MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Jij hebt net hetzelfde verhaal als ik!

Als 'autofreak' neig ik meer naar een moto... Paar maand terug m'n theorie-rijbewijs gedaan en had 1 puntje tekort om geslaagd te zijn.
De plannen voor een moto liggen voorlopig in de kast wegens het tekort aan financiën.

Mij werd een GS-500 aangeraden, kijk zeker naar die moto als het ooit zover komt!

Succes!

Mijn eerste motor was ook een GS500, 2 jaar meegereden.
Ik vind het een ideale machine voor beginners, om het rijden onder de knie te krijgen.

Als je enkel nog maar brommer hebt gereden, heeft een GS500 echt wel power genoeg.

Ze zijn ook niet zo duur, ik vind het belachelijk om véél geld te geven aan je eerste moto. Je moet ook niet TE veel bang hebben (om veel geld kwijt te zijn) om eens een schuivertje te maken.

kijk ik koop liever zo'n motor met 30.000km op dan eentje van het zelfde jaar met 15.000km ;) simpelweg omdat de kans veel kleiner is dat er genkoeid is met de teller!
Ik heb zelf ook zo'n 600 van 2003 met 36.000km, ik heb de tandwielen vervangen en de keerringen in de veerpoten, voor de rest is er nog niks stuk gegaan...

Ik zou vooral letten op lekkende keeringen (is niet zo erg maar je kan wel wat van de prijs proberen doen) versleten ketting en tandwielen( al zoude die al vervangen moeten zijn) kijk ff naar de remblokken en schijven (algemene staat) en voor de rest kijken naar schuifschade (aan de voetsteunen, motorblok, swingarm,...)
en maak een testrit! laat het stuur eens los enz eens goed remmen enz. (bij het remmen mag ie een zoemend geluid maken niks ergs is origneel zo :p)

Er zijn natuurlijk heel veel dingen die ik zelf allemaal kan bekijken, lekkende keringen en schuifschade, al die dingen kan ik zelf goed bekijken...

Bike ziet er idd uit alsof hij van iemand is die er wel wat zorg aan heeft besteed.. Dus hopen dat hij wat dat betreft ook het onderhoud goed heeft gedaan (staat van wel)..Ik heb net gekeken, maar voor mijn verzekeringskosten maakt het niets uit of ik een 2001 of een 2003 neem, dus dan liever een k3 :D

Btw, ik ga die gast ook vragen of hij er problemen mee heeft als ik een rondje rij terwijl ik mijn 25kw rijbewijs heb, vind hij dat een probleem dan ga ik er niet naar toe...

Schuifschade is niet zo een groot euvel, een krom frame wel. En ik heb liever dat ik schuifschade zie en dat er een eerlijk antwoord wordt gegeven dan een opgefriste motor waar men probeert alles te verbergen. Op motormeuk stonden laatst een paar filmpjes waar je op moet letten.

* Als je hulp nodig hebt met vragen in het Duits laat maar iets weten, spreek vloeiend Duits ;) .

Mijn eerste motor was ook een GS500, 2 jaar meegereden.
Ik vind het een ideale machine voor beginners, om het rijden onder de knie te krijgen.

Als je enkel nog maar brommer hebt gereden, heeft een GS500 echt wel power genoeg.

Ze zijn ook niet zo duur, ik vind het belachelijk om véél geld te geven aan je eerste moto. Je moet ook niet TE veel bang hebben (om veel geld kwijt te zijn) om eens een schuivertje te maken.

Duur is relatief éh;) Als beginner moet je toch rekenen op een bedrag van rond de 4k. Dat is al héél wat geld als student;)

Duur is relatief éh;) Als beginner moet je toch rekenen op een bedrag van rond de 4k. Dat is al héél wat geld als student;)

Dat klopt, maar je kunt het ook van de andere kant bekijken, investeer in één keer goed zodat je er ook langer plezier van hebt, tenzij je wil ieder jaar een ander model ;) .

Schuifschade is niet zo een groot euvel, een krom frame wel. En ik heb liever dat ik schuifschade zie en dat er een eerlijk antwoord wordt gegeven dan een opgefriste motor waar men probeert alles te verbergen. Op motormeuk stonden laatst een paar filmpjes waar je op moet letten.

* Als je hulp nodig hebt met vragen in het Duits laat maar iets weten, spreek vloeiend Duits ;) .

Bedankt voor het aanbod,

Ik ga vanmiddag ff langs mijn pa, die werkt nu 3 jaar in DE en snapt er ondertussen ook best wat van......

(heb de filmpjes ook gezien)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.729
Mijn zx6r vind ik ideaal als begin motor, moet je alleen wat meer sparen. Heeft tenminste wat meer power dan die gsjes.

Ik vind een GS ook een beetje een laffe beginmotor... Vind het zelf rukmotoren, wel lachen, maar niet super! Ik zou idd net iets sportievers kiezen, zou ook niet zo weten wat eigenlijk

BTW: Heb 'zhe German' gemaild, dus het is nu ff afwachten of hij bereid is om te handelen

Mijn zx6r vind ik ideaal als begin motor, moet je alleen wat meer sparen. Heeft tenminste wat meer power dan die gsjes.

600cc klasse is ook meer bruikbaar na je 25kw periode. Zelf ben ik begonnen op een zxr400 heb er echt goed mee leren sturen! Vermogen ga je alleen na een tijdje wel missen vooral wanneer je met mensen rijdt die 600cc+ rijden.

• #1.732
600cc klasse is ook meer bruikbaar na je 25kw periode. Zelf ben ik begonnen op een zxr400 heb er echt goed mee leren sturen! Vermogen ga je alleen na een tijdje wel missen vooral wanneer je met mensen rijdt die 600cc+ rijden.

Of en toe haal ik dat kitje eruit als ik ga rijden en die power is dan echt genieten, mis het alleen op de snelweg een beetje, van 140 -> 180 ofzo duurt wel langer. Denk dat ik als volgende motor ook voor een gsx750 ga kijken, zal ff wat lekkerder op de snelweg rijden dan een 600.

Of en toe haal ik dat kitje eruit als ik ga rijden en die power is dan echt genieten, mis het alleen op de snelweg een beetje, van 140 -> 180 ofzo duurt wel langer. Denk dat ik als volgende motor ook voor een gsx750 ga kijken, zal ff wat lekkerder op de snelweg rijden dan een 600.

600cc motoren leveren over het algemeen genoeg power vooral wanneer je je fiets voor woon/werk gebruikt. Voor fun ritten vind ik een 600 eigenlijk net te weinig en zal de 750 het zeker beter doen.

Zx9R heeft mijn voorkeur als het gaat om betaalbare racers , heerlijk vermogen en toch vrij compact.

• #1.734
600cc motoren leveren over het algemeen genoeg power vooral wanneer je je fiets voor woon/werk gebruikt. Voor fun ritten vind ik een 600 eigenlijk net te weinig en zal de 750 het zeker beter doen.

Zx9R heeft mijn voorkeur als het gaat om betaalbare racers , heerlijk vermogen en toch vrij compact.

Zx9R schijnt wel een koppelbeest te zijn, weet niet of dit zo is.

Vervelend altijd, wachten op een mailtje terug als je hebt gereageerd op een advertentie :(

Ik ga vies geld verdienen.. Ga via marktplaats een SMS systeem maken voor mensen die een advertentie plaatsen dat ze een SMS-je krijgen als er een reactie is op de advertentie!

• #1.739
Zo zaterdag even mijn nieuwe set pilot powers er onder geknalt, nu lekker aan het inrijden die hap, was bij de 35km nog aan het slippen, toch ietsjes te plat al gegaan met de set, maar merk dat ie nu wel steeds meer grip krijg, ga steeds ietsjes platter.

Die supercorsa's waren niets meer voor de winter. Dit is wel een hele verbetering.

Ik vind het nu sowieso een beetje naadje, merk toch met vooral korte bochtjes dat het soms glad is, beetje glibberen.. Is op zich in de regen wel logisch en met droog weer valt het me op dat er nog wel veel stof en ander vuil ligt

Terug
Naar boven