Fitness Seller

Het zwarte kleren log

Baaale!!!! Wel tevreden? Ik vind het een geslaagde training.. kort maar krachtig!

• Topic Starter Topic Starter
Gewicht gaat goed, 101 kg vanmorgen op de weegschaal (+2 op 2 weken), lang leve de feestdagen!

sterke poten heb je!

Net mijn eerste training gehad van het nieuwe programma. Normaal train ik steeds 's middags maar vandaag heb ik enkel 's morgens tijd.
Military press (zittend):
1e set: 60 kg x 10.
2e set: 70 kg x 5.
3e set: 80 kg x 2.
1e werkset: 98 kg x 5. (Geen PR vindt ik want normaal doe ik 97,5 x 6).
2e werkset: 93 kg x 6.
3e werkset: 88 kg x 7.
Bent over row:
1e set: 80 kg x 10.
2e set: 100 kg x 5.
3e set: 120 kg x 2.
1e werkset: 140 kg x 6 + een halve rep.
2e werkset: 130 kg x 8.
3e werkset: 125 kg x 9.
Incline Bench Press:
1e set: 80 kg x 10.
2e set: 100 kg x 5.
3e set: 120 kg x 2.
1e werkset: 140 kg x 4.
2e werkset: 135 kg x 5.
3e werkset: 130 kg x 6.
Rack Pulls:
1e set: 150 kg x 10.
2e set: 180 kg x 5.
3e set: 200 kg x 2.
1e werkset: 240 kg x 4 + een halve.
2e werkset: 230 kg x 5.
3e werkset: 220 kg x 7.
Uitputting was groot, zoals ik wel verwachtte, gelukkig heb ik telkens 3 dagen rust alvorens ik mijn bovenlichaam weer train. Minder zou niet te doen zijn. Als ik later merk dat ik evengoed niet genoeg kan recupereren dan zal ik bij sommige oefeningen slechts 2 werksets doen. Moet ook nog genoeg zijn als je ze zoals ik steeds tot uiterste faling doet.
Heb al dadelijk een wijziging gemaakt in mijn programma. De tweede training van het bovenlichaam zal met reps tussen 8 en 12 zijn. Twee keer op 8 dagen kort en zwaar zou mij op de duur opblazen denk ik.
beoefen je nog steeds shaolin kung-fu,lijkt me echt gaaf?waarom doe je rock pulls ipv conventioneel deadlift?

beoefen je nog steeds shaolin kung-fu,lijkt me echt gaaf?waarom doe je rock pulls ipv conventioneel deadlift?

Ja, ik ga nog 1 x per week trainen hiervoor en voor de rest onderhoudt ik thuis wat, maar de grote periode is voorbij. Ik doe rack pulls omdat ik dat beter voel in mijn rug en biceps, daar komt nog eens bij dat ik persoonlijk niet zo ben voor volledige ROM deadlift omdat ik vrees dat na jaren je onderrug slijtage gaat ondervinden. Maar dat is een persoonlijk gedacht natuurlijk.
Maar de grote reden is gewoon dat ik meer spiergroei ondervindt met rack pulls.

Ja, ik ga nog 1 x per week trainen hiervoor en voor de rest onderhoudt ik thuis wat, maar de grote periode is voorbij. Ik doe rack pulls omdat ik dat beter voel in mijn rug en biceps, daar komt nog eens bij dat ik persoonlijk niet zo ben voor volledige ROM deadlift omdat ik vrees dat na jaren je onderrug slijtage gaat ondervinden. Maar dat is een persoonlijk gedacht natuurlijk.
Maar de grote reden is gewoon dat ik meer spiergroei ondervindt met rack pulls.

doe je met een riem of zonder?ik hoorde van een gewichtheffer dat echt hol trekken van je onderrug ook niet goed is namelijk,gewoon de natuurlijke curve houden tijdens liften schijnt het beste voor je rug te zijn.hij moest plots stoppen met trainen omdat er op een gegeven moment niets meer over was van een van zijn tussenwervelschijf in de onderrug,was helemaal weggesleten,en dat was voor hem einde carriere op jonge leeftijd.

Fijne kerstdagen en je bent prima bezig (en bedankt;)):meal::kerst:

doe je met een riem of zonder?ik hoorde van een gewichtheffer dat echt hol trekken van je onderrug ook niet goed is namelijk,gewoon de natuurlijke curve houden tijdens liften schijnt het beste voor je rug te zijn.hij moest plots stoppen met trainen omdat er op een gegeven moment niets meer over was van een van zijn tussenwervelschijf in de onderrug,was helemaal weggesleten,en dat was voor hem einde carriere op jonge leeftijd.

Ja, ik weet het niet hoor, het zal altijd wel iets zijn met het trainen met zware gewichten. Met de rack pulls voel ik het maar weinig in mijn onderrug, heb vooral veel pump in mijn bovenrug en biceps.
Ik gebruik voor elke oefening een riem ja.

Ben nog niet goed begonnen met dit nieuwe programma of ik ga het al veranderen, dit zal het worden voor de volgende maanden:
1.
Military Press 3 x 5-8.
Arnold press 2 x 8-12
Side laterals 1 x 8-12.
2.
Rust.
3.
Bent over row 2 x 5-8.
One arm row 2 x 8-12.
Lat pulls to chest 2 x 8-12.
Rack pulls 2 x 5-8
Rust.
5.
Incline bench press 4 x 5-8.
Incline flyes 2 x 8-12.
6.
Rust.
7.
Full Squats 5-6 x 5-10.
Deadlift 3-4 x 5-8.
8.
Rust.

Veranderingen zijn dus vooral dat ik alles slechts 1 x op 8 dagen train, dat ligt mij toch beter. Alles tot falen.
Grote verandering is ook dat ik de normale deadlift ga doen en de full squat in plaats van slechts tot parallel. Straks doe ik mijn eerste training.

Laatst bewerkt:
Is het jouw bedoeling om in het begin van de 8 dagen zwaar te doen? en dan steeds lichter, want bij dag 5 en 7 zie ik slechts 2 oefeningen staan; betekent dat je alleen die 2 oefenenigen doet? Dan ben je toch binnen het half uur klaar?

Is het jouw bedoeling om in het begin van de 8 dagen zwaar te doen? en dan steeds lichter, want bij dag 5 en 7 zie ik slechts 2 oefeningen staan; betekent dat je alleen die 2 oefenenigen doet? Dan ben je toch binnen het half uur klaar?

Bedoeling is dus zo goed als alles zwaar, borst staat alleen dus ja ben ik snel mee klaar. Maakt niet uit, als de intensiteit maar goed is.

Laatst bewerkt:
Training vandaag:
Military Press (staand):
1e set: 60 kg x 10.
2e set: 70 kg x 5.
3e set: 80 kg x 2.
1e werkset: 102 kg x 5.
2e werkset: 95 kg x 7.
3e werkset: 90 kg x 8.
Heb de Military altijd zittend gedaan, en nu staand dus. Maakte niet veel verschil kwestie van gewicht, want ik deed het zonder hulp van de benen. Dat is voor later als ik wat vast kom te zitten met mijn maximum gewicht.

Arnold Press (dus met draaiende dumbbells):
1e werkset: 30 kg x 9.
2e werkset: 25 kg x 10.
Voelde wat vreemd want ben niet zo gewoon om geconcentreerd te werken, maar deze oefening voelde wel goed aan.

Side laterals:
1e werkset: 25 kg x 11.
Eerste 5 reps ongeveer gingen wel goed geconcentreerd, daarna begon het trek- en zwaaiwerk dat het niet mooi meer was.
Korte training, zoals steeds bij mij, maar mijn schouders waren echt wel afgepeigerd!

ik kan wel geloven dat TS goed is met die korte, krachtige trainingen, tja BB is persoonlijk experimenteren he.
Ik train 4xper week, maar mijn 4de trainingsdag is enkel deadlift omdat ik dat niet kan doen in de gym.
dus enkel deadliften, ga steeds praktisch tot max met 1RM, voelt wel goed aan, rug is verbeterd sedert ik het apart train mag ik wel zeggen

ik kan wel geloven dat TS goed is met die korte, krachtige trainingen, tja BB is persoonlijk experimenteren he.
Ik train 4xper week, maar mijn 4de trainingsdag is enkel deadlift omdat ik dat niet kan doen in de gym.
dus enkel deadliften, ga steeds praktisch tot max met 1RM, voelt wel goed aan, rug is verbeterd sedert ik het apart train mag ik wel zeggen

Is elke week tot absolute max niet wat veel? Maar ja als het voor jou werkt is het goed!
Persoonlijk ga ik nooit tot max, laagste dat ik ga is 3 reps of 4 reps.

Ben nog niet goed begonnen met dit nieuwe programma of ik ga het al veranderen, dit zal het worden voor de volgende maanden:
1.
Military Press 3 x 5-8.
Arnold press 2 x 8-12
Side laterals 1 x 8-12.
2.
Rust.
3.
Bent over row 2 x 5-8.
One arm row 2 x 8-12.
Lat pulls to chest 2 x 8-12.
Rack pulls 2 x 5-8
Rust.
5.
Incline bench press 4 x 5-8.
Incline flyes 2 x 8-12.
6.
Rust.
7.
Full Squats 5-6 x 5-10.
Deadlift 3-4 x 5-8.
8.
Rust.

Veranderingen zijn dus vooral dat ik alles slechts 1 x op 8 dagen train, dat ligt mij toch beter. Alles tot falen.
Grote verandering is ook dat ik de normale deadlift ga doen en de full squat in plaats van slechts tot parallel. Straks doe ik mijn eerste training.

Doe je niets apart voor biceps, triceps, traps en kuiten?

dat doe ik enkel bij deadlift momenteel zulle, beetje om kracht omhoog te krijgen, train nog maar van 1 oktober 2007, voel dak voor andere dingen ook sterker word door dead omhoog te krijgen, heb nu dus die 1RM van 130kg, hou dat dan tot ik voel dat training te licht wordt, en dan alle sets weer omhoog
huidige deadlift training : 10x50 zonder grond te raken ( opw)
8x90
6x100
4x110
2x120
1x130

Laatst bewerkt:
Doe je niets apart voor biceps, triceps, traps en kuiten?

Neen, volgens mijn filosofie worden de biceps en triceps al genoeg getraind met zware compounds. Ik wou eerst een paar setjes doen maar heb ze terug geschrapt. Kuiten, tja daar moet ik in de toekomst eens iets aan gaan doen. Ik heb geen slechte kuiten, maar ook geen topkuiten.
Dit programma is toch maar voor zo'n 8-10 weken en dan verander ik en zet ik er misschien nog eens wat setjes voor de door jou genoemde spiergroepen bij. Hangt er van af of ze zo nog groeien of niet. In de toekomst ga ik zeker nog eens wat shrugs voor de traps er bij pakken.

Terug
Naar boven