Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Klopt ethanol is zwaar hygroscopisch. Zou in een motor enkel 98 tanken van shell of bp. Ondanks dat daar e5 op staat zit er helemaal geen ethanol in. De v power dus.

Tank al jaar en dag alleen maar bp98 in mn motoren, maar wat vorige eigenaren hebben gedaan heb ik nu de gevolgen van. Dat is geen probleem met stalen honda tanks, maar de tere aprilia tanks zijn daar niet op berekent. leuke klusjes wel.

Zo lang het achterwiel niet vastslaat tijdens het rijden vind ik alle klusjes leuk😁

Nou. Niet helemaal gelukt. Rook wat benzine en de afdichting zweet benzine bij de flens van de pomp. Hele klerezooi er weer af. En heb wat research gedaan en schijnbaar adviseert Aprilia anearobische loctite 518 bij het hermonteren van de pomp.
Besteld, dik euro voor een 50ml spuit😪.
Voet van de tank was ook warped(kunststof tank) door de ethanol in de benzine wss( trekt vocht aan schijnbaar) en deze tanks zijn daar heel gevoelig voor. Met de fohn op standje heel warm een beetje verwarmd en met mn vingers lichtelijk de goede kant op gemasseerd. Zag er een stuk beter uit. Loctite op en onder de o-ring en 3 uur laten staan en toen gemonteerd op ongeveer 5NM en vanochtend een klein duwtje na gegeven met de ringsleutel. Hele nacht laten staan en net even afgedicht dan harden de buitenranden hopelijk wat beter af, weet niet of het werkt, was een ingeving.

Nu tot morgen zo laten staan en dan weer testen. Heb nu een zorgvuldige voorbereiding gedaan en zal wel afdoende zijn.
20240601_122343.jpg
Wel apart dat jij er meteen na aankoop mee te maken krijgt.

Carlin Dunne!

Kom net thuis van werk, loop ff langs m'n motor. Doe ik altijd voor ik naar werk ga en wanneer ik thuis kom. Controleren of er iets mis is (paar maanden terug was bijv. m'n kentekengejat).

Heeft 1 of andere fucking randdebiel een motorscooter tegen mijn fiets geparkeerd.
Op de lak! Normaal als dit gebeurt op een plek anders dan waar ik woon richt ik schade aan bij diegene. Heb de afgelopen 15 jaar al meerdere fietsen die tegen mijn motor aan stonden en daardoor schade (zoals krassen) hebben veroorzaakt, in de gracht getyft, een paar in een sloot geworpen, wiel scheef getrapt, paar scooters gekeyd.

Maar nu dus dit
20240606_205727.jpg

20240606_205755.jpg

Die rode stofracer is van mij. Staat inmiddels al 2 maanden stil, moet een nieuwe achterband op vanwege een stuk metaal erin maar heb geen tijd gehad. Vandaar dat ie zo vies is.

Anyway, kheb een kras op een kap, maar die motorscooter heeft geen kenteken. Hoe kan ik dit verhalen? Mogelijk is het een gejatte motorscooter die hier gedumpt is. Ik heb em ook nog nooit eerder gezien dus lijkt me stug dat ie van een bewoner is.
Ik denk dat ie in haast is gedumpt gezien de plek waar ie staat (beschut uit zicht van de straat) en de manier waarop ie is neergezet.

Mogelijk een vlucht voertuig.

Politie ff bellen dat ze langskomen? Ik heb em alleen wel al verplaatst maar heb wel foto's gemaakt.

Iemand tips/advies?

Aangezien er dus geen kenteken op zit kan ik moeilijk aangifte doen tegen de eigenaar.

Politie bellen dat ze ff komen kijken lijkt mij het meest verstandige. Heb ik meteen een proces verbaal, getuigen en ze kunnen framenmmr checken.

Wat denken jullie?

Aangezien er dus geen kenteken op zit kan ik moeilijk aangifte doen tegen de eigenaar.

Politie bellen dat ze ff komen kijken lijkt mij het meest verstandige. Heb ik meteen een proces verbaal, getuigen en ze kunnen framenmmr checken.

Wat denken jullie?
Misschien kan het Waarborgfonds wat voor je betekenen.

Misschien kan het Waarborgfonds wat voor je betekenen.
Ik weet vrijwel zeker dat de scooter gebruikt is voor criminele activiteiten.
Dus ik heb politie gebeld en die komen zo deze kant op. Dan heb ik meteen een bewijs/getuigen, schade rapport, PV, etc. Als die motor morgen weer weg is heb ik helemaal niks. Politie kan (en zal denk ik) de motorscooter meenemen en het serienummer checken.
Stel je jat een motorscooter en pleegt er een overval mee dan zal er vast wel ergens een camera staan die het kenteken vastlegt. Daarom denk ik dat ze die eraf hebben gehaald. Dan duurt het langer voordat politie erachter komt dat dit voertuig bij zoiets betrokken is geweest omdat ze eerst het serienummer moeten checken vooraleer ze het bijpassende kentekennummer hebben.

De motorscooter is opengebroken (zie schade op foto'), de kappen om bij de bedrading te komen zijn verwijderd, hij staat niet op slot, niet eens op stuurslot.
Zie foto's.
20240606_214319.jpg
20240606_214329.jpg
20240606_214337.jpg
20240606_214343.jpg
20240606_214349.jpg
20240606_214359.jpg
20240606_214408.jpg
20240606_214610.jpg

100% gejat. Kap bij het slot/bedrading zit los en is geforceerd.
20240606_222715.jpg
20240606_222806.jpg
20240606_222823.jpg
20240606_222859.jpg
20240606_222906.jpg

Politie is gearriveerd.
Ding is als gestolen opgegeven hoor ik net. 3 maanden geleden zelfs. Ze hebben serienummer gecheckt en zo de kentekengegevens verkregen.
20240606_224018.jpg

Laatst bewerkt:
Ik weet vrijwel zeker dat de scooter gebruikt is voor criminele activiteiten.
Dus ik heb politie gebeld en die komen zo deze kant op. Dan heb ik meteen een bewijs/getuigen, schade rapport, PV, etc. Als die motor morgen weer weg is heb ik helemaal niks. Politie kan (en zal denk ik) de motorscooter meenemen en het serienummer checken.
Stel je jat een motorscooter en pleegt er een overval mee dan zal er vast wel ergens een camera staan die het kenteken vastlegt. Daarom denk ik dat ze die eraf hebben gehaald. Dan duurt het langer voordat politie erachter komt dat dit voertuig bij zoiets betrokken is geweest omdat ze eerst het serienummer moeten checken vooraleer ze het bijpassende kentekennummer hebben.

De motorscooter is opengebroken (zie schade op foto'), de kappen om bij de bedrading te komen zijn verwijderd, hij staat niet op slot, niet eens op stuurslot.
Zie foto's.
20240606_214319.jpg
20240606_214329.jpg
20240606_214337.jpg
20240606_214343.jpg
20240606_214349.jpg
20240606_214359.jpg
20240606_214408.jpg
20240606_214610.jpg
Vraag ook de politie om advies mbt jouw schade.

Waarschijnlijk koud gezet na diefstal of indd vluchtvoertuig. Wel goed dat je direct politie hebt gebeld, grote kans dat ze er een deze dagen voor teruggekomen waren.

Ik zou jouw motor ff ergens anders neerzetten?heb wel video's gezien dat ze uit frustratie een motor die ze niet konden stelen omver gooide.

Hebben ze nog iets gezegd over jouw schade? Zal wel een lastig verhaal gaan worden...

Vraag ook de politie om advies mbt jouw schade.
Heb ik gedaan. Het was inmiddels donker maar ze hebben de schades (en locaties van de schades op de motor) genoteerd. Kmoet morgen overal duidelijke foto's van maken en aangifte doen. Echter is er geen dader waarop ik de schade kan verhalen dus wordt het verzekeringswerk en/of waarborgfonds. Mijn aangifte plus het rapport dat ze opmaken door deze melding en van deze diefstal kan ik gebruiken als bewijs. Politie heeft zoals ik zei zelf ook de ontstane schades genoteerd en bevestigd. Dus zal daar geen twijfel en discussie over ontstaan bij de verzekering en/of waarborgfonds.
Anders krijg je: bewijs maar dat die schade hierdoor ontstaan is en er niet eerder zat. Heb je getuigen of een politie rapport, etc etc.

Eigen risico waarborgfonds is €250. Schade is groter dan dat.

Wel mooi trouwens. Ik heb bijna anderhalf uur op ze gewacht en in de tussentijd die hele motorscooter geinspecteerd. Alle sporen van diefstal e.d. gefotografeerd etc. Dus toen ze bij die motorscooter kwamen vertelde ik ze dat het voertuig vrijwel zeker gejat was, waarom ik dat dacht en liet ik ze alle plekken van forcering zien op die fiets. Deze kap is hier en hier verwijderd, hier en hier sporen van forcering, hier hebben ze dit opengebroken, etc.

Agent zei meteen, ja goed gezien, overduidelijk een gestolen motorvoertuig.

Heb nog een tijdje met ze staan kletsen. Dit is al het 6e gestolen motorvoertuig die ze in de afgelopen 4 weken in deze wijk hebben aangetroffen. Ik zei nog dat ik een paar weken geleden ze had gebeld omdat er een paar gasten een scooter probeerde te jatten aan de andere kant van deze flat. "Ja die melding heb ik nog meegekregen. Gasten hebben we helaas niet kunnen pakken. Dus jij was diegene die dat had gemeld? En nu weer. Zulke mensen hebben wij meer nodig."

"We durven het eigenlijk niet te vragen, want het is niet jouw taak als burger, maar gezien je meldingen en alertheid, zou je vaker kunnen opletten en melden als je iets verdachts ziet? Ben je bekend met de wijkagent? Heb je zijn nummer? Nogmaals, ik durf het eigenlijk niet te vragen, en je bent vooral nergens tot verplicht, maar we zijn vrijwel machteloos op het moment. We zijn zwaar onderbemand en zijn eigenlijk compleet afhankelijk van waakzame burgers. Nu vanavond op dit moment zijn wij zelfs de enige eenheid die momenteel in Amstelveen-Zuid patrouilleert. We zijn zwaar onderbemand."

Ik wilde er eigenlijk vandoor maar de agent stak een peukie op en ik besloot nog maar een laatste peukie met em mee te roken. Het was immers een goed gesprek.
"Dus jullie lopen eigenlijk alleen maar achter de feiten aan? Dat lijkt mij zeer frustrerend."

"Ja, we kunnen niks. We zijn vrijwel altijd te laat bij elke melding en pakken daardoor vrijwel nooit iemand op heterdaad op, wat betreft dit soort meldingen. We zijn compleet afhankelijk geworden van meldingen door waakzame burgers. We krijgen non-stop klachten vanuit deze wijk, maar we kunnen gewoon niks doen. En dat weten die criminelen, dat de pakkans nihil is. Daardoor zien we ook dat het aantal misdrijven zoals motorvoertuig diefstal de laatste tijd gigantisch toeneemt in deze wijk, ze voelen zich onschendbaar."

"Ja, en vroeger zat deze wijk vol blanke bejaarden, maar tegenwoordig vol buitenlanders. Groenhof wordt een Osdorp 2.0"

"Ja..(was een hele overtuigende ja) maar daar mag ik geen uitspraak over doen"

"Begrijpelijk"

"We hadden gister een heterdaadje op een motordiefstal in Amsterdam-Zuid, bij stadionplein. We reden achter de daders aan. Maar aangezien het 'slechts' om een diefstal ging en niet om een gewapende overal, een liquidatie of een ander geweldsdelict waarbij de daders mogelijk (vuurwapen)gevaarlijk zijn, mochten we niks doen. Als wij ze van die motor af zouden rijden met onze wagen, dan worden wij aangeklaagd en raken wij onze baan kwijt. 23 eenheden waren opgeroepen, maar niemand heeft ze kunnen (mogen) stoppen. Uiteindelijk zijn ze via fietspaden en weggetjes met paaltjes aan ons ontkomen. Machteloos."

"Kansloos. In Amerika is dat wel anders. Lijkt mij zeer frustrerend."

"Ja, zeer frustrerend. Dagelijkse kost".

"Dus stel, iemand jat een motor of scooter, jullie zetten de achtervolging in, jullie komen bij een rotonde, en die dieven blijven met 30km/u rondjes op die rotonde rijden."

"Ja dan kunnen we slechts rondje na rondje achter ze blijven rijden. Als we ze aanrijden, ze verongelukken en daardoor letsel oplopen, dan zijn wij de lul."

"Wow, kansloos."

"Ja.."

Wel fking sad dat je dan een paar agenten hebt die onderbemand zijn en als ze dan iemand in het vizier hebben niks mogen...

Kan niet wachten tot we hier de zelfde regels krijgen als London.

Heb ik gedaan. Het was inmiddels donker maar ze hebben de schades (en locaties van de schades op de motor) genoteerd. Kmoet morgen overal duidelijke foto's van maken en aangifte doen. Echter is er geen dader waarop ik de schade kan verhalen dus wordt het verzekeringswerk en/of waarborgfonds. Mijn aangifte plus het rapport dat ze opmaken door deze melding en van deze diefstal kan ik gebruiken als bewijs. Politie heeft zoals ik zei zelf ook de ontstane schades genoteerd en bevestigd. Dus zal daar geen twijfel en discussie over ontstaan bij de verzekering en/of waarborgfonds.
Anders krijg je: bewijs maar dat die schade hierdoor ontstaan is en er niet eerder zat. Heb je getuigen of een politie rapport, etc etc.

Wel mooi trouwens. Ik heb bijna anderhalf uur op ze gewacht en in de tussentijd die hele motorscooter geinspecteerd. Alle sporen van diefstal e.d. gefotografeerd etc. Dus toen ze bij die motorscooter kwamen vertelde ik ze dat het voertuig vrijwel zeker gejat was, waarom ik dat dacht en liet ik ze alle plekken van forcering zien op die fiets. Deze kap is hier en hier verwijderd, hier en hier sporen van forcering, hier hebben ze dit opengebroken, etc.

Heb nog een tijdje met ze staan kletsen. Dit is al het 6e gestolen motorvoertuig die ze in de afgelopen 4 weken in deze wijk hebben aangetroffen. Ik zei nog dat ik een paar weken geleden ze had gebeld omdat er een paar gasten een scooter probeerde te jatten aan de andere kant van deze flat. "Ja die melding heb ik nog meegekregen. Gasten hebben we helaas niet kunnen pakken. Dus jij was diegene die dat had gemeld? En nu weer. Zulke mensen hebben wij meer nodig."

"We durven het eigenlijk niet te vragen, want het is niet jouw taak als burger, maar gezien je meldingen en alertheid, zou je vaker kunnen opletten en melden als je iets verdachts ziet? Ben je bekend met de wijkagent? Heb je zijn nummer? Nogmaals, ik durf het eigenlijk niet te vragen, en je bent vooral nergens tot verplicht, maar we zijn vrijwel machteloos op het moment. We zijn zwaar onderbemand en zijn eigenlijk compleet afhankelijk van waakzame burgers. Nu vanavond op dit moment zijn wij zelfs de enige eenheid die momenteel in Amstelveen-Zuid patrouilleert. We zijn zwaar onderbemand."

Ik wilde er eigenlijk vandoor maar de agent stak een peukie op en ik besloot nog maar een laatste peukie met em mee te roken. Het was immers een goed gesprek.
"Dus jullie lopen eigenlijk alleen maar achter de feiten aan? Dat lijkt mij zeer frustrerend."

"Ja, we kunnen niks. We zijn vrijwel altijd te laat bij elke melding en pakken daardoor vrijwel nooit iemand op heterdaad op, wat betreft dit soort meldingen. We zijn compleet afhankelijk geworden van meldingen door waakzame burgers. We krijgen non-stop klachten vanuit deze wijk, maar we kunnen gewoon niks doen. En dat weten die criminelen, dat de pakkans nihil is. Daardoor zien we ook dat het aantal misdrijven zoals motorvoertuig diefstal de laatste tijd gigantisch toeneemt in deze wijk, ze voelen zich onschendbaar."

"Ja, en vroeger zat deze wijk vol blanke bejaarden, maar tegenwoordig vol buitenlanders. Groenhof wordt een Osdorp 2.0"

"Begrijpelijk"

"We hadden gister een heterdaadje op een motordiefstal in Amsterdam-Zuid, bij stadionplein. We reden achter de daders aan. Maar aangezien het 'slechts' om een diefstal ging en niet om een gewapende overal, een liquidatie of een ander geweldsdelict waarbij de daders mogelijk (vuurwapen)gevaarlijk zijn, mochten we niks doen. Als wij ze van die motor af zouden rijden met onze wagen, dan worden wij aangeklaagd en raken wij onze baan kwijt. 23 eenheden waren opgeroepen, maar niemand heeft ze kunnen (mogen) stoppen. Uiteindelijk zijn ze via fietspaden en weggetjes met paaltjes aan ons ontkomen. Machteloos."

"Dus stel, iemand jat een motor of scooter, jullie zetten de achtervolging in, jullie komen bij een rotonde, en die dieven blijven met 30km/u rondjes op die rotonde rijden."

"Ja dan kunnen we slechts rondje na rondje achter ze blijven rijden. Als we ze aanrijden, ze verongelukken en daardoor letsel oplopen, dan zijn wij de lul.

"Wow, kansloos."

"Ja.."
Haast net zo hopeloos als in Afrika, daar moest ik de politie vervoer verschaffen en soms zelfs munitie.

Ondanks dat ik een linkse rakker ben, hoop ik dat Wilders deze situatie in eigen land gaat aanpakken.

Eerste semi-tankslapper, kneedown en uitbrekende achterkant is een feit.👍
20240604_063501.jpg

Wat een lol op dit ding. Werd rechtdoor zeer asociaal voorbij gereden door een stel naked bike riders met hoodies en allerlei hippe bling prullaria op de motor en de duurste pakken.
Om ze vervolgens met meer als 60km per uur verschil met een kneedown in de buitenbocht voorbij te komen.

met 1 hand en middelvinger lukte nog niet, nog een beetje wennen, komt ook nog wel. Pas 3x gereden met beestje
IMG-20180623-WA0030.jpg

"Begrijpelijk"

"Ja dan kunnen we slechts rondje na rondje achter ze blijven rijden. Als we ze aanrijden, ze verongelukken en daardoor letsel oplopen, dan zijn wij de lul."

"Wow, kansloos."

"Ja.."
Toch wel bijzonder dat je als autoriteiten hatend persoon een vriendelijk praatje met de autoriteiten hebt gehad en zelfs gebroederlijk een peukje hebt gerookt met ze😁. Valt me een beetje tegen van je!

Terug
Naar boven