AndroidHealthClinic

Het verhaal van een alcohol-liefhebber/verslaafde

• Topic Starter Topic Starter
LOL kansloos type als je geen alcoholist wilt zijn moet je gewoon stoppen met drinken!

Hoe stop je met drinken? DOOR TE STOPPEN lol

Dat ligt niet zo simpel hé gare aap. Je kan er pas over meeklappen als je het zelf hebt meegemaakt. Ik erger me dan ook mateloos aan je gedrag op dit forum. Je hebt tot nu toe ook niks nuttigs gepost, achja...

Bedankt aan alle andere die wel nuttige dingen hebben gemeld. Ik zie ze de woensdag allemaal. Time for confessions...

Stop met drinken en zorg ervoor dat je überbuffed wordt en dan kan je met een glimlach naar hun uitgemergelde alcoholistenlichaampjes kijken.

als ik voor zo'n voetbalploeg als de jouwe zou supporteren zou ik ook beginnen drinken van miserie

Ik ben echt straal bezopen. Het lijkt me toch tijd datf ik hulp zoek moet ik pers........[tussenstuk]............zowel positief als negatief geëvolueerd zijn. Het lijkt me gewoon niet makkelijk om alles los te laten, maar denk dat dit de enige manier is...

Weet niet of dit serieus is maar merk wel hetzelfde vooral omdat ik altijd het hardst roep dat je een laffe hond bent als je niet zuipt. Nu ben ik serieus aan het cutten en zeg gewoon ik drink niet. Iedereen natuurlijk zeuren maar gewoon zeggen nee en een fles spa rood afnemen. Was wel grappig dat vele stiekem dat voorbeeld ook volgden, iedereen weet dat teveel alcohol eigenlijk best slecht voor je is. Daarom moedig je waarschijnlijk ook iedereen in je omgeving aan om ook veel te drinken zodat je eigen extreme drinkgedrag niet meer opvalt.

Gewoon 4 weken stug volhouden dat je niet meer drinkt (en dan per avond) dan weet iedereen het en dan houden ze vanzelf op en waarschijnlijk zullen enkele je voorbeeld ook volgen.

Altijd als ik stop met drinken verbaas ik me er altijd over hoeveel moeite mensen het daarmee hebben. Behalve mijn moslim-matties die kunnen het wel weer waarderen.

Er is maar één oplossing:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik deed dat bvb. vroeger als er onder groepsdruk gejouwd werd om eens een sigaret mee te roken toen we heel jong waren. Ik heb dat 1x een paar trekken geprobeerd maar zei me niets, maar men bleef aandringen, dat moet wennen, blabla. Toen zei ik erna dat ik er allergisch voor ben en niet mag roken. Was het direct gedaan met alle bullshit en ben ik er vanaf. Anders blijft men altijd zagen.

Ik drink nu praktisch altijd water als ik uitga, omdat ik wat in de cut zit. Krijg wel eens een stomme opmerking, of zelfs van de barman met een wegdraaiende blik. Maar uiteindelijk begrijpen ze het wel, vooral omdat ik met de auto ben!

Kennelijk ben je erg gevoelig voor externe factoren . Misschien dat dit door je verleden komt , maar hoe dan ook : professionele hulp zoeken lijkt mij niet verkeerd.

Volgens mij heeft het iets te maken met het feit dat je Brugge-supporter bent.

De meest recente onderzoeken hebben uitgewezen dat verslavings gevoeligheid het meeste voorkomt bij watjes zoals jij! En in dit forum zitten normaal geen watjes maar jij bent hier duidelijk de uitzondering. Veel mensen in Nederland gebruiken ook wel eens hard drugs of hebben dat geprobeerd. Maar niet iedereen wordt verslaafd dit zit in je hoofd. Je bent gewoon een watje.

De meest recente onderzoeken hebben uitgewezen dat verslavings gevoeligheid het meeste voorkomt bij watjes zoals jij! En in dit forum zitten normaal geen watjes maar jij bent hier duidelijk de uitzondering. Veel mensen in Nederland gebruiken ook wel eens hard drugs of hebben dat geprobeerd. Maar niet iedereen wordt verslaafd dit zit in je hoofd. Je bent gewoon een watje.

recente onderzoeken hebben ook aangetoond dat enkel homofielen kaarsen naar hun zusje gooien;)

ik ben jarenlang alcoholist geweest, liet niet elek dag ladderzat, maar had toch elke dag mijn "dosis" nodig, achteral gezien nam het toch wel soms grote vormen aan, zo heb ik nog in 1 dag een literfles wodka soldaat gemaakt, en ik was nog in functione toestand, dat zegt al geneog denk ik, ik dron vnl sterke drank thuis. Toen ik eind 2007 begon te trainen, heb ik eerst 1 maand afgebouwd, geen sterke drank meer, maar wel nog een pintje of 4/5 per dag, , en dan na die ene maand ineens volledig gestopt, sedert 1 november 2007 geen druppel alcohol meer aangeraakt, en ik heb er niet de minste moeite mee.
Zo was ik gisteren op een familiefeest, de flessen wijn stonden voor mijn neus, maar dat zegt me totaal niks meer, ik ben veel te gelukkig van de drank afgeraakt te zijn
@ switch : als je mij iets meer wil vragen, mag je me altijd PM'en !

Laatst bewerkt:
Lijkt mij dat je vrienden er begrip voor zullen hebben waar zijn het anders vrienden voor. Ze zullen vast wel grapjes erover maken maar dat is te begrijpen toch.

Af en toe een keertje drugs nemen is totaal anders dan 5 jaar met grote regelmaat alcohol nuttigen.

Goed dat je zelf identificeert wat er niet goed gaat. Laat gewoon aan die maten van je zien dat je een ruggengraat hebt en niet alles hoeft te kopiëren en dat je een eigen even hebt ... Kunnen ze er niet mee omgaan? NEXT, opzoek gaan naar andere vrienden...

Ook gestopt met drinken. Na mijn 16de vaak wat uitgeweest en altijd veel zitten drinken. Dan afgebouwd en minder gedronken, ook minder feestjes. Uiteindelijk ook naar feestjes gegaan zonder alcohol te drinken. Nu op de univ af en toe eens wat gezopen, maar niet zo veel. Nu uiteindelijk ben ik al een paar maand volledig clean. Staan nog 5 flessen sterke drank in mijn frigo; maar er is totaal geen verleiding fzo.

Meeste vrienden van mij daarentegen zuipen zich toch vaak telkens goed zat. Altijd met hun gedoe van, "gij plooier" enzo. Maar dat wordt toch niet tegen mij meer gezegd; enkel tegen andere vrienden die wat minder drinken dan normaal.

Het enige waar ik momenteel drang naar heb is veel te kunnen eten; nadeel van cutten :D

Als je "vrienden" je onder druk zetten en uitlachen dat je geen alcohol drinkt doen ze dat alleen maar voor zichzelf, ze willen namelijk iemand die meedrinkt zodat ze niet alleen zijn in hun plezier van het drinken. Zij zijn dan diegene die zielig en zwak zijn. Als ik erover nadenk heb ik ook al redelijk veel soms verwonderd gekeken en eens gelachen als iemand water of frisdrank dronk, maar nooit uitgelachen of gepusht gewoon omdat ik ergens wel weet dat geen alcohol altijd nog het sterkst is. Hoewel ja, als mijn fles nog niet uit is en ik mij dronken genoeg voel ga ik soms wat aandringen dat mijn vriend helpt om ze mee uit te drinken maar is dan eig gewoon omdat ik het zonde vind om die drank weg te gooien en ik dan denk dat ik hem er een plezier mee doe, zou daar bij nader inzien dus ook beter mee stoppen. :o

nu is het officieel:

jij bent de meest domme, idiote persoon die ik ooit heb meegemaakt.

Best wel dom van je vrienden. Ze beseffen niet dat ze er een nuchtere chauffeur die hen overal naartoe brengt bij hebben als je stopt met drinken ;-)
OT: je moet toch een paar nuchtere vrienden hebben? breng daar meer tijd mee door en neem afstand van de zuiperds.

Terug
Naar boven