AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Splinternieuw is sowieso zonde van je geld

Het gaat me niet om het uiterlijk, vandaar ook geen plaatjes, maar om het geheel en het is zo jij ook concludeert op geen enkel vlak een noemenswaardige verbetering. Dat is best wel jammer.

Aan de andere kant is het dan dus ook een stuk eenvoudiger om niet het nieuwste en duurste model na te streven.
Iemand die wel al die tijd is blijven rijden weet dat de gewichten en vermogensopgaven van vroeger allemaal verzonnen waren en die van nu niet.

Sinds gisteren last van misfires:(

Bij laag gas en dan verhogende last(heuvel op) begint hij te bokken/misfiren.

Leek eerst te komen omdat tank bijna leeg en vriendin achterop, maar net ook weer onderweg naar werk.

Het leek wel zomer hier in Limburg, 16c en de hele dag zon..
IMG_7860.jpeg

Sinds gisteren last van misfires:(

Bij laag gas en dan verhogende last(heuvel op) begint hij te bokken/misfiren.

Leek eerst te komen omdat tank bijna leeg en vriendin achterop, maar net ook weer onderweg naar werk.
Misschien zijn de injectors aan het verstoppen. Dan helpt 1x tanken met zeer hoog octaangetal (>98) al, maar dat moet je wel ff weten te vinden tegenwoordig. Of een additief van Wynns aan de benzine toevoegen: https://www.winparts.nl/filters-vlo...MIt9rMk7PYhAMVfmVBAh1QqwW8EAQYASABEgKIMPD_BwE

Misschien zijn de injectors aan het verstoppen. Dan helpt 1x tanken met zeer hoog octaangetal (>98) al, maar dat moet je wel ff weten te vinden tegenwoordig. Of een additief van Wynns aan de benzine toevoegen: https://www.winparts.nl/filters-vlo...MIt9rMk7PYhAMVfmVBAh1QqwW8EAQYASABEgKIMPD_BwE
Iemand die de laatste tijd de ontwikkelingen rondom brandstoffen heeft bijgehouden weet dat de verschillen qua samenstelling van vroeger nu niet meer relevant zijn. Het octaangetal wordt nu grotendeels (soms zelfs geheel) bepaald door het gehalte MTBE en of ETBE.

Iemand die de laatste tijd de ontwikkelingen rondom brandstoffen heeft bijgehouden weet dat de verschillen qua samenstelling van vroeger nu niet meer relevant zijn. Het octaangetal wordt nu grotendeels (soms zelfs geheel) bepaald door het gehalte MTBE en of ETBE.
Ik had die ervaringen zelf een jaar of 5 geleden.

@Steks @Schwarzeneggertje

Lijkt vuil in de injectoren geweest te zijn.

Mogelijk is dat er in gekomen toen ik de tank dus bijna leeg reedt met een passagier, waardoor mogelijke vuiligheid van onderin de tank in de brandstofpomp gezogen is.

Ik heb net gereden, probleem was er weer. Paars flesje gekocht en daarna 50km gereden waarbij ik hem echt flink aan het werk heb gezet, Italian tuneup en steeds invoegen waarbij ik de 2de en 3de versnelling doortrok voor maximale brandstofdruk door de injectoren.

Probleem lijkt nu weg, hopelijk blijft dat zo.

Komende tijd E5 tanken.

Terug
Naar boven