Fitness Seller

Het verhaal van een alcohol-liefhebber/verslaafde

ik had dat in het begin ook dat bv collega's ermee lachten toen ik zei zelfs geen glaasje champagne aan te nemen op oudejaarsavond, maar ik hield me sterk daarin, want als verslaafde is dat ene glaasje genoeg om te hervallen. Ik zei dan : als ik zeg nooit geen druppel meer, dan is dat zo!

ik had dat in het begin ook dat bv collega's ermee lachten toen ik zei zelfs geen glaasje champagne aan te nemen op oudejaarsavond, maar ik hield me sterk daarin, want als verslaafde is dat ene glaasje genoeg om te hervallen. Ik zei dan : als ik zeg nooit geen druppel meer, dan is dat zo!

Ken zelf gewoon nog 1 keer in de week goed lam worden, en heb ook geen last van terugval. Vrij persoonsgebonden denk ik.

Of je nog met ze moet omgaan hangt af van of je ook nog andere dingen met je vrienden doet buiten feesten en zuipen.
Is dit niet het geval is imo de enige oplossing niet meer met ze omgaan want dan is zuipen het enige wat de groep bijeen
houd en gaan ze het dus nooit accepteren als je niet meer drinkt.

dat vind ik dan ook weer verkeerd. Heel je leven iets wat je leuk vindt afzweren. Zo domineert die 'verslaving' je leven nog steeds. Je moet gewoon de middenweg kunnen nemen en met mate drinken.

dat vind ik dan ook weer verkeerd. Heel je leven iets wat je leuk vindt afzweren. Zo domineert die 'verslaving' je leven nog steeds. Je moet gewoon de middenweg kunnen nemen en met mate drinken.

Die middenweg bestaat praktisch niet als je echt verslaafd bent geweest ...
Sommige mensen en tamelijk veel verslaafde mogen gewoon nooit van hun leven nog een glas/drugs aanraken, omdat eens ze het gevoel terug kennen. Weer in een vicieuze cirkel terecht komen.

beetje kansloos dat je je laat opnaaien om alcohol te drinken...

eensch

grow some balls.

als jij nee zegt is het gewoon nee, ze kunnen moeilijk met zen allen je bek open houden en die shit naar binnen gooien

epic thread weer... f-ing emo shit

tja, ik weet het, maar ik wil het gewoon niet meer, en is bij mij zeker geen afzweren, is eerder een "verlossing" dat ik ervan af ben.
kan zijn dat er mensen zijn die af en toe nog iets mogen drinken, zonder volledig te hervallen, chopperbob, maar ik probeer het gewoon niet
ik heb helemaal niet het gevoel nog te leven met een verslaving, geur van alcohol bv stoot me nu af

Heb nooit gesnapt waarom mensen zich lam drinken. Oke, als je een puber van 16 bent, mag dat nog wel eens. Maar op een gegeven moment groei je daar overheen als volwassene? Als ik drink is het altijd een paar glazen, want zeg eerlijk, daarna smaken ze toch niet meer? Gevoelig zijn voor verslavingen is ook een zwaktebod, wat het ook mag zijn. Evenwicht zoeken is dan ook de enige juiste conclusie.

Sowieso, het idee dat het alleen gezellig is wanneer iedereen lam is, is te triest voor woorden. Misschien tijd om nieuwe vrienden te maken? Die misschien wat hoger ontwikkeld/opgeleid zijn? Tenzij je loser wil blijven natuurlijk. Maar iedereen zijn ding natuurlijk. Ik ken er ook genoeg. Stiekem lachen we ze uit. Terwijl we in ons dure auto's naar een goed betaalde banen rijden. Verschil moet er blijven zeg ik dan maar.

@ salieri, ja jij begrijpt het, wie echt verslaafd is geweest moet er volledig afblijven om hervallen te vermijden, je moet ook weten dat je mijn geval niet kan vergelijken met een jongen van 20, die verslaving van mij is gegroeid over pakweg 20 jaar he

Dit is slechts een fase. In de dronkenschap heb je zo ook verschillende fases die je in dezelfde roes doorloopt. Het belangrijkste is dat je op de lange termijn volhoudt. Alcohol is niet voor niets het beste middel tegen een kater.

LOL kansloos type als je geen alcoholist wilt zijn moet je gewoon stoppen met drinken!

Hoe stop je met drinken? DOOR TE STOPPEN lol
Over kansloos gesproken :rolleyes:
Een alcoholist blijf je daar kan je niet vanaf ...

Brijderstichting was echt geweldig voor mij :cool:

Die middenweg bestaat praktisch niet als je echt verslaafd bent geweest ...

wie echt verslaafd is geweest moet er volledig afblijven om hervallen te vermijden

+1

bij echte alcoholverslaafden is er iets definitief in de hersenen beschadigd waardoor ze niet meer weten wanneer te moeten stoppen met drinken. één glas nuttigen is later haast onmogelijk voor iemand die ooit zwaar verslaafd is geweest. er volledig kappen is de enige oplossing, kans op herval is te groot. heb zo'n paar gevallen van dichtbij meegemaakt, ****ing diep triest om zien hoe je aan zo'n smeerlapperij tenonder kan gaan.

Als je het moeilijk vind om abrupt te stoppen, Mischien eerst controle gaan krijgen.
Blijf voorlopig drinken maar stel een limmiet.
Bijvoorbeeld als normaal 8 glazen drinkt ga je een aantal weken terug naar 5 en als je dat onder de knie hebt terug naar 2.
Waar het om gaat is dat je jezelf onder controle krijgt om niet over de door jouw zelf gestelde limmiet te gaan.
Je zal soms terugvallen en erover heen gaan maar blijf gefocussed op je doel.
Daarna ga je voor jezelf en limmiet stellen hoeveel keer per week je drinkt, dan per maand enz tot je genoeg vertrouwen hebt dat je zonder kunt.

Ook kun je mischien bij jezelf gaan kijken of jouw destructieve gedrag een oorzaak heeft.

Als je echt erg alchohol verslaafd bent zoals in de bovenste post gezegd dan werkt wat ik hierboven zeg niet.
Dan moet je abrupt stoppen en begeleiding en medicijnen van een arts vragen die je ondersteuenen in het proces.

Laatst bewerkt:

Als ik nu een lijntje neem, wordt ik drie dagen later op een mij onbekende plek wakker, is al mijn geld op, en heb ik geen idee wat ik de voorgaande dagen heb gedaan. Dat eerste lijntje (of glas) is nu juist het grootste probleem.

---------- Toegevoegd om 13:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:46 ----------

Gevoelig zijn voor verslavingen is ook een zwaktebod, wat het ook mag zijn. Evenwicht zoeken is dan ook de enige juiste conclusie.
Dus een aangeboren aanleg voor verslaving staat gelijk aan een zwaktebod? Epische logica.

Sowieso, het idee dat het alleen gezellig is wanneer iedereen lam is, is te triest voor woorden. Misschien tijd om nieuwe vrienden te maken? Die misschien wat hoger ontwikkeld/opgeleid zijn? Tenzij je loser wil blijven natuurlijk. Maar iedereen zijn ding natuurlijk. Ik ken er ook genoeg. Stiekem lachen we ze uit. Terwijl we in ons dure auto's naar een goed betaalde banen rijden. Verschil moet er blijven zeg ik dan maar.
De grootste alcoholisten die ik ken (en ik ken er veel te veel) zijn hoger opgeleid en erg succesvol. Op slechts 1 uitzondering na (wel hoger opgeleid, niet succesvol). Om over overmatig gebruik van andere genotsmiddelen maar te zwijgen. Arie uit de goot heeft niet genoeg geld om aan de sos te blijven, Wim uit het hoger management hoeft er alleen een tweede Ferrari voor te laten staan.

Gewoon mee kappen. Het je vrienden uitleggen, en kijken hoe ze reageren. Als het echte vrienden respecteren ze je keuze.. Misschien niet meteen maar op den duur. Doen ze het niet? Doeidoei, er leven 6 miljard mensen op deze aarde, daar lopen vast nog wel een paar tussen waar je het (nuchter) mee kan vinden!

Ikzelf vond dat ik ook veel te veel zoop. Het is trouwens ook vrij normaal in deze omgeving om zondags niks te kunnen omdat je vrijdag en/of zaterdag je helemaal de t*fus hebt gezopen.
Heb het ongeveer anderhalf jaar vol gehouden, maar vindt bodybuilding en een gezonde zondag belangrijker. Daarnaast ben ik wel zo dat ik zonder drank ook debiel kan doen dus dat scheelt :D. Daarnaast respecteren m'n vrienden mijn keuze, ook omdat ik nu natuurlijk de onomstreden BOB ben. Verder zeg ik ook wel gewoon tegen sommigen van m'n vrienden dat het echt niet normaal is om je helemaal naar t*fus te zuipen..

Als ik nu een lijntje neem, wordt ik drie dagen later op een mij onbekende plek wakker, is al mijn geld op, en heb ik geen idee wat ik de voorgaande dagen heb gedaan. Dat eerste lijntje (of glas) is nu juist het grootste probleem.
wat een zelfbeheersing...

Ik kan me wel iets voorstellen van het door de TS getypeerde groepsgedrag. Als ik naar de levensstijl van mijn mede studenten kijk zuipen ze zich elke week 2 á 3 x helemaal naar de klote.

Als ik zeg dat ik probeer zo gezond mogelijk te leven omdat ik me daar prettig bij voel staan ze me aan te kijken alsof ik gek ben :D Als je daarentegen zegt ik heb gister 15+ bier opgezopen en ik kon helemaal niets meer.. Dat wordt dan weer normaal geacht.

Reacties die ik krijg zijn vaak: ''Ja maar je moet het niet zo serieus nemen'' of ''je moet ook genieten''.
Ik geef toe dat je de leukste momenten tijdens stappen meemaakt als je een drankje op hebt, maar ik kan me ook prima vermaken zonder drank. Af en toe moet je je ook laten gaan als je daar behoefte aan hebt. Maar uiteraard niet te vaak. Ik zelf drink max 2 x per maand. Het zal me niets verbazen als het aantal korsakoff patiënten de komende 10 á 20 jaar behoorlijk stijgt.

Laatst bewerkt:
wat ben jij voor n triest figuur als je dit echt meent , drinken om anderen te behagen :rolleyes:

Terug
Naar boven