Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

IMG_0216.jpeg
Dit was de mijne, 2004 RSV 1000 R

Ik vind hem echt bruut. Heb al enkele firestorms gehad en dat was al dikke fun. Vooral langzame korte bochten uit komen met dat koppel
Dikke powerwheelie terwijl je nog lichte hellingshoek hebt. Ben al helemaal hyped up. Maar het word trouwens niet die grijze hoor. Is al verkocht zei die. Wie het eerst komt wie het eerst maalt, zo werkt het eenmaal. Heb nu de mooiste kleurstelling gevonden die er is imo. 😍😍

Wel een stuk minder stabiel dan de Aprilia en de Honda trouwens, heet niet voor niets de widowmaker

En dat is wat ik leuk vind juist. Slaande sturen, uitbrekende kontjes, dan ben ik op mn best. Zo lang je er niet teveel tegen gaat forceren. Kan de motor zichzelf heel goed stabiliseren. De meeste gaan ertegen vechten, je moet erin meegaan. Het frame en rijwielgedeelte wilt van zn spanning af, laat dat dan ook toe. Als je dat niet toe laat dan gaan ze rare dingen doen.

Wanneer gaan we nog een keer het asfalt van dichtbij bekijken dan? Komende zomer? Als je het wat lijkt dan he
Moet wel een paar reparaties doen aan mijn Speed Triple voordat ik naar jou toe kan. De waterpomp van de koeling doet het niet en de versnelling blijft tussen 1 en 2 hangen. Bij mij in de buurt is nog wel te doen met deze kwaaltjes.

Moet wel een paar reparaties doen aan mijn Speed Triple voordat ik naar jou toe kan. De waterpomp van de koeling doet het niet en de versnelling blijft tussen 1 en 2 hangen. Bij mij in de buurt is nog wel te doen met deze kwaaltjes.

Kom ik wel jouw kant op tegen die tijd👍

Mooi , had blijkbaar nieuwe sliders erop gezet de laatste keer dat ik hem gebruikt heb. Wel al ingereden🫡

20240518_123744.jpg

En omdat mijn vader (R.I.P) helemaal fan was van Aprilia RSV en Ducati maar er nooit aan toekwam om er 1 aan te schaffen destijds. Draag ik straks zn motorjackie van ondertussen al 30? jaar oud ipv mn eigen jack🫡

Word een mooie dag😍

Bijlagen

• 20240518_123833.jpg
    20240518_123833.jpg
    246,4 KB · Weergaven: 30
Mooi , had blijkbaar nieuwe sliders erop gezet de laatste keer dat ik hem gebruikt heb. Wel al ingereden🫡

20240518_123744.jpg

En omdat mijn vader (R.I.P) helemaal fan was van Aprilia RSV en Ducati maar er nooit aan toekwam om er 1 aan te schaffen destijds. Draag ik straks zn motorjackie van ondertussen al 30? jaar oud ipv mn eigen jack🫡

Word een mooie dag😍
1) Reed je ook al weer je rechter knie aan de grond, of verwissel je ze li-re?

2) Als je in dat jack past, was je pa ook een flinke kerel.

Links en rechts. Rechtsom is wel mn "zwakkere kant" terwijl mn slechte been links is verbazend genoeg. Wisselen doen we niet aan!

Ik wissel wel veel, omdat er meer voor KD geschikte re bochten zijn. Wel apart, ik dacht dat je re been beschadigd was.

Je hebt gelijk ik was nog niet wakker denk ik😬
Tis mn rechterbeen van dat ene ongeluk.
Maar ook mn linkerbeen heb ik vroeger ongeveer dezelfde blessure gehad alleen dat was een 1 etage uitwendige breuk(rugby). En dat is 8 jaar na het ongeluk ondertussen mn zwakkere been kwa kracht maar ook kwa random pijn. Alleen rechts meer last met koude en stoten omdat het litteteken vele malen groter is.

Even op onderzoek uit🤔.
20240519_183254.jpg

Tis het V990RP blok dus met grotere kleppen en nog wat aanpassingen in de kop tov model ervoor . Wou idd het latere model Gen1 omdat er betere aanpassingen aan zijn gedaan.

Zit een RSV-R RP58ECU en een P-Line Eprom in(open front en open exhaust ) heb de ecu opengeschroefd. Deze ECU heeft 2 potmeters dus kunnen ze de Co afstellen op de bank.
Blauw groen draadje is ook doorgeknipt vanaf de ECU dus hij loopt op mapping 2 schijnbaar, schijnt een mapping te zijn voor betere en veiligere prestaties met open filter en uitlaat.

Luchtfiltermodificatie is gedaan. Vermoed dat er een open airbox op heeft gezeten want het slangetje wat van het overloopje van de orginele box zat , zat er niet op en dat is eigenlijk best gevaarlijk want dan drupt de olie uit de box zo op de voorste cilinderkop/header de evt gevolgen hoef ik niet uit te leggen. Beetje slordig van de vorige eigenaar die zn spullen weer eraf heeft gehaald. Om deze reden schroef ik altijd even de motor een stukje uit elkaar om te zien of alles oke is🫡. Even een oude slang van honda gepakt die paste en die uit laten komen boven mn voortandwiel, gratis automatische smering👈

En een collector mod( foto ter il7lustratie)
Screenshot_20240519_173642_Chrome.jpg

Deze modificatie laat de RSV blijkbaar denken dat ie een twin systeem heeft wat schijnbaar zorgt voor een mooiere loop tussen 5000 en 7000rpm.

Dus ergens heeft er hoogstwaarschijnlijk ook een open demper op gezeten. Deze ga ik zsm weer aanschaffen daar hij wss nu stukje te rijk loopt met std dichte demper.

Ga een actieve koolstof filtertje aanschaffen voor de carterontluchting die nu zn rommel in het luchtfilterhuis blaast👎. Heb ik op verschillende voertuigen gedaan en werkt perfect.
20240519_183308.jpg

Bijlagen

• 20240519_183304.jpg
    20240519_183304.jpg
    220,3 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Even op onderzoek uit🤔.
20240519_183254.jpg

Tis het V990RP blok dus met grotere kleppen en nog wat aanpassingen in de kop tov model ervoor . Wou idd het latere model Gen1 omdat er betere aanpassingen aan zijn gedaan.

Zit een RSV-R RP58ECU en een P-Line Eprom in(open front en open exhaust ) heb de ecu opengeschroefd. Deze ECU heeft 2 potmeters dus kunnen ze de Co afstellen op de bank.
Blauw groen draadje is ook doorgeknipt vanaf de ECU dus hij loopt op mapping 2 schijnbaar, schijnt een mapping te zijn voor betere en veiligere prestaties met open filter en uitlaat.

Luchtfiltermodificatie is gedaan. Vermoed dat er een open airbox op heeft gezeten want het slangetje wat van het overloopje van de orginele box zat , zat er niet op en dat is eigenlijk best gevaarlijk want dan drupt de olie uit de box zo op de voorste cilinderkop/header de evt gevolgen hoef ik niet uit te leggen. Beetje slordig van de vorige eigenaar die zn spullen weer eraf heeft gehaald. Om deze reden schroef ik altijd even de motor een stukje uit elkaar om te zien of alles oke is🫡. Even een oude slang van honda gepakt die paste en die uit laten komen boven mn voortandwiel, gratis automatische smering👈

En een collector mod( foto ter il7lustratie)
Screenshot_20240519_173642_Chrome.jpg

Deze modificatie laat de RSV blijkbaar denken dat ie een twin systeem heeft wat schijnbaar zorgt voor een mooiere loop tussen 5000 en 7000rpm.

Dus ergens heeft er hoogstwaarschijnlijk ook een open demper op gezeten. Deze ga ik zsm weer aanschaffen daar hij wss nu stukje te rijk loopt met std dichte demper.

Ga een actieve koolstof filtertje aanschaffen voor de carterontluchting die nu zn rommel in het luchtfilterhuis blaast👎. Heb ik op verschillende voertuigen gedaan en werkt perfect.
20240519_183308.jpg
Leg de gevolgen toch nog eens uit aan deze domme doctorandus.

De standaard Falco van mijn broer had inderdaad een flinke dip bij 6000 toeren.

Leg de gevolgen toch nog eens uit aan deze domme doctorandus.

Olie op hete uitlaatheaders? Spontane ontbranding? Of het loopt langs de kop op wat kabels die erlangs lopen waarna die kunnen vervormen door de hitte. Plus het gaat lopen roken.
Lijkt me beide wel plausibel. Lijkt me iig niet de bedoeling dat er motorolie op hete onderdelen komt🫠. Komt niet zoveel uit, dat is niet de bedoeling. Is puur wat er in het luchtfilterbox wordt geblazen via carterontluchting maar die ga ik toch bypassen met een actieve koolstoffilter maar tot die tijd zijn evt problemen voorkomen.
2 clinders staan bekend om hun "grote" pulsen in het carter dus die hebben std wel de neiging om een beetje olie uit te "pulsen" via de carterontluchting.

Het rammelt en leeft. Moet nog een beetje wennen aan dat blok"lawaai" . Honda was fluisterstil. Dacht dat er vanalles met het blok was maar hoort bij het beestje blijkbaar.

Terug
Naar boven