AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Ik vind dat best goed, want je loopt een veel groter risico op de motor dan in een auto en er zullen een heleboel motoren van de 2e hands markt verdwijnen in verband met herstelde frames of iets dergelijks ;) .

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo effe een betere foto, na het poetsen gemaakt. Alleen ben ik toe aan een nieuwe achterband, zit glas in :mad: .

Ik heb er nu Pirelli Diablo op zitten, achterband is 190 Euro. Of ik wacht tot februari en pak dan een compleet nieuwe set Michelin Pilot Power 2CT. Hoe is jullie ervaring met deze twee banden, welke geniet de voorkeur?

In ieder geval de upgrades die er zeker gaan komen:

Stalen remkabels met blauwe mantel zowel voor en achter Stahlflex of Hel
Yoshimura Tri Oval titanium/carbon met EC-keurmerk
BG uitlaatbeugel zwart
Rim stripes "wit"

In purmerend kun je banden kopen voor een spaanse prijs. Dus gewoon in NL incl. montage. AFS Motorparts je moet wel vermelden dat je rodamoto prijzen wil.

Setje + 25 euro order kosten.

Setje betaal je dus een 230 euro voor geloof ik MPP's.. excl. opleggen.

MPP betaalde ik 130 euro voor 1x 190 achterband.

psst..mooie motor! :)
 
ik zit ook te twijfelen om in maart de beginnen met motor lessen...K*tte is, ik ben nog 18 dan en heb geen zin om eerst op een lichte motor te rijden. vind dat beetje geld verspilling.
Gewoon liever de motor kopen die je echt wilt en niet eentje die je moet nemen voor 2-3 jaar
 
ik zit ook te twijfelen om in maart de beginnen met motor lessen...K*tte is, ik ben nog 18 dan en heb geen zin om eerst op een lichte motor te rijden. vind dat beetje geld verspilling.
Gewoon liever de motor kopen die je echt wilt en niet eentje die je moet nemen voor 2-3 jaar

Tja, ik vind die regeling zo slecht niet. Had mij alvast veel geld uitgespaard :D
 
ik heb die pilot powers liggen, en ben er echt wel tevreden over. goeie band, ook op circuit..Goeie grip en veel feedback...
 
ik zit ook te twijfelen om in maart de beginnen met motor lessen...K*tte is, ik ben nog 18 dan en heb geen zin om eerst op een lichte motor te rijden. vind dat beetje geld verspilling.
Gewoon liever de motor kopen die je echt wilt en niet eentje die je moet nemen voor 2-3 jaar

Beetje geld verspilling???

Weet je wat geld verspilling is: Een gloedje nieuwe R1 kopen en 3 maanden later op je kant liggen omdat je gebrek hebt aan rijervaring in combinatie met het vele vermogen dat je oh zo mooie fiets leverd.

25kw regel is lang niet altijd even prettig maar het is genoeg vermogen voor minimaal het eerst jaar! (heb zelf maar 3 kwart jaar met 25kw gereden) Grootste nadeel is je topsnelheid maja ook met 25kw kan je nog steeds 170+ op de teller ,genoeg dus om je rijbewijs kwijt te raken enne gasgeven en hard rechtdoor kan elke idioot voor bochtenwerk heb je echt geen 110+PK nodig.
 
Beetje geld verspilling???

Weet je wat geld verspilling is: Een gloedje nieuwe R1 kopen en 3 maanden later op je kant liggen omdat je gebrek hebt aan rijervaring in combinatie met het vele vermogen dat je oh zo mooie fiets leverd.

25kw regel is lang niet altijd even prettig maar het is genoeg vermogen voor minimaal het eerst jaar! (heb zelf maar 3 kwart jaar met 25kw gereden) Grootste nadeel is je topsnelheid maja ook met 25kw kan je nog steeds 170+ op de teller ,genoeg dus om je rijbewijs kwijt te raken enne gasgeven en hard rechtdoor kan elke idioot voor bochtenwerk heb je echt geen 110+PK nodig.

Idd, ik vind het een goede regeling..

Mooie bike btw Jinsu.. Ik zou willen dat ik dat model kon betalen, maar helaas ;)
 
In purmerend kun je banden kopen voor een spaanse prijs. Dus gewoon in NL incl. montage. AFS Motorparts je moet wel vermelden dat je rodamoto prijzen wil.

Setje + 25 euro order kosten.

Setje betaal je dus een 230 euro voor geloof ik MPP's.. excl. opleggen.

MPP betaalde ik 130 euro voor 1x 190 achterband.

psst..mooie motor! :)

Laatst een stetje MPP's gehaald voor me bike, 25,- neergelegt voor montage en balanceren en je bent klaar. Aardige gozer ook :D

Hoe gaat het btw met je bike Capo?
 
Beetje geld verspilling???

Weet je wat geld verspilling is: Een gloedje nieuwe R1 kopen en 3 maanden later op je kant liggen omdat je gebrek hebt aan rijervaring in combinatie met het vele vermogen dat je oh zo mooie fiets leverd.

25kw regel is lang niet altijd even prettig maar het is genoeg vermogen voor minimaal het eerst jaar! (heb zelf maar 3 kwart jaar met 25kw gereden) Grootste nadeel is je topsnelheid maja ook met 25kw kan je nog steeds 170+ op de teller ,genoeg dus om je rijbewijs kwijt te raken enne gasgeven en hard rechtdoor kan elke idioot voor bochtenwerk heb je echt geen 110+PK nodig.

gaat me niet zo zeer om het vermogen maar gewoon de beperking in motorfietsen., als je 1 fiets echt graag wilt, word je eigenlijk gedwongen om eerst je centjes te besteden aan iets wat je niet wilt voor 1-2 jaar.
 
Idd, ik vind het een goede regeling..

Mooie bike btw Jinsu.. Ik zou willen dat ik dat model kon betalen, maar helaas ;)

Thnx, tja het betekende wel dat ik hier en daar wat moest verkopen ;) .
 
Laatst een stetje MPP's gehaald voor me bike, 25,- neergelegt voor montage en balanceren en je bent klaar. Aardige gozer ook :D

Hoe gaat het btw met je bike Capo?

He,

Projectfiets schiet op. Moet radiateur nog ontluchten, knipperlichten aansluiten ( solderen) en achterlicht unit aansluiten (solderen) Dan kappen erop en spiegels regelen nog. Nieuwe banden en naar de RDW..

Met de 1000 ook goed, staat al even in winterstalling, hoewel de verleiding afgelopen zondag groot was :P

Gaat volgende week stuk uit elkaar om hem goed schoon te maken.

Vermoedelijk verhuizen we naar het zuiden van Nederland en daar kan de 1000 met iets meer lol bereden worden :)
(meer ruimte, minder politie, leukere wegen en dichter bij de eiffel en de ring)

Met jou motor alles ok ?
 
ik zit ook te twijfelen om in maart de beginnen met motor lessen...K*tte is, ik ben nog 18 dan en heb geen zin om eerst op een lichte motor te rijden. vind dat beetje geld verspilling.
Gewoon liever de motor kopen die je echt wilt en niet eentje die je moet nemen voor 2-3 jaar

hahhaaha,ik garandeer je dat een 1000cc veel te zwaar is om mee te beginnen,dit is een zeer goede regel.Het zijn de gasten als u die het eerste verongelukken.Trouwens ,er zijn genoeg mooie bikes van 6OOcc,de honda cbr 600 bijvoorbeeld
 
hahhaaha,ik garandeer je dat een 1000cc veel te zwaar is om mee te beginnen,dit is een zeer goede regel.Het zijn de gasten als u die het eerste verongelukken.Trouwens ,er zijn genoeg mooie bikes van 6OOcc,de honda cbr 600 bijvoorbeeld

Wat een onzin.:(

Of je jezelf nu met 260 of 300 strak rijd. Dat maakt niet zoveel uit.
Het gaat om beheersing van het rechterhandje.

Ken jongens op een 1000 die voorzichtiger zijn dan met een 600.
 
natuurlijk gaat het om beheersing en ERVARING,die moet je eerst opdoen met een lichtere versie imo
 
hahhaaha,ik garandeer je dat een 1000cc veel te zwaar is om mee te beginnen,dit is een zeer goede regel.Het zijn de gasten als u die het eerste verongelukken.Trouwens ,er zijn genoeg mooie bikes van 6OOcc,de honda cbr 600 bijvoorbeeld

+1

Ik kon mijn 600 in het begin nog niet beheersen, een 1000 had een ramp geweest om met te beginnen.
 
Er zijn 2 beredeneringen :

Om goed op hogere snelheid bochten en rij techniek en dergelijke te leren rijden begin je op een lichte motor en ga je iedere x aantal jaar zwaarder.

Om relaxed te kunnen cruisen en je niveau niet wil verhogen tot kneedowns , countersteeren, glijdend bocht uit acceleren etc dan begin je op een zware motor.
Je leert het uiteindelijk wel op een zware motor maar het is veel moeilijker en zal meer inspanning kosten en je zal waarschijnlijk lang lang bezig zijn voor je door hebt dat jenog meer kan met dat ding.


CC's en pk's en koppel is leuk. Probleem is alleen dat het bij een 1000cc dermate snel gaat dat je al gauw voorbij je eigen max gaat. (en rempunten mist etc.. hallo berm.. )

Oudere mannen die op een 1000 starten als eerste motor.. prima.

Jonge gastjes.. blij dat het verboden is.
 
wat je zegt capoeirist, ik wil gewoon relaxed cruisen..

kwil zelf geen R1 ofzo, maar meer zo een streetfighter achtig ding. Vind eigenlijk bijna alle andere motoren niks aan tot lelijk (op weer die R1 en GSX dingen na)..dus ik zie mezelf niet eerst op een lelijk ding rijden tot ik een andere mag kopen.
 
Streetfighter is vet :)

Als ik keer tegen schade busa aan loop dan moet ik toch keer achter me oren krabben :P
 
iemand ervaring hiermee: hotbody ofzoiets ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

oja donderdag me nieuwe fiets ophalen.
Het is toch de zwarte blade geworden.. :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Oudere mannen die op een 1000 starten als eerste motor.. prima.

Jonge gastjes.. blij dat het verboden is.

Een 600 vergeeft nog enigzins een 1000 straft meteen met de harde hand ;) . De laatste tijd zijn het echter vooral de nieuwe 30+ die verongelukken met een zware motor, was laatst een reportage over.

En CC is niet alles, koppel is belangrijker voor accelleratie, CC is voor een hogere topspeed. Geloof maar niet dat je met een 1000RR een BMW kan bijhouden, die beesten hebben zoveel koppel, net zoals de nieuwe B-King, prachtig ding om te zien vermogen waar je bang van wordt.

@ MacB

Dat "probleem" heb ik dus ook, de GSX-R 600 en 750 vind ik mooi, de 1000 is niet om aan te zien, R1/R6 zijn ook leuk, 600RR is niet verkeerd maar iets minder, luchthappers zijn minder, de 1000RR vind ik weer een juweeltje ;) .

@ Burp

Ik heb voren hotbodies knipperlichten, werken goed, knipperen ook niet te snel en gefeliciteerd met je nieuwe bike :D , rood gaat trouwens sneller :P .
 
Ik ben zelf begonnen op een 500.
Daar haalde ik capriolen mee uit daar werd je eng van. Dat was maar met 60 pk.
Daarna had ik een 1100 (147 pk) en hier reed ik een stuk normaler mee, gewoon omdat ik wist dat deze meer power had.
Plus je hoeft minder door te halen voor het vermogen.

ik was bij de 1e 18 en bij de 2e 19, dus was niet ineens heel verstandig. Toen ik 21 was had 190 pk en toen was ik ook nog rustig. En met mijn 23 ste had ik 135 pk en toen was ik weer een stuk gekker.
Dus imo is het meer de berijder die zich aanpast aan de motor als andersom.
 
Back
Naar boven