chopperbob
Huge Freak
- Waardering
- 247
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
ik had dat in het begin ook dat bv collega's ermee lachten toen ik zei zelfs geen glaasje champagne aan te nemen op oudejaarsavond, maar ik hield me sterk daarin, want als verslaafde is dat ene glaasje genoeg om te hervallen. Ik zei dan : als ik zeg nooit geen druppel meer, dan is dat zo!
ik had dat in het begin ook dat bv collega's ermee lachten toen ik zei zelfs geen glaasje champagne aan te nemen op oudejaarsavond, maar ik hield me sterk daarin, want als verslaafde is dat ene glaasje genoeg om te hervallen. Ik zei dan : als ik zeg nooit geen druppel meer, dan is dat zo!
dat vind ik dan ook weer verkeerd. Heel je leven iets wat je leuk vindt afzweren. Zo domineert die 'verslaving' je leven nog steeds. Je moet gewoon de middenweg kunnen nemen en met mate drinken.
beetje kansloos dat je je laat opnaaien om alcohol te drinken...
Over kansloos gesprokenLOL kansloos type als je geen alcoholist wilt zijn moet je gewoon stoppen met drinken!
Hoe stop je met drinken? DOOR TE STOPPEN lol

Die middenweg bestaat praktisch niet als je echt verslaafd bent geweest ...
wie echt verslaafd is geweest moet er volledig afblijven om hervallen te vermijden
dat vind ik dan ook weer verkeerd. Heel je leven iets wat je leuk vindt afzweren. Zo domineert die 'verslaving' je leven nog steeds. Je moet gewoon de middenweg kunnen nemen en met mate drinken.
Dus een aangeboren aanleg voor verslaving staat gelijk aan een zwaktebod? Epische logica.Gevoelig zijn voor verslavingen is ook een zwaktebod, wat het ook mag zijn. Evenwicht zoeken is dan ook de enige juiste conclusie.
De grootste alcoholisten die ik ken (en ik ken er veel te veel) zijn hoger opgeleid en erg succesvol. Op slechts 1 uitzondering na (wel hoger opgeleid, niet succesvol). Om over overmatig gebruik van andere genotsmiddelen maar te zwijgen. Arie uit de goot heeft niet genoeg geld om aan de sos te blijven, Wim uit het hoger management hoeft er alleen een tweede Ferrari voor te laten staan.Sowieso, het idee dat het alleen gezellig is wanneer iedereen lam is, is te triest voor woorden. Misschien tijd om nieuwe vrienden te maken? Die misschien wat hoger ontwikkeld/opgeleid zijn? Tenzij je loser wil blijven natuurlijk. Maar iedereen zijn ding natuurlijk. Ik ken er ook genoeg. Stiekem lachen we ze uit. Terwijl we in ons dure auto's naar een goed betaalde banen rijden. Verschil moet er blijven zeg ik dan maar.
. Daarnaast respecteren m'n vrienden mijn keuze, ook omdat ik nu natuurlijk de onomstreden BOB ben. Verder zeg ik ook wel gewoon tegen sommigen van m'n vrienden dat het echt niet normaal is om je helemaal naar t*fus te zuipen..wat een zelfbeheersing...Als ik nu een lijntje neem, wordt ik drie dagen later op een mij onbekende plek wakker, is al mijn geld op, en heb ik geen idee wat ik de voorgaande dagen heb gedaan. Dat eerste lijntje (of glas) is nu juist het grootste probleem.
Als je daarentegen zegt ik heb gister 15+ bier opgezopen en ik kon helemaal niets meer.. Dat wordt dan weer normaal geacht.wat ben jij voor n triest figuur als je dit echt meent , drinken om anderen te behagen![]()
?