XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Vroeger namen we de Deutsche Autobahn terug van Zwitserland naar NL. 1200km en helemaal dood. Hele stukken topsnelheid.
Niet echt antwoord op mijn vraag :roflol:

Topsnelheid ga ik niet aan beginnen met 3 koffers, is ook echt niet leuk om langer dan een minuut 220+ te rijden.

Verbruik is dan ook echt ongunstig. Ik wil kruisen op rond de 115kmh gemiddeld, dan kan ik mooi 2.5uur rijden met 1 tank, dat is dan 300km. Met een stop van een half uur kom ik dan op 100kmh gemiddeld, helemaal mooi.

90 kg zozo lang geleden of niet

Heel slim zelf de bougies vervangen, dat scheelde me wel €200 op garagekosten.
Screenshot_20240329_180958_WhatsApp.jpg

Ze waren heel blij met me bij de garage en stelden voor dat ik vooral zelf door blijf knutselen en dan een paar weken later weer met vage klachten bij hun kom.

Ze hadden zelfs een naambordje voor me.

4fsr7m.png

Ze waren heel blij met me bij de garage en stelden voor dat ik vooral zelf door blijf knutselen en dan een paar weken later weer met vage klachten bij hun kom.

4fsr7m.png
Love de zelfspot. :D

4fsr7m.png
Weet je ook wat fout was gegaan?

Weet je ook wat fout was gegaan?
Yes.

Op de bougies zaten een verloopstukje, die je voor sommige systemen moet gebruiken en voor sommige niet.

1989665-a87295e6353c5fa47f64a86f6f876c78.jpeg

Als je nou een sukkel bent die dat niet weet, en dat stukje er niet af haalt, dan maken ze dus slecht contact.

Het is een wonder dat hij zo lang goed gelopen heeft.

Maar waarom moesten er nieuwe bougies in, waren de elektroden kapotgegaan?

Maar waarom moesten er nieuwe bougies in, waren de elektroden kapotgegaan?
Zijn reden voor het vervangen van de bougies was dat hij nu een tijdje slecht gelopen heeft op deze bougies en dat het echt zonde is om alles open te trekken en dan niet voor een paar tientjes de bougies gewoon meteen te vervangen.

Ik heb ook tegen hem gezegd toen ik hem bracht:
'ik wil er volgende maand mee naar Italie en ruim 4000km rijden, als je ergens over twijfelt en het kost geen honderden euro's mag je het onderdeel meteen in bestelling zetten of vervangen zonder mij te bellen'

Ik ben allang blij dat ik hem op korte termijn nog gefixed kon krijgen.

Zijn reden voor het vervangen van de bougies was dat hij nu een tijdje slecht gelopen heeft op deze bougies en dat het echt zonde is om alles open te trekken en dan niet voor een paar tientjes de bougies gewoon meteen te vervangen.

Ik heb ook tegen hem gezegd toen ik hem bracht:
'ik wil er volgende maand mee naar Italie en ruim 4000km rijden, als je ergens over twijfelt en het kost geen honderden euro's mag je het onderdeel meteen in bestelling zetten of vervangen zonder mij te bellen'

Ik ben allang blij dat ik hem op korte termijn nog gefixed kon krijgen.
O ja voor die reis (was ik vergeten) moet je goed voorbereid zijn. Bij montage van nieuwe onderdelen moet je eigenlijk altijd de oude ernaast houden, het zal niet de eerste keer zijn dat je een niet passend vervangingsonderdeel in je handen hebt.

Voor de volgende keer weet je het nu wel

O ja voor die reis (was ik vergeten) moet je goed voorbereid zijn. Bij montage van nieuwe onderdelen moet je eigenlijk altijd de oude ernaast houden, het zal niet de eerste keer zijn dat je een niet passend vervangingsonderdeel in je handen hebt.
Yep, 22ste vertrekken lijkt het op.

Heb nog langer vrij dan ik dacht, dus mogelijk pak ik nog een stukje dolomiten mee ook :D.

Terug
Naar boven