AndroidHealthClinic

Het verhaal van een alcohol-liefhebber/verslaafde

switch

Competitive Bodybuilder
Waardering
86
Ik ben echt straal bezopen. Het lijkt me toch tijd datf ik hulp zoek moet ik persoonlijk zeggen.

Al meer dan 5jaar leef ik in een enorme zuipcultuur. Als ik frisdrank/anti-alcoholische drank aanraak wordt ik uitgejouwd door iedereen dat ik ken( zo ken je men vriendengroep dan ook weer meteen). Ik drink het bier niet meer omdat het lekker is, maar om me naar een andere wereld te helpen. Ik drink niet meer uit plezier maar gewoon uit noodzaak. De flessen sterke drank gaan binnen alsof het niets is en sterke bieren drink ik ook als fruitsap...

Ik kwets andere mensen in mijn omgeving wat gewoon ****ed up is.

ENkel de vrouwen hebben medelijden met me. Ze zien, dat ik mijn leven gewoon aan het verkloten ben met onozele dingen en bij elke moment of mogelijkheid naar de drank grijp.

Daarom, lijkt het me beter om afstand te nemen van alle mensen die me opfokken. Maar wat is de beste manier om dit op te lossen?

Moet ik die kerels gewoon droppen of uitleggen hoe de situatie in elkaar zit?
Het zijn mannen die ik al heel mijn leven ken en zowel positief als negatief geëvolueerd zijn. Het lijkt me gewoon niet makkelijk om alles los te laten, maar denk dat dit de enige manier is...

/Lief dagboek

Nee maarre, is zeker lastig altijd.
Ik zou gewoon met ze om blijven gaan maar wel stoppen. In het begin waarschijnlijk flink gezeik, maar ze wennen eraan..

Gewoon uitleggen, als ze het niet willen begrijpen dan drop je die gasten genadeloos.

Gewoon stoppen. Als ze het niet accepteren mogen ze oprotten.

Tijd voor een uitstapje naar de AA.

Edit: Lijkt me niet dat je vrienden je gaan laten vallen als je plots niet meer meedrinkt en het bij frisdrank houdt, en als ze je constant uitjouwen daarvoor zijn het gewoon debielen en zijn ze je vriendschap niet waard. Als je denkt dat je verslaafd bent moet je gewoon hulp zoeken. Je kan ook je vrienden of de groepsdruk niet de schuld ervan geven dat je alcohol drinkt en nu met een probleem zit.

Laatst bewerkt:
Het is al een goed punt dat je snapt dat je deze katabole wijze moet stoppen. 'Drank is den Duvel' en enigzins ook totaal geen oplossing in moeilijke tijden. Een leuk avondje stappen met wat bier en sterke drank is leuk, maar altijd en in de zin zoals jij die beschrijft kan dit inderdaad niet!

Laat het vallen, show some manhood!
Wat doe je anders ook hier op dit 'bodybuilding'board?

Als het goeie maten zijn dan begrijpen ze je, en steunen ze je daar in, maar als het enkel maten zijn om mee te drinken...loose them!

Je hoeft niet per se elk contact met die andere kerels te laten vallen, gewoon je eigen statement maken wanneer je nog eens uitgaat. Achter dat uitjouwen moet je niets meer zoeken, hoort gewoon bij het moment, beetje lacherig en stoer doen. En als het echte maten zijn zullen ze er toch geen probleem van maken als je eens niet meezuipt, ofwel?

goed dat je inziet dat je moet veranderen.

besef is de eerste stap naar verandering.

misschien is het iets om te verhuizen,om opnieuw te beginnen zeg maar?

Heb ik zelf ook moeten doen, met zo'n vrienden groep kom je nergens.
Groepsdruk is a b*ch.

Heb zelf ook zo'n groep. Maar ik denk dat als je uitlegt dat alcohol een verslavend probleem voor je is dat ze het begrijpen. Ik zou iig nooit een vriend die niet drinkt een mietje noemen als ik weet dat drinken voor hem problematisch is. Zegt hij niets en komt hij elke avond met cola aan, zou het best kunnen dat ik een grapje maak.

Als het echte vrienden zijn dan zullen ze je keuze heus wel begrijpen en respect voor je keuze hebben, zo niet...dan is het toch al gauw duidelijk dat zij niet behoren tot jou echte vrienden.

Wel goed dat je hier zo eerlijk over bent en zeker tegenover je zelf, beter te vroeg..dan...te laat. Suc6 ermee.

Wie drinkt er niet om van de wereld te zijn ? ;)
Maar als je er inderdaad problemen van ondervindt, moet je misschien wel hulp zoeken. In het begin is het zeker belangrijk om weg te blijven van plaatsen waar de verleiding groter is om te zuipen. Mijn 'verslaving' heeft 8 jaar geduurd, en heb in die tijd altijd bij dezelfde gasten gezeten. Nu ik niets meer gebruik, zie ik ze eigenlijk bijna nooit meer. Wat kan je nog doen bij gasten die enkel leven om te gebruiken. Uiteindelijk respecteren ze je wel, maar als ze in dezelfde situatie als jou zitten, zullen ze het wel begrijpen.
life's a b*ch en je moet je prioriteiten kiezen en ook af en toe het harde pad eens kiezen indien je nog een goede toekomst wilt.

Trouwens als je echt een verslaafde bent, dan ben je dat voor het leven.(alcohol/drugs)
Dan zal je het altijd moeilijk hebben om niet te beginnen drinken als je het moeilijk hebt of wanneer het leven zinloos en saai begint te lijken. Maar op die momenten moet je wederom nadenken wat je verder van je leven wilt maken, want eens je terug begint te drinken ben je misschien/wss vertrokken voor een hele tijd en kan je weer niet meer stoppen.

Ik ben niet echt een expert op het alcohol gebied, maar ik drink éénmaal per week me naar de t*ring.
Het is de leukste dag van de week waar ik telkens naar uitzie, en als ik naar die plaats ga waar ik drink op vrijdag en ik drink niet dan, vertrek ik binnen 5 minuten omdat het saai is en je gewoon weg van de wereld wilt zijn. Ik zou o zo graag elke dag van de week drinken,
maar zoals eerder aangegeven, je zit hier op een bodybuilding forum. En dat is ook hetgene wat mij overtuigd om verder in de week niet te drinken (het trainen dan, niet het forum). Als je studeert, kan dit een extra motivatie zijn en dergelijke..

Laatst bewerkt:
goed verhaal.

de enigste manier is gewoon stoppen. als je vrienden je dan niet accepteren zijn het niet je echte vrienden en wordt het tijd om nieuwe te zoeken.

succes ermee.

Het ligt er ook aan of het vrienden zijn of mensen waarmee je altijd drinkt, als het het laatste is moet je natuurlijk zoveel mogelijk afstand houden wil je van de drank afkomen, zorg dat je alleen de mensen om je heen hebt die je met stoppen willen steunen!
Vindt een nieuwe verslaving als afleiding! Bodybuilding bijvoorbeeld, dan kan je je daarop concentreren.

Gaat vast goedkomen, succes!

Gewoon zeggen dat je last van je lever had en naar de dokter bent geweest en dat je absoluut niet meer mag drinken. Als ze het dan nog niet begrijpen dan moet je maar op zoek naar andere vrienden.

Ik ben echt straal bezopen. Het lijkt me toch tijd datf ik hulp zoek moet ik persoonlijk zeggen.

Al meer dan 5jaar leef ik in een enorme zuipcultuur. Als ik frisdrank/anti-alcoholische drank aanraak wordt ik uitgejouwd door iedereen dat ik ken( zo ken je men vriendengroep dan ook weer meteen). Ik drink het bier niet meer omdat het lekker is, maar om me naar een andere wereld te helpen. Ik drink niet meer uit plezier maar gewoon uit noodzaak. De flessen sterke drank gaan binnen alsof het niets is en sterke bieren drink ik ook als fruitsap...

Ik kwets andere mensen in mijn omgeving wat gewoon ****ed up is.

ENkel de vrouwen hebben medelijden met me. Ze zien, dat ik mijn leven gewoon aan het verkloten ben met onozele dingen en bij elke moment of mogelijkheid naar de drank grijp.

Daarom, lijkt het me beter om afstand te nemen van alle mensen die me opfokken. Maar wat is de beste manier om dit op te lossen?

Moet ik die kerels gewoon droppen of uitleggen hoe de situatie in elkaar zit?
Het zijn mannen die ik al heel mijn leven ken en zowel positief als negatief geëvolueerd zijn. Het lijkt me gewoon niet makkelijk om alles los te laten, maar denk dat dit de enige manier is...

Ik had dit niet met drank, maar het idee is hetzelfde: je moet er inderdaad helemaal mee breken. De mensen waar ik mee omging, hoe goed de band ook al jaren was, heb ik ook in 1x helemaal vaarwel gezegd. Niet dat het hun schuld was dat ik verslaafd was, maar waar zij in dat wereldje konden zitten zonder te ver te gaan, kan ik dat niet. Jammer dat je zo vrienden kwijt raakt, maar voor je eigen bestwil moet je wel. En nee, ze zullen het niet begrijpen. En ja, sommigen zullen zich verraden voelen. Maar wat is belangrijker: jouw leven of hun gevoelens? Ze leren er wel mee leven.

Het lijkt me niet dat je echt verslaafd/verslaafd bent. Je hebt waarschijnlijk geen drank nodig om de dag door te komen. Enkel op sociale aangelegenheden hang je aan de drank, niet?

Heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten. Gewoon van 25 consumpties op een avond naar 5 a 6 gegaan. In het begin krijg je indd veel commentaar van 'wat drink jij nu, homo', als je er met je cola light staat. En dan zeg je gewoon, ik ben gestopt met drinken, dat bracht me niets bij. Het rare was dat velen me gevolgd zijn omdat ze het niet zo'n dom idee vonden. Die debiele reacties heb je toch niet meer na een keer of 2 3.

Als dit idee niets lijkt moet je gewoon gaan liegen, zeggen dat je ogen wat geel zagen, je je leverwaarden hebt laten checken en de dokter gezegd heeft dat je 6 maand niet meer mag zuipen.

Ik had dit niet met drank, maar het idee is hetzelfde: je moet er inderdaad helemaal mee breken. De mensen waar ik mee omging, hoe goed de band ook al jaren was, heb ik ook in 1x helemaal vaarwel gezegd. Niet dat het hun schuld was dat ik verslaafd was, maar waar zij in dat wereldje konden zitten zonder te ver te gaan, kan ik dat niet. Jammer dat je zo vrienden kwijt raakt, maar voor je eigen bestwil moet je wel. En nee, ze zullen het niet begrijpen. En ja, sommigen zullen zich verraden voelen. Maar wat is belangrijker: jouw leven of hun gevoelens? Ze leren er wel mee leven.

Zo is het bij mij ook, maar dan met sosa. Ga ook zoveel niet meer uit met die vriendengroep. Probeer gewoon eens een avondje te missen en vroeg te gaan slapen ipv je kapot te zuipen.

ik doe het tegenwoordig zo dat ik altijd wat sport in het weekend plan met andere vrienden die "gezond" leven, en zo ben ik ergens toch verplicht me te sparen en dus niet uit te gaan en smorgens fris te zijn om te sporten

beetje kansloos dat je je laat opnaaien om alcohol te drinken...

LOL kansloos type als je geen alcoholist wilt zijn moet je gewoon stoppen met drinken!

Hoe stop je met drinken? DOOR TE STOPPEN lol

Terug
Naar boven