Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic

Ik twijfel om een motor rijbewijs te halen. Ik ben geen motor-gek, maar vind het wel leuk opzich. Maar ik zou het willen om altijd vooraan bij het stoplicht te staan, en nooit in files te staan. In hoeverre raden jullie me aan om dit te gaan doen? Want volgens mij komt er een hoop bij kijken, en ik ben niet iemand die in het weekend aan zn motor gaan zitten knutselen of stukken gaat touren op dat ding. Ik zou het puur voor praktische redenen willen, maar ik weet dus niet of het dan een dure bezigheid gaat zijn. Ik zou die motor dan hetzelfde gebruiken als nu een auto. S'ochtens naar werk, en weer naar huis, motor in de schuur en verder met andere dingen. Iemand die me meer kan vertellen?

Zorg dan gewoon dat je een betrouwbare motor koopt.. Motorrijden is heerlijk, ik gebruik hem deels voor de fun, maar meest van de tijd gewoon voor 'werkverkeer', aangezien ik geen auto heb..

Ik kan het je echt aanraden.. Ik rij nu amper meer auto, alleen als ik iets moet ophalen dat niet in een rugtas past.. Autorijden is echt saai als je motor gewend bent, je bent veel actiever aan het rijden

Wat is dat toch met al die mensen die BS praten ???.. Anyway, het maakt voor mijn zoektocht vrij weinig uit aangezien ik nog moet testrijden en de hele zooi

Het kuipwerk en de afmetingen zijn excact hetzelfde, de GSX-R 1000 is iets groter t.a.v. de GSX-R 600/750. Het verschil tussen de 600 en 750 zit hem in het motorblok, vork en nog een paar andere dingen dus no bullshit ;) . Wel dezelfde jaren met elkaar vergelijken he :) .

Ik bedoelde meer de mensen die mij hebben verteld dat de 750 groter is.. Wat dus niet waar is... Anyway, ik ga gewoon nog lekker verder kijken naar beide, als ik iets moois zie zie ik wel wat het is, 750 -> 140 pk, of 600 -> 100/110 pk, gaat voor mij als beginnende supersporter het grote verschil niet maken ;)

Naar welk bouwjaar zit je te kijken, de huidige 600'r hebben genoeg vermogen 125 - 135pk inmiddels, ik betwijfel sowieso dat het merendeel ooit aan het maximum van een 600'r zal komen :) .

Motorscooters mogen niet harder dan 60 toch? Dat lijkt me niets.

Opzich lijkt het me wel gaaf om motor te rijden, maar zoals ik zei ben ik geen motor gek die in het weekend gaat touren, en alles wil weten hoe zo'n ding werkt. En zo'n snel model trekt me toch wel behoorlijk aan als ik eerlijk ben.

Ik woon nu nog thuis, met vaste baan, dus heb opzich niet veel financiele vaste lasten, dus het rijbewijs halen qua geld zo gedaan. Alleen wil ik weinig onderhoud, eigenlijk net als een auto amper omkijken naar de motor, maar gewoon rijden.

Ik denk er nog overna :)

Wat ik tot nu toe merk is dat je alleen wat vaker bandjes moet wisselen dan met de auto?

Dat is niet zo erg. Wat kost een motor rijbewijs ongeveer? Ik wil wel voor 25KW en hoger gaan meteen, of is dat af te raden en gewoon voor onder 25KW en dan 2 jaar rijden.

En wat kost een beetje leuke motor (zo'n snel model) 2e hands ongeveer? Is er zo'n site als autotracker voor motoren? Waar ik een beetje kan rond kijken?

Naar welk bouwjaar zit je te kijken, de huidige 600'r hebben genoeg vermogen 125 - 135pk inmiddels, ik betwijfel sowieso dat het merendeel ooit aan het maximum van een 600'r zal komen :) .

Ik zoek btw vanaf 2001... Dat ligt ongeveer in mijn prijsklasse, tussen de 4-5k ongeveer wil ik uitgeven, INCL invoeren

Dat is niet zo erg. Wat kost een motor rijbewijs ongeveer? Ik wil wel voor 25KW en hoger gaan meteen, of is dat af te raden en gewoon voor onder 25KW en dan 2 jaar rijden.

En wat kost een beetje leuke motor (zo'n snel model) 2e hands ongeveer? Is er zo'n site als autotracker voor motoren? Waar ik een beetje kan rond kijken?

Op marktplaats staan wel veel motoren.. Als je van supersport houdt moet je maar eens zoeken op R6/GSX-R/ZX6R..

Ik heb zelf 700 euro betaald voor mijn rijbewijs en was een redelijk snelle leerling (voor algemene begrippen), dus het ligt er aan.. Volgens mij had je bij mijn rijschool een rijbewijsgarantie voor 1000 euro oid

Ik zoek btw vanaf 2001... Dat ligt ongeveer in mijn prijsklasse, tussen de 4-5k ongeveer wil ik uitgeven, INCL invoeren

Moet makkelijk te vinden zijn voor die prijsklasse, neem wel iemand mee die er verstand van heeft, voor je eigen veiligheid ;) .

Motorscooters mogen niet harder dan 60 toch? Dat lijkt me niets.

Opzich lijkt het me wel gaaf om motor te rijden, maar zoals ik zei ben ik geen motor gek die in het weekend gaat touren, en alles wil weten hoe zo'n ding werkt. En zo'n snel model trekt me toch wel behoorlijk aan als ik eerlijk ben.

Ik woon nu nog thuis, met vaste baan, dus heb opzich niet veel financiele vaste lasten, dus het rijbewijs halen qua geld zo gedaan. Alleen wil ik weinig onderhoud, eigenlijk net als een auto amper omkijken naar de motor, maar gewoon rijden.

Ik denk er nog overna :)

Nah, er zijn zelfs motorscooters waarop je niet eens mag rijden met een 25kW license.

Misschien iemand van dbb meenemen? En als ik jou was ff in blegie komen kijken voor een motor... zijn hier een pak goedkoper dan in Nederland :wink:

Motoroccasion is de startpagina van motor rijdend Nederland

Kosten varieëren ook omdat de vraag naar motorscooters steeds meer toeneemt neem bijvoorbeeld de Suzuki Burgman deze behoord tot de luxere en krachtigere uitvoeringen...

Rijbewijs is all in rond de 1000 euro mits je alles haalt in 1 keer en niet teveel stuntelt.

Motorrad-Inserat: Detailansicht

Ik ga morgen even een bod mailen

Btw.. Denken jullie dat ik in mijn eentje zou kunnen gaan kijken? Ik bedoel, als enige motorrijder? Ik ken nml niemand die mee wil/kan.. Het is wel duitsland met TUV en weet ik veel wat dus de kans is kleiner dat er echt wat mis mee is, maartoch...

Prijs is niet verkeerd, op het eerste gezicht goed onderhouden wel een eind weg als ik naar de PLZ kijk.

Ik kon afgelopen vrijdag niet naar die K4 gaan kijken, een vriend die mee wou gaan moest overwerken :( , dan maar deze week :D .

kijk ik koop liever zo'n motor met 30.000km op dan eentje van het zelfde jaar met 15.000km ;) simpelweg omdat de kans veel kleiner is dat er genkoeid is met de teller!
Ik heb zelf ook zo'n 600 van 2003 met 36.000km, ik heb de tandwielen vervangen en de keerringen in de veerpoten, voor de rest is er nog niks stuk gegaan...

Ik zou vooral letten op lekkende keeringen (is niet zo erg maar je kan wel wat van de prijs proberen doen) versleten ketting en tandwielen( al zoude die al vervangen moeten zijn) kijk ff naar de remblokken en schijven (algemene staat) en voor de rest kijken naar schuifschade (aan de voetsteunen, motorblok, swingarm,...)
en maak een testrit! laat het stuur eens los enz eens goed remmen enz. (bij het remmen mag ie een zoemend geluid maken niks ergs is origneel zo :p)

Ik twijfel om een motor rijbewijs te halen. Ik ben geen motor-gek, maar vind het wel leuk opzich. Maar ik zou het willen om altijd vooraan bij het stoplicht te staan, en nooit in files te staan. In hoeverre raden jullie me aan om dit te gaan doen? Want volgens mij komt er een hoop bij kijken, en ik ben niet iemand die in het weekend aan zn motor gaan zitten knutselen of stukken gaat touren op dat ding. Ik zou het puur voor praktische redenen willen, maar ik weet dus niet of het dan een dure bezigheid gaat zijn. Ik zou die motor dan hetzelfde gebruiken als nu een auto. S'ochtens naar werk, en weer naar huis, motor in de schuur en verder met andere dingen. Iemand die me meer kan vertellen?

Jij hebt net hetzelfde verhaal als ik!

Als 'autofreak' neig ik meer naar een moto... Paar maand terug m'n theorie-rijbewijs gedaan en had 1 puntje tekort om geslaagd te zijn.
De plannen voor een moto liggen voorlopig in de kast wegens het tekort aan financiën.

Mij werd een GS-500 aangeraden, kijk zeker naar die moto als het ooit zover komt!

Succes!

Terug
Naar boven