MuscleMeat

Shocking Hier word je toch een PVV'er van? [Marokko.nl over dode grensrechter]

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik snap je, je hebt nare ervaringen met Marokkanen gehad. Kijk van die grensrechter is het duidelijk dat het motief van de daders gewoonweg monsterlijk is. Weet wel dat ik denk dat sommige mensen ook bepaalde reacties over zichzelf afroepen. Als er een kale spierbundel van 2,20 m over straat loopt, ga ik deze ook niet vies aankijken en dan verwachten dat die met goede dag beste jongen gaat antwoorden.

Dus iemand roept het over zich af.. hij heeft iets gezegd en misschien wel met een stok iemand gepord?
Goede rede om die persoon fysiek te mishandelen, zelfs nadat hij op de grond lag.
 
Ik snap je, je hebt nare ervaringen met Marokkanen gehad. Kijk van die grensrechter is het duidelijk dat het motief van de daders gewoonweg monsterlijk is. Weet wel dat ik denk dat sommige mensen ook bepaalde reacties over zichzelf afroepen. Als er een kale spierbundel van 2,20 m over straat loopt, ga ik deze ook niet vies aankijken en dan verwachten dat die met goede dag beste jongen gaat antwoorden.

Als jij nu nog niet door hebt dat ik het opneem voor de goedwillende Marokkanen en niet voor criminele achterban, dan wil jij het gewoon niet begrijpen.
Que?
 
De fundamentele denkfout die Trium maakt is mensen veroordelen voor daden die anderen hebben begaan. Je mag nooit anderen aansprakelijk stellen voor de daden van anderen die toevallig de zelfde afkomst hebben. Je hoeft ook niet te denken dat criminele Marokkanen naar hun eigen gemeenschap zullen luisteren. Je zult vanzelf snappen dat als mensen bereid zijn delicten te plegen waar forse straffen opstaan, de mening van hun zogenaamde gemeenschap hun helemaal koud laat. Het is een probleem van de staat en wil je Marokkaanse criminaliteit aanpakken, moet je de Nederlandse criminaliteit aanpakken. Voor mij is het heel makkelijk, geef overvallers, moordenaars etc gewoon straffen van 15 jaar+ zonder kans op voortijdige in vrijheidstelling bij goed gedrag en je zult zien dat het aantal gepleegde strafbare feiten snel zal dalen. Dit is echt de enige manier. Je kunt ze wel terugsturen naar Marokko, maar dan los je het probleem van criminele autochtonen nog niet op. Die kunnen immers niet teruggestuurd worden. Overigens zal geen enkel land zitten te wachten om criminelen binnen te halen.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:47 ----------

Dus iemand roept het over zich af.. hij heeft iets gezegd en misschien wel met een stok iemand gepord?
Goede rede om die persoon fysiek te mishandelen, zelfs nadat hij op de grond lag.

Zeg ik dat dan? Geen conclusies voor mij trekken aub, ik kan dat uitstekend voor mezelf doen. Ik zeg dat als jij boze blikken of iets dergelijks naar mensen die uit zichzelf Alpha zijn of zich Alpha voelen, dan lok je zelf een confrontatie uit. Ik zeg niet en ben het er ook niet mee eens dat je dan maar even klappen dient te krijgen. Maar ik kan je wel zeggen, ik ben echt antigeweld. Als ik op straat loop en iemand spuugt mij in me gezicht, dan krijgt die van mij een direct een hoek. Als ik op straat loop en iemand probeert me te bestelen, dan krijgt die een hoek. Hij past dan wel geen fysiek geweld bij mij toe, maar hij lokt het wel uit. Snap je wat ik bedoel?
 
De fundamentele denkfout die Trium maakt is mensen veroordelen voor daden die anderen hebben begaan. Je mag nooit anderen aansprakelijk stellen voor de daden van anderen die toevallig de zelfde afkomst hebben. Je hoeft ook niet te denken dat criminele Marokkanen naar hun eigen gemeenschap zullen luisteren. Je zult vanzelf snappen dat als mensen bereid zijn delicten te plegen waar forse straffen opstaan, de mening van hun zogenaamde gemeenschap hun helemaal koud laat. Het is een probleem van de staat en wil je Marokkaanse criminaliteit aanpakken, moet je de Nederlandse criminaliteit aanpakken. Voor mij is het heel makkelijk, geef overvallers, moordenaars etc gewoon straffen van 15 jaar+ zonder kans op voortijdige in vrijheidstelling bij goed gedrag en je zult zien dat het aantal gepleegde strafbare feiten snel zal dalen. Dit is echt de enige manier. Je kunt ze wel terugsturen naar Marokko, maar dan los je het probleem van criminele autochtonen nog niet op. Die kunnen immers niet teruggestuurd worden. Overigens zal geen enkel land zitten te wachten om criminelen binnen te halen.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:47 ----------



Zeg ik dat dan? Geen conclusies voor mij trekken aub, ik kan dat uitstekend voor mezelf doen. Ik zeg dat als jij boze blikken of iets dergelijks naar mensen die uit zichzelf Alpha zijn of zich Alpha voelen, dan lok je zelf een confrontatie uit. Ik zeg niet en ben het er ook niet mee eens dat je dan maar even klappen dient te krijgen. Maar ik kan je wel zeggen, ik ben echt antigeweld. Als ik op straat loop en iemand spuugt mij in me gezicht, dan krijgt die van mij een direct een hoek. Als ik op straat loop en iemand probeert me te bestelen, dan krijgt die een hoek. Hij past dan wel geen fysiek geweld bij mij toe, maar hij lokt het wel uit. Snap je wat ik bedoel?


Even een gemeende vraag Pecius: wat is volgens jou de oplossing? Wat ik merk dat je wel degelijk bevestigd dat er een probleem is? (dit is geen aanval, ben gewoon nieuwsgierig hoe je dit ziet)
 
Laatst bewerkt:
Marokkanen gedragen zich macho maar diep vanbinnen weten ze heus wel dat iemand dood slaan niet kan

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:58 ----------

Even een gemeende vraag Pecius: wat is volgens jou de oplossing? Wat ik merk dat je wel degelijk bevestigd dat er een probleem is? (dit is geen aanval, ben gewoon nieuwschierig hoe je dit ziet)


nieuwsgierig *
 
De fundamentele denkfout die Trium maakt is mensen veroordelen voor daden die anderen hebben begaan. Je mag nooit anderen aansprakelijk stellen voor de daden van anderen die toevallig de zelfde afkomst hebben. Je hoeft ook niet te denken dat criminele Marokkanen naar hun eigen gemeenschap zullen luisteren. Je zult vanzelf snappen dat als mensen bereid zijn delicten te plegen waar forse straffen opstaan, de mening van hun zogenaamde gemeenschap hun helemaal koud laat. Het is een probleem van de staat en wil je Marokkaanse criminaliteit aanpakken, moet je de Nederlandse criminaliteit aanpakken. Voor mij is het heel makkelijk, geef overvallers, moordenaars etc gewoon straffen van 15 jaar+ zonder kans op voortijdige in vrijheidstelling bij goed gedrag en je zult zien dat het aantal gepleegde strafbare feiten snel zal dalen. Dit is echt de enige manier. Je kunt ze wel terugsturen naar Marokko, maar dan los je het probleem van criminele autochtonen nog niet op. Die kunnen immers niet teruggestuurd worden. Overigens zal geen enkel land zitten te wachten om criminelen binnen te halen.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:47 ----------



Zeg ik dat dan? Geen conclusies voor mij trekken aub, ik kan dat uitstekend voor mezelf doen. Ik zeg dat als jij boze blikken of iets dergelijks naar mensen die uit zichzelf Alpha zijn of zich Alpha voelen, dan lok je zelf een confrontatie uit. Ik zeg niet en ben het er ook niet mee eens dat je dan maar even klappen dient te krijgen. Maar ik kan je wel zeggen, ik ben echt antigeweld. Als ik op straat loop en iemand spuugt mij in me gezicht, dan krijgt die van mij een direct een hoek. Als ik op straat loop en iemand probeert me te bestelen, dan krijgt die een hoek. Hij past dan wel geen fysiek geweld bij mij toe, maar hij lokt het wel uit. Snap je wat ik bedoel?

Ik snap precies wat je bedoeld, trek ook geen conclusie voor jou maar voor die 'jongens' die de grens in elkaar geslagen hebben.
 
En zijn er al mensen PVVér geworden van/door dit topic ?
 
Schorem moet je gewoon naar één groot eiland deporteren, camera's ophangen overal, BIG BROTHER: SCHOREM EDITIE, grootste hit ooit. Ontregeld zooitje wordt dat.
 
Dan hebben we het over veertig jaar geleden, verklaard niet waarom de 2e en 3e generatie er nog woont...

Waarom zijn er nog steeds vlamingen die in wallonië wonen 2de -3de-4de generatie etc etc.

Zij waren vroeger de marokannen van Wallonië,de messentrekkers,vechtbazen ,luid volk etc etc.
Nu zijn het gewoon walen.

Idem voor de Italianen.


Ach sommige zullen altijd wel een slechte wil hebben om een bevolkingsgroep allemaal over dezelfde kam te scheren.
Simplificeren van de zaak,wij-zij denken zolang de verantwoordelijkheid lekker bij de ander ligt.

Jammergenoeg zijn sommige niet slim of eerlijk genoeg om te kunnen herkennen dat ze zelf ook alle logica overboord gooien en hun mening laten berusten op eigen instincten uit de oertijd.

Xenofobie is een dierlijk instinct maar ik vind dat we als moderne mens dat ook moeten kunnen identificeren en onze hersenen van tijd tot tijd mogen gebruiken.
Niet alle instincten hoor je nog te volgen in 2012.

Dat zou in beide richtingen het geval moeten zijn.
 
Goed argument man, mijn mening was stupide...

Wat die Pecius dus al de hele tijd bedoelt te zeggen maar jij niet leest of begrijpt, is dat de terreurmarokkanen het verpesten voor de hardwerkende marokkanen.
Kom jij de hele tijd met je verhaaltje de statistieken liegen niet! Wil jij kloppende statistieken, doe dan steekproeven per inkomens.

---------- Post toegevoegd Wed 16 Jan 2013 om 23:47 ----------



Dan kom je er dus weer op terug dat wij toen der tijd arbeiders hebben binnengehaald, die laag inkomen kregen voor klote werk. Vandaar dat ze in achterstandwijken wonen. Waar nog moeilijker uit te komen is door de stand van mensen zoals Wilders.

Je mening is stupide omdat ik precies hetzelfde zeg. Ik spreek dan over Marokkaanse terreurjeugd en heb meerdere malen aangegeven dat het niet om ALLE Marokkanen gaat. Wie leest er dus niet?

Ik snap je, je hebt nare ervaringen met Marokkanen gehad. Kijk van die grensrechter is het duidelijk dat het motief van de daders gewoonweg monsterlijk is. Weet wel dat ik denk dat sommige mensen ook bepaalde reacties over zichzelf afroepen. Als er een kale spierbundel van 2,20 m over straat loopt, ga ik deze ook niet vies aankijken en dan verwachten dat die met goede dag beste jongen gaat antwoorden.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:29 ----------


Als jij nu nog niet door hebt dat ik het opneem voor de goedwillende Marokkanen en niet voor criminele achterban, dan wil jij het gewoon niet begrijpen. Jij bent echt een haatzaaier eerste klas. Ben blij dat er al mensen door jouw propaganda heen beginnen te prikken. Dat ik de moord op de grensrechter wil goed praten? Schaam je kerel, alleen al dat je zoiets durft te zeggen bewijst al dat jij zelf totaal geen respect voor de man hebt.

Als jij nou nog niet doorhebt dat ik dat vanaf het begin al roep, dan ben je een mongool. Mij een haatzaaier noemen is gewoon in dezelfde ader als elke kritiek op Marokkaanse terreurjeugd afdoen als discriminatie en racisme, terwijl het gewoon statistische gegevens zijn. Je moet nou eens ophouden met dat emotionele gepiepel en gewoon lezen wat ik vanaf het begin al zeg: Marokkaanse terreurjeugd is oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en moet aangepakt worden. Maar JIJ was het daar niet mee eens. Als je jouw laatste paar posts terugkijkt ben je steeds verder omgebogen richting wat IK al consequent zeg vanaf het begin. JIJ bent degene die mij verwijt dat ik alle Marokkanen over 1 kam scheer, maar als je daadwerkelijk leest wat ik schrijf zul je zien dat ik dat op geen enkel moment doe, en ook niet insinueer. Ik heb steevast gesproken over "Marokkaanse terreurjeugd" en heb stelselmatig zelfs expliciet toegevoegd dat ik het over het criminele element heb.

Nu jij weer, mafkees.
 
Je mening is stupide omdat ik precies hetzelfde zeg. Ik spreek dan over Marokkaanse terreurjeugd en heb meerdere malen aangegeven dat het niet om ALLE Marokkanen gaat. Wie leest er dus niet?



Als jij nou nog niet doorhebt dat ik dat vanaf het begin al roep, dan ben je een mongool. Mij een haatzaaier noemen is gewoon in dezelfde ader als elke kritiek op Marokkaanse terreurjeugd afdoen als discriminatie en racisme, terwijl het gewoon statistische gegevens zijn. Je moet nou eens ophouden met dat emotionele gepiepel en gewoon lezen wat ik vanaf het begin al zeg: Marokkaanse terreurjeugd is oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers en moet aangepakt worden. Maar JIJ was het daar niet mee eens. Als je jouw laatste paar posts terugkijkt ben je steeds verder omgebogen richting wat IK al consequent zeg vanaf het begin. JIJ bent degene die mij verwijt dat ik alle Marokkanen over 1 kam scheer, maar als je daadwerkelijk leest wat ik schrijf zul je zien dat ik dat op geen enkel moment doe, en ook niet insinueer. Ik heb steevast gesproken over "Marokkaanse terreurjeugd" en heb stelselmatig zelfs expliciet toegevoegd dat ik het over het criminele element heb.

Nu jij weer, mafkees.
Hij heeft gewoon hele lange tenen, is kenmerkend toch? :)
 
De fundamentele denkfout die Trium maakt is mensen veroordelen voor daden die anderen hebben begaan. Je mag nooit anderen aansprakelijk stellen voor de daden van anderen die toevallig de zelfde afkomst hebben. Je hoeft ook niet te denken dat criminele Marokkanen naar hun eigen gemeenschap zullen luisteren. Je zult vanzelf snappen dat als mensen bereid zijn delicten te plegen waar forse straffen opstaan, de mening van hun zogenaamde gemeenschap hun helemaal koud laat. Het is een probleem van de staat en wil je Marokkaanse criminaliteit aanpakken, moet je de Nederlandse criminaliteit aanpakken. Voor mij is het heel makkelijk, geef overvallers, moordenaars etc gewoon straffen van 15 jaar+ zonder kans op voortijdige in vrijheidstelling bij goed gedrag en je zult zien dat het aantal gepleegde strafbare feiten snel zal dalen. Dit is echt de enige manier. Je kunt ze wel terugsturen naar Marokko, maar dan los je het probleem van criminele autochtonen nog niet op. Die kunnen immers niet teruggestuurd worden. Overigens zal geen enkel land zitten te wachten om criminelen binnen te halen.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:47 ----------



Zeg ik dat dan? Geen conclusies voor mij trekken aub, ik kan dat uitstekend voor mezelf doen. Ik zeg dat als jij boze blikken of iets dergelijks naar mensen die uit zichzelf Alpha zijn of zich Alpha voelen, dan lok je zelf een confrontatie uit. Ik zeg niet en ben het er ook niet mee eens dat je dan maar even klappen dient te krijgen. Maar ik kan je wel zeggen, ik ben echt antigeweld. Als ik op straat loop en iemand spuugt mij in me gezicht, dan krijgt die van mij een direct een hoek. Als ik op straat loop en iemand probeert me te bestelen, dan krijgt die een hoek. Hij past dan wel geen fysiek geweld bij mij toe, maar hij lokt het wel uit. Snap je wat ik bedoel?

Dat doe ik helemaal nergens, dat maak jij ervan. Wat jij stelt over dat criminele Marokkanen zich niets zouden aantrekken van de mening van hun "zogenaamde" (jouw woorden) gemeenschap is hoogst waarschijnlijk onjuist. Enkel en alleen al juist omdat ze vrijwel ALTIJD in groepjes optrekken. Maar goed, ik heb al een paar keer aangegeven dat ik je nergens toe verplicht, maar daar lees jij gemakshalve steevast overheen. En wat je zegt over hard en lang straffen roep ik ook al vanaf het begin.

En nogmaals: Het uitzetten van criminele Marokkanen (wat waarschijnlijk juridisch nagenoeg onmogelijk is dus waarschijnlijk een loos punt) zou inderdaad niets doen aan het "probleem" van autochtone criminelen. Dat is namelijk op geen enkele wijze ooit op te lossen omdat het AUTOCHTONEN ZIJN. Wat het wél zou oplossen is het gros van de misdaad in Nederland, en dáár hebben we het over.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 08:53 ----------

Hij heeft gewoon hele lange tenen, is kenmerkend toch? :)

Yep. En hij begint me echt danig de keel uit te hangen door steeds verder mee te buigen en vervolgens mij verwijten te maken over dingen die ik aantoonbaar nooit gezegd heb.
 


Als jij nu nog niet door hebt dat ik het opneem voor de goedwillende Marokkanen en niet voor criminele achterban, dan wil jij het gewoon niet begrijpen. Jij bent echt een haatzaaier eerste klas. Ben blij dat er al mensen door jouw propaganda heen beginnen te prikken. Dat ik de moord op de grensrechter wil goed praten? Schaam je kerel, alleen al dat je zoiets durft te zeggen bewijst al dat jij zelf totaal geen respect voor de man hebt.

De logische verklaring is dat Trium dom is. Dat verklaart echt werkelijk alles. Meestal zeg ik dat iemand dom is en dan zeg ik dit om de persoon te kleineren. Bij Trium ben ik echt oprecht van mening dat hij dom is. Ik noem je niet voor niets een kwezel en een nitwit, omdat dit echt verwijst naar jouw capaciteit.

Ik zeg niet dat het onmogelijk is om aan een baan te komen als Marokkaan zijnde, maar dat suggereer jij wel! Ik heb zelf een baan, 2 zelfs, dus weet ik dat het niet onmogelijk is om aan een baan te komen. Jij verdraait mijn woorden, of je begrijpt ze gewoon echt niet --> nitwit/kwezel. Ik zei dat het moeilijker is voor ''goedwillende'' Marokkanen aan een baan te komen door het beeld dat in de media wordt opgeblazen en door uitspraken zoals Trium bijvoorbeeld doet.

Het winkelcentrum voorbeeld, als ik naar hetzelfde winkelcentrum loop staan er niet alleen Marokkaantjes, waarschijnlijk zie jij alle mensen met zwarte haren en een bontkraag als Marokkanen. Wedden dat er ook Nederlanders staan, tokkies etc? Dit zei jij niet. Overigens is hangen bij een winkelcentrum geen strafbaar feit dus als die mensen daar willen hangen, dan doen zij dat toch lekker?

Ik ga zogenaamde soortgenoten ook echt niet aanspreken op hun gedrag. De reden hiervoor, ik ben noch agent, noch hun ouders. Ik voel me niet verantwoordelijk voor hun daden, dat is misschien de reden dat ik mij hier zo fel tegen uitspraken als die van jou verdedig. Ik ga jou toch ook niet aanspreken op de moord op Pim Fortuyn omdat Volkert van der Graaf een Nederlander is? Ik ga jou toch ook niet aanspreken op het feit dat ''jouw'' soortgenoot Rafael van der Vaart zijn vrouw klappen geeft? Zeg daar eens wat van man, de media staat er vol mee! Zo denk jij en gelukkig ben jij een simpele ziel en word jij nu exposed.

Ik had het in de afbeelding gezien. Ik denk dat ieder weldenkend mens wel begrijpt dat wat daar gezegd wordt niet alleen dom is maar zelfs richting niet humaan gaat. Als iemand op welke manier dan ook de moord van die grensrechter probeert goed te praten dan behoort die voor mij in het rijtje waar ik Trium ook plaats. Dat is flauw, maar je snapt wel wat ik bedoel.

Overigens heb ik weleens op dat forum gekeken. Niet dat ik daar een account heb, maar soms als je bepaalde termen googelt, dan verschijnt marokko.nl als een zoekresultaat. Men heeft daar werkelijk geen niveau, uiteraard uitzonderingen daar gelaten. Mensen zijn simpelweg niet intelligent genoeg om te bedenken wat voor impact zulke uitspraken op nabestaanden van het slachtoffer kunnen hebben.

Jup hang elke avond met me matties bij station beetje chillen weet je wel. We hebben toch allemaal bontkraagjes, dus van de kou voel ik vrij weinig. We proberen altijd conducteurs te pesten en vrouwen gaan we voor hoer uitschelden, daardoor voelen we ons echt verheven boven alles en iedereen. Dit soort dingen wil je toch horen? Ik heb een dubbel paspoort omdat je geen afstand kunt doen van het Marokkaans paspoort. Van 2 walletjes eten, fok alle Nederlanders? Leg mij maar geen woorden in de mond nitwit, ik kan uitstekend voor mezelf denken. Ik ben elke avond aan het fitnessen, daarna ben ik bij me vriendin thuis (een Nederlands meisje), daarna maak ik me huiswerk. Je kunt mad zijn, maarja care niet om jouw soort.

Ik geef het overigens op met discussies aan gaan met mensen die niks aannemen van anderen. Als ik men mag geloven is iedereen hier professor, hbo, universiteit etc. Ondertussen kunnen de meesten amper met mes en vork eten laat staan een beschaafde discussie voeren zonder beledigende termen te gebruiken. Hou het maar bij trainen, dat is al moeilijk genoeg voor de meesten.

Vergelijk alleen al de manier waarop de meesten hier reageren, termen die ze gebruiken omdat men ziet dat het gros aan hun kant staat. Zie je mij zulke beledigende termen gebruiken ondanks alles? Nee en dan praten over niveau en respect?

Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim? Jij denkt echt op de wijze van ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn tas dus pas ik in mijn tas. Je begrijpt toch wel dat ik niet bedoel dat het een probleem is dat de doelgroep de schuld krijgt. Het gaat mij om het bijkomende probleem en dat is dat men een hele bevolkingsgroep gaat wegzetten vanwege de daden van een aantal soortgenoten. Veronderstel dat 65% van de Marokkaanse jeugd ooit is aangehouden, dit cijfer lijkt mij redelijk representatief. Dat wil toch niet zeggen dat de overige 35% daarom maar geen baan moet kunnen krijgen, keihard moet werken om de fouten van de anderen goed te maken. De volwassenen, waar het percentage veel lager ligt, worden hier ook op aangekeken. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, hetgeen wat men doet in de media en hier ook in dit topic is anderen verantwoordelijk stellen voor andermans daden. Vergeet niet dat je ook kunt worden aangehouden zonder dat je iets hebt gedaan. Dan ben je alsnog wel aangehouden. Punt is iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden.

---------- Post toegevoegd Tue 15 Jan 2013 om 18:11 ----------



Jij kwezel, verwijder die betonnen plaat eens uit je hoofd en laat informatie erin stromen en verwerk woorden voor je zomaar iets doms gaat roepen. Je wekt de schijn dat alle Marokkanen criminelen zijn. Je hoeft het niet letterlijk te zeggen om het wel te bedoelen. Al bedoel je het niet zo, de schijn heb je wel degelijk gewekt. Het is onzin wat jij zegt, dat als je niet wordt aangenomen er blijkbaar een ander is die beter voldoet aan de maatstaven van de werkgever. Hoe weet jij dat, er zijn tal van onderzoeken geweest die het tegendeel bewijzen. Persoon a belt naar een werkgever met de naam Fatima en wordt niet aangenomen. Persoon A belt opnieuw naar dezelfde werkgever met een Nederlandse naam en hetzelfde verhaal en wordt wel aangenomen. Punt is als Marokkaan zijnde moet je harder werken om aan de bak te komen. Mijn klacht is, als je gewoon goed je best hebt gedaan en nog steeds doet, hoef je jezelf zeker niet te bewijzen omdat anderen die eruit zien als jij, misschien op dezelfde manier praten als jij, maar jou niet zijn, het hebben verpest. Lekker makkelijk praten als jij je uiterlijk niet tegen hebt en dan gaan zeggen ach joh je komt overal aan de bak hier. Vlieg op jongen denk je nou echt dat ik een master ga behalen om als vuilnisman te kunnen gaan werken, jij bent maf.

Je zegt nu zelf jullie, wek je weer de schijn dat ik ergens schuldig aan ben. Je kiest je woorden heel onzorgvuldig. Je bedoelt het ene, maar jouw woordkeus is zo onzorgvuldig gekozen dat je iets heel anders zegt. Begrijpend lezen, beter ga jij eens kritisch naar jezelf kijken. Je wekt zelfs de schijn dat het door mij onrustig is op straat, hoop dat jij geen advocaat of iets dergelijks wilt worden, want ik voorspel lange straffen voor je clienten.

Weet wel dat ik denk dat sommige mensen ook bepaalde reacties over zichzelf afroepen.Als er een kale spierbundel van 2,20 m over straat loopt, ga ik deze ook niet vies aankijken en dan verwachten dat die met goede dag beste jongen gaat antwoorden.

Ze had het gewoon zelf gezocht, jwz meneer de rechter :D



Al heeft hij wel een punt (hetzelfde wat Trium al de hele tijd aan het maken is IMO) Je kunt geen hele bevolkingsgroep afrekenen op wat een deel van die groep doet (zelfs al is het een groot deel)

Vanuit een koude wiskundige redenering houdt het wel steek natuurlijk. Stel dat 65% van bevolkingsgroep A criminele neigingen hebben en 30% van groep B, dan gaat een gemiddeld persoon liever in zee met een ingezetene van groep B, omdat je dus minder kans hebt om belazerd te worden.
Ik zeg niet dat het juist is, maar het is wel verstaanbaar.
Nu ja, je kan er uren over lullen uiteindelijk. Het zal niks aan de scheefgegroeide situatie veranderen, daarvoor zal wel iets meer moeten gedaan worden en over iets langer dan een paar uur.

IMO zijn er twee uitwegen uit deze problematiek: een lange en een korte. In de lange oplossing gaan politici het probleem eerst benoemen, maar gaan ze dan naar oplossingen zoeken (zoals daar zijn: gettovorming tegengaan, beter en kwaliteitsvoller onderwijs, afschaffing van de godsdienstvrijheid in openbare ruimtes voor iedere religie, activatieprojecten, hardere repressie met een gevangeniswezen dat toegespitst is op re-integratie en niet opsluiting -dus zachtere repressie, streven naar cultuurafvlakking) de korte is dat we iedere buitenlander opsluiten in een kamp en vergassen en dan met een propere lei beginnen.

:o dus is er maar één oplossing of het status quo
 
De fundamentele denkfout die Trium maakt is mensen veroordelen voor daden die anderen hebben begaan. Je mag nooit anderen aansprakelijk stellen voor de daden van anderen die toevallig de zelfde afkomst hebben. Je hoeft ook niet te denken dat criminele Marokkanen naar hun eigen gemeenschap zullen luisteren. Je zult vanzelf snappen dat als mensen bereid zijn delicten te plegen waar forse straffen opstaan, de mening van hun zogenaamde gemeenschap hun helemaal koud laat. Het is een probleem van de staat en wil je Marokkaanse criminaliteit aanpakken, moet je de Nederlandse criminaliteit aanpakken. Voor mij is het heel makkelijk, geef overvallers, moordenaars etc gewoon straffen van 15 jaar+ zonder kans op voortijdige in vrijheidstelling bij goed gedrag en je zult zien dat het aantal gepleegde strafbare feiten snel zal dalen. Dit is echt de enige manier. Je kunt ze wel terugsturen naar Marokko, maar dan los je het probleem van criminele autochtonen nog niet op. Die kunnen immers niet teruggestuurd worden. Overigens zal geen enkel land zitten te wachten om criminelen binnen te halen.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:47 ----------



Zeg ik dat dan? Geen conclusies voor mij trekken aub, ik kan dat uitstekend voor mezelf doen. Ik zeg dat als jij boze blikken of iets dergelijks naar mensen die uit zichzelf Alpha zijn of zich Alpha voelen, dan lok je zelf een confrontatie uit. Ik zeg niet en ben het er ook niet mee eens dat je dan maar even klappen dient te krijgen. Maar ik kan je wel zeggen, ik ben echt antigeweld. Als ik op straat loop en iemand spuugt mij in me gezicht, dan krijgt die van mij een direct een hoek. Als ik op straat loop en iemand probeert me te bestelen, dan krijgt die een hoek. Hij past dan wel geen fysiek geweld bij mij toe, maar hij lokt het wel uit. Snap je wat ik bedoel?

Hoge straffen (15+ jaar) gaan niks uithalen bij het terugbrengen van criminaliteit. De daders die dergelijke halsmisdrijven plegen, reageren niet of nauwelijks op straf, of kunnen daar althans niet op anticiperen. Het zit hem velen malen vaker in de manier waarop ze zich ontwikkelen, wat vaak tot gedragsproblemen en antisociale persoonlijkheidsproblematiek leidt. Het probleem met allochtone (Marokkaanse & bijvoorbeeld de Antiliaanse nationaliteit) daders, is vaak dat zij zich niet op een veilige manier hebben kunnen hechten en zich vaak onbegrepen voelen. De vijandige cultuur van " de straat" creëert dan vaak de houding " grote bek houdt een grote kerel van het lijf". Wil je er echt wat aan doen, dan zal je de assimilatie van de allochtonen meer aandacht moeten geven, of er sterkere voorwaarden aan stellen.
 
Waarom zijn er nog steeds vlamingen die in wallonië wonen 2de -3de-4de generatie etc etc.

Zij waren vroeger de marokannen van Wallonië,de messentrekkers,vechtbazen ,luid volk etc etc.
Nu zijn het gewoon walen.

Idem voor de Italianen.


Ach sommige zullen altijd wel een slechte wil hebben om een bevolkingsgroep allemaal over dezelfde kam te scheren.
Simplificeren van de zaak,wij-zij denken zolang de verantwoordelijkheid lekker bij de ander ligt.

Jammergenoeg zijn sommige niet slim of eerlijk genoeg om te kunnen herkennen dat ze zelf ook alle logica overboord gooien en hun mening laten berusten op eigen instincten uit de oertijd.

Xenofobie is een dierlijk instinct maar ik vind dat we als moderne mens dat ook moeten kunnen identificeren en onze hersenen van tijd tot tijd mogen gebruiken.
Niet alle instincten hoor je nog te volgen in 2012.

Dat zou in beide richtingen het geval moeten zijn.

Wat de stap van wallonie naar vlaanderen is even groot als 2 km naar een andere wijk verhuizen.. En dat gezeur van je van xenofobie slaat echt helemaal nergens op. Ik heb totaal geen moeite met buitenlanders.
 
Trium, ik snap dat jij boos begint te worden. Jij hebt helemaal niet hetzelfde gezegd als ik. Ik heb echt geen zin om terug te bladeren en te quoten. Ik heb mijn punten wel duidelijk gemaakt. Wil jou nog wel even duidelijk maken dat A: niet alle Marokkanen met groepen andere Marokkanen omgaan. B: Een groep van 2 tot zelfs 10 jongens nog geen gemeenschap is. Overigens denk ik dat zwaardere straffen wel degelijk zullen werken. Veronderstel persoon X heeft een oudere broer/oom/familielid die voor een overval 20 jaar cel heeft gekregen. De impact op zijn gezin zal dan groot zijn. Ik denk dat dit het jongere broertje wel degelijk zal afschrikken een soortgelijke misdaad te plegen. Waarschijnlijk zal men dan wel meer kleinere misdrijven plegen, maar ik zou liever een stijging vermogensdelicten zonder geweld zien, dan een stijging overvallen etc. Voor kleine misdrijven kun je forse werkstraffen geven, 240 uur of meer. Dan hebben ze lang de tijd om erachter te komen wat werken voor je geld precies inhoudt.
 
Lang geleden dat ik zoveel tekst in een topic heb gezien.
 
Marokkanen gedragen zich macho maar diep vanbinnen weten ze heus wel dat iemand dood slaan niet kan

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 00:58 ----------




nieuwsgierig *


Ja klopt, daarom staan ze achteraf ook altijd voor de rechter te janken die ze vervolgens een veel te lage straf geeft.
 
Hoge straffen (15+ jaar) gaan niks uithalen bij het terugbrengen van criminaliteit. De daders die dergelijke halsmisdrijven plegen, reageren niet of nauwelijks op straf, of kunnen daar althans niet op anticiperen. Het zit hem velen malen vaker in de manier waarop ze zich ontwikkelen, wat vaak tot gedragsproblemen en antisociale persoonlijkheidsproblematiek leidt. Het probleem met allochtone (Marokkaanse & bijvoorbeeld de Antiliaanse nationaliteit) daders, is vaak dat zij zich niet op een veilige manier hebben kunnen hechten en zich vaak onbegrepen voelen. De vijandige cultuur van " de straat" creëert dan vaak de houding " grote bek houdt een grote kerel van het lijf". Wil je er echt wat aan doen, dan zal je de assimilatie van de allochtonen meer aandacht moeten geven, of er sterkere voorwaarden aan stellen.

Dit hangt af van wat je verwacht van gevangenisstraffen. In jouw voorbeeld ga je uit van het effect op de dader. Ik ben persoonlijk wel blij met een afwezigheid van 15+ jaar van zo'n klootzak, jij niet dan? We moeten echt eens ophouden met dat gewauwel over dader rehabilitatie. Gevangenisstraf is precies wat het zegt te zijn: STRAF. Wat kan mij het nou schelen hoe de dader eruit komt? Laat ie gevaarlijker zijn als ie er uit komt. Dan pakken we hem toch gewoon nog een keer op en mikken we hem wederom in de bak? Nu draaideuren ze er massaal uit.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 14:42 ----------

Trium, ik snap dat jij boos begint te worden. Jij hebt helemaal niet hetzelfde gezegd als ik. Ik heb echt geen zin om terug te bladeren en te quoten. Ik heb mijn punten wel duidelijk gemaakt. Wil jou nog wel even duidelijk maken dat A: niet alle Marokkanen met groepen andere Marokkanen omgaan. B: Een groep van 2 tot zelfs 10 jongens nog geen gemeenschap is. Overigens denk ik dat zwaardere straffen wel degelijk zullen werken. Veronderstel persoon X heeft een oudere broer/oom/familielid die voor een overval 20 jaar cel heeft gekregen. De impact op zijn gezin zal dan groot zijn. Ik denk dat dit het jongere broertje wel degelijk zal afschrikken een soortgelijke misdaad te plegen. Waarschijnlijk zal men dan wel meer kleinere misdrijven plegen, maar ik zou liever een stijging vermogensdelicten zonder geweld zien, dan een stijging overvallen etc. Voor kleine misdrijven kun je forse werkstraffen geven, 240 uur of meer. Dan hebben ze lang de tijd om erachter te komen wat werken voor je geld precies inhoudt.


Geirriteerd. En ik beweer dat JIJ bent bijgedraaid naar mijn standpunten, die vanaf het begin al compleet hetzelfde gebleven zijn. Maar ik begrijp dat je niet de moeite wilt nemen om te citeren want dat IS inmiddels inderdaad veel werk. Maar goed, moving on.

Zwaardere straffen zullen in mijn optiek ook werken. Al is het maar zodat het tuig gewoon langer van de straat is. Ik vind werkstraffen bij voorbaat kansloos, behalve bij echt kleine vergrijpen. Liever zie ik het 3-strikes principe terug. Drie keer gepakt voor (bijv.) winkeldiefstal of intimidatie? Tien jaar cel. Wat heel veel mensen namelijk over het hoofd zien wanneer ze zware straffen afkraken, is dat je echt niet zomaar wordt opgepakt en berecht in Nederland. Een normaal mens steelt niet herhaaldelijk in een winkel. Dan heb je gewoon schijt aan het rechtssysteem en dus ben ik van mening dat dat andersom ook wel eens mag gelden. Niet dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven