XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Moet er nog een beetje een band mee krijgen dus tis allemaal nog niet zo agressief maar gezien haar karakter passen we wel bij elkaar. Knee downs nog niet aan de orde. Vering staat veels en veels te hard voor en veel te zacht achter. Hoe mensen deze instellingen verzonnen krijgen of uberhaupt lekker vinden rijden kan ik niet begrijpen. Dikke onderstuur voor en achter veel te los . Vooral met terugremmen en gretis terugschakelen is het een ramp, nog niet gesproken over insturend remmen. Eerst even alles goed instellen en die stuurdemper eraf. Heb al wat mooie instellingen als uitgangspunt gevonden. Vanaf de 5000rpm is het al gewoon dikke pret.

Ook een grote ergenis. Het monteren van 2 verschillende types banden. Hoe bedenk je dat. 2 totaal andere karakteristieke feedbackeigenschappen. De onaangetaste randen op de banden zeggen genoeg.

Oja en dit is met standaard einddemper.

Kom net nog een foto tegen van mijn 1e ‘chopper’

Suzuki VS1400

IMG_1413.jpeg

Rsv nokte ermee. Hoorde de brandstofpomp ook niet meer opstarten bij contact aan. Boel doorgemeten. Draadbreuk in de hoek waar de draden de tank inlopen(kwaaltje schijnbaar). Nieuwe 2e hands pomp besteld. Getest, RSV doet weer broem broem👍👍

Scheelt toch zoveel geld als je alles zelf kunt💯
IMG-20240528-WA0030.jpeg
IMG-20240528-WA0061.jpeg

Rsv nokte ermee. Hoorde de brandstofpomp ook niet meer opstarten bij contact aan. Boel doorgemeten. Draadbreuk in de hoek waar de draden de tank inlopen(kwaaltje schijnbaar). Nieuwe 2e hands pomp besteld. Getest, RSV doet weer broem broem👍👍

Scheelt toch zoveel geld als je alles zelf kunt💯
IMG-20240528-WA0030.jpeg
IMG-20240528-WA0061.jpeg
Netjes!

Vroeger deed ik dat ook zelf, nu te weinig tijd voor.

Dat zit wel goed met een Italiaan. :D

Dat was mn eerste gedachte ook

" jij wou zo nodig temperament vriend"

Vind het ook niet erg, tis een hobby en daar hoort uitdaging bij. Het is niet m'n woon werk rijtuig. En ik heb op mn werk een werkplaats. Heb em lekker daar gezet en daar gemaakt. Alleen de vrouw moest de kookpitten op stel en sprong uitzetten om mij op te halen, dat was de grootste stress van alles🤡

Nieuwe achterband, beurt gehad, 1 remschijf vervangen die enigszins krom was en kabelbreuk verholpen, 800€ lichter 🥲

Nee, heb echt twee linkerhanden en het is een Duc, voordat je het weet is er weer iets anders kapot 🤣

En toch vind ik het magnifieke motoren. Dat frame, die rammelende koppeling. Dat is puur karakter. Wat voor model heb je? Vind de 916/996 altijd al 1 van de mooiste motoren die gebouwd zijn.

En toch vind ik het magnifieke motoren. Dat frame, die rammelende koppeling. Dat is puur karakter. Wat voor model heb je? Vind de 916/996 altijd al 1 van de mooiste motoren die gebouwd zijn.
Een Diavel 1200, vorig jaar bij Biggelaar getuned en het blok aangepast, 185pk & 143nm op de dyno ❤️

Bijlagen

• IMG_7898.jpeg
    IMG_7898.jpeg
    264,6 KB · Weergaven: 28
Nou. Niet helemaal gelukt. Rook wat benzine en de afdichting zweet benzine bij de flens van de pomp. Hele klerezooi er weer af. En heb wat research gedaan en schijnbaar adviseert Aprilia anearobische loctite 518 bij het hermonteren van de pomp.
Besteld, dik euro voor een 50ml spuit😪.
Voet van de tank was ook warped(kunststof tank) door de ethanol in de benzine wss( trekt vocht aan schijnbaar) en deze tanks zijn daar heel gevoelig voor. Met de fohn op standje heel warm een beetje verwarmd en met mn vingers lichtelijk de goede kant op gemasseerd. Zag er een stuk beter uit. Loctite op en onder de o-ring en 3 uur laten staan en toen gemonteerd op ongeveer 5NM en vanochtend een klein duwtje na gegeven met de ringsleutel. Hele nacht laten staan en net even afgedicht dan harden de buitenranden hopelijk wat beter af, weet niet of het werkt, was een ingeving.

Nu tot morgen zo laten staan en dan weer testen. Heb nu een zorgvuldige voorbereiding gedaan en zal wel afdoende zijn.
20240601_122343.jpg

Terug
Naar boven