 toeren, dat toeren janken is dan idd voorbij :p just kidden. We blijven bij onze meningen :thumbs:

En die van IEDEREEN die IK er over heb gesproken.. Anyway, we verschillen idd goed van mening, nu is het aan Homer17 om zijn keuze te maken en te informeren ;)

Naast nieuwe bandjes moet ik ook even een geldboom vinden, heb eigenlijk geen geld meer voor benzine :(
 
Er komt trouwens een TE grappig verhaal aan van DvO.. Zal het vast ook wel op de fora posten, anders zal ik hem ff posten later ;)
 
Back
Naar boven